Mitä kengät kertovat?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Misri
Jessica Fletcher

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Kotipoliisi käytti hiljattain viestissään varsin mainiota, ja kuvaavaa ilmaisua "Raivoprätkäajelu". Niin mihinkäs muuhun 18-vee sälli purkisi turhautumiaan ja toteutumattomia toiveitaan vaikkapa tyttöjen suhteen, kuin mp:llä ajeluun.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuota motukalla ajoa en oikein usko, paitsi kenties Sepon pyörällä ajoa, koska Gussen motukan ääni olisi todellakin jo häirinnyt lähiasukkaita, jotka tosin asuivat melko kaukana niemistä!

Tarkoitan sitä, että "joukkueen huvimestari" olisi ottanut tyypit Sepon "Mitsillä" ja tuskahtanut turpasilleen kankaalle.

No ne jotka ovat niemellä käyneet, ovat varmaan havainneet sen, että juurakoita on sikin sokin, joita on kovin vaikea välttää, kun on ilmatilassa tuskahtamassa tuvalleen, eli heittäytynyt, kuten nykyään kait sanotaan.

Sepon motukka oli ainoa, jossa oli redun (slangia) jälkeen vaurioita, eli etu lokasuoja puuttui.

Seppo oli korjannut "rokulipäivänään" motukkaansa, joten tuskin hän olisi lokasuojaa jättänyt kiinnittämättä, sillä siihen aikaan motukoissa piti olla vielä eturekisterikilpi, joka oli kiinnitetty useimmiten etulokasuojaan, jollei ollut kiinni "crossistongassa", joten sen puuttuminen olisi ollut sakon paikka!

Nyt olisikin kiva tietää, puuttuiko tuo lokasuoja todellakin Bodomilta pois tullessa, joten jos joku soittaisi Sepon veljelle tuosta asiasta, itse en häntä kehtaa enää vaivata, numeron voin toki halukkaalle lähettää yksärinä!

Motukan kohtalohan oli joutua Sepon veljen kautta hänen serkulleen, mutta sen jälkeisestä omistajasta ei ole tietoa.
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Tuntuu hyvinkin mahdolliselta, että nimenomaan Sepon "Mitsillä" olisi tehty ajelu. Siinähän sitä kostoa olisi alkutarpeiksi kun teltan narut pantiin nokan edestä kiinni. Lepikkoon kaatuminen ja sekä leuka että etulokasuoja mäsäksi.

Lisäksi kiinnostaa se laskuhumalaisen yksinäinen hampparin käyrän maiskuttelu aamuyöstä. Taisi siinä olla yksi syy teltan sulkemiseen. Kaikkihan tietää, että käyrästä saa parempia viipaleita puukon kanssa, joten eiköhän murha-ase ole ollut käsillä sopivaan aikaan.

Jos tarkat rikospaikka-analyysit olisi tehty nykymenetelmillä samantien, niin voisin vaikka vannoa, että teltan viilloista ja uhrien pistohaavoista olisi löytynyt eläinperäistä rasvaa ja teurasjätettä. Saman tien ainesosat olisi jäljitetty Hakaniemen halliin ja suoraan makkaratiskille.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Tytöilläkin mainitaan olleen makkaraa retkieväänä. NG osti matkalla Buudomille Andersonin kaupasta myös makkaraa. NG kertoo olleen tarkoitus seuraavana päivänä tehdä nuotio ja paistaa makkaraa, mutta eipä makkaraa ollut murhapaikalta löytyneitten tavaroitten joukossa. Joku tai jotkut söi retkeläisten makkarat yöllä tai aamulla.
Hessu52
Watson itse

Kukapa se söikään yölla teltan ulkopuolella makkaraa räkä molemmin puolin suupieliä valuen, eikä edes tarjonnut tytöille huikopalaa, vaan lopsi itse kaikki lärviinsä?

On siinä meillä herrasmies!

Kyllä olivat vaatimattomat eväät nuorilla redulla (slangia) matkassa, sillä musta leipä ja margariini ei paljon nälkääpidä, joten joku muu syy, kenties se lempiminen, oli reissun ainoa tarkoitus.

No Irmelin "dorkat" pilasivat erään kaverin haaveet saamisesta, joka on tietenkin ollut hirvittävän suuri pettymys.

