Naisten flirttailu,raha-asiat,muu sala

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

mä olen näitä lois-eläjiä eli hoitelen tällä hetkellä vaan lapsosia kotosalla.. Itse olen aika hyvätuloisesta perheestä ja hyvin kouluttautunut. Minulla ei ol emitään ongelmia ollut saada miesseuraa ja miehet kyllä yleensä on halunneet maksaa drinkit ja ruuat ja muut, eikä sitä varten oo tarvinnu reisiä raottaa :lol: Ihan itse on voinut päättää milloin on sillä tuulella...

Silloin kun oon töissä niin tienaan ihan mukavasti ja kaikki rahat menee yhteiseen hyvään johon mun ripsaritkin lasketaan....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

groot kirjoitti:Ei tule onnistumaan minun kanssani. Naiset ovat vinkuneet tasa-arvoa vuosisadat.Nyt kun se on teille annettu, elakaa sen mukaan.

Eli: asumiskulut jaetaan tasan. Ruokakulut jaetaan. Yhteiset laskut maksetaan kimpassa. Ostokset maksatte itse. Maksan kylla lahjat ja yllatan silloin talloin. Loput kukin hoitakoon itse.

PS. Kaikella rakkaudella.
:shock: Jos et asuisi ulkomailla, voisin epäillä että asut samaa taloutta.. Meillä nimittäin homma menee noin. Kulut jaetaan raakasti puoliksi vaikka mitään tilikirjaa ei pidetä, eikä pienistä nipoteta ja ihan hyvin on pärjätty. Itse maksan omat ostokseni, mies omansa. Lahjoja tulee saatua silloin tällöin ja viimeksi taisin joululahjaksi saada sisätilalämmittimen autoon, mistä käytännöllisenä ihmisenä oli todella otettu. Ajatella, että toinen muistaa huolehtia ettei rouvan tarvitse palella talvipakkasilla <3 <3.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Tiina kirjoitti:Rahasta puhumiseksi meni tämäkin flirttiosio, mutta oishan se aika julmaa, jos vaan toinen maksais yhteiselossa.
Vois tulla aika horo olo :?
Meillä on aikojen saatossa muotoutunut homma niin, että
minä maksan ruoat ym.kodinhoitoon ja sisustukseen kuuluvat asiat,lasten vaatteet ja vimputtimet jne.
Mies taas maksaa autojen kulut (bensani maksan sentään itse:D), taloon liittyvät hankinnat, sähköt, vakuutukset, TIETOKONEHOMMAT jne.
Aina ollut omat tilit molemmilla.
Yhteistä tiliä ei oo koskaan ollut, eikä tuu :lol:
Mun mielestä ois kauheeta, jos joka kuussa katottas, että kumpi nyt on maksanut enemmän/vähemmän ja mitä ja onko kaikki nyt varmaan tasan :?

Vaikka kieltämättä hieman tuntuu välillä, että oon hieman paremmassa asemassa/voitolla, kun suomessa tuo asuminen ja autoilu ei oo ihan ilmasta :roll:
Dieselverokin melkein 500e ja sitten siitä litkusta pitää vielä maksaa melkein sama kun bensasta :shock:
Ei oo totta :!: Tuo kirjoittamasi vois olla sanasta sanaan meidän(-kin) käytäntö yhdellä poikkeuksella: Mä en koe olevani voitolla, koska omalle tilille ei näytä ihmeemmin jäävän mitään :shock: (tämä siitä huolimatta, että laskujen maksun kotikoneella hoidan minä)

But, anyway.... yhteisissä nimissähän nää maat ja mannut on, joten riidellään rahasta vasta mahdollisen eron koittaessa :wink:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

me ei olla miehen kanssa sinä aikana kun ollaan yhdessä oltu, kertaakaan jaettu sun ja mun rahoja, meillä ne on aina olleet yhteisiä ja aina tulee olemaankin. laskut maksetaan sen tililtä jolla on rahaa, tilit tulee 15.pvä ja viimeinen päivä, joten rahaa tulee kahden viikon välein eikä tarvitse vyötä kiristää.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
blackwidow

Re: Naisten flirttailu,raha-asiat,muu sala

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

groot kirjoitti:Alustusta aiheeseen olennosta, jota myos naiseksi kutsutaan.

Muita lempinimia voisivat olla:
- Kiero kuin korkkiruuvi
- Manipulaattori
- Juonija ja kieroilija
- Juoruilija

Nuo ovat siis vapaaluonteisia luonnehdintoja, joten ei tarvitse vetaa hernetta nenaan.

Otetaan nyt esimerkiksi Loka, joka on saanut puolet palstan miehista sekaisin. No, se kuuluu heidan luonteeseensa.

Kertokaapas palstan kanslaiset mielipiteitanne tasta asiasta.

Ovatko he todellakin sita, mita edella kuvailin?
kyllä. valtaosa on just tämmöisiä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta :o .
Miehiä vedätetään mielin määrin.
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Löysin tällaisen uutisen, ja se oli niin uskomaton, että se on pakko laittaa tänne. En keksinyt tälle muutakaan paikkaa.

