BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Papalla muisti leikkaa kuin partaveitsi, ei siinä mitään.

Mutta jos näkee sellaisia kuvia, jota väitetään oikeissa paikoissa oleviksi, niin väkisin siitä tulee toisenlaisia ajatuksia päähän, eli kun katsoo tarkemmin Ylen nauhaa sieltä murhaniemestä, niin totta vie, sehän on teltta ollut ihan eri asennossa, mitä on kuvattu.

Ainakin se jalusnuoran keppi on noin suurinpiirtein keskellä polkua.

Mitä hittoa ne vahaa oikein naruttavat tuollaisilla lavastetuilla kuvilla.

Sikäli aika outo on ollut teltan paikka, sillä eihän niitä ollut tapana keskelle polkuja pystyttää.

Näin päästäänkin sitä kuuluisaa aasin siltaa siihen, kun Gusse on väittänyt, että hänet on teltasta vedetty ulos ja yritetty viedä rantaan ja peräti aiottu kenties hukuttaa.

Sitten murhaaja onkin tullut katumapäälle ja palauttanut Gussen takaisin lähtökuoppiin, eli teltan rikaleiden sekaan.

Vaatii, muuten melkoista voimaa, jos ison miehen vetää ensin ulos teltasta ja sen jälkeenhän penger jyrkkeni, joten Gussen kantapäiden on pitänyt jo valua pengertä alaspäin, ainakin teltan tappien mukaan ei siinä ollut suurtakaan matkaa penkereen reunaan.

On tullut joskus nosteltua kännistä porukkaa, jotka ovat sammuneet.

Paino ikäänkuin kaksinkertaistuu, kun sellainen letku vartalo ei oikein tahdo pysyä sylissä, vaikka nostajalla onkin raameja normaalia enemmän.

Miten kiilusilmä murhaaja on ponnistellut Gussen takaisin telttaan ja senkö takia hän hääti lintupoikia pois teltallta, vai olisiko ollut joku muu syy?
Miten ihmeessä sä jaksat jankuttaa jostain lehtikirjoituksen sanoista NGn suuhun? Oli siis poliisit kyselleet ja ihmetelleet, että olisiko jotakuta yritetty raahata rantaan, mutta sitten palautettu teltalle. Ja NGlle oli näin sanottu ja hän sen sitten on jollekulle toistanut. Vaikka jälkiä ei ollut, tai jos oli, niin jonkinlaiset raapimajäljet, niin kuin motskarin seisontatuen jäljet.

Siinä maaperässä ei kyllä olisi näkynyt ihmisen raahausjälkiä muutenkaan, on sentyyppistä maaperää.
nightowl
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nightowl »

teemu kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:...
Saattaahan se osoittaa teltan loppuasentoa, eikä sitä, miten se on alunalkaen ollut pystyssä.
...
Aallon ottamassa ns. uhrikuvassa II-4 jalusvaaja naruineen on kiinni maassa, jalusnaru teltan päästä irti repeytyneenä. Vaajasta voidaan päätellä teltan alkuperäinen paikka, joka sopii olemaan juuri se missä uhrikuvan teltta on. Poliisien vihreä telttä on levitetty maahan juuri siihen, missä Aalto kuvasi murhateltan vuonna 1960.
Mutta näinhän se on: jos jäätte kiinni rysän päältä niin kiistäkää se, kiistäkää se, kiistäkää se. (Ovidius)
No kerro, mikä oikea Ovidius-lainaus on?
Kiinnostaa kovasti.
Uskon, että johonkin faktaan lainauksesi perustuu: olet hiukan kansanomaistanut sitä. Vai ihan vitsi, vitsi?
No ei liity Bodomiin, ei. Totta.

:!:
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

nightowl kirjoitti:
No kerro, mikä oikea Ovidius-lainaus on?
Kiinnostaa kovasti.
Uskon, että johonkin faktaan lainauksesi perustuu: olet hiukan kansanomaistanut sitä. Vai ihan vitsi, vitsi?
No ei liity Bodomiin, ei. Totta.
:!:
Joo, ei ollut suora lainaus mistään Ovidiuksen suomennoksesta, vaan idea tai neuvo hänen tunnetusta teoksestaan; omin, kansanomaisesti valituin sanoin.

