Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
taavetti
Perry Mason

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Mä olen vähän samalla kannalla kuin MrsLemon
MrsLemon kirjoitti:Musta vähän tuntuu, että tuo "totuus 15" -nimimerkki on provo. Ei ehkä kannata sen epäasiattomiin juttuihin ja niihin reagoimiseen hukuttaa viestin oikeaa aihetta.
Joku ei rimmaa.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
totuus 15
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja totuus 15 »

matlockb kirjoitti:
totuus 15 kirjoitti:
Cassandra kirjoitti:Samanlainen fiilis tuli mullekin :shock: Ei taida koko perhe olla samoilla linjoilla (veli)pojan tekosista...
Totta...Olen tosi pahoillani. Hemmillä vähän kiehahti kun luki näitä juttuja täältä. No, saatiinpa riita aikaseksi tästä sitten :) Mä LUULIN että ollaan samoilla linjoilla mutta ei sit näköjään ollakkaan :(
No, ei voi mitään...mä olen tasan sitä mieltä mitä kirjoitinkin ja en totisesti yhtään tykkää tästä mitä Hemmmi on tänne kirjoittanut ja pyydän anteeksi tuollasia nimittelyjä.
Turhahan sitä on itkeä enää ku jo on paskat housussa. Valkolaishuoraksi nimittely täyttää (varmistin asian) kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, tässä tapauksessa asianomistaja on Milla Heikkilän omaiset joten odotelkaa nyt te sitten rauhassa puolestanne viestiä laitokselta, itsekihän olitte kirjoituksia viestienne perusteella kiikuttaneet tutkittavaksi ja DL jo sanoikin että toivottavasti olette sen niin pehmeälle paperille tehneet että syyttäjä voi pyyhkiä perseensä siihen.
Ehkä on muutenkin syytä huolehtia että salasanan tietää vain yksi henkilö, ettei tulisi tällaista, mutta jospa virheistä sitten oppii.. tosin tämä ketju todistaa että toiset eivät opi.. ei isä eikä edes pojat, ikävä kyllä :(
Joo ei mua kuule haittaa tippaakaan vaikka nostaisi minkä kunnianloukkaus syytteen Hemmiä kohtaan...on sen ansainnut tuon kirjoituksensa takia...enkä kirjoittanut tuota viestiä tuohon sitävarten ollenkaan. Se syyte voisi tehdä sille ihan hyvää, oppisi miettimään toisenkin kerran mitä kirjoittaa.

Tänne ei tarttisi kirjottaa toisen nikillä jos tänne jotenkin saisi oman tunnuksen. S.postia kyllä luvataan lähettää...mutta sitä ei koskaan kuitenkaan tule. Siksi käytin tätä nikkiä koska muuten en päässsyt kirjottamaan. Tosin kielsin Hemmiä tänne mitään kirjottamasta, mutta eihän se usko mitään :(
No mutta, te ajattelette mitä haluatte, se on teidän oikeus...Olen kuitenkin kertonut miten asiat on ja vastannut jopa kysymyksiin. Olen ainakin saanut tuotua asioista omat ajatukseni ja se on hyvä. Oli meinaan aika ahdistavaa lukea näitä kun et voinut mitenkään puolustautua. Kyllä tässä on eräätkin yöunet menetetty näitten juttujen takia...ja muittenkin.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

matlockb kirjoitti:
rosamarine kirjoitti:Matlocb on ollut tomera, mitäs lakikirjat sanoo mustalaisnimityksestä? Täyttääkö kunnianloukkauksen tunnusmerkistön? Ja juu, mä en ole romani, jos joku sitä miettii.
Ei kiinnosta paskan vertaa mitä siitä sanoo, selvitä se asia aivan itse niin saat muutakin tekemistä kuin ton toisille vittuilun, eiköhä jopa sulla sen verran oo aivosoluja että osaat asian selvittää.
Minäkö tässä olen vittuillut? Olen lähinnä kertonut oman mielipiteeni. Opettele sinä käyttämään lautamiesosiota näille kommenteillesi.
Vaikka osa Suomen romaneista käyttää itsestään nimitystä mustalainen, se on toisaalta leimautunut haukkumasanaksi, ja siksi esimerkiksi vähemmistövaltuutettu ei suosittele sen käyttämistä. Suomen romanit kutsuvat itseään myös nimellä tumma, romanikielellä kaale.
http://www.tiede.fi/artikkeli/891/mista_tulet_romani_
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

