Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Juurikin tuota tarkoitan. Ja mietin, että jos samaa jatkuu vuosia ja vuosikymmeniä, niin voiko läheinen turtua ja lopettaa välittämästä?
Nuotio & Äreät Tiput
totuus 15
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja totuus 15 »

MissHolmes kirjoitti:Minun yksinkertainen logiikkani perustuu siihen, että voisin kuvitella esim. tuon vaimon aavistaneen, kun on kuullut Millan katoamisesta. Minusta olisi täysin uskomatonta, ettei surmaajan käytöksestä olisi pystynyt teon jälkeen näkemään mitään hermostuneisuutta tai muuta muutosta.
Ymmärrän hyvin, ettei muut välttämättä ole voineet havaita mitään, jos eivät ole olleet jatkuvassa kontaktissa. Voisin kuitenkin kuvitella, että omat lapseni eivät pystyisi moisen teon jälkeen teeskentelemään minulle ''normaalia''. Toki heillä ei ole 'lapsuuden traumojen' aiheuttamia synkkiä pisteitä mielissään.

Olen monesti miettinyt kuinka luottavaisesti voisin suhtautua lapseeni, jos hän toistuvasti syyllistyisi väkivaltaan. Luottaisinko hänen sanaansa, vai epäilisinkö jokaisen lahialueella tapahtuneen teon jälkeen.
Minulla ei ole kokemusta, mutta toivoisin, etten ainakaan sulkisi tahallisesti silmiäni suojellakseni.

Äiti. Minun mielenkiintoni tätä palstaa ja esim tätä nimenomaista juttua kohtaan johtuu siitä, että minulle rikollinen mieli on käsittämätön solmu, jonka syntymekanismi ja toiminta mietityttää.
Toinen syy on se, että tunnen ihmisiä, jotka tunsivat Millan.

Ja kuten olet itse sanonut; me emme teitä tunne. Minun ajatukseni liikkuvat tässä tapauksessa hyvin 'yleisellä tasolla'. Kun kirjoitan, en kirjoita sinusta tai miehestäsi, tai muustakaan suvustanne. Vaan pikemminkin meidän jokaisen vastuusta läheisiimme, yhteiskunnan vastuusta ja siitä miksi tällaisia tapauksia tapahtuu. Mitä tapahtuu siellä pienessä mielessä ja miksi.
Vai niin...että sellainen logiikka sinulla. Et voi silti pitää mielessäsi varmana tietona sellaista mikä on vain sun omaa päätelmääsi...ne harvoin pitää paikkansa. Jos sun lapsesi tekisi vastaavan rikoksen ja sä tietäisit siitä, niin salaisitko sen? No et luultavasti. En myöskään minä tekisi niin.
En myöskään ole kokoajan epäilemässä lapsiani jois jossain jotain tapahtuu. Mä en edes toisekseen tiennyt tästä jutusta aikasemmin muuta kuin että joku tyttö Nummelasta on kadonnut (en ole kauhean kiinostunut rikoksista)...no eipä tullut heti mieleen että "Kappas vaan, sattuisikohan jotenkin liittymään Nickyaan". Eihän he edes asuneet Nummelassa.

Vaimohan tiesi asian ilmeisesti heti koska Nickya siitä ilmeisesti oli hänelle kertonut, se miksi hän ei asiasta meille puhunut, on meille salaisuus. Me emme oikeasti tiedä. Mä olen sanonut pojan vaimolle että hänen olisi pitänyt kertoa meille asiasta. Mutta jälkikäteen syytä on turha spekuloida koska se ei hyödytä enään ketään.
Me taas emme nähneet heitä sinä aikana (teon ja pidätyksen välissä) kuin kerran (mehän emme asuneet lähekkäin emmekä tavanneet hirveän usein. Ehkä muutaman kuukauden välein), ja silloin he käyttäytyi aivan normaalisti molemmat. Jälkeenpäin sitä ollaan mietitty että miten ne molemmat pystyi olemaan niin että kukaan ei aavistanut mitään.