Siis viimeisenä keinona pitää sanoa, että käsillä olevassa tärkeässä asiassa ihmiset näkevät väärin sen minkä luulevat näkevänsä silmiensä edessä. Siitähän tuossa keskustelussa alkoi olla kysymys, mielestäni. Liittyi siis Bodom keskusteluun, ei itse juttuun.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No no skoone, siinä rantatörmässä olisi taatusti näkyneet laahausjäljet, mutta ihmettelen, miksi ne olisi siihen jätetty, jos Gussea on haluttu lavastaa syylliseksi?

Moottoripyörn seisontatuesta olisi jäänyt maahan kaksi painaumaa, jotka olisivat osoittaneet törmälle päin, jonka hiekkaan renkaanjäljet olisivat jääneet.

Olen minäkin käynyt niemellä useastikin, joten olen varsin hyvin tietoinen maaston laadusta.

Mitä noihin lehtikirjoituksiin tulee, niin on se kumma, kun aina haukutaan niitä 60-luvun kirjoittajia ja heidän kirjoituksiaan.

Mistä sitä sen aikaiset ihmiset olisivat muualta tietoa saaneet, kuin radiosta tai sanomalehdistä, kun telkkareitakaan ei ollut joka kylässä kuin korkeintaan yksi.

Kyllä Gussen olisi pitänyt vammansa tietää, ainakin se silmän läheltä mennyt puukon isku, jos oli kertaakaan peiliin katsonut.

Raahusjäljistä oli kertonut kuulema poliisi, jonka sanomiset vielä oma äitimuori oli vakuuttanut.

Pakkohan silloin on uskoa, että näin on, kun oma äitikin oli jäljet nähnyt.

Sinulla skoone taitaa olla joku syy itselläsi moittia sen aikaisia lehtimiehiä ja kirjoituksia, mikähän se olisi?
Hessu52
Watson itse

Kun nyt on sen laatuista teoriaa ollut ilmassa, että niemellä olisikin tapahtunut moottoripyöräkolari, eli telttaan olisi joku ajanut jurrissa/selvinpäin prätkällä, saaden aikaan muutaman hengenmenon nellikanttisilla jalkatapeillaan, on se minusta mahdotonta.

Oma teoriani sitä vastoin, että retkeläiset ovat keränneet arvoesineensä yhteen, ja sen jälkeen laittaneet ne Gussen pyörään työkalulaatikkoon lukon taakse jemmaan ja Sepiin rotsinkin ovat saattaneet yöksi laittaa satulan alle (Gussen pyörässä oli jälkeenpäin asennettu pitkän mallinen tarvikesatula, jonka alle rotsi olisi hyvin sopinut), niin kumpikohan teorioista on todellisempi, kolari, vai piiloitukset.

Noiden "arvoesineiden" jemmaamista tukee se, että siinä lähti samalla muutakin saälää, kuten pyörien rekisteriotteet, joilla kenelläkään ei olisi ollut mitään virkaa.

Kamat on kerätty yhteen siksi, että kännipäissään konttaillessa ei ole tarvinnut pelätä "arvotavaran" hukkaamista.

Itse retkellähän ei ple ollut muu tarkoitus ainakaan poikien mielestä, kuin dokaaminen ja sen yhden tavaran vonkailu, sillä kyllä me ainakin retkillemme lähtiessämme varustauduimme kahvipannulla = pakilla, paistinpannulla ja kattilalla.

Kertakäyttömukejahan silloin ei vielä ollut, niin piti olla peltikippo kahvin juontia varten.

En ole mistään lukenut, että ko. varustusta porukalla olisi ollut mukana, eikä niitä ole myöskään kadonneiden tavaroiden listalla, joten selvä tarkoitus reissussa on ollut, joten olisivatkohan tytöt tykänneet kyttyrää sitä kohtaan, joka retkivarusteista oli nämä tärkeimmät tavarat jättänyt pois ja ottanut tilalle viinaa, jonka joku jossain vaiheessa kirosi?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:
Oma teoriani sitä vastoin, että retkeläiset ovat keränneet arvoesineensä yhteen, ja sen jälkeen laittaneet ne Gussen pyörään työkalulaatikkoon lukon taakse jemmaan ja Sepiin rotsinkin ovat saattaneet yöksi laittaa satulan alle (Gussen pyörässä oli jälkeenpäin asennettu pitkän mallinen tarvikesatula, jonka alle rotsi olisi hyvin sopinut), niin kumpikohan teorioista on todellisempi, kolari, vai piiloitukset.

