Gustafssonin vammat
Re: Gustafssonin vammat
^^ Huom! Sariola tuo Hirvensalon *oma asiantuntija lausunto. Ja ajattele! Huom! Että Hirvensaloa *pyydettiin arviomaan uudelleen, nämä NGn potilas/hoitotiedot.
Kuten huomataan, Hirvensalo on esittänyt oikeudessa kuten sanoin. Kyllä MTV3:n toimittaja on suhteellisen luotettava.
awa:n näkemys NG:n kunnosta on kyllä ilmeisen liian optimistinen. Ei kyllä olisi lähetetty putkaan selviämään paareilla. Ei siinä kukaan näytä edes epäilleen humalatilaa. Sensijaan ensiavun antanut lääkäri oli arvioinut potilaan olleen stupor-tilassa, eli alentuneessa tajunnan tilassa. Sitä on uskominen.
awa:n näkemys NG:n kunnosta on kyllä ilmeisen liian optimistinen. Ei kyllä olisi lähetetty putkaan selviämään paareilla. Ei siinä kukaan näytä edes epäilleen humalatilaa. Sensijaan ensiavun antanut lääkäri oli arvioinut potilaan olleen stupor-tilassa, eli alentuneessa tajunnan tilassa. Sitä on uskominen.
^^ Huom" oikeammin ja rehellisemmin olisi sanoa *siteerannut vanhoja NGn hoitotietoja. Tuosta toimittajan asiayhteydestään irroittamasta lauseesta, ei voi päätellä vielä mitään, mitä se on aikoinaan todella pitänyt sisällään ja mitä sillä on tarkoitettu? Tasojakin on niin moneksi heh! Taas tästä Hirvensalolta pyydetystä vammojen uudelleen arvioinnista, Ja sitä koskevasta Hirvensalon *omasta asiantuntija lausunnosto voi päätellä potilaan *todellisen tilan vakavan aivovamman suhteen.
Kyllä se vaan poijjaat homma on silleen kenossa, että Sariola joko tahallisesti tulkitsee Hirvensaloa väärin, tai sitten ei lukihäiriöisenä ymmärrä mitä siinä tarkoitetaan.
Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta, kun Sariolan kanssa näin käy.
Olisikin ihme, jos Sariola joskus kerralla ymmärtäisi jotain, no ei se mitään, trolli tai mölli, samapa tuo!
Vai ovat nyt MTV:n toimittajat suhteellisen luotettavia tietolähteitä, kun Sariola on yleensäkin suhtautunut toimittajien kirjoituksiin nihkeästi, ai niin, mutta silloinhan toimittajat ovatkin kirjoittaneet Sariolan idolista ikävästi.
Usko sinä vaaan juoppojen lausumiin, toisen tai kolmannen käden juoruihin, tai markkuloiden ja palojen fiktioihin, sekä lopuksi MTV:n toimittajien uskottaviin tietoihin, ai joo, jäi puuttumaan 7päivää lehti, joka taitaa olla raamattusi Sariola, sieltä ne totuudet löydetään!
Löytyykö sinulta maallikon mielipide noihin muutamiin kysymyksiini, joita en enää iitsi toistaa.
Jos et niihin vastaa, niin lopeta täällä sitten mielipiteittesi kertominen, sillä ne ovat silkkaa ihtiään!
Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta, kun Sariolan kanssa näin käy.
Olisikin ihme, jos Sariola joskus kerralla ymmärtäisi jotain, no ei se mitään, trolli tai mölli, samapa tuo!
Vai ovat nyt MTV:n toimittajat suhteellisen luotettavia tietolähteitä, kun Sariola on yleensäkin suhtautunut toimittajien kirjoituksiin nihkeästi, ai niin, mutta silloinhan toimittajat ovatkin kirjoittaneet Sariolan idolista ikävästi.
Usko sinä vaaan juoppojen lausumiin, toisen tai kolmannen käden juoruihin, tai markkuloiden ja palojen fiktioihin, sekä lopuksi MTV:n toimittajien uskottaviin tietoihin, ai joo, jäi puuttumaan 7päivää lehti, joka taitaa olla raamattusi Sariola, sieltä ne totuudet löydetään!