"Minusta olisi täysin uskomatonta, ettei surmaajan käytöksestä olisi pystynyt teon jälkeen näkemään mitään hermostuneisuutta tai muuta muutosta."
-Mä luulen että jos ihminen on psykopaatti niin hän pystyy kyllä elämään ja käyttäytymään aivan normaalisti ja jatkamaan omaa elämäänsä niinkuin ei mitään olisi tapahtunut.
Enemmänkin ihmettelin sitä että emme huomanneet pojan vaimossa mitään kummallista kun hän kuitenkin oli siinä vaiheessa jo tietoinen asiasta. Ehkä häntä pelotti mitä tapahtuu tai ehkä hän oli jonkinlaisessa shokissa eikä pystynyt puhumaan asiasta kellekkään...mene ja tiedä.

No niin...taas mä syyllistyin tähän tänne kirjottamiseen vaikka ei pitäisi koska, samahan se meille loppujen lopuksi on mitä mieltä jotkut meille yhdentekevät ihmiset on meistä.
Ne jotka meidät tuntee tietää millasia me ollaan ihmisinä ja ne jotka ei tunne, niiden ei tarvii tunteakkaan eikä tietääkkään, joten sillä ei ole suurtakaan merkitystä meille. Kuten yksi pojistani viisaasti mulle sanoi kun ahdistuin näistä kirjoituksista.
Vaikka tässä elämässä mikään muu asia ei olisi varmaa niin se on että, rakastan lapsiani hautaan saakka,jokaista, vaikka he olisivat minkälaisia!!! Sitä rakkautta ei kukaan eikä mikään asia poista.
Ja vaikka en olisi osannutkaan kasvattaa loisto yksilöitä, niin rakkautta vailla yksikään meidän lapsista ei ole joutunut kasvamaan...olettepa te palstalaiset siitä asiasta ihan mitä mieltä tahansa.
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

totuus 15 kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Minun yksinkertainen logiikkani perustuu siihen, että voisin kuvitella esim. tuon vaimon aavistaneen, kun on kuullut Millan katoamisesta. Minusta olisi täysin uskomatonta, ettei surmaajan käytöksestä olisi pystynyt teon jälkeen näkemään mitään hermostuneisuutta tai muuta muutosta.
Ymmärrän hyvin, ettei muut välttämättä ole voineet havaita mitään, jos eivät ole olleet jatkuvassa kontaktissa. Voisin kuitenkin kuvitella, että omat lapseni eivät pystyisi moisen teon jälkeen teeskentelemään minulle ''normaalia''. Toki heillä ei ole 'lapsuuden traumojen' aiheuttamia synkkiä pisteitä mielissään.

Olen monesti miettinyt kuinka luottavaisesti voisin suhtautua lapseeni, jos hän toistuvasti syyllistyisi väkivaltaan. Luottaisinko hänen sanaansa, vai epäilisinkö jokaisen lahialueella tapahtuneen teon jälkeen.
Minulla ei ole kokemusta, mutta toivoisin, etten ainakaan sulkisi tahallisesti silmiäni suojellakseni.

Äiti. Minun mielenkiintoni tätä palstaa ja esim tätä nimenomaista juttua kohtaan johtuu siitä, että minulle rikollinen mieli on käsittämätön solmu, jonka syntymekanismi ja toiminta mietityttää.
Toinen syy on se, että tunnen ihmisiä, jotka tunsivat Millan.

