Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
55
11%
Kioskimies Karl Gyllström
95
18%
Nils Gustafsson
250
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
6
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
15
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
94
18%

Ääniä yhteensä: 515

matlockb
Watson itse

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Jos Gyllströmin vaimon tunnustus ennen kuolemaa pitää paikkansa niin se ei varmasti johdu siitä että häntä kaduttaisi että on 10-30 vuotta sitten tullu valehdeltua jollekki helvetin kytälle.
Edelleenkään kukaan ei ole kertonut milloin rouva Gyllström kuoli ja milloin ja kenelle hän tämän "tunnustuksensa" teki.. taitaa olla legendaa todellakin koko juttu.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Arska jostain syystä puuttui vaihtoehdoista.
KRP on tutkinut noin vuoden mahdollista osuuttaan tunnustamissaan murhissa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kaikella kunnioituksella Wagner, mutta mitäpä syytön siellä listassa tekisi?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tässä Suomi24-palstalta kopioitua vuodelta 2005:

Arska se oli
Olen edelleen vahvasti sitä mieltä, ettei Gustafsson ollut murhaaja. Tätä tukee paitsi todellisen murhaajan, espoolaisen vanhan Olarin jengin Arskan nimenomainen tunnustus sekä mukana olleen muun eläkeläisen aivan selvä ja yksilöity lausuma siitä, että Arska olisi nuo teot yksin tehnyt. Arska on esitellyt eräälle asiamiehelleen näidenkin surmien uhreilta keräämäänsä kamaa (nahkatakki, sininen uimapuku y.m) ja on maininnut, että hänellä olisi ollut muitakin juttuja. Gustafssonia mainitsi lyöneensä kivellä päähän ja vielä jatkoi, että kun hän ottaa kiven maasta ja lyö sillä päähän, ei siitä kukaan enää nouse. Oli pitkään sitä mieltä, että tieto yhden selviämisestä hengissä olisi vain poliisin taktikointia. Sai naamansa Rikos-lehteen loppuvuodesta 1994 (Gustafssonin ja Kivilahden hypnoosissa kuulemisen perusteella laadittu piirros, joka on mm. Waltsun Bodom-sivuilla) ja kansikuvan otsikkoteksti oli: "Bodomin surma selviää, surmaaja Arska".
Arskan käytös muuttui tuon lehden ollessa myynnissä ja hän epäili jonkun lähituttunsa "vuotaneen" asian poliisille. En tiedä, kuka tuon jutun takana oli, mutta Rikos-lehti oli luovuttanut asia koskevan aineiston KRP:lle.
Miksi Arska edelleen on vapaalla ?
Arska on ns. "paremmista piireistä" ja heti murhien jälkeen oli lähtenyt vaihto-oppilaaksi sisarensa luokse Kaliforniaan, josta palasi vasta joskus 1970-luvulla Suomeen.
Sattumaa tai ei, Kaliforniassa riehui tuona aikana tuntemattomaksi jäänyt murhaaja, jonka lukuun on kytketty 7 paikallista murhaa.
Ensimmäiset tapahtuivat 5.6.1961, siis Bodomin murhien vuosipäivänä ja uhreina oli 2 rannalla telttaillutta nuorta. [lähde:Zodiac-kalenteri http://www.zodiackiller.com]
Murhaaja nimitti itseään Zodiaciksi ja eräälle paikallislehdelle lähettämässään kirjeessä ilmoitti tilillään tuolloin olleen 10 murhaa, josita kolme siis olisi tapahtunut ennen Kalifornian murhia. Profiloinnissa Zodiackin epäilään olevan skandinaavi ja ruotsin kielen taitoinen. Hämmästyttävintä asiassa on se, että Zodiackilla on täsmälleen Arskan käsiala ja sama symboliikka, kirjeet päättyvät ympyrän keskelle piirrettyyn ristiin. Molemmat ovat myös ilmeisiä psykopaatteja ja hyvin älykkäitä ja molemmilla vaikuttaa olevan ainakin sama etunimi. Ei sis ihme, että eräs kollegani epäilee tahojen olevan sama henkilö. Arskan osuuden Bodomin tekhoihin nimenomaisesti myöntänyt taho kerran kapakassa ohikulkiessaan osoitti Arskan paperiin piirtämää sym,bolia, lausui Zodiac ja sai Arskan punastuen repimään tuon piirrossymbolijn heti pois. Tuolloin en vielä tiennyt mitään tästä Kalifornian alueella vaikuttaaneesta murhaajasta palaveroidessani Arskan pyynnöstä eräästä oikeusasiointitapauksesta hänen lähikuppilassaan.

