BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Moderaattorit kirjoitti:Konsta sitten kertaa pykälät 2 ja 4 kiitos.
No kiitosta vaan kun korjasitte palstanleveyden.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
Moderaattorit kirjoitti:Konsta sitten kertaa pykälät 2 ja 4 kiitos.
No kiitosta vaan kun korjasitte palstanleveyden.
Joo - anteeksi en halunnut häiritä palstaleveyttä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tämän osion nimenä on: "Poikien moottoripyörät".

Paljon on turpaa päristelty ja kaikenlaista jauhettu, mutta edes yhtään linkkiä ei ole löytynyt, missä olisi kuvia poikien pyöristä.

Itselläni on muutamasta kuvasta "valokuvamuisto" pääkopassani, mutta valitettavasti vielä ei ole keksitty keinoa, jolla ne saisi tulostettua tietsikalle.

Se yksi Aallon ottama kuva, eli taitaa olla "kuuluisa uhrikuva" on jollain linkillä, mutta niin huonosti valaistus on kohillaan, ettei sitä juurikaan motukaksi tunnista, kuin bensatankista ja pitkänmallisesta satulasta.

Motoristin "suojavyö" stongasta roikkuu ja stongakin on crossimallinen, eli jälkeenpäin asennettu.

Jokuhan on tunnistanut kuvan laitteen jopa polkupyöräksi, mutta niinhän ei ole.

Kun poliisi 2000 luvulla lavasti paikan, niin silloin käytettiin polkupyöriä.

Myöskin teltta oli polun myötäisesti asennettu, joten olenko minä vai Sariola väärässä, kun Sariola väitti teltan olleen polulla poikittain ja minä taasen oviaukon niemen kärkeä kohden, noin osapuilleen?

Jo jollakin olisi pyöristä enemmän tietoa, se olisi hieno juttu, sillä jo meidänkin keskustelumme todistaa sen, ettei pyöriä ole otettu tarpeeksi huomioon, esimerkiksi tavaroiden pois kuljetuksessa niemeltä.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Kyllä se teltta oli poikittain.
Hessu52
Watson itse

Hyvä, että oikaiset minua tuossa asiassa Kukkuu, sillä olen ollut ymmälläni, kun on puhuttu ilmansuunnista, jotka mielestäni eivät ole voineet olla kohillaan, tai sitten minun sisäinen kompassini heittää, eli joku on juonut sen sisältämät pirtut mahaansa.

Eräässä kuvassa kuitenkin teltta oli piirretty siten, että se ei ollut polulla poikittain, vaan polun vieressä pitkittäin, joten sekin on ollut osaltaan häiritsemässä korkealentoisia aivoituksiani.

No siihen moottoripyöräonnettomuuteen, se ei kuitenkaan vaikuta hönkäsen pöläystä, kuten ei muihinkaan omiin teorioihin, joten sillä sipuli.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: .....
Myöskin teltta oli polun myötäisesti asennettu, joten olenko minä vai Sariola väärässä, kun Sariola väitti teltan olleen polulla poikittain ja minä taasen oviaukon niemen kärkeä kohden, noin osapuilleen?
.
---------------------------------------
Arvaa kumpi on oikeassa!
Näkee kyllä kuvissa teltan piirretyksi usein väärään asentoon, eli niemen suuntaisesti, mutta se on väärin.

Se poliisin ottama kuva telttapaikasta on hyvä! Se on otettu niemen kärjen puolelta, siis etelään päin. Lähimpänä kameraa makaa SB pää oikealle (suoraan länteen) ja jalat vasemmalle ( suosraan itään). Lisäksi on kerrottu, että SB makasi suunnilleen omalla alkuperäisellä makuupaikallaan. Takana näkyy moottoripyörä.

Bodomin mysteeriossa on myös kuvattu teltan suunta tarkasti, siis se oli poikittain polkuun nähden, suuaukko kohti itää, ja pääpuoli kohti länttä.