Ja kuten olet itse sanonut; me emme teitä tunne. Minun ajatukseni liikkuvat tässä tapauksessa hyvin 'yleisellä tasolla'. Kun kirjoitan, en kirjoita sinusta tai miehestäsi, tai muustakaan suvustanne. Vaan pikemminkin meidän jokaisen vastuusta läheisiimme, yhteiskunnan vastuusta ja siitä miksi tällaisia tapauksia tapahtuu. Mitä tapahtuu siellä pienessä mielessä ja miksi.
Vai niin...että sellainen logiikka sinulla. Et voi silti pitää mielessäsi varmana tietona sellaista mikä on vain sun omaa päätelmääsi...ne harvoin pitää paikkansa. Jos sun lapsesi tekisi vastaavan rikoksen ja sä tietäisit siitä, niin salaisitko sen? No et luultavasti. En myöskään minä tekisi niin.
En myöskään ole kokoajan epäilemässä lapsiani jois jossain jotain tapahtuu. Mä en edes toisekseen tiennyt tästä jutusta aikasemmin muuta kuin että joku tyttö Nummelasta on kadonnut (en ole kauhean kiinostunut rikoksista)...no eipä tullut heti mieleen että "Kappas vaan, sattuisikohan jotenkin liittymään Nickyaan". Eihän he edes asuneet Nummelassa.

Vaimohan tiesi asian ilmeisesti heti koska Nickya siitä ilmeisesti oli hänelle kertonut, se miksi hän ei asiasta meille puhunut, on meille salaisuus. Me emme oikeasti tiedä. Mä olen sanonut pojan vaimolle että hänen olisi pitänyt kertoa meille asiasta. Mutta jälkikäteen syytä on turha spekuloida koska se ei hyödytä enään ketään.
Me taas emme nähneet heitä sinä aikana (teon ja pidätyksen välissä) kuin kerran (mehän emme asuneet lähekkäin emmekä tavanneet hirveän usein. Ehkä muutaman kuukauden välein), ja silloin he käyttäytyi aivan normaalisti molemmat. Jälkeenpäin sitä ollaan mietitty että miten ne molemmat pystyi olemaan niin että kukaan ei aavistanut mitään.

"Minusta olisi täysin uskomatonta, ettei surmaajan käytöksestä olisi pystynyt teon jälkeen näkemään mitään hermostuneisuutta tai muuta muutosta."
-Mä luulen että jos ihminen on psykopaatti niin hän pystyy kyllä elämään ja käyttäytymään aivan normaalisti ja jatkamaan omaa elämäänsä niinkuin ei mitään olisi tapahtunut.
Enemmänkin ihmettelin sitä että emme huomanneet pojan vaimossa mitään kummallista kun hän kuitenkin oli siinä vaiheessa jo tietoinen asiasta. Ehkä häntä pelotti mitä tapahtuu tai ehkä hän oli jonkinlaisessa shokissa eikä pystynyt puhumaan asiasta kellekkään...mene ja tiedä.