Tosin aikoinaan oli sanonta, että "rekkamies ajaa peli, kuin peli, keli kuin keli", joten eipä tuo niin suuri juttu olisi ollut, mutta sottainen!

Samaten kuin pesumahdollisuus puuttui, sillä en olisi uskonut tyttöjen menneen järveen pesemään " jälkeenpäin vehkeitään", pojista nyt puhumattakaan!

Mutta kyllä tuo "saamattomuus" olisi saattanut olla syy hirmutekoon, varsinkin jos on sattunut vielä kehuskelemaan kaverille, että viikonloppuna on tiedossa varma sauma!
Navetanhajuinen
Harjunpää

Pojilla oli telttaretken tarkoitus pilluttelu, tähän olivat varustautuneet. Kalastusvälineitä ei murhapaikalta löytynyt. Sepi jätti juopottelun heti alkuunsa, huomattuaan tyttöjenkin näin tekevän, heillä ei ollut alkoholia kuolinhetkellä veressään.

Sepi oli ehkä lähellä pilluttelu touhuja kuolinhetkellään, Nisse taasen oli tyrinyt tälläset hommat juopotelullaan. Nuoret tytöt olivat tarkkoja juopottelun suhteen tuona ajanjaksona.
Hessu52
Watson itse

Aivan oikein, navetanhajuinen, taitaa olla omaperäisiä kokemuksia, kuten ainakin allekirjoittaneella nuoruudesta on.

Tuolla toisaalla Sariola yrittää kovasti saada minulle juopon kuvaa, mutta ei taida onnistua, sillä viina ei ole minulle ollut mikään ongelma enää sen jälkeen kun viinakortin sain ja sittemmin ei ikää ole kysytty.

No viinan kanssa on tullut läträttyä niin paljon, että tiedän millaista se on, joten enää ei ole tarvinnut juurikaan sitä ottaa.

Tuollainen "pirunviina" tarkoittanee itse asiassa "rähinäviinaa", joka on myös merkattuna viinapullon pohjaan, eli kannattaa aina tarkistaa mikä merkki pullon pohjalla on, ennen kuin ostaa, tai ykleensäkään aikoo juoda viinaa.

Dokaaminen on taitolaji sekin, jota monikaan ei hallitse, osaako Sariola tuohon sanoa "maitopoikana" mitään?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Veikkaan, että Kari Kaukiaisen näkemä nuori liittyy murhaniemellä leiriytyneisiin nuoriin. Tästäkään nuoresta ei ole jälkipoville jäänyt kertojaa. Kumpi lienee ollut tuo Kaukiaisen näkemä nuori - Nils Gustafsson vai Sepi? Vaatetus viittaisi Boismaniin - mutta tyyli Gusafssoniin?!

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Navetanhajuinen
Harjunpää

Nämä toimet jotka on Murhaniemessä tappotyön jälkeen tehty ei oikein kovin juovuksissa ole olleet onnistuneesti tehtävissä. Juopunut tuskin olisi osannut vältellä huomatuksi tulemista noinkin tehokkaast. Väisteli lintupoikien kohtaamisen piiloutuen rantapuskaan ja makoillen uhrien joukossa peittäen naamansa, kuolleeksi häntä ei kuitenkaan kahden nuoren toimesta huomioitu, olihan hetkeä ennen kuulunut puheen sorinaa. Kenenkään huomaamatta piilotti kengät ja kadotti aikamoisen määrän tavaroita. Seksuaali rikokseksi lavastaminen onnistuneesti on vaatinut erityistä nokkeluutta ja tarkkaavaisuutta.

Ehkä olikin retkieväänä vain Sitrus likööripullo viinaksia, ei muita tyhjiä Alkon pulloja paikalta löytynyt. Vain pari täysinäistä rapakaljapulloa.
Misri
Jessica Fletcher

awa kirjoitti:Veikkaan, että Kari Kaukiaisen näkemä nuori liittyy murhaniemellä leiriytyneisiin nuoriin. Tästäkään nuoresta ei ole jälkipoville jäänyt kertojaa. Kumpi lienee ollut tuo Kaukiaisen näkemä nuori - Nils Gustafsson vai Sepi? Vaatetus viittaisi Boismaniin - mutta tyyli Gusafssoniin?!