Että sillälailla... 8)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kuka tuon on kirjoittanut?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

matlockb kirjoitti:Jos Gyllströmin vaimon tunnustus ennen kuolemaa pitää paikkansa niin se ei varmasti johdu siitä että häntä kaduttaisi että on 10-30 vuotta sitten tullu valehdeltua jollekki helvetin kytälle.
Edelleenkään kukaan ei ole kertonut milloin rouva Gyllström kuoli ja milloin ja kenelle hän tämän "tunnustuksensa" teki.. taitaa olla legendaa todellakin koko juttu.
Kioskimies kuoli hukkumalla vuonna 1969 ja vaimo kuoli myös melko pian tämän jälkeen. Tarkat ajat ovat esiintyneet täällä keskusteluissa, mutta en ole kirjoittanut niitä muistiin.

En ole nähnyt mainittavan kenelle rouva olisi kertonut miehensä olleen pois kotoa sinä yönä. Saattaa olla keksitty tarina tai saattaa pitää paikkansakin. Mistäpä nuo tietää. TM:n äiti kuoli myös melko pian tyttärensä poismenon jälkeen. Haapalainen kuoli melko nuorena sydänkohtaukseen. Lääkäri Lindholm ja hänen opettajaveljensä ovat kuolleet joidenkin tietojen mukaan kaksoisitsemurhassa. Assman kuoli Ruotsissa melko korkeassa iässä. Muistelen vuodeksi 1997, se on muistin varainen tieto. Onnettomia kohtaloita on ollut monilla.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

OK - kirjoitus Sariolalta.

Täytyy antaa ansaittu palaute silloin kun aihetta on.
Viimeksi muokannut awa, Ti Maalis 29, 2011 12:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Wagner kirjoitti:Arska on ns. "paremmista piireistä"
Wagner kirjoitti:Gustafssonia mainitsi lyöneensä kivellä päähän ja vielä jatkoi, että kun hän ottaa kiven maasta ja lyö sillä päähän, ei siitä kukaan enää nouse. Oli pitkään sitä mieltä, että tieto yhden selviämisestä hengissä olisi vain poliisin taktikointia.
Tuskimpa Arskakaan äänettömiin tekoihin aamutunneilla olisi pystynyt, teoista on ääntä lähtenyt.

Teltakankaan läpi Arska ei NG.tä ole päähän mutskinut. Arskan on täytynyt tunnistaa NG ennen kivellä lyöntiä ja NG.n on pitänyt olla pystyssä putotakseen lyönnin seurauksena maahan. Kyllähän NG.kin uhosi jälkeenpäin "katsotaan kuka seuraavaksi putoaa tavattaessa"

Kyllähän hiukan vaikuttaa hatara esitutkinta ja uuden tutkinnankin herpaantuminen "paremman piirin suojelulta"

Arska todenäköisesti kävisi NG,n tekiä kaveriksi, siten että tekopaikalta poislähtiessä aamulla tempaisi NG.tä kivellä päähän kaveruuden päätteeksi.
Hessu52
Watson itse

Ei ole Arska ollut Nissegussen kaverita ennen ja jälkeen Bodomin, siitä olen lähes 100% :n varma!