No niin...taas mä syyllistyin tähän tänne kirjottamiseen vaikka ei pitäisi koska, samahan se meille loppujen lopuksi on mitä mieltä jotkut meille yhdentekevät ihmiset on meistä.
Ne jotka meidät tuntee tietää millasia me ollaan ihmisinä ja ne jotka ei tunne, niiden ei tarvii tunteakkaan eikä tietääkkään, joten sillä ei ole suurtakaan merkitystä meille. Kuten yksi pojistani viisaasti mulle sanoi kun ahdistuin näistä kirjoituksista.
Vaikka tässä elämässä mikään muu asia ei olisi varmaa niin se on että, rakastan lapsiani hautaan saakka,jokaista, vaikka he olisivat minkälaisia!!! Sitä rakkautta ei kukaan eikä mikään asia poista.
Ja vaikka en olisi osannutkaan kasvattaa loisto yksilöitä, niin rakkautta vailla yksikään meidän lapsista ei ole joutunut kasvamaan...olettepa te palstalaiset siitä asiasta ihan mitä mieltä tahansa.
Musta on hienoa että jaat mielipiteitä ja ajatuksia täällä myös meille. Haarvoin kenenkään tuomitun murhaajan äiti jaksaa tai edes kiinnostaa kirjoittaa palstoille mtn. Itse olen kahden lapsen äiti ja miettinyt tuota "mitä jos minun lapseni syyllistyisi henkirikokseen" ni en mä lastani pystyisi hylkäämään. Se etten tekoa hyväksyisi ni ei se poistaisi sitä katkeamatonta rakkautta jota äiti tuntee lapsiaan kohtaan! Näissä sinun kirjoituksissasi ei myöskään ole Nikyan puolustelua tai tekojen hyväksyntää joka jo antaa sinusta ihan hyvän vaikutelman! Toivottavasti nyt loput pojat jätettäisi rauhaan tästä jutusta ja varsinkin myös tämä veli joka on vainaa!!
Life. It´s just fucking thing after nother...
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Itseni oli juurikin tarkoitus tarttua tuohon että välttämättä Nickyan perhe (ainakaan äiti) ei ole seurannut uutisointia rikoksista ja katoamisista.
Mielestäni kuitenkin liian suuri tuomitseminen meille palstalaisille, jos huomioidaan mitä esimerkiksi suoli24:ssä asiasta on suollettu (kommentit on poistettu, ainakin osa) joten täällä keskustelu siihen verraten on todella asiallista.
Jos jotain kiinnostaa niin itse liityin palstalle vuosi sitten koska halusin asiallista keskustelua Pekka Tuukkasen katoamisjutusta (käyhän totuus 15 lukemassa Kadonneet-osiossa tästä tapauksesta jos kiinnostaa) koska Tuukkanen katosi läheltä silloista kotitaloani, nyt lähes 7 vuoden jälkeen tuo juttu alkaa selvitä kun kaksi on jo pidätetty todennäköisin syin taposta epäiltynä, ruumista ei ole löydetty.
Lisäksi rikokset muutenkin kiinnostavat mutta itse olen syyllistynyt vain liikenneturvallisuuden vaarantamiseen vuosia sitten ja reilu vuosi sitten sain rikesakon ylinopeudesta, eli näin rikollinen itse olen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

jenni82 kirjoitti:Musta on hienoa että jaat mielipiteitä ja ajatuksia täällä myös meille. Haarvoin kenenkään tuomitun murhaajan äiti jaksaa tai edes kiinnostaa kirjoittaa palstoille mtn. Itse olen kahden lapsen äiti ja miettinyt tuota "mitä jos minun lapseni syyllistyisi henkirikokseen" ni en mä lastani pystyisi hylkäämään. Se etten tekoa hyväksyisi ni ei se poistaisi sitä katkeamatonta rakkautta jota äiti tuntee lapsiaan kohtaan! Näissä sinun kirjoituksissasi ei myöskään ole Nikyan puolustelua tai tekojen hyväksyntää joka jo antaa sinusta ihan hyvän vaikutelman! Toivottavasti nyt loput pojat jätettäisi rauhaan tästä jutusta ja varsinkin myös tämä veli joka on vainaa!!
Juuri tätä mä yritin eilen lynkkausporukalle takoa. Ja ehkä sitäkin, että samaa tuskaa käy läpi niin tekijän perhe ja läheiset kuin uhrinkin. Kyllä mä näin tekstistä äidin tuskan tapahtuneesta, olenhan itsekin äiti. Samaa kirjoitin Ulvilasta, että Anneli on paras äiti omille lapsilleen, oli sitten tehnyt sen, mistä syytetään tai ei.
Mä olen menettänyt oman veljeni muutama vuosi sitten henkirikoksen uhrina. Tämä ei tosin tapahtunut Suomessa. En ole katkera tekijälle, en tapahtuneelle, enkä kanna sisälläni kaunaa tai katkeruutta, että näin piti tapahtua. Mun mieheni näki veljeni ensimmäisen kerran sairaalan kappelissa, hetkeä ennen ruumiinavausta. Veljeltäni jäi pieni poika, joka kaipaa isäänsä joka päivä. Myös mä kaipaan syvästi veljeäni ja mulla olisi paljon asioita kerrottavani hänelle. Joskus otan luurin ja ajattelen, että soitan hänelle. Ainiin...en voikaan tehdä niin.

