Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MissHolmes kirjoitti:Hyvinkin mahdollista.
Ja miksi AA sitten meni pesuhuoneeseen?
Koska astalo, jolla ikkuna oli aiemmin rikottu, oli siellä jo piilotettuna. Mutta tässä tilanteessa se piti hakea takaisin.
Missä ne perheen pakastimet sijaitsi? (koitan etsiä itsekin)
Sattumalta muistan, että Anneli on kertonut niitten olleen keittiössä 'ulkoseinää vasten'. Heillä oli siis kaksi yhdistelmä jääkaappipakastinta.
Eli kun tullaan kodinhoitohuoneesta niin siinä vasemmalla ne kaksi valkoista neliötä vasemmalla.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon . Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan? Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Olen erittäin samaa mieltä siitä, että pelkän litteroinnin perusteella on tosi vaikeaa arvioida miten äänet oikeasti 'kulkevat'. Siksi tulkintoja tuon perusteella on yhtä paljon kuin meitä ihmettelijöitä täällä.
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
1. A:n keskittymisen harpaantuminen on olosuhteisiin nähden ymmärrettävä
2. Ääni on hyvin erilainen, jos puhuu luuriin tai siitä irti...jos tutkija ei tätä erota,
niin sitten on syytä erota...näistä hommista
3.Oliko vastaus sittenkään niin huono...[img]Me%20kysytöön%20lisätietoja---joo,%20mä%20en%20tiedä%20mikä%20tyyppi%20se%20on?[/img] = kysykää vaan, mutten paljoa tiedä
2:31 Häke:Joo, sinne on apu
2:32 jo tulossa. Osaakko (uhrin puheääntä ei enää kuulu)
- sä, onks siel joku
- aikuinen paikalla nytte?
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti
- puhuu ?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus) Lapsi: Nyt siel
- puhutaa taas
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Onksielt
- tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu
- hälyttäny.
Veikkaan, että 2:39 oleva kolahdus johtuu siitä, kun lapsi laskee puhelimen luurin alas korvaltaan taikka pöydälle äitiään varten, 2:41 äänet tulevat siitä, kun äiti nostaa puhelimen pöydältä. Luuristahan kuuluu kolahduksia kun se annetaan toiselle, ja minusta on jotenkin epäluontevaa, että lapsi juttelisi äitinsä kanssa kuuloke tiiviisti korvalla enää 2:39, kun hän kertoo vieressä olevalle äidilleen, että linjan päässä on taas joku. Jos 2:42 kysymys olisi paremminkin lapselle osoitettu, ja Häke-ihminen vain luulisi sen olleen hänelle, niin kyllä nauhalta se ero kuuluisi. Ja joka tapauksessa Annelilla oli vähintään puhelin kädessä jo tuolloin, ehkä nousemassa korvalle. Ja luulisi, jos Anneli olisi tuossa spurttaillut ympäri taloa ehkäpä se veitsenpisto rinnassa, niin hän olisi ollut hyvin hengästynyt ja se olisi litteroinnissa mainittu, koska kerran mainittiin myös syvään hengittäminen ennenkuin Anneli lähti puhelimesta.
Sitä en kyllä osaa selittää mitä ihmettä Anneli puuhasi tuossa muutamia kymmeniä sekunteja ainakin, kun ei paljon mitään kuulunut ja tyttö oli puhelimessa. Litterointi antaa lisäksi (ilmeisen valheellisen) kuva siitä, että kaikki olivat ihan rauhallisia, mutta näin tuskin oli.
Missä ovat juoksuaskeleet Hei lopeta-huudon jälkeen, eikös silloinkin Anneli ajettu takkahuoneen rajalta pois...?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila". www.shorturl.at/agoNS
MissHolmes kirjoitti:Verisiä kengän jälkiä olisi pitänyt tulla siinäkin tapauksessa, että AA olisi paennut surmaajaa. Sekä AAsta, että surmaajasta.
Ja miksi AAssa ei ole mitään roiskejälkiä kehossa tai pisaroita jalkapohjissa, vaikka hän hyppäsi JL:n ja surmaajan takaa siinä vaiheessa, kun surmaaja jo hakkasi JLää puukolla?