- hymm -

Kari Kaukiainen oli ollut ajelemassa polkupyörällään pitkin Oittaan rantoja noin kello 23.00, kun häntä vastaan rannasta päin oli tullut tuntematon mies, joka oli huutanut hänelle ”poika”. Miehen pituus oli ollut yli 170 mutta alle 180 senttiä, tukka oli ollut musta, taaksepäin kammattu ja kasvot olivat olleet laihat ja parrattomat. Vaatetuksena oli ollut vaaleansininen paita, siniset, kuluneet ja likaiset suorat housut tai farmarit sekä mustat puolikengät. (Kinnunen ei sovi tähän kuvaan, joten toistaiseksi ei tiedetä kuka tämä mies oli). Lähde: Bodominmysteeriö.

Vaatetus sopii kyllä Sepon vaatetukseen, hiustenväri viittaisi, taas NGhen.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Mikäli ryypiskely on loppunut esimerkiksi klo 02.00 - on siitä aamulla telttapaikasta tehtyjen ensimmäisten näköhavaintojen tekoon aikalailla monta tuntia. Terve maksa polttaa alkoholia siinämäärin tehokkaasti, että ajatus voi olla aamuyöllä kirkaskin, huono-olo, mutta jano voi olla aikamoinen.

- hymm -

Navetanhajuinen
Harjunpää

awa kirjoitti:Veikkaan, että Kari Kaukiaisen näkemä nuori liittyy murhaniemellä leiriytyneisiin nuoriin. Tästäkään nuoresta ei ole jälkipoville jäänyt kertojaa. Kumpi lienee ollut tuo Kaukiaisen näkemä nuori - Nils Gustafsson vai Sepi? Vaatetus viittaisi Boismaniin - mutta tyyli Gusafssoniin?!

- hymm -
Oliko Kari Kaukiaisen äiti Marjatta Leppänen karjakkona Oittaalla, muuttivat tapahtumien jälkeen Sonkajärvelle. OK,n kalakaveri 4.6.1960 vieläpä Olavin mielestä vaarallinen, 17 vuotias. Molemmat kartanontyöntekijä perheitten nuoria joihin kuului myös Ruohonen junior. Ei ole selvitetty olivatko nämä paikkakuntalaiset rannalla viihtyjät vetäytyneet koteihinsa pehkupatjoille ollenkaan, vaan viettivätkö helluntai yön kyseisellä rannalla. Ainakin n. klo 23 oli Kari Kaukiainen polkupyörineen mestoilla, ja oliko OK aamusta yksinään päivystys mestallaan.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Olen sitä mieltä, että Kari Kaukiainen näki jommankumman näistä murhaniemelle telttailua yrittäneistä nuorista - joko Nils Wilhelm Gustafssonin tai Seppo Boismanin. Epäilen, että jotain oli jo illan tuossa vaiheessa pielessä. Ajankohta ajoittuu siihen vaiheeseen, kun seurue Marjatta Sahakankaan kertoman mukaan olisi ollut palaamassa tai palannut takaisin murhaniemelle.

Mainittakoon vielä, että klo 22 aikoihin ei leiriläisistä ole ollut havaintoa murhaniemellä. Jossakin "retkellä" taisivat olla?

- hymm -

Misri
Jessica Fletcher

^^ Niin tai vasta menossa Marjatan leiriin. Jospa NGltä unohtui jotain tärkeää, vaikkapa viinaputeli leiriin ja palasi hakemaan sitä. Toiset olivat jo odottamassa edempänä NGtä. Niin etteivät olleet kuitenkaan enää Kaukisen pojan näkökentässä nähtävissä. Marjatta kertoi NGllä olleen omat viinat mukana vierailulla.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllä vaan - kellonajoista olisi hyvä saada lisää tarkennuksia. Mutta varmaa on se, että Gustafsson ei ole näistä illan ajankohdista mitään tarkastiottaen kertonut. Miksiköhän??

- hymm -

P.S. Niin, muistelen, että ainoa mitä Nils Gustafsson kertoi, oli se, että ranta tyhjeni klo 21 jälkeen. Mielenkiintoista. Jotenkin se vain on niin, että kammottavalla tavalla kaikki täsmää...

Vastaa Viestiin