Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Olen sitä mieltä, että Marjatta Sahakangas on nähnyt myöhemmin Gustafsonin Gulfin -baarissa. Sahakangas kertoi myös tarkemmin Gustafssonin kohtaamisesta Helsingissä, jolloi Gustafsson oli ollut liikkeellä Birgitan (nykyisen vaimonsa) kanssa. Tuokin Marjatan kertomus on mielenkiintoinen.
Muistelen vielä, että Nils Gustafsson kielsi koskaan tunteneensa/tavanneensa Marjatta Sahakangasta. Tämäkin olisi todella mielenkiintoista materiaalia valheenpaljastuskokeeseen. Eikö totta?
- hymm -
Muistelen vielä, että Nils Gustafsson kielsi koskaan tunteneensa/tavanneensa Marjatta Sahakangasta. Tämäkin olisi todella mielenkiintoista materiaalia valheenpaljastuskokeeseen. Eikö totta?
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Kylläpä sinä oletkin ovela. Oikea kettujen kettu, etten sanoisi. Sait jopa minut houkuteltua esiin tyhmine kysymyksineni. Wau!Hessu52 kirjoitti:Täytynee selittää.Ressu>> kirjoitti:Eikös tuohon paikkaselvitykseen ole helpompikin konsti, kuin vanhat ilmakuvat? Onhan yrityksestä varmaankin jäänyt jotain tietoa? Jokuhan siellä on käynyt kahvilla/tankkaamassa, eikö niin? Miksi pitäisi tutkia juuri "vanhoja" ilmakuvia/kolmiomittauskuvia? Etkö luota aikalaisten kertomuksiin? Pelkäätkö heidän olevan "Nisse-faneja"? En ymmärrä "pointtiasi" tässä asiassa?????Hessu52 kirjoitti:Minäkin muistan Gulfin baarin jostain -50 lopulta olleen juuri siellä missä pitikin, joten kyllä tuostakin voisi joku halukas todellakin ottaa selvää, vaikkapa maanmittauslaitoksen vanhoista ilmakuvista (kolmiomittauskuvista), ja niitä kyllä löytyy, joten minusta ei tarvitse tehdä sen takia enää valehtelijaa!
Katsos kun et ole tehnyt mitään tämän jutun eteen, oli houkuteltava sinut esiin ja saada sinut kysymään juuri tuollainen normaali tyhmä kysymyksesi.
Voitkin ottaa yhteyttä noihin luetteloimiisi tahoihin ja todellakin kysyä heiltä, miten asia on.
No minä voin sitten tutkailla etsimiäni maanmittauskuvia ja tarkkailla niiden vuosilukuja, katsotaan mitä saamme yhdessä aikaan, jooko?
Sehän on mielestäsi niin kovin helppoa, eikö vaan?
-
- Martin Beck
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
- Paikkakunta: Stadin Kernel
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Toden totta olisi mielenkiintoista seurata valheenpaljastuskoetta. Kuulustelujen näkeminen ainakin antoi erittäin voimakkaita signaaleja siitä, että kaikki ei ole ihan niinkuin pitäisi. Valmiina olisikin jo lista kysymyksiä, joita voitaisiin kokeessa kysyä. Voi olla, ettei piirturin neula edes pysyisi paperilla kun tarinaa alkaisi tulla.awa kirjoitti:
Muistelen vielä, että Nils Gustafsson kielsi koskaan tunteneensa/tavanneensa Marjatta Sahakangasta. Tämäkin olisi todella mielenkiintoista materiaalia valheenpaljastuskokeeseen. Eikö totta?
- hymm -
Toisaalta n. 3 viikkoa murhista Nisse makaa professori Stenbäckin hypnoosissa Hesperian sairaalassa eikä stuudor-tilasta tai muista vammoista ole enää tietoakaan. No, mutta tämä ei ollutkaan valheenpaljastuskoe vaan 60-luvun "hypetystä" ja melkeinpä dna-arvoinen tulos silloin. Jotkut vieläkin uskovat tuohon höpötykseen.
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Onko tosiaan niin, että tuossa kuvassa Nils Gustafsson makailee vain kolme viikkoa tapahtuneesta? Ruhjotut kasvot - puukkoa oli tullut sieltä ja täältä !! ??