(AA ei osannut JJ:lle vastata lähtikö hän sängystä heti vai ''minuutin kuluttua''. minuutissa kyllä olisi pitänyt jo olla verta aikalailla lattialla ja ilmassa.)
Eihän Anneli ollut takkahuoneen puolella, ei hänen kenkiinsä pitänyt verta jäädä. Eikä huppari missään perässä juossut, kunhan vähän liikahti siihen suuntaan. Että en mä tota oikein pidä tärkeenä asiana. Murhaajastahan jäi kengänjälkiä.
Ja tuohon toiseen kohtaan, niin eihän sitä verta nyt roiskumalla lennä kun puukotetaan. Kestää "kauan", ennenkuin verta edes alkaa valumaan, lisäksi vaatteet keräävät paljon aluksi. Kyllä Annelin nyt siitä on tarvinnut saman tien lähteä, jos tilanne on ollut aito. Ei varmasti ole minuuttia katsellut, sen nyt sanoo järki. Onko hän semmoista jossain väittänyt? Tuo sisääntulo on harvoja Annelin tarinan heikkoja puolia, eikä hän oikein osaa selittää sitä yhtään. Välillä kuunnellaan lasinhakkaamista ja keskustellaan siitä,välillä murhaaja loikkaakin yhtäkkiä keskilattialla olevan Jukan kimppuun. Tuosta ilmeisesti Anneli on pitänyt kiinni, että Jukka ja murhaaja tappelivat keskilattialla, eivät esim sängyssä. Jälkiin kyllä se sopii, ja eihän siellä sängyssä olisi ollut tilaakaan tapella, kun Anneli siellä vielä siinä vaiheessa oli...
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila". www.shorturl.at/agoNS
MissHolmes kirjoitti:Hyvinkin mahdollista.
Ja miksi AA sitten meni pesuhuoneeseen?
Koska astalo, jolla ikkuna oli aiemmin rikottu, oli siellä jo piilotettuna. Mutta tässä tilanteessa se piti hakea takaisin.
Astalon piilottamiselle ei ollut mitään syytä. Teorian mukaan A keksi Huppumiehen astalon vasta,
kun JL heräsi. (sitä ennen homma olisi ollut lavastettu puukotuksesksi. ja astalon olisi voinut jättää siinä kuin puukonkin. Miksi A olisi laittanut huppumiehen laittamaan sorkkkaraudan piiloon?!
Sitäpaitsi, aika heikko "piilo", Jos kylppärissä ei olisi mitään jälkiä niin:
1+1=kiiinnijääminen olisi 100.
Yksi selkeä havainto lapselta: Miks te rikkositte sen ikkunan?
Jos murhaaja on havainnut lapsen ja perääntynyt aikeissaan, eli jäänyt terassille katveeseen, niin miksi miksi niin teki? En voi ymmärtää hienotunteista tappajaa, ellei siihen ole joku erityinen syy.
Tara kirjoitti:
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? 2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
Annelin 'Onksielt tulossa joku?' kuuluu nauhalla, mutta A on vasta matkalla puhelimeen. Annelilla on luuri kädessään varmuudella vasta 2:50 kohdassa, kenties aikaisintaan juuri ja juuri kohdassa 2:44.
Ei kai tästä enää ole epäselvyyttä. Annelihan kysyy ja häke vastaa 'Joo'
Hän ei pidä luuria kädessä ajalla 1:43 - 2:42 . Häkenauhan on syyttäjäkin kuunnellut monet kerrat, siksi hänkin puhuu 59 sekunnista.
---
Hmmm
Nyt kun muistin tuon syyttäjän; Hänen alkuperäinen syyteväittämä oli että Annelilla oli 59 sekuntia aikaa käydä surmaamassa Jukka. Tähän puolustus huomautti (muistaakseni), ettei Anneli ole ollut tuota aikaa pois puhelimen vierestä (tjms). Mahtoiko syyttäjä sittenkään kuunnella riittävästi sitä häkenauhaa, kun ei huomioinut että Anneli todistettavasti kävi puhelimen lähellä monet kerrat noiden 59 sekunnin aikana.
Astalon piilottamiselle ei ollut mitään syytä. Teorian mukaan A keksi Huppumiehen astalon vasta,
kun JL heräsi. (sitä ennen homma olisi ollut lavastettu puukotuksesksi. ja astalon olisi voinut jättää siinä kuin puukonkin. Miksi A olisi laittanut huppumiehen laittamaan sorkkkaraudan piiloon?!