Siltikin, samaa tuskaa ja pettymystä käy läpi tekijän perhe. Paljon unettomia öitä ja ajatuksia, kun aikaa saisi taaksepäin. Jos jotain voisi tehdä toisin. Mutta ei se olisi elämää, jos ei koskaan sattuisi.
Mä en voi lyödä lyötyä. Jos yhteiskunta rakentuisi sille ajattelulle, että mitään tekoja ei voi sovittaa, meillä kaikilla olisi aika paha olla täällä. Mun mielestä viisautta on nähdä myös kolikon toinen puoli.

Lukijana, kiitos kirjoituksestasi, tunnistin saman ajattelun kuin itsellänikin on. Oli kiva huomata, etten sittenkään ollut ihan yksin mielipiteineni.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
totuus 15
Jack Taylor

Doctor Lecter kirjoitti:
totuus 15 kirjoitti:Sinä ehkä tunnet "julkikuvamme" jos moista sanaa haluat käyttää (ja lukijat myös), mutta sinä et TUNNE meitä, etkö ymmärrä mitä tarkoittaa TUNTEA ihminen oikeesti?? Sä tiedät sen mitä joku on sulle kertonut tms...mutta kun et ole meidän lähipiiriämme sinä et TUNNE meitä, nimittäin JOS tuntisit niin tietäisit paremmin :) Ne ihmiset jotka TUNTEVAT meidät ja on käynyt lukemassa näitä kirjoituksiasi, on kertonut meille näistä sivuista sanomalla "käykääpä lukemassa mitä PASKAA teistä kirjotetaan, asioita mitkä ei ole totta..."
Joten se nyt ensimmäiseksi siitä TUNTEMISESTA.
Voistko täsmentää oliko oikeudenkäyntipöytäkirjoissa jotain sellaista mikä ei pidä mielestänne paikkaansa, ts. paskaa. Tai mitä muuta sellaista teistä on kirjoitettu mikä on paskaa? Vetoat alituiseen tuohon, että kukaan "meistä" ei tunne teitä ja että julkinen mielikuva teistä on muodostunut sekä Nickyan että tämän isän tekemisten perusteella. Onko totuus siis ihan toisenlainen? Olette mukavia, väkivallattomia, empaattisia, työteliäitä ja kaikin puolin nuhteettomia ihmisiä? On vaan sattumaa, että samassa perheessä on kaksi hengenriistäjää ja erään huhun mukaan yksi huimausaineita käyttänyt henkilö, joka on sittemmin kuollut.
-Mutta jos tuntisin teidät, niin muuttuisiko mielipiteeni teistä? En usko.

-Ensinnäkin, mulle on ihan yks hailee muuttuisiko sun, tai kenenkään muunkaan mielipide meistä. Jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä. Mullakin oma mielipiteeni susta joka on syntynyt kaikkien kirjoitustesi perusteella (joka kertoo susta jo aika paljon...ihan niinkuin Hemmin kirjoitus ilmeisesti kertoo kaiken hänestä), vaikken tunnekkaan sua...mutta en viitsi mielipidettäni tänne kirjoittaa koska se olisi melko varmasti asiaton..
Toisekseen, olen huomannut että se on ihan sama mitä tänne kirjoittaa(siis sulle vastaa) koska kun sä olet mielipiteesi muodostanut tuntematta meitä henkilökohtaisesti ja olet päättänyt pitää siitä kiinni, ja mun puolesta voit pitää mielipiteesi :)