- hymm -
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
-
- Martin Beck
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
- Paikkakunta: Stadin Kernel
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Tässä muuten moottoripyörän "säksätykseen" liittyvä Sepin pyörän kuva:
Miltäs näyttää? Ainakin etulokasuoja puuttuu..
Miltäs näyttää? Ainakin etulokasuoja puuttuu..
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Jatta nimistä naista NG ei myöntänyt tuntevansa mutta Markka nimisestä ei ollut varma. Yhdisti sen Steppari nimiseen tyttöön jonka kanssa NG:n mielestä liikkuivat. Sanoi tavanneensa tyttöjä Gulfin baarissa mutta Ng:n mukaan bodomin jutun jälkeen. Stepparin kanssa sanoi käyneensä elokuvissa. Stepparin sukunimi oli Mäkinen?awa kirjoitti:Olen sitä mieltä, että Marjatta Sahakangas on nähnyt myöhemmin Gustafsonin Gulfin -baarissa. Sahakangas kertoi myös tarkemmin Gustafssonin kohtaamisesta Helsingissä, jolloi Gustafsson oli ollut liikkeellä Birgitan (nykyisen vaimonsa) kanssa. Tuokin Marjatan kertomus on mielenkiintoinen.
Muistelen vielä, että Nils Gustafsson kielsi koskaan tunteneensa/tavanneensa Marjatta Sahakangasta. Tämäkin olisi todella mielenkiintoista materiaalia valheenpaljastuskokeeseen. Eikö totta?
- hymm -
-
- Martin Beck
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
- Paikkakunta: Stadin Kernel
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
No, monta viikkoa siitä tulee en jaksanut laskea. Hypnoosi suoritettiin kesäkuun 2. päivä..3-4 viikkoa.awa kirjoitti:Onko tosiaan niin, että tuossa kuvassa Nils Gustafsson makailee vain kolme viikkoa tapahtuneesta? Ruhjotut kasvot - puukkoa oli tullut sieltä ja täältä !! ??
- hymm -
Aika hyvin selvitty mielipuolen hyökkäyksestä - ei edes leuka ole enää kipeä ja silmäturvotus poissa. Aika nopea toipuminen?
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Ei Gustafsson kovinkaan ruhjotulta näytä. Erikoista eikö totta?
- hymm -
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
-
- Harjunpää
- Viestit: 322
- Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Etulokasuoja puuttuu, todenäköisesti on puuttunut jo ennen Bodomin reissua.Kotipoliisi kirjoitti:Tässä muuten moottoripyörän "säksätykseen" liittyvä Sepin pyörän kuva:
Miltäs näyttää? Ainakin etulokasuoja puuttuu..
Pyörää on muutettu motogrossi suuntaan, ohjaustanko on vaihdettu rossitangoksi ehkä jostakin monttujawasta lähtöisin ja rekisterikilpi on asennettu ohjaustankoon, näkyy isännän vyötärön kohdalla mustana.
Kilpi on alunperin ollut etulokasuojaan kiinnitettynä.
Taustapeili on ehyt, siltä osin ei lepiköity.
Eipä näytä kovinkaan siistiltä pyörältä.
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Eipä tuo peili tuossa kohtaa stongaa olisi mihinkään vaurioitunutkaan, kenties vääntynyt, muttei välttämättä mennyt muutoin rikki.
En oikein usko, että lokasuoja on ollut pois redun aikana, tai ennen sille lähtöä, sillä kyllä poliisit jo siihen aikaan suorittivat ratsioita, jolloin lokarin puuttuminen olisi saattanut olla sakon paikka.
Tuo kilven kiinnittäminen stongaan, oli tuon ajan muoti, koska etulokasuojassa sen pitäminen oli jotenkin hullun näköistä ja ennenkaikkea epäkäytännöllistä, mutta nimenomaan crossistongassa se oli helppo pitää, ja lakikin sen salli, kunhan etulyhty ei peittänyt kilpeä.
Noita stongia sai ihna tarvikkeina, joten Jawan se ei välttämäti ole!
Siitä ei taida kenelläkään olla tarkempaa tietoa, mikä Sepon pyörässä oli vialla ennen reissua, sillä ei tuollaisessa "piikin" motukassa olisi sellaista vikaa voinut olla, jota ei päivässä olisi korjannut, jos vaan osat oli paikalla!
Moottoriremppakin olisi mennyt ja vaihdellatikko siinä ohessa, muutamassa tunnissa!