Yksi mahdollinen selitys: Anneli oli katsonut sen verran CSI:tä että osasi varoa sormenjälkiä puukossa - käytti esim. näppylähanskoja. Mutta sitten kun hän astaloi Jukan tämä oli enemmän improvisointia eikä hänellä siis ollut hanskoja kädessä. Tällöin logiikka menee - puukossa ei ole sormenjälkiä mutta astalossa on; joten astalo pitää piilottaa vaikka puukon voi jättää.
2:39 lyönti, josta jäisi puhelimeen palaamiseen kolme sekuntia on erittäin epätodennäkoinen.
Oikea aika juostuna paikkaan, jossa olisi puhelin ojennettuna veisi ennemminkin minimissäänkin viisi sekuntia
Viidessä sekunnissa A olisi voinut juosta vaikka naapurin ovelle.
Missään vaiheessa ei sanaakaan Jukan kunnosta, ei lausunut edes Jukan nimeä. Kun Jukka oli kuollut,ja A saattoi olla asiasta aivan varma, niin silloinkin lausuu 'nyt siellä hiljeni'.
Yhtäkkiä A on 'looginen', sitten taas kun ei ole looginen, niin se johtuu aina sopivassa tilanteessa A:n syyttömyyden puolustajien mielestä shokkitilasta.. Tehtyyn kysymykseen hän ei reagoinut, vaan jatkoi omiensa puhumista ja sen kertomista, minkä jo oli kertonut aikaisemmin. Loogista tosiaan, mutta vain koska siellä ei mitään ulkopuolista tappajaa ollut.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon . Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan? Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Uhri: ...auto.
Uhri: Oh. Eih.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
MINUN TEORIANI: TYTTÖ OLI TÄSSÄ VAIHEESSA NÄKÖYHTEYDESSÄ ISÄÄNSÄ JA ISÄ YRITTI RAUHOITELLA TYTTÖÄ KERTOMALLA ETTÄ APU ON TULOSSA. ANNELILLE TULI KIIRE HUUTAA TYTÄR PUHELIMEEN ENNEN KUN ISÄ KERTOO TYTTÄRELLE ETTÄ ÄITI TEKI TÄMÄN HÄNELLE.
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
...
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
TÄSSÄ MINUSTA UHRI PUHUU IHAN SELVÄSTI ANNELILLE - HE SIIS NÄKEVÄT TOISENSA. KULUNEEN 7 SEKUNNIN AIKANA ANNELI ON SIIS SIIRTYNYT PUHELIMESTA TAKKAHUONEESEEN.
UHRI PYYTÄÄ USEAAN OTTEESEEN APUA: OLISI KUITENKIN LOOGISEMPAA ETTÄ JUKKA KÄSKISI ANNELIN PAETA JA/TAI PELASTAA LAPSET. SEN SIJAAN HÄN HALUAA ANNELIN SAMAAN TILAAN MURHAAJAN KANSSA. HÄN PUHUU IHAN SELVÄSTI JA LOOGISESTI ANNELILLE VAIKKA EI SUUNTAA YHTÄÄN SANAA ULKOPUOLISELLE MURHAAJALLE ????
JUKAN KESKUSTELUN AVAUS ON MINUSTA AIKA LOOGINEN, ELI HÄN ON AIKA TOLKUISSAAN. JUKKA SIIS PYYTÄÄ APUA JA KOMMENTOI SITÄ, ETTÄ NOUSI KAUHEA HÄLÄMÖLÖ ARKISESTA RIIDASTA. EDELLEEN ANNELIN VASTAUS SOPII TEEMAAN KUN HÄN SANOO JUKAN AVUNPYYNTÖÖN "PITÄÄKÖ". PITÄISIKÖ MINUN MUKA AUTTAA TUOLLAISTA MULKEROA? MUTTA VÄÄNTÄKÄÄ TÄMÄ TOLKULLISEKSI KESKUSTELUKSI SIINÄ KONTEKSTISSA ETTÄ KESKUSTELUA SEURAA VIERESTÄ ULKOPUOLINEN MURHAAJA.