Noiden "arvoesineiden" jemmaamista tukee se, että siinä lähti samalla muutakin saälää, kuten pyörien rekisteriotteet, joilla kenelläkään ei olisi ollut mitään virkaa.

Kamat on kerätty yhteen siksi, että kännipäissään konttaillessa ei ole tarvinnut pelätä "arvotavaran" hukkaamista.
Joo - vaikuttaisi täysin maholliselta teorialta Hessu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti: Itse retkellähän ei ple ollut muu tarkoitus ainakaan poikien mielestä, kuin dokaaminen ja sen yhden tavaran vonkailu,***
Samaa mieltä, tuskin oli tarkoitus poikien kalastaa kahdestaan ja tyttöjen kirjoitella vihkoseen. Kyllä se perimmäinen syy oli kaikilla neljällä tiedossa, muuten he olisivat lähteneet eri päivinä ja eri teltoilla.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Mikä oli Sepin moottoripyörän rekisterinumero?

Löytyi jo. :)
Viimeksi muokannut kukkuu, Ti Syys 18, 2007 11:51 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Loka kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Itse retkellähän ei ple ollut muu tarkoitus ainakaan poikien mielestä, kuin dokaaminen ja sen yhden tavaran vonkailu,***
Samaa mieltä, tuskin oli tarkoitus poikien kalastaa kahdestaan ja tyttöjen kirjoitella vihkoseen. Kyllä se perimmäinen syy oli kaikilla neljällä tiedossa, muuten he olisivat lähteneet eri päivinä ja eri teltoilla.
Huh, huh. Tässä tullaan juuri siihen, mistä jotkut älyköt jo oikeudenkäynnin aikana kirjoittivat. Syyttäjä pyrki osoittamaan Nissen toimineen retkellä jotenkin tämän päivän todellisuuden mukaan, ei huomioitu aikojen erilaisuutta mitenkään. Tuossa Lokan kirjoituksessa on jotenkin karmea ajatus, että jos kirjoittaa päiväkirjaan, niin lähtee kokonaan eri retkelle kuin pojat, ja jos lähtee poikien kanssa, niin seksi on niin päällimmäisenä, että kirjoittamaan ei kerkiä/viitsi, huh huh. Hyi sinua, Loka. :wink:

Itse olin tuossa iässä 80-luvulla, ja muistelen kuinka "vonkaaminen" kyllä oli poikuuden vielä painaessa harteita kovastikin mielessä, mutta kuinka toisaalta lähestymiset olivat hyvin varovaisia, ja jotenkin "osaansa tyytyviä". Ja usein jonkinlaisena siveellisyyden takeena toimi nimenomaan se, että oltiin liikkeellä ja majoituttiin porukalla.
Hessu52
Watson itse

Kukkuu kyseli Gussen prätkän rekkarii, niin se oli UL-901 ja Sepin
UN-331.
Hessu52
Watson itse

Nyt Urho täytyy erottaa vonkausreissut ja muut liftireissut eri kategorioihin.

Vonkausreiussuja olivat ne, kun mentiin viikonloppuna jonnekin jortsuinin, missä sen ajan kvin pändi esiintyi, sillä ei silloin 60-luvulla ollut mitään festareita.

Silloin otettiin teltta ja makuupussi mukaan, eikä muita kamppeita ja liftattiin sen aikaisen tavan mukaan paikalle ja pois.

Sitten kun oltiin ikään kuin lomalla ja liftattiin jonnekin jumalanselän taakse, usein vielä niin, että alkuperäinen määränpää vaihtui moneen kertaan, niin silloin oli rensseleitä enemmänkin matkassa.

Kun et Urho tiedä noita 60-luvun hommia, niin se oli silloin ihan eri elämää
Silloin liftaus oli kesäisin tavallaan elämäntapa ja meitä oli hyvinkin paljon liikkeellä, kunnes liftarimurhat, rajoittivat ainakin tyttöjen liftailua matkustusmuotona.

