No mitäs turhaa se Annelin hyppyyttäminen on? Kevytrakenteinen sutjakka nainen. Totuus on joskus tarua ihmeellisempi..Kuolemannaakka kirjoitti:No, en tiedä mikä on testin toistettavuus, kyllähän tuo reikä pieneltä näyttää. Ja muovituoli ei ole niitä tukevampia, siinä kömpelömpi murhaaja lentää turvalleen. Toisaalta, puolet kirjoittajista on sitä mieltä, että Anneli siitä kyllä kylpytakissaan luikki varsin sukkelasti. Itse olen sitä mieltä, että harva 40v nainen edes yrittäisi tuosta läpi, ja aika turha tarjota tähän jotain "lapsi tuli paikalle, ja Annelin oli pakko paeta ikkunasta" -ratkaisua. Ei se ikkunasta meneminen voinut Annelillekaan helppoa olla, jos ei ole muillekaan.
Ovenpielen jäljistä ja tietenkin myös verisistä jalanjäljistä päätellen joku ikkunasta kuitenkin meni. Ovea ei aukaistu ikkunan rikkomisen jälkeen.
Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
..saapa nähä..
-
Ankkalinna
- Harjunpää
Jos AA:n piti paeta lasta, niin miksi hän ei vaan avannut ovea ja juossut ulos? Voimme kai olettaa, että hän olisi osannut avata ovenKuolemannaakka kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että harva 40v nainen edes yrittäisi tuosta läpi, ja aika turha tarjota tähän jotain "lapsi tuli paikalle, ja Annelin oli pakko paeta ikkunasta" -ratkaisua. Ei se ikkunasta meneminen voinut Annelillekaan helppoa olla, jos ei ole muillekaan.
Ovenpielen jäljistä ja tietenkin myös verisistä jalanjäljistä päätellen joku ikkunasta kuitenkin meni. Ovea ei aukaistu ikkunan rikkomisen jälkeen.
Tarkoitus ei ole ketään loukata. Kaikki viestissä mainitsemani on ihan faktaa, joka kyllä käy ilmi myös aiemmista viesteistä.
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Tuohon tapahtumasarjaan liittyy monta muutakin "miksi" -kysymystä, joihin vastauksen voi antaa vain Anneli itse. Tehdyt ratkaisut ovat loogisuudessaan kummallisia mutta kuitenkin tehtyjä.Ankkalinna kirjoitti:Jos AA:n piti paeta lasta, niin miksi hän ei vaan avannut ovea ja juossut ulos? Voimme kai olettaa, että hän olisi osannut avata oven
..saapa nähä..
alpo holisti kirjoitti: ..."Aiturointi" ei vaikuta mahdolliselta, ja suorastaan hankaloittaisi AA:n puolustusta koska:
1. terassin kengänjälki on eri suunnassa kuin arkulta alkava liikkeen suunta...
TM: Kuvasta voi myös nähdä, että ainakin lähempi verinen kengänjälki on lasin päällä, eli että lasi on ollut jo rikki kun verijälki on syntynyt.
Tämän näkemyksen mukaan se ei hajonnut hypyn aiheuttamana.
2. Jos miehen paino on esim. 80 -100 kg ja hän hyppää metrin korkkeudelta noin metrin päähän, on terassiin kohdistuva hetkellinen paino iso. Ympäröivät lasit helähtävät. Terassi rämähtää ja jalan alle jäävä lasi saattaisi katketa...
3. koko paino olisi vain toisen jalan painolla samalla, kun suuntaa vaihtuu reunalasin päällä =>
reunalasi hajoaisi ja reunaan jäisi vinoon menneitä paloja. Ääni olisi kova
En sitäpaitsi oivaltanut, miksi HM ei saisi ottaa tukea molemmilla jaloilla...vaikka kyllähän siitäkin ääntä kuuluisi...Yhden jalan hyppy tuossa kulmassa olisi edellä esitetyn perusteella kuitenkin hitaampi ja äänekkäämpi, joten en siihen ryhtyisi.