Löytyykö sinulta maallikon mielipide noihin muutamiin kysymyksiini, joita en enää iitsi toistaa.
Jos et niihin vastaa, niin lopeta täällä sitten mielipiteittesi kertominen, sillä ne ovat silkkaa ihtiään!
Sariola trolli turvautuu tuossa Hirvensalon lausumassa vain tuhon 4-5 uneliaisuuteen. Lue koko teksti johtopäätöksineen niin olet enemmän jäljillä.
Olen kyllä lukenut koko tekstin tarkasti. Tuo yksityiskohta pisti silmään ja kiinnitti huomiota. On se sekin siellä.Oulunmies kirjoitti:Sariola trolli turvautuu tuossa Hirvensalon lausumassa vain tuhon 4-5 uneliaisuuteen. Lue koko teksti johtopäätöksineen niin olet enemmän jäljillä.
Onko Oulun trolli sitä mieltä, että tiedottamisen tuosta rikoksesta aikoinaan huolehti rouva Gustafsson ? Tai saatiinko Gustafssonin henkilötiedot kysymällä häneltä itseltään? Oikea vastaus saadaan lukemalla seuraava:
Tämä seuraava lainaus nimimerkki "Wagnerin" kirjoituksesta oikaisee pari virheellistä käsitystä. 1)Gustafssonin henkilötietoja ei suinkaan saatu häneltä itseltään kysymällä, vaikka täällä muutamat niin selittävät 2)Tiedottamisesta ei suinkaan vastannut NG:n äiti, vaan Apulaispoliisipäällikkö Arvi Vainio antoi tiedotuksia lehdistölle ainakin aluksi. Lukekaapa tuo ajatuksella, että osaatte vastata, jos joku kysyy kuka tiedotti lehdistölle, tai miten poikien ja tyttöjen nimet ja osoitteet saatiin selville. Ei suinkaan kysymällä Gustafssonilta.
===========================================================
Kirjoittaja Wagner päivämäärä Ti Kesä 30, 2009 10:57 am
Vanhoja uutisointeja lukiessani erityisesti tämä on jäänyt mieleen puukonpistojen osalta:[US 1960]
-Surma-aseena on käytetty jotain teräasetta, kuten esim. puukkoa; ehkä juuri sitä, joka kuului retkeläisten varusteihin ja joka yhä on kateissa, kertoi apulaispäällikkö Vainio Uudelle Suomelle.
-Anastetusta omaisuudesta on lähetetty tarkat tuntomerkit maan kaikkiin poliisipiireihin. Toistaiseksi ei rikospaikan lähettyvillä ole löydetty kenkäpareja sekä lompakkoa lukuunottamatta mitään retkeläisten omaisuutta.
Motiivit
-Murhan motiivia on vaikea määritellä. On tapahtunut ryöstö ja murha, mutta mistään tavallisesta ryöstömurhasta ei ole kysymys. Laki ei tunne käsitettä "himomurha", mutta surmaaja on ilmeisesti ollut sairaalloisen mielipuolisuuspuuskan vallassa tekonsa tehdessään.
-Toisen nuorukaisen taskussa olleesta muistivihosta saimme tyttöjen etunimet ja osoitteet, lopullinen henkilöllisyys selvisi paikalla. Poikain henkilöllisyys oli helpompaa, joskin hitaampaa selvittää heidän moottoripyöriensä rekisterinumeroiden perusteella.
-Koska Gustafssonin koko alaleuka on murskautunut ja hän on saanut useita puukonpistoja kasvoihinsa, ei hän pysty puhumaan. Hänen tilansa on muutenkin vakava, vaikkei hengenvaaraa enää olekaan. Gustafsson on näyttänyt sormillaan merkkejä, jonka mukaan murhaajia ehkä olisi ollut kaksi, mutta toistaiseksi eivät tutkimukset ole kumonneet eivätkä vahvistaneet tätä.
Puukonpistot Gustafssonin vammoina siis poliisin mukaan ovat olleet todellisia.
^^ Todellisuus ei sitten kuitenkaan lopulta ollut sitä, miltä se silloin joidenkin poliisien mielestä näytti olevan. 