OLETETAAN ETTÄ ANNELI ON OLLUT PALJAIN VARPAIN TÄSSÄ VAIHEESSA JA ON JUTELLUT JUKAN KANSSA OLOHUONEEN PUOLELTA. HÄNELLÄ NAPSAHATAA PÄÄSSÄ JA HÄN PÄÄTTÄÄ VIIMEISTELLÄ JUKAN. NYT HÄN JUOKSEEN TUULIKAAPILLE, AVAAN SEN OVEN, NAPPAA KENGÄT JALKAANSA JA PALAA TAKKAHUONEESEEN LYÖMÄÄN JUKKAA.
ANNELI OTTAA PARI JUOKSUASKELTA TAKKAHUONEEN OVELLE JA KURKISTAA KEITTIÖÖN PÄIN - HÄN VARMISTAA ETTÄ TYTTÖ ON EDELLEEN PUHELIMESSA EIKÄ OLE NÄHNYT MITÄ TAKKAHUONEESSA TAPAHTUU. HOMMA ON HOIDETTU. SITTEN ON 2:10-2:41 ELI 31 SEKUNTIA AIKAA PALATA PUHELIMEEN.
OLETETAAN VAIKKA ETTÄ ANNELI JÄI VIELÄ TAKKAHUONEESEEN JA JUKKA VIIMEISILLÄ VOIMILLAAN TARTTUI ANNELIA TUKASTA, JOLLOIN ANNELI HUUSI ETTÄ "HEI LOPETA" JA RIUHTAISI ITSENSÄ IRTI JA JUOKSI POIS.
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
JUKKA HIIPUU JA MENETTÄÄ TAJUNTANSA, EIKÄ TIETOISUUS ENÄÄ PALAA. JUKKA EI VÄLTTÄMÄTTÄ VIELÄ SIIS KUOLLUT TÄLLÄ SEKUNNILLA, MUTTA TIETOISUUS HÄVISI.
TÄLLÄ LOGIIKALLA EN TODELLAKAAN YMMÄRRÄ MITEN ANNELI EI OLISI EHTINYT TEHDÄ SANOTTUJA ASIOITA.
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
ANNELI LÄHTEE KARKUUN, JUOKSEEN OVELLE JA KERTOMANSA MUKAAN ULOS.EDELLEEN MINULLA ON VAIKEUS SELITTÄÄ EDELLÄ OLEVA 7 SEKUNNIN KESKUSTELU SITEN ETTÄ PAIKALLA ON OLLUT ULKOPUOLINEN - ONKO TÄMÄ MURHAAJA VAIN TOLJOTTANUT ANNELIA KESKUSTELUN AJAN JA PUOLISOT OVAT KESKUSTELLEET IKÄÄN KUIN KOLMAS OSAPUOLI EI OLE PAIKALLA. MUTTA SOVITAAN, ETTÄ TÄSSÄ ON JOKU LOGIIKKA. ELI PUOLISOT VAIHTAVAT MUUTAMAN REPLIIKIN KUNNES MURHAAJA OTTAA PARI ASKELTA ANNELIN SUUNTAAN JOKA PAKENEE PIHALLE.
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
SILLÄ VÄLIN KUN ANNELI ON ULKONA MURHAAJA VIIMEISTELEE JUKAN.
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
ANNELI ON ULKONA JA HUUTAA JUKALLE ULKOA "ÄLÄ KUOLE". ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN KANNUSTAVA LAUSE LUONTEVASTI ULKOA HUUDETTUNA.
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
MURHAAJA EI PIITTAA ANNELIN KANNUSTUKSISTA VAAN ANTAA UUDEN ISKUN
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
SAMAAN AIKAAN ULKONA EPÄILTY ÄHKÄISEE KOSKA HÄN TEKEE, MITÄ?
EPÄILTY TULEE SISÄÄN KÄVELLEN, SIKSI ASKELEET OVAT NYT VAIMEAMMAT. HÄN KYSYY OHIMENNESSÄÄN TYTÖLTÄ TULEEKO SIELTÄ KETÄÄN JA JATKAA SITTEN TAKAISIN TAKKAHUONEELLE.