Ehkäpä korjaan käsitystäni siitä yhdellä jalalla ikkunan karmilla olemisesta. Voi olla luonnollisinta että siihen on pitänyt molemmilla jaloilla astua.
Alla on muuten kuva jonka aikanaan tein tästä ensimmäisestä jäljestä. Eli hahmotelma siitä miten se kengänjälki mahdollisesti on ollut. Jos nyt oletetaan että jälki on ollut noin, niin siinä näkyy se lasinpalan kärki niin ettei lautaan ole tullut siihen kohtaan veripainaumaa. Ensin siis lasi ja sitten kenkä. Olen lisäksi näkevinäni tuon lasinpalan kärjessä verta, mutta saattaa se olla niinkin että silmäni punertavat muuten vaan. Siinä on myös lähempänä ’kantapäätä’ lasinpalan osia, joten voi olla että se on mennyt askellukseta rikki.
Nuo veriset kengänjäljet ovat kuitenkin sellaiset, ettei noita lavastusmielessä ole tehty.
Joku täällä sanoi että se viittaa Anneliin, kun ne ei johda minnekkään (samalla lailla ne pitäisivät johonkin johtaa jos ne olisivat Annelin tekemiä). Voisinkin kysyä että jos ne olisivat Annelin tekemiä (vaikka vahingossa), niin MISTÄ NE TULEVAT (kun sitä ovea ei ole avattu rikkomisen jälkeen).
Luulisi että tässä terassilla, kengät ’tullessaan’ovat enemmän verisiä kuin ’lähtiessä’!

En ymmärrä lainkaan päätelmää, että kengänjäljet eivät viittaa lavastukseen. Onhan Anneli Jukan puukotettuaan voinut käydä ulkona ja vaikka käsin painaa kenkää vereen ja sitten verannalle. Tai kenkä voi olla ollut Jukan jalassa heidän riidan aikana kun hän satutti itseään lasiin. Myöhemmin Anneli piilotti kengät. Monta selitystä on mahdollista mutta ei ulkopuolisen huppumiehen suhteen - hän ei varmasti ottanut sisäkenkiä mukaan keikalle.
Kyllähän sitä voi väittää, ettei viittaa lavastukseen. Ihan hölmöä kuitenkin jollei jotenkin sitten perustele miksi niin uskoo. Vai uskotaanko tässä vain.
Kyllähän sitä voi väittää, ettei viittaa lavastukseen. Ihan hölmöä kuitenkin jollei jotenkin sitten perustele miksi niin uskoo. Vai uskotaanko tässä vain.
Painaisitko noin heikon ja olemattoman jäljen jos olisit lavastaja?Valhalla kirjoitti:En ymmärrä lainkaan päätelmää, että kengänjäljet eivät viittaa lavastukseen. Onhan Anneli Jukan puukotettuaan voinut käydä ulkona ja vaikka käsin painaa kenkää vereen ja sitten verannalle. Tai kenkä voi olla ollut Jukan jalassa heidän riidan aikana kun hän satutti itseään lasiin. Myöhemmin Anneli piilotti kengät. Monta selitystä on mahdollista mutta ei ulkopuolisen huppumiehen suhteen - hän ei varmasti ottanut sisäkenkiä mukaan keikalle.
Sisäkenkiä

-
MissHolmes
- Ben Matlock
Entäpä, jos verho oli paikallaan vielä häken alkaessa ja lasinsirut verhon sisällä?
Mennessään huoneeseen astaloimaan Jukan loppuun Anneli avasi oven, otti ikkunan särkemiseen käyttämänsä astalon oven avaamalla ulkoa. Ja pudotti verhon ja lasin sirut paikaltaan vasta puhelun päätyttyä?
Ovi aukeaa ulos, eikä ole niin matalalla ulospäin, että olisi siellä auetessaan siirtänyt mitään...