Piirit olivat ihan toiset siihen aikaan, mutta sittemmin seura on huonontnut, kun mukaan on tullut muun muassa eräs R.Ö.H.ja heidän keskinäiset rahariitansa!
Sariola
Horatio Caine

Oikean tekijän nimi saattaa hyvinkin olla vaikkapa "Arska". Eräs Arska oli tunnettu liftarisurmaaja, ja hyvin tunnettu murhamies. Liekö häntäkään pois suljettu? Tämä Arska oli kyllä tuomittu noista liftarisurmista. Saattaa ulkonäkökin sopia Kivilahden kuvaukseen.
Hessu52
Watson itse

En minä surmaajan nimestä mitenkään saa muodostettua "Arskaa", niin se vaan on!
matlockb
Watson itse

Sariola kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Jos Gyllströmin vaimon tunnustus ennen kuolemaa pitää paikkansa niin se ei varmasti johdu siitä että häntä kaduttaisi että on 10-30 vuotta sitten tullu valehdeltua jollekki helvetin kytälle.
Kioskimies kuoli hukkumalla vuonna 1969 ja vaimo kuoli myös melko pian tämän jälkeen. Tarkat ajat ovat esiintyneet täällä keskusteluissa, mutta en ole kirjoittanut niitä muistiin.

En ole nähnyt mainittavan kenelle rouva olisi kertonut miehensä olleen pois kotoa sinä yönä. Saattaa olla keksitty tarina tai saattaa pitää paikkansakin. Mistäpä nuo tietää. TM:n äiti kuoli myös melko pian tyttärensä poismenon jälkeen. Haapalainen kuoli melko nuorena sydänkohtaukseen. Lääkäri Lindholm ja hänen opettajaveljensä ovat kuolleet joidenkin tietojen mukaan kaksoisitsemurhassa. Assman kuoli Ruotsissa melko korkeassa iässä. Muistelen vuodeksi 1997, se on muistin varainen tieto. Onnettomia kohtaloita on ollut monilla.

Tunnen erään Tuulikki Mäen sukulaisen ja muistelen että tämä sukulainen (synt. 1963) kertoi Tuulikin isän tai isoisän (ei äidin) kuolleen pian tapahtumien jälkeen, en ole tästä muistikuvasta varma koska aikaa on kulunut jo ainakin yli 3 vuotta kun asiasta kuulin ja lisätietoja kun yritin kysellä niin kyseinen henkilö ei muistanut sen tarkemmin asioita, ainoastaan sen että isä masentui kovasti tästä tapauksesta ja kuoli pian sen jälkeen.
Hans Assmann puolestaan kuoli 74-vuotiaana Danderydin sairaalassa Ruotsissa 19.6.1998 (ei siis 1997) tällaista pientä pilkunviilausta nyt, mutta ei kai siitä haittaakaan ole.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
matlockb
Watson itse

Wagner kirjoitti:Arska jostain syystä puuttui vaihtoehdoista.

8)

"Arska" puuttuu listalta koska hänelle ei ole nimeä, vain "Arska" eikä virallisestakaan epäilystä ole vahvistusta.
"Arska" on listalla "joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö".
Sariola
Horatio Caine

matlockb kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Arska jostain syystä puuttui vaihtoehdoista.

8)

"Arska" puuttuu listalta koska hänelle ei ole nimeä, vain "Arska" eikä virallisestakaan epäilystä ole vahvistusta.
"Arska" on listalla "joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö".
Harrastajat voivat ottaa listoille ketä haluavat. Monet keskustelijat tietävät hyvin tuon henkilön koko nimen ja muitakin tietoja. Uskon, että myös poliisi on häntä kuulustellut, sillä asia on ilmoitettu poliisille. Sitä en tiedä kuinka vakavana ehdokkaana poliisi häntä pitää. Yleisesti häntä ei mainita ehdokkaiden joukossa. Itse en tunne asiaa siltä osin tarkemmin.
matlockb
Watson itse

Itse olen siinä käsityksessä että hän on 1945 syntynyt mieshenkilö mutta oikeen kukaan Wagneria lukuunottamatta ei kovin vahvasti hänen syyllisyyteen tunnu uskovan.
Olisihan hän surmien aikaan ollut vasta 14-15 vuotias.
Osuinko oikeaan epäilyksessäni?
Vastaa Viestiin