MrsLemon kirjoitti:Musta vähän tuntuu, että tuo "totuus 15" -nimimerkki on provo. Ei ehkä kannata sen epäasiattomiin juttuihin ja niihin reagoimiseen hukuttaa viestin oikeaa aihetta.
Paha mennä sanomaan.Itse kyllä olen lähes vakuuttunut, että romaniväestön edustaja on kirjoittanut ainakin tuon yhden viestin. Heillä kun tuntuu olevan joku ihmeellinen halveksunta valtaväestöä eli meitä *aatanan valkolaisia kohtaan.
Mikä on sinänsä kyllä kumma...eihän koirakaan yleensä pure sitä kättä, joka sitä ruokkii.
Mutta joo. Ehkä huono vertaus, koska tykkään koirista. :)
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

rosamarine kirjoitti:Minäkö tässä olen vittuillut? Olen lähinnä kertonut oman mielipiteeni. Opettele sinä käyttämään lautamiesosiota näille kommenteillesi.
Osaan kyllä lautamiesosion käytön mutta kun muuta sanottavaa ei ollut niin laitoin sitten tänne.
Ja omalta osaltani lopetan OT:n tähän jotta ilkeä Kyöpeli ei keksi mitään ikävää minua tai muita sellaisia kohtaan jotka eivät sitä ansaitse, enkä tarkoita rosamarine että sinä jotain sanktiota ansaitsisit, mielipiteitäsi olet todellakin vain kertonut kuten me kaikki.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Lukijana
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Nyt vois jotkut rauhoittua. Toi on kyllä ylireagointia että noiden äidin tekstien jälkeen tulevan loukkausviestin takia koko perhe tuomitaan "roskasakiksi". Se oli todella törkeä viesti ja ihmetellä täytyy että miten voi noin paljon erota vanhempien mielipiteet. Mutta ei se silti pyyhi niitä äidin kirjotuksia pois.

Eiköhän jokainen meistä ole tehnyt elämänsä aikana jotain, mikä on tuotannut vanhemmille häpeää ja surua. Olkoon miten pieni asia tahansa, sellaista on tapahtunut. Tohon tilanteeseen pitäisi pystyä sen verran samaistumaan, ettei ala loukkaamaan vanhempia. En ainakaan itse haluaisi, että jos teen jotain tyhmää, niin vanhempia aletaan syyttämään. Aikuinen ihminen on aina vastuussa itsestään.

Offtopic: Aina kun on ollut näitä kouluampumisia, Myyrmanneja ja muita kauheuksia, niin varsinaisten uhrien lisäksi minua surettaa tekijän vanhemmat. Tekijöitä ei ole tainnut kiinnostaa minkä kanssa vanhemmat ja muutkin läheiset joutuu elämään jatkossa. Noissa isoissa massamurhissa pärstä tulee aina lehden etusivulle. Siitä sitten naapureille, työkavereille ja muille selittämään...
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