EPÄILTY SIIS KÄVELI TAKAISIN TAKKAHUONEELLE JA SEISOI OVELLA KATSOMASSA MITÄ TAPAHTUU YHTEENSÄ 15 SEK. JONKA JÄLKEEN HÄN KYLLÄSTYY NÄKEMÄÄNSÄ JA HUUTAA MURHAAJALLE "HEI, LOPETA".
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
NÄITÄ ASKELEITA ON VÄHÄN VAIKEA SELITTÄÄ - JOS MURHAAJAN LIIKKEET TAKKAHUONEESSA EIVÄT KUULU, NIIN ANNELIN PITÄÄ OTTAA ASKELEITA. MUTTA SOVITAAN, ETTÄ TÄSSÄ VAAN ANNELI VAIHTAA ASENTOA.
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
ANNELI ON OLLUT TOISET 15 SEKUNTIA. ELI YHTEENSÄ 30 SEKUNTIA TAKKAHUONEEN OVELLA KATSELEMASSA MITÄ TAPAHTUU (VAI MISSÄ ANNELI ON TÄSSÄ VAIHEESSA, EI KUITENKAAN PUHELIMELLA KUN TYTTÖ KÄSKEE ÄITIÄÄN TULEMAAN)
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
JOS KERTA TYTTÖ NÄKEE EPÄILLYN POISTUVAN, NIIN TÄMÄ ON ENSIMMÄINEN MAHDOLLINEN HETKI.
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
TÄMÄ ON KUITENKIN TODENNÄKÖISEMPI POISTUMISHETKI KUN TÄSTÄ SAA SEN KUVAN ETTÄ LAPSI NÄKEE ISÄNSÄ (JA MURHAAJAN POISTUMASSA). TÄMÄ TEORIA OLETTAA, ETTÄ TAKKAHUONEEN ÄÄNET EIVÄT KUULU PUHELIMEEN, JOLLOIN MURHAAJA VOI POISTUA ÄÄNETTÖMÄSTI.
VOIDAAN KUITENKIN TODETA, ETTÄ MURHAAJA POISTUI PUHELUN AIKANA VÄLILLÄ 2.42-3:41.
alpo holistille piti sanomani kiitos hyvästä selvityksestä kuvan kera. Harpoin täällä kotona ja kyllä ihan ilman juoksemista ehtii nuo mainitut metrit edetä. Tiukkaa se astaloimisvaihe tekisi, mutta päättäväisyydellä ei kestä lyönti sen kauempaa kuin yksi askelkaan.
MINUN TEORIANI: TYTTÖ OLI TÄSSÄ VAIHEESSA NÄKÖYHTEYDESSÄ ISÄÄNSÄ JA ISÄ YRITTI RAUHOITELLA TYTTÖÄ KERTOMALLA ETTÄ APU ON TULOSSA. ...
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
No, eipä tunnu kovin loogiselta: Just ennen isä on karjunut ja voimakkasti valitellut ja sit yhtäkkiä muka jutusteleekin tyttärensä kanssa; 'Ei täs mittä hättä ol, pari viiltoo vaa tul tost lasist, me sä vaa nukkuma'.
Ei mee läpi..
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, - mä meen hetkeks pois linjalta. - Älä sulje puhelinta, - älä mene pois. Uhri: Aihh (yninää, valitusta). 0:47En. - - 0:50Uhri: A i i -(laahaava ääni) 0:52Nopeesti. 0:53Uhri: (Tuu jo) (Huijaa) 0:54Kuuleksä ku mun mieheni huutaa? - 0:56Uhri: (napsahdus)+ Öhh, -(kolahdus)+ Ähh, - 0:59Meni, lähtikse -mies jo? 1:01Uhri: A A R G H, -(erittäin voimakas karjaisu). -(hengittää raskaasti puhelimeen) -(hengittää raskaasti puhelimeen) - 1:06( Ä I H H ) ( H Ä I V Y ) (käheä rääkäisy) -(laahaava ääni) -(laahaava ääni) -Ä Ä H H , A U U H -(voimakkaita valitushuutoja) - 1:12Onks joku tulossa jo? - - 1:15Uhri: Öh. - - Uhri: ...auto. - - Uhri: Oh. Eih - - - 1:25Uhri: Hälytyys... - ...tule(e) tänne apuun. - - - - - - 1:34 (tyhjä kohta) - 1:36Hei mun täytyy -ny, 'Lapsi'