Tietysti se voi poiketa joitakin ympyräasteita itä-länsi suunnasta, mutta sillä ei ole merkitystä. Teltassa nukkujien päät ovat olleet suunnilleen keskellä polkua ja jalat siis kohti itää.

Bodomin mysteeriosta:

" ..... R i k o s p a i k k a t u t k i m u s

Teltta oli ollut kasassa ja sen kiinnitysnuorat katkaistuna siten, että se ilmeisesti oli pudonnut sisällä olleiden päälle estäen näiden liikkumisen ja poistumisen. Oviaukko oli ollut itään päin. Gustafsson makasi ..... "

Taisi teltan asento tulla selväksi! 8)
Hessu52
Watson itse

Eipä ihan tullut.

Kävin asiaa tutkailemassa Bodomjärvi.com sivuilla Gallerian valokuvia ja juuri sitä kuvaa, jossa poliisi on lavastanut tapausta uudelleen 2000 luvulla.

Siinä teltta on pystytetty polun oikeaan reunaan mantereelta niemelle katsottaessa, eikä suinkaan keskelle polkua poikittain.

Miksi poliisi olisi lavastanut teltan asennon väärin, sillä eihän väärillä lavastuksilla ole mitään virkaa jutun tutkinnan kannalta, sillä silloinhan mennään vieläkin enemmän metsään.

Urho ja konsta ovat sitä mieltä, että metsässähän poliisin tutkimukset ovat olleet koko ajan, mutta eiköhän tuolla ole ollut myöskin aikalaisia muitakin paikalla kuin Gusse, jotka ovat kertoneet teltan oikean asennon.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^ Bodomjärvi.com järjesti oman lavastuksensa, missä keltainen teltta on niinkuin he sen uskoivat olleen.

KRP järjesti rikosteknisen lavastuksen v. 2004, missä vihreä teltta on silmämääräisesti katsottuna juuri samalla paikalla kuin ns. uhrikuvan teltta. Maassa olevan teltan länsipääty on keskellä polkua.

Molemmista on kuvat samalla aukeamalla Bodomjärvi.com galleriassa, vuoden 2005 kuvissa.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Eipä ihan tullut.
n.
Sitkeä sissi tämä Hessu52. Kun totuus on hänen teoretisointiansa vastaan, hän irtautuu kevyesti ja helposti tosiasioista, ja muodostaa oman mielikuvitusmaailmansa, joka on hänen toiveidensa mukainen.

Kannattaa uskoa sitä poliisin aitoa kuvaa paikasta ja Bodomin Mysteerio muistiota. Sen ovat kirjoittaneet asiaa tuolloin v. 1960 asiaa tutkineet poliisit.

Nyt Hessu52 ui rysään, eikä pääse sieltä ulos! :roll: 8)
Hessu52
Watson itse

En minä missään rysässä ole, enkä liiemmin uinut.

Jos se vihreä rätti, jonka joku on nakellut polulle esittää poliisien lavastama teltaa, niin aika eriskummallinen lavastus se on.

Saattaahan se osoittaa teltan loppuasentoa, eikä sitä, miten se on alunalkaen ollut pystyssä.

Tutkitaan nyt se Bodom-mysteeriokin sitten vielä.
teemu
Javier Pena

Hessu52 kirjoitti:...
Saattaahan se osoittaa teltan loppuasentoa, eikä sitä, miten se on alunalkaen ollut pystyssä.
...
Aallon ottamassa ns. uhrikuvassa II-4 jalusvaaja naruineen on kiinni maassa, jalusnaru teltan päästä irti repeytyneenä. Vaajasta voidaan päätellä teltan alkuperäinen paikka, joka sopii olemaan juuri se missä uhrikuvan teltta on. Poliisien vihreä telttä on levitetty maahan juuri siihen, missä Aalto kuvasi murhateltan vuonna 1960.
Mutta näinhän se on: jos jäätte kiinni rysän päältä niin kiistäkää se, kiistäkää se, kiistäkää se. (Ovidius)
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: Tutkitaan nyt se Bodom-mysteeriokin sitten vielä.
Nyt se Hessu52 kiemurtelee siellä rysässä niinkuin hauki, joka ei löydä ulospääsyä!
:D