totuus 15 kirjoitti:Sinä ehkä tunnet "julkikuvamme" jos moista sanaa haluat käyttää (ja lukijat myös), mutta sinä et TUNNE meitä, etkö ymmärrä mitä tarkoittaa TUNTEA ihminen oikeesti?? Sä tiedät sen mitä joku on sulle kertonut tms...mutta kun et ole meidän lähipiiriämme sinä et TUNNE meitä, nimittäin JOS tuntisit niin tietäisit paremmin :) Ne ihmiset jotka TUNTEVAT meidät ja on käynyt lukemassa näitä kirjoituksiasi, on kertonut meille näistä sivuista sanomalla "käykääpä lukemassa mitä PASKAA teistä kirjotetaan, asioita mitkä ei ole totta..."
Joten se nyt ensimmäiseksi siitä TUNTEMISESTA.
Voistko täsmentää oliko oikeudenkäyntipöytäkirjoissa jotain sellaista mikä ei pidä mielestänne paikkaansa, ts. paskaa. Tai mitä muuta sellaista teistä on kirjoitettu mikä on paskaa? Vetoat alituiseen tuohon, että kukaan "meistä" ei tunne teitä ja että julkinen mielikuva teistä on muodostunut sekä Nickyan että tämän isän tekemisten perusteella. Onko totuus siis ihan toisenlainen? Olette mukavia, väkivallattomia, empaattisia, työteliäitä ja kaikin puolin nuhteettomia ihmisiä? On vaan sattumaa, että samassa perheessä on kaksi hengenriistäjää ja erään huhun mukaan yksi huimausaineita käyttänyt henkilö, joka on sittemmin kuollut.
-Mutta jos tuntisin teidät, niin muuttuisiko mielipiteeni teistä? En usko.
totuus 15 kirjoitti:Ei, emme ole kehottaneet häntä valittamaan tuomiosta. Etkö tiedä että sen tekee asianajaja?
Tiedän sen sangen hyvin, mutta tiedän myös sen, että sukulaiset usein painostavat tai kehottavat vastaajaa valittamaan, sillä hyvin usein heidän mielestään tuomio on liian ankara ja vastaaja toisinaan jopa "mukava ihminen, joka ei tekisi ikinä pahaa kenellekään". Tiedän myös sen, että "eräillä vähemmistöillä" on tapana painostaa myös uhrin omaisia ja halventaa uhria.
totuus 15 kirjoitti:JOS ei kykene elämään normien mukaan on parempi silloin pysyä poissa yhteiskunnasta. Mutta, se päätös ei ole meidän, ei myöskään sinun. Ne on ihan muut tahot jotka päättää siitä asiasta huolimatta siitä mitä sinä tai minä toivomme.
Valitettavasti en pysty päättämään sulkemistaan pois yhteiskunnasta ikuisiksi ajoiksi. Olisi pitänyt nuorena lukea enemmän ja suuntautua toiselle alalle, niin voisin olla tuosta jopa päättämässäkin. Nyt en!
totuus 15 kirjoitti:Joo niinhän se "tietäjä" kirjoitti...ja joo kyllä pitää paikkansa. On aikoinaan syyllistynyt tappoon joskus -70luvulla tappelun yhteydessä jossa toinen kuoli, näin on(en puolustele hänen tekoaan, mutta olisi aina hyvä tietää ne tosiasiat miksi ja miten jokin asia tapahtuu).
Tottakai pitää tietää tosiseikat. Sillä sen perusteella kukin meistä voi muodostaa oman näkemyksensä. Siksi onkin tärkeää, että huhuilta katkotaan tarpeen mukaan siivet ja tukeudutaan mm. virallisiin asiakirjoihin. Tuossa tappelunnujakassa voi olla kyse itsepuolustuksesta - hätävarjelun liioittelusta - en sitä kiellä, mutta olisi aika yksipuolista, mikäli meillä olisi vain tuomitun tai hänen läheistensä näkemys asiasta. Se kun yleensä tuppaa olemaan toisenlainen kuin mikä on totuus...
totuus 15 kirjoitti:Toinen kerta...ei todellakaan johtunut velasta (niinkuin tietäjäksi itseään kutsunut väitti) vaan siitä että uhri uhkaili lapsille tapahtuvan jotain pahaa jos ei Hemmi suostu erääseen rikolliseen toimintaan ja hän meni asiasta keskustelemaan miten asian voisi sopia, mutta siinä kävikin sitten niinkuin kävi.
Ei yksin tietäjä2345, vaan myös HS:n uutisessa puhutaan velasta... Poliisi esittää vangittavaksi vuonna 1955 syntynyttä miestä, joka on tunnustanut surmatyön. Hän oli velkaantunut surmatulle, ja tappoi tämän velasta syntyneen riidan päätteeksi ...mutta se on ilmeisesti väärinkäsitys? (sivu 24). Asioita voidaan toki kaunistella ja jokainen meistä puhuu yleensä omaksi tai läheistensä eduksi ja hakee syyllistä muualta. Toki voin tilata tästäkin ja siitä 70-luvun tapauksesta oikeudenkäyntipöytäkirjat ja revitellä niillä täällä, mutta en katso sitä aiheelliseksi. En minä niin ilkeä ihminen ole. Ruma kylläkin ja kuulun sosiaaliselta taustaltani ns. roskaväkeen.
totuus 15 kirjoitti:Ja en usko tämän asian vaikuttaneen tähän Nickyan tekoon...kyse on hänen kohdallaan ihan muista asioista.
Hmmm... toki voi olla niinkin, mutta pidän edelleen mahdollisena sitä, että lapsi oppii vanhemmiltaan ja kodin ilmapiiri on merkittävässä asemassa siihen mitä tulee käyttäytymiseensä myös tulevaisuudessa. Yhtä lailla on merkitystä myös kaveripiirillä sekä koululla, mutta lasten kasvattaminen on vanhempien tehtävä, vaikka sitä kovasti yritetään ulkoistaa yhteiskunnalle.
totuus 15 kirjoitti:En missään vaiheessa ole kieltänyt sinua tai muitakaan, kirjoittelemasta (mässäilemästä) näistä asioista, mutta, olisi mukavaa jos muistaisit/muistaistte että edelleenkään ME hänen läheiset ei olla syyllistytty näihin asioihin. JOten voitte meidät pitää erossa asioista. Emme myöskään ole häntä kehottaneet näihin tekoihin.
Sen uskon, että ette ole kehottaneet häntä näihin tekoihin ja ette ole niihin syyllisiä, mutta mieltäni hämmentää edelleen se, että Nickyan vaimo tiesi tapahtuneesta, mutta vaikeni siitä aika kauan. Oliko asia todellakin näin? Ja missä vaiheessa itse tiesitte, että Nickya on Milla Heikkilän murhan tekijä ja kun Milla Heikkilä oli kateissa, niin luitteko uutisia katoamisestaan?
totuus 15 kirjoitti:Nickyalle on ehdotettu hoitoon menoa jo vuosia...jo paljon ennen Karhusuon tapausta. Juuri viikkoa ennen karhusuon tapausta hän itse koitti hakeutua hoitoon synkkien ajatustensa vuoksi, mutta hän ei päässyt, vaan sai ajan kuukauden päähän...no, se oli sitten jo myöhäistä :( Tiesi itsekkin että hänellä on jotain vialla...ja tietää edelleenkin ja olisi nyttenkin itse halunnut hoitoon, ja pyytämällä pyysi Niuvassa että hän pääsisi hoitoon ettei tällaista enään koskaan tapahtuisi...no, pääsikö, EI TIETENKÄÄN...kukaan joka oikeesti itse haluaa hoitoa ei sitä saa!!!
On ikävää jos ja kun hoitoon ei pääse. Se on näitä hyvinvointiyhteiskunnan kuoliaaksi vaiettuja varjopuolia. Rahaa kyllä riittää muukalaisten asuttamiseen ja massatuontiin Afrikan sarvesta, mutta omien kansalaisten pitäisi kuitenkin oleman etusijalla. Seikka mikä multikultihumalaisilta päättäjiltä on päässyt pahasti unohtumaan.