Tuon näköisiä nuo vehkeet siihen aikaan olivat, ei siinä mitään, siisti tuokin, toista on nykyajan laitteet, joissa "hummiakin" tuollaisessa piikin vehkeessä laukkaa tuplasti enemmän, kuin Gussen 350 AJS motukassa konsaan!
En oikein usko, että lokasuoja on ollut pois redun aikana, tai ennen sille lähtöä, sillä kyllä poliisit jo siihen aikaan suorittivat ratsioita, jolloin lokarin puuttuminen olisi saattanut olla sakon paikka.
Tuo kilven kiinnittäminen stongaan, oli tuon ajan muoti, koska etulokasuojassa sen pitäminen oli jotenkin hullun näköistä ja ennenkaikkea epäkäytännöllistä, mutta nimenomaan crossistongassa se oli helppo pitää, ja lakikin sen salli, kunhan etulyhty ei peittänyt kilpeä.
Noita stongia sai ihna tarvikkeina, joten Jawan se ei välttämäti ole!
Siitä ei taida kenelläkään olla tarkempaa tietoa, mikä Sepon pyörässä oli vialla ennen reissua, sillä ei tuollaisessa "piikin" motukassa olisi sellaista vikaa voinut olla, jota ei päivässä olisi korjannut, jos vaan osat oli paikalla!
Moottoriremppakin olisi mennyt ja vaihdellatikko siinä ohessa, muutamassa tunnissa!
Tuon näköisiä nuo vehkeet siihen aikaan olivat, ei siinä mitään, siisti tuokin, toista on nykyajan laitteet, joissa "hummiakin" tuollaisessa piikin vehkeessä laukkaa tuplasti enemmän, kuin Gussen 350 AJS motukassa konsaan!
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Meinaatko Hassu, että lepikkoon ajamisesta ei jäisi pyörään muita jälkiä kuin etulokasuojan irtoaminen?? Mietippä nyt asiaa pari- kolme kertaa.Hessu52 kirjoitti:Eipä tuo peili tuossa kohtaa stongaa olisi mihinkään vaurioitunutkaan, kenties vääntynyt, muttei välttämättä mennyt muutoin rikki.
En oikein usko, että lokasuoja on ollut pois redun aikana, tai ennen sille lähtöä, sillä kyllä poliisit jo siihen aikaan suorittivat ratsioita, jolloin lokarin puuttuminen olisi saattanut olla sakon paikka.
Tuo kilven kiinnittäminen stongaan, oli tuon ajan muoti, koska etulokasuojassa sen pitäminen oli jotenkin hullun näköistä ja ennenkaikkea epäkäytännöllistä, mutta nimenomaan crossistongassa se oli helppo pitää, ja lakikin sen salli, kunhan etulyhty ei peittänyt kilpeä.
Noita stongia sai ihna tarvikkeina, joten Jawan se ei välttämäti ole!
Siitä ei taida kenelläkään olla tarkempaa tietoa, mikä Sepon pyörässä oli vialla ennen reissua, sillä ei tuollaisessa "piikin" motukassa olisi sellaista vikaa voinut olla, jota ei päivässä olisi korjannut, jos vaan osat oli paikalla!
Moottoriremppakin olisi mennyt ja vaihdellatikko siinä ohessa, muutamassa tunnissa!
Tuon näköisiä nuo vehkeet siihen aikaan olivat, ei siinä mitään, siisti tuokin, toista on nykyajan laitteet, joissa "hummiakin" tuollaisessa piikin vehkeessä laukkaa tuplasti enemmän, kuin Gussen 350 AJS motukassa konsaan!
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Kuule nyt, miteihän itse noita asioita, vai etkö sinä ole parhaan kaverisi Sariolan tapaan koskaan käynyt niemellä, no niinpä tietysti!
Ei siinä maastossa turvalleen meno olisi mitään rikkonut, turvan kylläkin, jos olisi juurakko sopivasti osunut klyyvarin tielle!
Muutoinhan maasto on pehmeää sammalikkoa, mitä nyt muutama kivi ja kanto siellä täällä.
Siinä taas joku raasu, joka ei ole kolmipyörästään päässyt eroon, kehottaa meikäläistä miettimään, miten moottoripyörä menee lipoissa rikki.