Tämä juuri on muutaman kirjoittajan pahe, luottaa siihen mitä joku on joskus sanonut ja oli se sitten toisen tai kolmannen käden tietoa.
Usari on juttunsa tehnyt ja sen ajan tapaan kirjoittaen melkeinpä oman mielensä mukaan, koska yhteys poliisiin oli todella huono, mutta kirjoittettava oli, koska kansa vaati.
Sitten sitä tuli kirjoitettua paljon sellaistakin, mikä ei ollut sen enempää poliisin kuin kenekään sanomaa, vaan oli irroitettu lauseita vähän Sariolan tapaan, sieltä sun täältä, kunnes juttu oli valmis.
Ei sitä kukaan ajatellut, että joskus jälkipolvet käydät tiukkaa debattias asian tiimoilta, jolloin juorut ja huuhaajutut joku ottaa maailmalopun vakavasti.
Nuo Gustafssonnin vammat ovat mitä suurimmalla todennäöllä juuri ne vammat, jotka hänen äitinsaä Helga Gustafssonni on lehdistölle tiedottanut, ja sillä se, väittäköön trolli Sariola mitä tahansa!
Mitä tulee sitten tuohon Gustafssonnin poliisille antamiin tietoihin, on se kumma, kun tajuissaan oleva henkilö ei osaa antaa kysyvälle omia henkilötietojaan, vai eikö pane tuo pitkä alentunut tajunnan taso Sariolaa mietteliääksi, jos ajattelee sitä siten, että tuollainen yli 10 tuntia kestänyt alentuma on mitä ilmeisemmin erittäin vaikean aivovamman, eli aivoruhjeen oire ja silloin Gustafssonnin olisi pitänyt päästä niemeltä välittömästi hoitoon, koska muuten oikeasti olisi tullut kuolema, näin se vaan on fakta, vai mitä olet trolli Sariola mieltä?
Vääristä tiedottamisista vastasi myös Helga Gustafssonni, kuten poikansa on tunnustanut, no muuta sitten ei ole tunnustanutkaan, paitsi jokusen kerran surmanneensa ystävänsä!
Tuossa huomaa sen, kuinka kiivaasti poliisi näytti uskovan lavastuksiin ja siihen, että niemellä oli ollut ulkopuolinen tekijä, no ehkä olikin, mutta olipa tyhmä siinä mielessä, että jäi lavastelemaan paikkoja ulkopuolisen tekemiksi himomurhiksi!
Huomaatko Sariola, että "Arvi-setä" se kertoo kadonneista tavaroista lähetetyn oikein tuntomerkit jokaiseen poliisipiiriin, no nuo tuntomerkit olivat jo seuraavan päivän lehdissä, joten mitä niistä enää tiedottaa ja eiköhän noita lompakkoja sittemmin alkanut löytyä kasapäin, siitä vaan ei enää tiedotettu, sen ensimmäisen väärän lompakon löytymisen jälkeen!
Olet vaipunut aika alas, kun siteeraa epätoivoisesti mitä kirjoitusta vaan, jotta saisit vaikuttamaan idolisi puhtaalta pulmuselta!
Usari on juttunsa tehnyt ja sen ajan tapaan kirjoittaen melkeinpä oman mielensä mukaan, koska yhteys poliisiin oli todella huono, mutta kirjoittettava oli, koska kansa vaati.
Sitten sitä tuli kirjoitettua paljon sellaistakin, mikä ei ollut sen enempää poliisin kuin kenekään sanomaa, vaan oli irroitettu lauseita vähän Sariolan tapaan, sieltä sun täältä, kunnes juttu oli valmis.
Ei sitä kukaan ajatellut, että joskus jälkipolvet käydät tiukkaa debattias asian tiimoilta, jolloin juorut ja huuhaajutut joku ottaa maailmalopun vakavasti.
Nuo Gustafssonnin vammat ovat mitä suurimmalla todennäöllä juuri ne vammat, jotka hänen äitinsaä Helga Gustafssonni on lehdistölle tiedottanut, ja sillä se, väittäköön trolli Sariola mitä tahansa!