Entä tuo Karhusuon tapauksen tuomion jälkeen? Oliko havaittavissa mt-ongelmia ja oliko Nickya hakeutunut hoitoon?
totuus 15 kirjoitti:Esimurrosiässä tapahtui jotain (mikä ei kuulu teille kenellekkään) mikä sai Nickyan identiteetin sekaisin ja siitä alkoi myös kaikki hänen ongelmansa...kuten myös muiden tämä tapahtuma/tapahtumat ei ollut lähtöisin meiltä kotoa vaan muualta...joka selvisi vasta liian pitkänajan päästä meille vahemmille Tinon kertomana
No tuossa voi olla yksi syy siihen, miksi hänestä tuli hirviö. Jostainhan tämä paha kumpuaa ja saa voimaa, sillä ei meistä kukaan syntyessään ole paha. Toki se on teidän perheen yksityinen asia, eikä sillä pidäkään täällä retosteltavan.
totuus 15 kirjoitti:Toivottavasti olen saanut tiedonhalusi täytettyä...kuten myös muiden. ainahan voit nyt tässä muun kauheuden ohessa alkaa spekulomaan muita oheis juttuja :)
Olen yrittänyt tapani mukaan vastata asioihin niin rehellisesti kuin pystyn vahingoittamatta ketään muita, paljastamatta kenekään muun asioita. Tapanani ei ole levitellä asioita muista ihmisistä.
Kiitos, kyllähän tuossa tuli melkoisesti uutta tietoa, mutta kyllä näillä hänen teoillaan tullaan vielä paljon ja kauan spekuloimaan julkisuudessa. Olet varmaan huomannut, että täällä käsitellään sellaisiakin henkirikoksia, jotka ovat tehdyt jo yli 50 vuotta sitten. Emme saa unohtaa Karhusuon emmekä Millan tapausta.

Tänne kirjoitti mm. 2.6.2010 nimimerkki kiva13. Nämä nimimerkit totuus 15 ja kiva13 osuvat nimiltään sen verran lähelle toisiaan, että on syytä olettaa kummankin kuuluvan sisäpiiriin. Lisäksi sivulla 18 kiva13 kirjoittaa tuosta (toivomastaan?) sydänkohtauksesta ja laittaa siihen lopuksi naurunaamaisen hymiön. Jätöksensä ohessa:
kiva13 kirjoitti:VOIN SEN VERRAN KERTOA. MILLA EI KUOLUT MIHINKÄÄN VAMMOHIN VAAN SYDÄN KOHTAUS OLI KUOLIN SYY...... :D
On havaittavissa selviä yhtäläisyyksiä kuten isojen kirjaimien käyttö, kirjoitusvirheet sekä yhdyssanojen käytön osaamattomuus.
-En sitten millään hyväksy moisen hymiön käyttöä tuossa yhteydessä. Entä sinä?

Nimimerkki kiva13 ulostettiin palstalta sittemmin, mutta kirjoituksensa ovat edelleen luettavissa. Käy totuus 15 lukemassa ne, niin saatat tunnistaa kirjoittajan.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

totuus 15 kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:
totuus 15 kirjoitti:Niin, kukaan täällä kirjottavista ei oikeasti TUNNE meitä[/quote taidat saada orkut kun kirjoitat kaikkea paskaa taidat olla vielä homokin teitä vitutaa meideän hyvin vointi ja mitä se jos yhden valkolais huoran henken otta kun niitä on niin paljon muutenkin sinut olisi kiva nähdä kun olet noin kova jätkä ,,
No johan nyt! Sinäkin puhut tuosta ettei kukaan täällä kirjoittavista oikeasti tunne teitä. Kerro nyt ihmeessä MILLAisia oikeasti olette?

Ei, en saanut orgasmia kirjoittaessani, vaan sysäsin näppäimistön syrjään ja käytin vasenta kättäni. Paskaa en kirjoittanut, vaan totuuden. Jos oikeasti tuntisit minut, niin tietäisit, että en kirjoita paskaa. Ei, en ole homo. Mutta mieluummin homo kuin mustalainen, sillä homoudesta voi parantua, mutta mustalainen on aina mustalainen vaikka voissa paistaisi. Lisäksi homot eivät voi keskenään lisääntyä, mutta mustalaiset valitettavasti voivat.