Mennessään huoneeseen astaloimaan Jukan loppuun Anneli avasi oven, otti ikkunan särkemiseen käyttämänsä astalon oven avaamalla ulkoa. Ja pudotti verhon ja lasin sirut paikaltaan vasta puhelun päätyttyä?
Ovi aukeaa ulos, eikä ole niin matalalla ulospäin, että olisi siellä auetessaan siirtänyt mitään...
Nuotio & Äreät Tiput
ei sen veren kanssa pläträäminen niin helppoa ole tai mielen pitäminen kylmänä. Jälkihän on itseasiassa varsin selvä mikä juuri kummastuttaa kun muita jälkiä ei ole. Jos kastat kengän vereen ei se leimasimen tavoin toimi eikä Annelillä välttämättä ollut vielä lätäköiksi asti tätä mustetta.turumurre kirjoitti:Painaisitko noin heikon ja olemattoman jäljen jos olisit lavastaja?Valhalla kirjoitti:En ymmärrä lainkaan päätelmää, että kengänjäljet eivät viittaa lavastukseen. Onhan Anneli Jukan puukotettuaan voinut käydä ulkona ja vaikka käsin painaa kenkää vereen ja sitten verannalle. Tai kenkä voi olla ollut Jukan jalassa heidän riidan aikana kun hän satutti itseään lasiin. Myöhemmin Anneli piilotti kengät. Monta selitystä on mahdollista mutta ei ulkopuolisen huppumiehen suhteen - hän ei varmasti ottanut sisäkenkiä mukaan keikalle.
Sisäkenkiä![]()
Sitäpaitsi taitaa kaiken lisäksi puuttua se, mistä tuo jälki on tullut. Murhaaja astui lätäkköön mutta tasoitti askeljäljen siinä?
Siksi toisekseen. Jos murhatyö kesti vain hetken ( Annelin kertoma ) ja tulet ulkoa nurmen kautta sisälle. Ja astut noin selkeään verilammikkoon. Siihen jää väistämättä todisteita myös toisinpäin: nurmea, multaa, lasien hieromaa kumipohjaa ja vastaavaa. Kyllä tuo leimasinjälki tulisi löytyä sisältäkin.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Tapauksen puhutteluissa on esillä ollut kivi ja ruukku...

Onko tuossa se kuuluisa kivi? joka on "jotenkin erilailla". Miten lapsi voisi tietää siitä?
Jos sillä löisi ensin ikkunaan niin, ulompi lasi kenties rikkoutuisi.
Lasi saattaisi hajota seuraavila lyönneillä kerros kerrallaan.
Tekijä voisi heitellä paloja käsin taaksensa.
Kivikin saattaisi mennä käsittelyssä poikki...
Ääni muistuttaisi lie ukkosta paremmin kuin sorkkraudalla tehtynä.
Tosin tarinaan on jälkien perusteella kuuluttava myös vasara tai sorkkarauta.

Onko tuossa se kuuluisa kivi? joka on "jotenkin erilailla". Miten lapsi voisi tietää siitä?
Mikä kivi? Tuo joka on tuon ruukun alla?alpo holisti kirjoitti:Tapauksen puhutteluissa on esillä ollut kivi ja ruukku...
Tämä kuvahan on otettu surman jälkeen, olisiko tekijä (oma tai vieras) asetellut sen siististi takaisin ruukun alle. Ja olen näkevinäni lasinpaloja siinä päälläkin.
Mihinkähän ketjuun tämä nyt parhaiten kuuluisi..alpo holisti kirjoitti:Tapauksen puhutteluissa on esillä ollut kivi ja ruukku...
Väkersin sitten jotain matskua 'kiviasiaan'. A mainitsi JJ:lle laattakivestä kuvaillessaan ikkunan rikkoutumista,...
Ensin ne pari riviä mitä Anneli puhui laattakivistä kukkaruukun alla, kuvaillessaan ikkunan rikkoutumista,... ,... valot niin kuin välähti, että sielt pommeja heitellää, joku kiusaa tai jottain..Se oli mun ensmäine reaktio.