Mitä tulee sitten tuohon Gustafssonnin poliisille antamiin tietoihin, on se kumma, kun tajuissaan oleva henkilö ei osaa antaa kysyvälle omia henkilötietojaan, vai eikö pane tuo pitkä alentunut tajunnan taso Sariolaa mietteliääksi, jos ajattelee sitä siten, että tuollainen yli 10 tuntia kestänyt alentuma on mitä ilmeisemmin erittäin vaikean aivovamman, eli aivoruhjeen oire ja silloin Gustafssonnin olisi pitänyt päästä niemeltä välittömästi hoitoon, koska muuten oikeasti olisi tullut kuolema, näin se vaan on fakta, vai mitä olet trolli Sariola mieltä?
Vääristä tiedottamisista vastasi myös Helga Gustafssonni, kuten poikansa on tunnustanut, no muuta sitten ei ole tunnustanutkaan, paitsi jokusen kerran surmanneensa ystävänsä!
Tuossa huomaa sen, kuinka kiivaasti poliisi näytti uskovan lavastuksiin ja siihen, että niemellä oli ollut ulkopuolinen tekijä, no ehkä olikin, mutta olipa tyhmä siinä mielessä, että jäi lavastelemaan paikkoja ulkopuolisen tekemiksi himomurhiksi!
Huomaatko Sariola, että "Arvi-setä" se kertoo kadonneista tavaroista lähetetyn oikein tuntomerkit jokaiseen poliisipiiriin, no nuo tuntomerkit olivat jo seuraavan päivän lehdissä, joten mitä niistä enää tiedottaa ja eiköhän noita lompakkoja sittemmin alkanut löytyä kasapäin, siitä vaan ei enää tiedotettu, sen ensimmäisen väärän lompakon löytymisen jälkeen!
Olet vaipunut aika alas, kun siteeraa epätoivoisesti mitä kirjoitusta vaan, jotta saisit vaikuttamaan idolisi puhtaalta pulmuselta!
Näyttää siltä, että Arvi Vainiolla oli ainakin aluksi väärä kuva todellisista vammoista. Sama vuonna kirjoitetussa Bodomin Mysteeriossa oli jo hyvin oikeaan osuva kuvaus vammoista, niin uhrien osalta kuin NG:n osaltakin.
Ja tosiaan näyttää siltä, että myös NG omaksui tiedot omista vammoistaan suuressa määrin sanomalehtien tiedoista. Se mielikuva oli samalla tavalla väärä. Sellaisesta ei kuitenkaan rangaista, eikä se ole merkki syyllisyydestä, jos ei syyttömyydestäkään, niinkuin jotkut näyttävät ajattelevan. Tähän muutamat kirjoittajat takertuvat ikäänkuin siitä riippuisi koko rikoksen ratkaisu. Tuo seikka voidaan todeta, mutta sillä ei ole itse rikoksen ratkaisun kanssa nitään tekemistä. Vaikuttaa tosiaan siltä, että NG ei muista itse hyökkäyksestä mitään. Hypnoosikertomuskin saattaa olla pelkkiä valemuistoja, tosin siitä ei voi olla aivan varma. Samaa mieltä oli Lauerma oikeudessa.
Ja tosiaan näyttää siltä, että myös NG omaksui tiedot omista vammoistaan suuressa määrin sanomalehtien tiedoista. Se mielikuva oli samalla tavalla väärä. Sellaisesta ei kuitenkaan rangaista, eikä se ole merkki syyllisyydestä, jos ei syyttömyydestäkään, niinkuin jotkut näyttävät ajattelevan. Tähän muutamat kirjoittajat takertuvat ikäänkuin siitä riippuisi koko rikoksen ratkaisu. Tuo seikka voidaan todeta, mutta sillä ei ole itse rikoksen ratkaisun kanssa nitään tekemistä. Vaikuttaa tosiaan siltä, että NG ei muista itse hyökkäyksestä mitään. Hypnoosikertomuskin saattaa olla pelkkiä valemuistoja, tosin siitä ei voi olla aivan varma. Samaa mieltä oli Lauerma oikeudessa.