-Asiat ei kuule aina ole edes niin mitä lukee oikeuden pöytäkirjoissa. On asioita mistä ei tietyistä syistä ole edes puhuttu poliisille, eikä ne ole missään kirjassa. On asioita jotka on VAIN JA AINOASTAAN asianosaisten henkilöiden tiedossa. Joihinkin asioihin voi liittyä sellaisia tekijöitä joista ei ole voinut puhua ja niitähän te ette täällä saa tietää. Se muutaisi montakin asiaa...mutta kuten sanottu, me halutaan elää rauhassa joten ne asiat saa olla. (viittaan Hemmin viim. tuomioon) Kyllä mä tiedän ihan hyvin mitä niissä papereissa sanotaan, onhan ne meillä kotonakin kaikki pöytäkirjat...mutta kaikki ei aina ole niin...se ei välttämättä ole oikea totuus...se on vain se mikä tieto heillä on ollut ja mistä Hemmi on tuomion saanut.

totuus 15 kirjoitti:Ei, emme ole kehottaneet häntä valittamaan tuomiosta. Etkö tiedä että sen tekee asianajaja?
Tiedän sen sangen hyvin, mutta tiedän myös sen, että sukulaiset usein painostavat tai kehottavat vastaajaa valittamaan, sillä hyvin usein heidän mielestään tuomio on liian ankara ja vastaaja toisinaan jopa "mukava ihminen, joka ei tekisi ikinä pahaa kenellekään". Tiedän myös sen, että "eräillä vähemmistöillä" on tapana painostaa myös uhrin omaisia ja halventaa uhria.
totuus 15 kirjoitti:JOS ei kykene elämään normien mukaan on parempi silloin pysyä poissa yhteiskunnasta. Mutta, se päätös ei ole meidän, ei myöskään sinun. Ne on ihan muut tahot jotka päättää siitä asiasta huolimatta siitä mitä sinä tai minä toivomme.
Valitettavasti en pysty päättämään sulkemistaan pois yhteiskunnasta ikuisiksi ajoiksi. Olisi pitänyt nuorena lukea enemmän ja suuntautua toiselle alalle, niin voisin olla tuosta jopa päättämässäkin. Nyt en!
totuus 15 kirjoitti:Joo niinhän se "tietäjä" kirjoitti...ja joo kyllä pitää paikkansa. On aikoinaan syyllistynyt tappoon joskus -70luvulla tappelun yhteydessä jossa toinen kuoli, näin on(en puolustele hänen tekoaan, mutta olisi aina hyvä tietää ne tosiasiat miksi ja miten jokin asia tapahtuu).
Tottakai pitää tietää tosiseikat. Sillä sen perusteella kukin meistä voi muodostaa oman näkemyksensä. Siksi onkin tärkeää, että huhuilta katkotaan tarpeen mukaan siivet ja tukeudutaan mm. virallisiin asiakirjoihin. Tuossa tappelunnujakassa voi olla kyse itsepuolustuksesta - hätävarjelun liioittelusta - en sitä kiellä, mutta olisi aika yksipuolista, mikäli meillä olisi vain tuomitun tai hänen läheistensä näkemys asiasta. Se kun yleensä tuppaa olemaan toisenlainen kuin mikä on totuus...