Mustalaisten hyvinvointi on yhteiskunnan varoilla tehtyä bullshittiä ja kiitä onneasi, että meitä valkolaishuoria ynnä muita on, sillä ilman meitä loppuisi leipä sinunkin pöydästäsi. Olen yhä voimakkaammin sitä mieltä, että Suomi ottakoot oppia vähemmistöjën hyysäämisestä Venäjältä.

Se, että homottelet minua, ei satu. Mutta se, että nimität tuon murhaaja-äpärän uhria valkolaishuoraksi on hyvin loukkaavaa ja vahvistaa mielikuvaani siitä, että 1930-luvun Saksassa oltiin oikealla tiellä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Jälleen kerran kumarran syvään DL:n kirjoituksille.

Luin eilen aamuna tätä taas läpi. Minä poltin aikanaan kiva13:sta käämini, eikä ''äidin'' vuodatus minua tosiasioiden valossa paljoakaan liikuttanut. Millaa etsittiin pitkään ja olen varma, että lähipiiri osasi ainakin aavistaa totuuden jo heti alusta asti, mutta pysyi hiljaa. Riskinä oli koko tuon ajan uusi surma, mutta niin vain pysyi ''äidin'' ja muiden murhaajan tuntevan suut supussa. Sekö on välittämistä ja rakastamista?

Mietin eilen kauppareissulla onko koskaan tehty kattavaa tutkimusta siitä kuinka paljon väkivaltaisuus on geeneissä ja paljonko siihen vaikuttaa kasvuympäristö? Onko heitteellepano antaa lasten kasvaa surmaajan helmoissa?
Kirsti Lagerspetzin kokoaman useiden tutkimusten johtopäätösten tasolla sekä väkivaltaan että perheväkivaltaan altistavat taustatekijät näyttävät olevan[10]:

1. Lapsi on itse joutunut toisten aggressiivisuuden tai väkivallan kohteiksi,
2. hän on nähnyt muiden ihmisten, erityisesti läheisten ja hänelle merkityksellisten ihmisten käyttäytyvän aggressiivisesti tai väkivaltaisesti,
3. hänellä ei ole ollut lähiympäristössä samastumiskohteina ja sosiaalisen oppimisen malleina aikuisia, jotka ratkaisevat ristiriitatilanteita harkitusti,
4. hänen omaa aggressiivisuuttaan ei ole kontrolloitu ja ohjattu ilman väkivaltaa, kuritusta tms. väkivallattomaan konfliktinratkaisuun ja
5. näiltä lapsilta on puuttunut lämpöä ja empatiaa sekä riittävän turvallisia kiintymyssuhteita.
Nuotio & Äreät Tiput
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Usein on myös niin, että läheinen, varsinkaan sinisilmäinen puoliso tai rakastava äiti ei halua uskoa lapsensa tekoja, joskus ei edes siinä vaiheessa että asiassa olisi saatu tunnustus, puhun nyt myös yleisellä tasolla, tässähän äiti tietää ja uskoo poikansa teot. Isukin mielipide oli sitten jotain aivan muuta kuin asiallista. Ja väkivaltaisuus kulkee usein alkoholismin tavoin geeneissä, mutta äidin ei tarvitse olla väkivaltainen/väkivallan puolustaja, tässä tapauksessa se näyttää selkeästi olevan surmaajan isä.
Toivon todella että modet ehtisivät poistaa tuon (ilmeisesti siis isän kirjoittaman) todella halventavan ja törkeän kommentin mahdollisimman pian ettei se päätyisi Milla Heikkilän omaisten luettavaksi.
DL antoi ymmärtää että häntä ei homottelu haittaa, sama täällä, puolestani minua voi homotella vaikka julkisesti niin paljon kuin tykkää (tosin homottelu nyt kuuluu lähinnä teinien sanavarastoon ja kertonee jotain sellaista tekevän henkilön älyllisestä kehittymisestä) mutta jos jätettäisiin vainajat kuitenkin rauhaan kaikelta nimittelyltä, erityisesti tuo Millan nimittely tuntui jopa minusta pahalta vaikka en häntä mitenkään tunne, varsinkin täällä nettimaailmassa missä kirjoitukset voivat säilyä pitkäänkin, kannattaa miettiä tarkkaan mitä kirjoittaa, pahimmillaan modet voivat viikonlopun vietossa etteivät heti ehdi kommentteja poistaa muutenkin suuren työmäärän vuoksi.
Lisäksi olen sitä mieltä että monessa muussa jutussa tekijää ja tekijän perhettä on arvosteltu paljon pahemmin kuin Nickyan perhettä, se on ikävä ilmiö näissä tapauksissa ja sen kanssa pitäisi jotenkin pystyä elämään, kukaan ei pakota kommentteja lukemaan.
Ja jos Nickyan äiti haluaa oikaista virheellisiä tietoja edelleen niin kannattaa se todellakin tehdä sitten omilla tunnuksilla niin että sen salasanan tietää vain tunnuksen haltija yksin, itse en kertoisi edes emännälleni nimimerkkiäni ja salasanaani tänne. Varmuuden vuoksi, vaikka kuinka luottaisin.
Viimeksi muokannut matlockb, Su Huhti 03, 2011 11:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
MissHolmes
Ben Matlock