No niin, nythän voidaan todeta, että nämä viimeisimmät tiedot Gussen vammoista ovat sitten ne jotka ratkaisevat, eli hänen vammansa eivät olleet todellakaan vakavat, koska mitään jälkiä vakavasta vammasta ei ei ole todennettavissa, kuten arpikudosta aivoruhjeesta, jälkioireina kaatumatautia, huimausta, tasapaino vaikeuksia ja mitä niitä kaikkia tuollaisen aivovamman jälkitauteina onkaan.
Jos ajatellaan aivan järkevästi ja kiihkotta, niin Gustafssonilla on käynyt mahdoton tuuri, ettei ole kuollut niemellä, jos nuo hänen vammansa ovat olleet todellisia.
Lottoa Gussen ei kannata enää harrastaa, sillä se juna on mennyt jo, mutta olivatko ne vammat sitten niin vakavat, mtä Helga-rouva on antanut sairaalasta ymmärtää, minä epäilen, että eivät olleet.
Jos ajatellaan aivan järkevästi ja kiihkotta, niin Gustafssonilla on käynyt mahdoton tuuri, ettei ole kuollut niemellä, jos nuo hänen vammansa ovat olleet todellisia.
Lottoa Gussen ei kannata enää harrastaa, sillä se juna on mennyt jo, mutta olivatko ne vammat sitten niin vakavat, mtä Helga-rouva on antanut sairaalasta ymmärtää, minä epäilen, että eivät olleet.
No kun Sariola et voi vastata noihin yksinkertaisiin kysymyksiini, niin voisitko sitten vastata siihen, kun kysyn sinult, mitkä ovat aivoruhjeen oireet ja mikä on nesiapu niihin, sekä mitä silloin tehdään?
Muunmuassa Öhman kirjoittaa näistä aivan ymmärrettävästi, joten sinäkin saatat sitä tekstiä tajuta!
Muunmuassa Öhman kirjoittaa näistä aivan ymmärrettävästi, joten sinäkin saatat sitä tekstiä tajuta!
Juuri noilla Sariolan sanoilla, ja tosiaan näyttää siltä - että myös laamanni Mikkola omaksui tiedot Nils Wilhelm Gustafssonin vammoista suuressa määrin sanomalehtien tiedoista. Se mielikuva oli samalla tavalla väärä. Sellaisesta ei kuitenkaan rangaista, eikä se ole merkki syyllisyydestä, jos ei syyttömyydestäkään...Sariola kirjoitti:Ja tosiaan näyttää siltä, että myös NG omaksui tiedot omista vammoistaan suuressa määrin sanomalehtien tiedoista. Se mielikuva oli samalla tavalla väärä. Sellaisesta ei kuitenkaan rangaista, eikä se ole merkki syyllisyydestä, jos ei syyttömyydestäkään, niinkuin jotkut näyttävät ajattelevan.
Tiedonmurusia tapauksesta sekä aiheeseen liittyvää johdonmukaisuutta ja oivaltavaa ymmärrystä oli laamanni -parallakin valitettavan vähän.
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Oletko Awa koskaan tehnyt töitä sillä mielin, että olet tuntenut työpaikkasi olevan riippuvainen tekemäsi työn tuloksesta? Tänäpäivänähän homma on tätä ihan puhtaasti. Tuskin joku laammannikaan alkaa nykyään pelleilemään omalla maineellaan/työpaikallaan vain sen takia, mitä on mahdollisesti "omaksunut" jostain? Vai mitä luulet Awa? Kyllä minun mielestäni tänä päivänä ja varsinkin tällaisissa asioissa "pelleilyt" osoittaa suurta ammattitaidottomuutta ja sitä kautta tekevät työnsaannin mahdottomaksi tulevaisuudessa. Ei todellisissa töissä kestä pelleillä, varsinkaan kun on pitkä ja kallis koulutus takana. Eikö vain?
Saattahan sitä pelleilläkin, jos on hyvä eläke tulossa ja viimeinen juttu tuutissa!
^^Joskus joidenkin kohdalla, voi koulutuksesta huolimatta, toiminta vaikuttaa pelleilyltä. Surkeimmissa ja säälittävämmissä tapauksissa, se ei pelkästään vaikuta siltä, vaan on sitä ihteään. Valitettavasti.
Totuus on faktojen tunnustamista.