Kyllä tuollaiselle retkelle, jonne nelikko oli menossa, olisi ehdottomasti kuulunut ainakin kahvipannu mukaan ja saattaahan olla, että joillain sellainen on ollutkin alkumatkasta mukana, mutta se on jätetty jonnekin jemmaan "epäkäytännöllienä" ja tilaa vievänä kamana.

Kahvin puruista ei missään myöskään ole mainintaan, joten huonoilla eväillä retkue on ollut matkassa.

Prätkissä kuljetettiin telttaa aina siihenaikaan stongaan kiinnitettynä tangon myötäisesti ja varsinkin niissä stongissa, joissa oli nk. crossistonga, kuten Gussella.

Samoin varmaan viltit on kuljetettu rullalle käärittynä toisen prätkän stongassa.

"Mitään tarakoita", kunnon pärinäpojalla ei ollut, sillä kaverit olisivat nauraneet sellaista pitäneen suohon, joten tytöillä on olleet kassit ja muut pussukat sylissään, tai käsissään, joka vaikuttaa hieman epäilyttävältä, kun ei ole oikein voinut pitää mistään kiinni, joten veikkaan kassien paikaksi tyttöjen syliä.

Siinä se puristui tiukaksi kuljettavaksi, kun piti kuskista kaksin käsin kiinni.
Japi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Japi »

*asiaton viesti*t:mode
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Urho kirjoitti:
Loka kirjoitti:
Huh, huh. Tässä tullaan juuri siihen, mistä jotkut älyköt jo oikeudenkäynnin aikana kirjoittivat. Syyttäjä pyrki osoittamaan Nissen toimineen retkellä jotenkin tämän päivän todellisuuden mukaan, ei huomioitu aikojen erilaisuutta mitenkään. Tuossa Lokan kirjoituksessa on jotenkin karmea ajatus, että jos kirjoittaa päiväkirjaan, niin lähtee kokonaan eri retkelle kuin pojat, ja jos lähtee poikien kanssa, niin seksi on niin päällimmäisenä, että kirjoittamaan ei kerkiä/viitsi, huh huh. Hyi sinua, Loka. :wink:
Urho nooou! En missään nimessä tarkoittanut asiaa noin miten sen ymmärsit. Sori siitä. Tarkoitus oli ajatuksena kertoa se, että kyseessä tuskin oli 2 poikaa ja 2 tyttöä, joiden suunnitelmissa oli "vaan hengailla" yhdessä. Luulen että jokainen nelikosta tiesi että jossain vaiheessa vaihdetaan jotain eritteitä. (tytöt pusuja, pojilla suuremmat mielessä ->kortsut)

Ai niin, hyi hyi minua, Urhon pitää antaa nyt piiskaa! :mrgreen: :odottelio:
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Urho taas elelee jossakin satumaailmassa, jossa kaikki on vain viatonta ja hyvaa. Tama jo nakyy kun han suu kuolassa vaahtoaa Gustafssonin ilmaisena juoksupoikana eri palstoilla.

Seksin osalta asiat eivat muuta miksikaan - oli aika mika hyvansa. Urhon maailmassa 1960 oli viaton satumaailma, jossa viinaa ei juotu ja seksia ei harrastettu. Piilossa tehtiin kumpaakin kun toisten katseet eivat olleet hairitsemassa.

Retkelle otettiin mukaan kaksi tyttoa, kaksi viinapulloa, kondoomeja ja muuta salaa. Kalastamista vastaan puhuu jo se, etta mitaan kunnollisia valineita tahan toimintaan ei otettu mukaan, mutta jostakin syysta sitten se viina ja kondoomit varattiin etukateen mukaan.

Se kertoo viitteita mista retkella oli loppujen lopuksi kyse.

EDIT: Sen lisaksi taustalla oli monimutkaiset (Irmelin) miessuhteet.Tuli ehka kerrottua liikaa.
---------
Allekirjoitus.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Taas jälleen kerran asiaton kirjoitus grootilta, joka vielä asiattomuuttaan heittää tuota juttuaan Nissen juoksupojasta. Mutta mikäs se on heitellessä, kun on ylliksen erityissuojelukohde.

En ole missään vaiheessa kuvitellut 60-lukua miksikään satumaailmaksi. Tuo tekstini pitää vain lukea sitä Lokan kirjoitusta vastaan, niin selviää mistä oli kyse. Mutta jos ei tajua, niin ei mahda mitään.
Lukittu