Minä olen niin yksisilmäinen, että pystyn syyllistämään myös henkilön, joka jää lastensa kanssa elämään väkivaltaisen ihmisen lähelle.
Mikään selitys ja häilyvä usko siitä, että väkivaltainen puoliso omaa myös sen ''ihanan puolen'' ei oikeuta aikuista ihmistä oman 'sokean rakkautensa' nimissä pakottamaan puolustuskyvyttömiä ja riippuvaisia lapsia elämään tuollaisessa ympäristössä.
Nuotio & Äreät Tiput
totuus 15
Jack Taylor

MissHolmes kirjoitti:Jälleen kerran kumarran syvään DL:n kirjoituksille.

Luin eilen aamuna tätä taas läpi. Minä poltin aikanaan kiva13:sta käämini, eikä ''äidin'' vuodatus minua tosiasioiden valossa paljoakaan liikuttanut. Millaa etsittiin pitkään ja olen varma, että lähipiiri osasi ainakin aavistaa totuuden jo heti alusta asti, mutta pysyi hiljaa. Riskinä oli koko tuon ajan uusi surma, mutta niin vain pysyi ''äidin'' ja muiden murhaajan tuntevan suut supussa. Sekö on välittämistä ja rakastamista?

Mietin eilen kauppareissulla onko koskaan tehty kattavaa tutkimusta siitä kuinka paljon väkivaltaisuus on geeneissä ja paljonko siihen vaikuttaa kasvuympäristö? Onko heitteellepano antaa lasten kasvaa surmaajan helmoissa?
Kirsti Lagerspetzin kokoaman useiden tutkimusten johtopäätösten tasolla sekä väkivaltaan että perheväkivaltaan altistavat taustatekijät näyttävät olevan[10]:

1. Lapsi on itse joutunut toisten aggressiivisuuden tai väkivallan kohteiksi,
2. hän on nähnyt muiden ihmisten, erityisesti läheisten ja hänelle merkityksellisten ihmisten käyttäytyvän aggressiivisesti tai väkivaltaisesti,
3. hänellä ei ole ollut lähiympäristössä samastumiskohteina ja sosiaalisen oppimisen malleina aikuisia, jotka ratkaisevat ristiriitatilanteita harkitusti,
4. hänen omaa aggressiivisuuttaan ei ole kontrolloitu ja ohjattu ilman väkivaltaa, kuritusta tms. väkivallattomaan konfliktinratkaisuun ja
5. näiltä lapsilta on puuttunut lämpöä ja empatiaa sekä riittävän turvallisia kiintymyssuhteita.
Että sellasta....nyt me sitten jo ilmeisesti tiesimme...tai ainakin aavistimme sen mitä Nickya oli tehnyt. Siis OIKEESTI...jos me ollaan sekopäistä porukkaa, niin ei se sekopäisyys kyllä kaukaa liippaa täälläkään. Luuletko siis oikeesti että Nickya oli kertonut meille että hänpä on sit menny ja tappanu ihmisen...ja kun hän oli näin tehnyt niin mepä sitten hymistyelimme täällä ja odottelimme että mitä jatkossa tapahtuu??? Nyt en kyllä enää tiedä että itkeäkkö vaiko nauraa näille jutuille :O

Nickya tietää kyllä tasan tarkkaan sen että jos hän meille olis sellasta kertonut niin mä olisin kävellyttänyt sen suorinta tietä poliisilaitokselle!! Siinä en olis kyllä edes kyselly muitten mielipiteitä asiasta. Se miksi hänen vaimonsa asiasta vaikeni niin kauan on meille edelleen epäselvää, hän ei asiasta kanssamme keskustele. JOten hänen puolestaan en voi sanoa asiasta mitään.
Olisi mukava tietää mistä "miss holmes" nämä järkevät ajatuksensa saa?? Kerro mullekin mistä sä olet NIIN VARMA että lähipiiri tiesi asiasta??? Mut hienoo että sä oot varma asiasta, me itse saatiin tietää asiasta vasta sitten kun Nickyan vaimo oli poliisiasemalta soittanut äitillensä että he ovat siellä ja mistä heitä epäillään...tosin vaimo ei mun tietääkseni ollut syyllistynyt muuhun kuin siihen ettei kertonut asiasta heti kun sai siitä tietää. Eli Nickyan anoppi kertoi meille.