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/id70224.html
- Ehdotan, että avioliitot raukeaisivat seitsemän vuoden jälkeen. Tämä tarkoittaisi, että ihminen sitoutuu vain määrätyksi ajanjaksoksi. Sen jälkeen valat pitäisi uusia, jos haluaa jatkaa avioliitossa, Pauli esittää.
Ei välttämättä aivan huono asia, mutta...
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

itse en kyllä suostu maksamaan miehen laskuja.

itse arvostan tätä että mies hoitaa valtaosan raha-asioista, varsinkin jos on lapsia.

tasa-arvo rahaasioissa on hyvä mutta miten kotihoito, suomessa kuitenkin harva mies siivoaa, silittää ja pesee pyykkejä. myös lastenhoito on enimmäkseen naisten niskoilla.
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

blackwidow kirjoitti: tasa-arvo rahaasioissa on hyvä mutta miten kotihoito, suomessa kuitenkin harva mies siivoaa, silittää ja pesee pyykkejä. myös lastenhoito on enimmäkseen naisten niskoilla.
Uskaltaisin väittää, että Suomessa kodinhoitoon, siivouksen ja lastenhoitoon miehet osallistuvat useammin kuin useimmissa muissa maissa.
Ed
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Ed »

Kun sen oikean löytää, ei tarvi miettiä yksityiskohtia.
Ei seksissä, talousasioissa, omissa tai toisen menemisissä, kotitöissä, kuvitteellisessa tai perustellussa mustasukkaisuudessa, ei missään.

Etsikää elämänne rakkaus.
Siihen voi mennä vuosia, jopa vuosikymmeniä, tai se voi tapahtua hetkessä tai ehkä ei koskaan.

Antakaa kohtalon johdattaa.
Olkaa tinkimättömiä.
Ihmeitä tapahtuu, eikä vähempään kannata tyytyä.
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

kahvitar kirjoitti:
blackwidow kirjoitti: tasa-arvo rahaasioissa on hyvä mutta miten kotihoito, suomessa kuitenkin harva mies siivoaa, silittää ja pesee pyykkejä. myös lastenhoito on enimmäkseen naisten niskoilla.
Uskaltaisin väittää, että Suomessa kodinhoitoon, siivouksen ja lastenhoitoon miehet osallistuvat useammin kuin useimmissa muissa maissa.
Samaa mielta. Varsinkin kun olen ollut yhdessa monen eri kansalaisuuden omaavien naisten kanssa.

Kuten:
- Kiinalainen nainen
- Espanjalainen nainen
- Italialainen nainen
- Ranskalainen nainen
- Irlantilainen nainen

Suomessa todellakin tasa-arvo toteutuu aivan eri mittakaavassa ja roolit ovat aivan erilaiset - kiinalainen nainen on aivan eri maailmasta. Samalla kiero kun korkkiruuvi, mutta aivan eri luokan kunnioitusta antaa miehelle. Bravo!
---------
Allekirjoitus.
Kalessin
Adrian Monk

niin, että sunko mielestä se kunnioitus on kaikean a ja o? kunnioitusta voi ansaita ei koskaan saada ja no...niin mun kanta lienee sanomattakin selvä.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
groot
Andy Sipowich NYPD

Kalessin kirjoitti:niin, että sunko mielestä se kunnioitus on kaikean a ja o? kunnioitusta voi ansaita ei koskaan saada ja no...niin mun kanta lienee sanomattakin selvä.
Sanoinko, etta se on kaiken a ja o? :lol:

Siis tuohon on selvaa suomen kielta ja kerroin vain, etta naiset ovat naisia, mutta kulttuurit eroavat.....

Tama kiinalaisnainen oli valio, mutta myos hanella oli temperamenttia. Asuimme yhdessa ja lensin kerran viikossa kampasta ulos.
---------
Allekirjoitus.
Kalessin
Adrian Monk

kysymykseen vastaaminen kysymyksellä on hedelmätön tapa käydä keskustelua.
groot
Andy Sipowich NYPD

Kalessin kirjoitti:kysymykseen vastaaminen kysymyksellä on hedelmätön tapa käydä keskustelua.
Sanoin: naiset ovat naisia, vain kulttuurit eroavat. Jos oletat, etta kiinalaiset ovat miesten orjia olet saanut vaaran mielikuvan. Tahtoa ja kieroilua loytyy heiltakin. :wink:
---------
Allekirjoitus.
Kalessin
Adrian Monk

olenko väittänyt kiinalaisten naisten olevan orjia? siellä asuneena tiedän totuuden luultavasti vielä paremmin kuin sinä vaikka oletkin uloslentäjän osassa ollutkin. ja alunperin puhe oli kunnioituksesta. sori, pakko jatkaa toisella kertaa, täytyy juosta töihin. :)
Vastaa Viestiin