2 autenttista lähdettä on varmistamassa teltan oikean asennon. Se poliisi Aallon ottama aito kuva ja alkuperäisten tutkijoiden v. 1960 laatima muistio. Se on vahva näyttö. Esim. NG:n kuvauksessa saattavat ilmansuunnat olla hyvinkin sekaisin tai jonkun palstanpitäjän piirroskuvat päin p------ä. Niitä ei voi käyttää luotettavina lähteinä!
:) 8)
Hessu52
Watson itse

Älkääpä lapset nyt kiihtykö.

Se kuva, jonka olen katkoviivoilla piirrettynä nähnyt, on kuulema poliisin piirros.

Samaten Yle:n arkistokuvissa, on teltanpaikka merkattu tikuilla pystyyn ja tämä taitaa olla heti murhien jälkeen, joten entisiin reikiin tikut on tökitty.

Katsokaapa tämä elokuva ja kertokaa sitten, miten teltta on oikein ollut.
teemu
Javier Pena

Hessu52 kirjoitti:...
Se kuva, jonka olen katkoviivoilla piirrettynä nähnyt, on kuulema poliisin piirros.
Keskustelussa on viime aikoina pahemmitta vastalauseitta hyväksytty, että Jermon kirjan kuvassa teltta on piirretty väärään suuntaan. Jos sitä kuvaa tarkoitat, niin meinaatko, ettei Gustafssonia koskeneessa oikeudenkäynnissä ollut edes teltan paikka ja asento oikein syyttäjän papereissa?

Aivan noin pitkälle ei tarvitsisi mennä mollaamisessa, vaikka syytteen tarinat muuten olivatkin hihasta pudistettuja.
Hessu52 kirjoitti:Älkääpä lapset nyt kiihtykö.
...
Ei häiritä pappaa, ei. Pappa on kunniotettavassa iässä ja yrittää muistaa.
Hessu52
Watson itse

Papalla muisti leikkaa kuin partaveitsi, ei siinä mitään.

Mutta jos näkee sellaisia kuvia, jota väitetään oikeissa paikoissa oleviksi, niin väkisin siitä tulee toisenlaisia ajatuksia päähän, eli kun katsoo tarkemmin Ylen nauhaa sieltä murhaniemestä, niin totta vie, sehän on teltta ollut ihan eri asennossa, mitä on kuvattu.

Ainakin se jalusnuoran keppi on noin suurinpiirtein keskellä polkua.

Mitä hittoa ne vahaa oikein naruttavat tuollaisilla lavastetuilla kuvilla.

Sikäli aika outo on ollut teltan paikka, sillä eihän niitä ollut tapana keskelle polkuja pystyttää.

Näin päästäänkin sitä kuuluisaa aasin siltaa siihen, kun Gusse on väittänyt, että hänet on teltasta vedetty ulos ja yritetty viedä rantaan ja peräti aiottu kenties hukuttaa.

Sitten murhaaja onkin tullut katumapäälle ja palauttanut Gussen takaisin lähtökuoppiin, eli teltan rikaleiden sekaan.

Vaatii, muuten melkoista voimaa, jos ison miehen vetää ensin ulos teltasta ja sen jälkeenhän penger jyrkkeni, joten Gussen kantapäiden on pitänyt jo valua pengertä alaspäin, ainakin teltan tappien mukaan ei siinä ollut suurtakaan matkaa penkereen reunaan.

On tullut joskus nosteltua kännistä porukkaa, jotka ovat sammuneet.

Paino ikäänkuin kaksinkertaistuu, kun sellainen letku vartalo ei oikein tahdo pysyä sylissä, vaikka nostajalla onkin raameja normaalia enemmän.

Miten kiilusilmä murhaaja on ponnistellut Gussen takaisin telttaan ja senkö takia hän hääti lintupoikia pois teltallta, vai olisiko ollut joku muu syy?
Lukittu