Tuosta mitä kirjoitit tuohon nuo 5 kohtaa, niin niistä vain ykkönen pitää paikkansa ja sekin on tapahtunut silloin hänen esimurrosiässä, mihin viittasin jo tuolla jossain aikasemmin.

"Onko heitteellepano antaa lasten kasvaa surmaajan helmoissa?"
-Joo ehkä yhtälailla kun ryyppäävien ja tappelevien vanhempien seurassa. Meillä ei ole kotona tapeltu eikä ryypätty eikä jätetty lapsia koskaan heitteille. Meillä ei myöskään ole surmattu ketään, enkä mä ole koskaan tehnyt mitään muutakaan rikollista. JOten ehkä siksi lapset on voineet kuitenkin ihan turvassa kasvaa omien vanhempiensa kanssa. Mutta kyllä ollaan jouduttu naapuri juoppojen lapset ottamaan luoksemme moneen kertaan pihalta turvaan kun vanhemmat on jättäneet lapset heitteille lähtiessään ryyppäämään.

Hemmi käski pyytämään anteeksi sitä että hän kirjoitti niin rumasti tästä uhrista...hänhän on syytön yhtään mihinkään. Mutta häntä kuulema vaan niin otti päähän että vainaa (poikamme) on vedetty tuolla mukaan tähän Nicyan juttuun...ja ei se ole yhtään kauniimmin kirjotettu että meidän poikaa haukutaan täällä Nickyan teon yhteydessä, vaikka hän on kuollut eikä hänellä ole mitään osaa näihin juttuihin. Se on yhtä törkeää ja loukkaavaa meitä ja häntä kohtaan. Mutta senhän ei ole väliä mitä TE täällä kirjoitatte ja miten paljon te loukkaatte meidän koko perhettä...jopa sukua...joilla ei todellakaan ole mitään tekemistään minkään täällä olevan asian kanssa. JOs Hemmillä palaa käämit teidän kirjotuksiin se on paha asia, mutta kaikki se miten te täällä parjaatte ihmisiä mitä rumimmin..sen pitäisi olla ok. Mäkään en tykännyt siitä mitä ja varsinkaan miten Hemmi tänne kirjotti, mutta ymmärrän miltä hänestä tuntui lukea täältä miten Tino on vedetty tähän mukaan.

Kuten jo aikasemmin kirjotin tuolla että vaikka kirjottaisitte Nickyasta ja hänen tekosistaan tänne mitä, ja vaikka miettisitte ja pähkäilisitte täällä kuinka sen tekoja niin siitä vaan, mutta älkää sotkeko meitä muita siihen asiaan, koskaan me ei olla vastuussa aikuisen poikamme teoista,eikä myöskään hänen veljensä ole niistä vastuussa, hän vastaa niistä ihan itse!

Ehkä teidänkin olis hyvä hankkia elämä mitä elää, se olis paljon mukavampaa kuin ihmisten asioiden miettiminen ja joukko hysterian luominen näillä pallstoilla.

Ja vielä DL:lle sen verran että, ei, minustakaan naurava hymynaama ei ole sovelias kirjoitukseen missä puhutaan Millasta taikka mistä muusta tahansa murhaan tms liittyen.

En muuten oikein käsitä miten itseään terveen kirjoissa pitävät ihmiset jaksaa ja viittii päivästätoiseen pohtia ja revitellä jotain murha juttuja huhhuh...en menis sanomaan sitäkään ihan viisaitten touhuksi. Mun ei olis tullu mieleenkään tulla jollekin tällaselle sivulle lukemaan tälläsia juttuja jos ei oltaisi saatu tietoa että täällä kirjotellaan meidän perheestä. Se on ainoo mitkä on kiinostanut jotta tiedetään mitä meistä kirjotetaan...muuten ei vois kyllä vähempää tällaset hirmu työt meitä kiinostaa...onneks on muutakin elämää olemassa. Kai joiollain tietyn tyyppisillä ihmisillä on jonkinlainen primitiivinen tarve täyttää elämänsä ja mielensä murhilla :(

Pistää kyllä miettimään millasia ihmisiä on ne jotka täällä kirjottelevat?? Pari ihan järkevän tuntusen ihmisen kirjotuksenkin ole nähnyt...yllättävää täällä.

Jääkä hyvästi ja pitäkäähän "hauskaa" täällä murhien keskellä te fiksut ja filmaattiset ihmiset. On se vaan ihanaa että tästä maailmasta löytyy vielä näin fiksuja ja ihania ihmisiä kuin tällä palstalla. Toivon todella ettei teidän omat lapsemme (joita teillä toivottavasti ei ole) tai kukaan muukaan sukulainen koskaan missään tilanteessa syyllisty mihinkään rikolliseen tekoon, koska teidän maailmanne romahtaisi täysin.
Kiitokset niille muutamalle järkevälle ihmiselle kirjoituksestanne jotka on olleet täällä terveillä aivoilla varustettuja <3

(DL...nimimerkkisi viittaa pahimman luokan rikolliseen)

Terveiset teille kaikille, toivottaapi Psykopaatti perheen äiti <3

(PS. Muistatteko muuten kun tää juttu alkoi, kun ei vielä tekijästä ollut tietoa...täällä palstoilla haukuttiin silloin Millaa mitä rumimmin...kyllä on kummallisia ihmisiä. *huoh*
totuus 15
Jack Taylor

Jatkoa sen verran että...täällä palstoilla ei kyllä haukkumisia ollut, mutta esim. suomi24:lla kuulema oli aika paljon sellasta. Miksi ihmisillä on aina tarve haukkua muita ihmisiä...oli sitten syytä tai ei??