- Täytyy sanoa että se mitä on silloin joskus -70 luvulla tapahtunut, niin mä olen ollut pikkutyttö vielä silloin ja mua ei edes kiinosta mitä silloin on tai ei ole tapahtunut. Se on niin vanha juttu eikä sillä ole mihinkään mitään merkitystä enään meidän elämässä.
totuus 15 kirjoitti:Toinen kerta...ei todellakaan johtunut velasta (niinkuin tietäjäksi itseään kutsunut väitti) vaan siitä että uhri uhkaili lapsille tapahtuvan jotain pahaa jos ei Hemmi suostu erääseen rikolliseen toimintaan ja hän meni asiasta keskustelemaan miten asian voisi sopia, mutta siinä kävikin sitten niinkuin kävi.
Ei yksin tietäjä2345, vaan myös HS:n uutisessa puhutaan velasta... Poliisi esittää vangittavaksi vuonna 1955 syntynyttä miestä, joka on tunnustanut surmatyön. Hän oli velkaantunut surmatulle, ja tappoi tämän velasta syntyneen riidan päätteeksi ...mutta se on ilmeisesti väärinkäsitys? (sivu 24). Asioita voidaan toki kaunistella ja jokainen meistä puhuu yleensä omaksi tai läheistensä eduksi ja hakee syyllistä muualta. Toki voin tilata tästäkin ja siitä 70-luvun tapauksesta oikeudenkäyntipöytäkirjat ja revitellä niillä täällä, mutta en katso sitä aiheelliseksi. En minä niin ilkeä ihminen ole. Ruma kylläkin ja kuulun sosiaaliselta taustaltani ns. roskaväkeen.
totuus 15 kirjoitti:Ja en usko tämän asian vaikuttaneen tähän Nickyan tekoon...kyse on hänen kohdallaan ihan muista asioista.
Hmmm... toki voi olla niinkin, mutta pidän edelleen mahdollisena sitä, että lapsi oppii vanhemmiltaan ja kodin ilmapiiri on merkittävässä asemassa siihen mitä tulee käyttäytymiseensä myös tulevaisuudessa. Yhtä lailla on merkitystä myös kaveripiirillä sekä koululla, mutta lasten kasvattaminen on vanhempien tehtävä, vaikka sitä kovasti yritetään ulkoistaa yhteiskunnalle.

- Voi jospa meidän kodin ilmapiiri olisin saanut vaikuttaa enemmän siihen mitä lapsista on tullut. Meillä oli KAIKKI hyvin siihen asti kunnes jotain tapahtui vuonna -95, siitä alkoi lasten alamäki :(
Eihän me toki olla täydellisiä vanhempia, ei varmasti. Ja virheitä ollaan varmasti tehty niinkuin varmaan jokainen vanhempi. Mutta koti on ollut silti aina rakastava ja normaali koti. Isä on käynyt työssä ja mä olen ollut lasten kanssa kotona. Kunnes lapset ei enään tarvinneet mua kotoan, sitten menin työhön...toisin kun tietäjä siitäkin asiasta NIIN hyvin tiesi, etten mäkään ole koskaan tehnyt päivääkään töitä. Että hyvinhän se tietäjä tietää. Ensinnäkään tää tietäjähän tunsi meidän vasta espoon ajoilta, ja vasta sitten kun pojat oli jo nuoria...joten hän ei hirveän tarkkaan voi meidän elämää tietää ja sitä millasissa oloissa lapset on kasvaneet. Kun tänne Espooseen tultiin niin sittenhän se kaikki paska tapahtuikin ja lasten elämät meni rikki vaikka mitä me tehtiin niin joitain asioita vaan ei voi korjata...ei edes aika tee sitä.
totuus 15 kirjoitti:En missään vaiheessa ole kieltänyt sinua tai muitakaan, kirjoittelemasta (mässäilemästä) näistä asioista, mutta, olisi mukavaa jos muistaisit/muistaistte että edelleenkään ME hänen läheiset ei olla syyllistytty näihin asioihin. JOten voitte meidät pitää erossa asioista. Emme myöskään ole häntä kehottaneet näihin tekoihin.
Sen uskon, että ette ole kehottaneet häntä näihin tekoihin ja ette ole niihin syyllisiä, mutta mieltäni hämmentää edelleen se, että Nickyan vaimo tiesi tapahtuneesta, mutta vaikeni siitä aika kauan. Oliko asia todellakin näin? Ja missä vaiheessa itse tiesitte, että Nickya on Milla Heikkilän murhan tekijä ja kun Milla Heikkilä oli kateissa, niin luitteko uutisia katoamisestaan?