On niillä muutaman kerran kaaduttu, eikä ole motukoille käynyt kuinkaan, omia luita on sentään katkeillut.
Jos sinä tempaiset kolmipyöräiselläsi, jossa taitaa olla vielä apupyörät varmistamassa pystyssäpysymisesi, turvallesi, niin tuskin sille kolmipyörälle mitenkään käy, mutta klyyvarisi ulkonäkö saattaa parantua, kuten koko naamarustinkisi.
Ei siinä maastossa turvalleen meno olisi mitään rikkonut, turvan kylläkin, jos olisi juurakko sopivasti osunut klyyvarin tielle!
Muutoinhan maasto on pehmeää sammalikkoa, mitä nyt muutama kivi ja kanto siellä täällä.
Siinä taas joku raasu, joka ei ole kolmipyörästään päässyt eroon, kehottaa meikäläistä miettimään, miten moottoripyörä menee lipoissa rikki.
On niillä muutaman kerran kaaduttu, eikä ole motukoille käynyt kuinkaan, omia luita on sentään katkeillut.
Jos sinä tempaiset kolmipyöräiselläsi, jossa taitaa olla vielä apupyörät varmistamassa pystyssäpysymisesi, turvallesi, niin tuskin sille kolmipyörälle mitenkään käy, mutta klyyvarisi ulkonäkö saattaa parantua, kuten koko naamarustinkisi.
-
- Martin Beck
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
- Paikkakunta: Stadin Kernel
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Vielä yksi havainto tuon mobedi-kuvan pohjalta. Näyttää olevan lepikoitu sekä etulokarin että istuimen osalta, joka näyttää haljenneen keskeltä kahtia.
Vai kuuluuko siinä olla tuollainen "väli"? En ole motskariasiantuntija...
Vai kuuluuko siinä olla tuollainen "väli"? En ole motskariasiantuntija...
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Tarkoittanet satulan keskellä olevaa tummempaa kohtaa.
No ei se sitsi poikki ole, vaan siinä on sellainen tartuntakahva, eli nahkainen vyö, josta "takapenkkiläinen myös sai pidettyä kiinni, jos halusi.
Kuitenkin se vyötärö ote ja "suojavyö ote" olivat tyttöjen suosiossa ja pojat käyttivät tuota pitkittaista vyötä kyydissä ollessaan.
En minä näe tuossa motukassa muuta vikaa, kuin se lokasuojan puuttuminen, muuten se on juuri tuon ajan MZ pyörän näköinen.
Satula tainnee olla kuitenkin tarvike sellainen?
No ei se sitsi poikki ole, vaan siinä on sellainen tartuntakahva, eli nahkainen vyö, josta "takapenkkiläinen myös sai pidettyä kiinni, jos halusi.
Kuitenkin se vyötärö ote ja "suojavyö ote" olivat tyttöjen suosiossa ja pojat käyttivät tuota pitkittaista vyötä kyydissä ollessaan.
En minä näe tuossa motukassa muuta vikaa, kuin se lokasuojan puuttuminen, muuten se on juuri tuon ajan MZ pyörän näköinen.
Satula tainnee olla kuitenkin tarvike sellainen?
-
- Martin Beck
- Viestit: 847
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
- Paikkakunta: Stadin Kernel
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Ok Hessu.
Puhummeko samoista suojavöistä - Nissen pyörän stongassa (näkyy kuvissa) roikkui yksi vyö ja toinen vyö löytyi aikoinaan teltan pohjalta.
Eli oliko Sepin pyörässä vielä toinenkin vyö sen lisäksi , joka näkyy yllä olevassa kuvassa istuimessa? Vai oliko Nissella kaksi vyötä, joista toinen roikkui stongassa ja toinen oli teltan pohjalla
Vyösalaisuus täytyy nyt selvittää!
Puhummeko samoista suojavöistä - Nissen pyörän stongassa (näkyy kuvissa) roikkui yksi vyö ja toinen vyö löytyi aikoinaan teltan pohjalta.
Eli oliko Sepin pyörässä vielä toinenkin vyö sen lisäksi , joka näkyy yllä olevassa kuvassa istuimessa? Vai oliko Nissella kaksi vyötä, joista toinen roikkui stongassa ja toinen oli teltan pohjalla
Vyösalaisuus täytyy nyt selvittää!
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.
- Rudyard Kipling