Silloin kun oli jokelan koulusurma...ihmiset palstoilla haukkui pojan vanhempia...ihan kuin se nyt olis jotenkin ollut heidän syytään. Ihan sama juttu kaikissa vastaavissa jutuissa...jokaisella surmaajalla ym on vanhemmat...ovatko kaikki sekopäitä kun heidän lapset syyllistyy hirmutekoihin??

Onneksi järkevä ihminen osaa irrottaa itsensä massa hysterian pauloista :) Parempaa elämää toivon teille kaikille.
MissHolmes
Ben Matlock

Minun yksinkertainen logiikkani perustuu siihen, että voisin kuvitella esim. tuon vaimon aavistaneen, kun on kuullut Millan katoamisesta. Minusta olisi täysin uskomatonta, ettei surmaajan käytöksestä olisi pystynyt teon jälkeen näkemään mitään hermostuneisuutta tai muuta muutosta.
Ymmärrän hyvin, ettei muut välttämättä ole voineet havaita mitään, jos eivät ole olleet jatkuvassa kontaktissa. Voisin kuitenkin kuvitella, että omat lapseni eivät pystyisi moisen teon jälkeen teeskentelemään minulle ''normaalia''. Toki heillä ei ole 'lapsuuden traumojen' aiheuttamia synkkiä pisteitä mielissään.

Olen monesti miettinyt kuinka luottavaisesti voisin suhtautua lapseeni, jos hän toistuvasti syyllistyisi väkivaltaan. Luottaisinko hänen sanaansa, vai epäilisinkö jokaisen lahialueella tapahtuneen teon jälkeen.
Minulla ei ole kokemusta, mutta toivoisin, etten ainakaan sulkisi tahallisesti silmiäni suojellakseni.

Äiti. Minun mielenkiintoni tätä palstaa ja esim tätä nimenomaista juttua kohtaan johtuu siitä, että minulle rikollinen mieli on käsittämätön solmu, jonka syntymekanismi ja toiminta mietityttää.
Toinen syy on se, että tunnen ihmisiä, jotka tunsivat Millan.

Ja kuten olet itse sanonut; me emme teitä tunne. Minun ajatukseni liikkuvat tässä tapauksessa hyvin 'yleisellä tasolla'. Kun kirjoitan, en kirjoita sinusta tai miehestäsi, tai muustakaan suvustanne. Vaan pikemminkin meidän jokaisen vastuusta läheisiimme, yhteiskunnan vastuusta ja siitä miksi tällaisia tapauksia tapahtuu. Mitä tapahtuu siellä pienessä mielessä ja miksi.
Nuotio & Äreät Tiput
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

MissHolmes kirjoitti: Olen monesti miettinyt kuinka luottavaisesti voisin suhtautua lapseeni, jos hän toistuvasti syyllistyisi väkivaltaan. Luottaisinko hänen sanaansa, vai epäilisinkö jokaisen lahialueella tapahtuneen teon jälkeen.
Minulla ei ole kokemusta, mutta toivoisin, etten ainakaan sulkisi tahallisesti silmiäni suojellakseni.
Ei nyt ihan ehkä ketjun aiheeseen kuulu mutta.. Oman lapsen kohdalta ei kokemusta tuosta ole mutta sen verran voin kertoa että minulla on ex-mies jonka elämä on nykyään melkoisen rikollista. Hänen kanssaan en juuri ole tekemisissä mutta hänen äitinsä ja sisarustensa kanssa on lämpimät ja tiiviitkin välit edelleen. Ko. heppu asuu kaupungissa jossa rötöstellään milloin mitäkin, ei rauhallisinta seutua eikä hän todellakaan ole seudun ainoa taparikollinen. Siltikin, aina kun luen uutisen alueella tapahtuneesta rikoksesta (lähinnä omaisuusrikosten kohdalla) niin ensimmäisenä mietin olisiko exäni voinut olla asialla.

Millaahan etsittiin jonkun aikaa ja etäisyys Millan kodin ja kuolinpaikan välillä ei ollut suuri. Minusta on siis vaikea uskoa etteikö perheelle olisi jossain vaiheessa tullut mieleen epäillä tätä poikaansa/veljeään. Hänen taustansa tuntien asian olisi luullut tulevan mieleen. Itselleni olisi ainakin tullut.
Vastaa Viestiin