JJ: Joo.
A: Ei siel sit. Meil oli, tota noini, siin mul oli siin kukkaruukkussa semmone, siin oli kaksi semmosta niinko pihalaattakiveä tai semmost, ei niit o käytetty, oliks ne siin paikalla?
JJ: Sitä en osaa ihan tarkkaan sanoa, tekniikka o varmasti sitten sitä.
A: Ko sehä oli kuitenkin sitte ni, sitä mä en siinä huomannu, mut siin ennen ko me lähdettii, ja mä kattelin sitä, ni eiks se ollu, koko se ikkuna tullu sieltä kuitenki sisälle. 823
-------
Referaattia ja joitain pätkiä siteerausta lapsen puhuttelusta 29.9.2009 (Anneli on pidätettynä, tilakuulustelun jälkeen, ja L tietää mistä äitiä epäillään. Puhutteluista neljäs tai viides..)
654
Edellä oli jo ollut puhetta tilakuuntelun herättämistä kysymyksistä, mm tästä 'ei poliisin tarvitse tietää kaikkea mitä te tiedätte',Tilakuuntelussa jokin viittaa siihen L ei ole kertonut kaikkea äidille mitä puhutteluissa on tullut esille.. L selittää että ei hän kai sellaista aina kerro mitä on ennenkin kysytty.
K: Onko jokin sellainen asia tullut esille mitä L ei ole halunnut kertoa äidille?
Lapsi vastaa että kyllävoi kertoa äidille ihan mitä vain, mutta ei halua, että äidille tulee paha mieli.
K: Onko jokin tietty asia, mitä lapsi ei halua kertoa?
K: Jos jostain asiasta ei halua muistaa mitään niin poliisista se kuulostaa epäilyttävältä. L on sanonut
tilakuuntelussa äidille, ettei paljastanut tarkkaan sellaisia pikkuseikkoja.
K: Se on se salaisuus mää niinko vänkään.
K: Eli poliisille on syntynyt käsitys tilakuuntelun kautta, että lapsi ei ole kertonut kaikkia niin.. kaikkea mitä hän tietää.
L: No en mää tiä esimerkiks mitä te sanoitte niistä verisist jalanjäljist tai siit jutust mä en tie mä en ollu siit sanonu mitään koska mä en tarkkaan muista mä en kai mä sit kai sielt sit oli niitä sit siel tota en mä tiä joskus aikaisemmin se oli ehkä meidän terassil joku kivi siirtyny johonki kohtaa mä en tiä mut en mää siitäkää en mä tiä mist se oli mä ajattelin et ei se oo mikää ... en ei varmaan ollu en mää En mää tiä sit no yhes kohtaa tai en mää tiedä, äiti sanoi myöhemminku mää en ollu ku mää olin niin pelästyny niin äiti sano sen jälkeen ku mä olin eka haastattelu sillon vuonna 2006 ollu tai en mä muista oliks se 2007 ihan saman mut nii sit äiti sano et se oli huussuet juoskaa ulos koska äiti oli pelänny jos se murhaaja tekee meille jotain mut mää en ollu kuullu tiä mää en ollu kai kuullu sitä mää en sit tiä en mää muista mitää muut pikku seikkoi.
