Scilla kirjoitti:Mantua kirjoitti:...Eksymistä edesauttaisi se jos paikka mistä lähtenyt ei ole ollut mikään vakipaikka ja nimeä ei muista- tällöin on vaikea reittiäkään kysyä. Aikaa kun on kulunut ja Karri tiennyt ettei kaveritkaan enään ravintolassa ole, on voinut mennä paniikkiin. (Mietin juuri mitä itse tekisin, jos eksyisin matkaporukastani toisella puolella maapalloa.)
OT
Yksin markustavat ihmiset tuskin joutuvat paniikkiin jos hetkellisesti ei olekaan kartalla
Intiassahan puhutaan englantia (varsinkin turistikohteissa kuten Goa), ja sellaisissakin maissa jossa ei englantia puhuta yhtään, pystyy aina selvittämään sijaintinsa tai mitä ikinä haluaakaan selvittää, aina löytyy keino.
olet kyllä oikeassa. Tuskin Karrikaan ylipäätään matkaan olisi lähtenyt, ellei olisi luonteeltaan jo sen mukainen, että tiennyt selviävänsä reissussa (mikä ei nyt tässä tapauksessa ihan onnistunut syystä tai toisesta).
Tuosta englannin puhumisesta en tiennyt, mutta aina opin jotain uutta
JOS nyt kuvitellaan, etä olisi syystä jos toisesta huumeisiin sotkeutunut (jos ei, niin en kommentillani halua omaisille ja tuttaville pahaa mieltä halua aiheuttaa) nin olisiko voinut olla ns. kokematon alalla ja kokeilut mennä övereiksi? Kokematon ei annoskokojaan tiedä ja jos tarjonta on tosiaan niin laajaa Goalla, ja kamaa tyrkytetään joka tuutista (tällaisen kuvan olen saanut?), niin murtuuko "paineen alla" vahvempikin selkäranka?
vaikka kyseessä saattoi olla muukin syy menehtymiseen, jotenkin huumeet vaan väkisin lomakohteen valinnastakin päätellen tulevat mieleen. Kyse on voinut myös olla viihdekäytöstä, joka ei päättynyt niinkuin piti. Edelleen olen sitä mieltä, että tavaroiden jättäminen tapahtui siitä syystä, että jotain piti mennä tapaamaan/hakemaan pikaisesti.. Tämä tietty oma mielipiteeni näiden annettujen tietojen valossa.
Olisi kyllä mielenkiintoista tuulla virallinen kuolinsyy edes suuntaa-antavasti, jotta selviäisi, jos kyseessä on ollut lomalaisen surma- osaisipa ainakin lomakohteita valitessa ottaa huomioon riskit. Mutta juuri tuohon tiedoituksen puutokseen viitaten en usko kyseessä olevan rikos, ellei tekoa ole "ohitettu" juurikin sen takia, että ovat niin yleisiä tai ettei paikalliset viranomaiset viitsi tutkia, löydä toditeita, ajattele rikoksen ratkeavan kumminkaan jne.