K: Yy Tota Mikä se kivijuttu oli kivi siirty
L: Siis en mä tiiä no mää ajattelin ehkä se käyny siirtämäs sitä kivee vaikka varotukseks tai jotai mä en tiiä. Se oli aika painava se kivi se oli terassill
K: tota jos mä viel mietin sitä et että et M(toinen puhuttelijoista) pohtii sitä että sää olisit sanonut äidille että oot sanonut äidille että et mää en paljastanut kaikkia yksityiskohtia niin tota sii tulee sellanen olo tunne että salaista tai ei kerrota tai paljastettais jotakin mikä olis niinkun mistä olis teille haittaa tai äidille niin tuleeks semmosia yksityiskohtii mielee
L: Ei mää kerroi kaiken ainakin semmosen tärkeet pikkuseikat on vaan semmosii
K: Yy
L: Sii en ajattele en mun tartte tommosii kivi siirtymisii tai semmosii ku te ootte en mä tiä
K: Onks M (puhuttelija kysyy toiselta puhuttelijalta) kiven siirtymisel jotain
M: Ei mutta niistä jalanjäljistä vois jotain kertoo. 655
Jalanjälkikeskustelu ei tuottanut tulosta, L ei muista enää,' kai verinen kengän jälki, aika iso, oliko se makkarissa vai olkkarissa, näki sen kai siinä jossain ihan lopulla. L oli kertonut, että silloin loppuvaiheessa kun poliisit ja ambulanssi eivät vielä olleet tulleet, että silloin hän sen oli huomannut. L ei tiedä, muista enää näkikö yhden vai useamman jäljen. Seuraavaksi puhuttelussa siirrytään takaisin aiheeseen, mitä se tarkoittaa, että äiti on sanonut Yy äiti sanoo sulle että poliisin ei tarvi Axxxxx tietää kaikkee mitä te tiedätte Mitä se vois olla? Että tallainen herättää poliisissa epäilyksen. Että luulisi, jos oma mies on murhattu niin sitä olisi kiinnostunut sen asian selvittämisestä, että tulee olo että poliisilta salataan jotakin.../ jne jne
edit: jotain tyåpoja korjasttu
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Tara kirjoitti:A: Ei siel sit. Meil oli, tota noini, siin mul oli siin kukkaruukkussa semmone, siin oli kaksi semmosta niinko pihalaattakiveä tai semmost, ei niit o käytetty, oliks ne siin paikalla?
JJ: Sitä en osaa ihan tarkkaan sanoa, tekniikka o varmasti sitten sitä.

Kysymys varmaankin on juuri tuossa ruukun alla näkyvistä. Tarkkaan kun katsoo niin siinä on 2 pihalaattakiveä.
M: Ei mutta niistä jalanjäljistä vois jotain kertoo. 655
Jalanjälkikeskustelu ei tuottanut tulosta, L ei muista enää,' kai verinen kengän jälki, aika iso, oliko se makkarissa vai olkkarissa, näki sen kai siinä jossain ihan lopulla. L oli kertonut, että silloin loppuvaiheessa kun poliisit ja ambulanssi eivät vielä olleet tulleet, että silloin hän sen oli huomannut. L ei tiedä, muista enää näkikö yhden vai useamman jäljen.
Alla on kuva mistä jäljestä edelläolevassa on keskusteltu. Kuvassa Tara on tutkinut miten päin jälki on mahdollisesti ollut siinä parketilla.

Pihalaattakiviä? Aika korkeita ja kapeita ovat.
Onko jalanjälki varmasti tuo mitä lapsi näki kun ei edes jalanjäljeksi tunnista.
Onko jalanjälki varmasti tuo mitä lapsi näki kun ei edes jalanjäljeksi tunnista.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
tiili tai näyttää katkenneelta tiileltä,
mitenhän varjostumat laudoissa, jos on ollut pitkään noin...
Oliko kukkaruukussa lasinsiruja.
saisko sivuille suurennettuna kuvan 439?
Kukkaruukun alla näyttäisi olevan pari tiilenpuolikasta. Mutta luulen, että lapsi puhuu jostain muusta kivestä kuin tiili"kivestä". Aika outoa, että hän puhuu kivestä aika paljon ja puolustelee sitä, että ei siitä aiemmin ollut kertonut. - Miten lapsi muuten tiesi, että ko kivi oli "muuttanut paikkaa"? Eihän hän tiettävästi käynyt terassilla? Vai muuttiko kivi paikkansa sisälle?alpo holisti kirjoitti:tiili tai näyttää katkenneelta tiileltä,
Muista lähdekritiikki!