-Jos sun mieltäsi hämmentää miksi Nickyan vaimo ei kertonut tapahtuneesta,niin kuule sitä on turha kysyä meiltä koska ei hän ole kertonut siitä meillekkään. Me saatiin tietää asiasta vasta pidätyksen jälkeen. Ja juu, näin yhden ainoan ilmoituksen jossain vaiheessa että Nummelasta on kadonnut tyttö nimeltä Milla Heikkilä...en jostain syystä osannut asiaa mitenkään Nickyaan liittää koska he eivät asuneet missään Nummelassa. En tiedä oliko Millasta muita juttuja lehdissä ollut kuin se minkä mä näin ja ohimennen vilasin...en edes lukenut juttua sen kummemmin. Ainahan noita nuoria naisia on kateissa...sitten luin seuraavan kerran kun oli Nickya jo pidätetty ja siitä oli lehdissä.
totuus 15 kirjoitti:Nickyalle on ehdotettu hoitoon menoa jo vuosia...jo paljon ennen Karhusuon tapausta. Juuri viikkoa ennen karhusuon tapausta hän itse koitti hakeutua hoitoon synkkien ajatustensa vuoksi, mutta hän ei päässyt, vaan sai ajan kuukauden päähän...no, se oli sitten jo myöhäistä :( Tiesi itsekkin että hänellä on jotain vialla...ja tietää edelleenkin ja olisi nyttenkin itse halunnut hoitoon, ja pyytämällä pyysi Niuvassa että hän pääsisi hoitoon ettei tällaista enään koskaan tapahtuisi...no, pääsikö, EI TIETENKÄÄN...kukaan joka oikeesti itse haluaa hoitoa ei sitä saa!!!
On ikävää jos ja kun hoitoon ei pääse. Se on näitä hyvinvointiyhteiskunnan kuoliaaksi vaiettuja varjopuolia. Rahaa kyllä riittää muukalaisten asuttamiseen ja massatuontiin Afrikan sarvesta, mutta omien kansalaisten pitäisi kuitenkin oleman etusijalla. Seikka mikä multikultihumalaisilta päättäjiltä on päässyt pahasti unohtumaan.

Entä tuo Karhusuon tapauksen tuomion jälkeen? Oliko havaittavissa mt-ongelmia ja oliko Nickya hakeutunut hoitoon?
- Häntä kyllä kehotettiin hoitoon vapautumisen jälkeen, mutta ilmeisesti koki sen turhaksi kun ei sinne aikaisemminkaan päässyt. En tiedä...pitäisi kysyä asiaa häneltä itseltään.
totuus 15 kirjoitti:Esimurrosiässä tapahtui jotain (mikä ei kuulu teille kenellekkään) mikä sai Nickyan identiteetin sekaisin ja siitä alkoi myös kaikki hänen ongelmansa...kuten myös muiden tämä tapahtuma/tapahtumat ei ollut lähtöisin meiltä kotoa vaan muualta...joka selvisi vasta liian pitkänajan päästä meille vahemmille Tinon kertomana
No tuossa voi olla yksi syy siihen, miksi hänestä tuli hirviö. Jostainhan tämä paha kumpuaa ja saa voimaa, sillä ei meistä kukaan syntyessään ole paha. Toki se on teidän perheen yksityinen asia, eikä sillä pidäkään täällä retosteltavan.
totuus 15 kirjoitti:Toivottavasti olen saanut tiedonhalusi täytettyä...kuten myös muiden. ainahan voit nyt tässä muun kauheuden ohessa alkaa spekulomaan muita oheis juttuja :)
Olen yrittänyt tapani mukaan vastata asioihin niin rehellisesti kuin pystyn vahingoittamatta ketään muita, paljastamatta kenekään muun asioita. Tapanani ei ole levitellä asioita muista ihmisistä.
Kiitos, kyllähän tuossa tuli melkoisesti uutta tietoa, mutta kyllä näillä hänen teoillaan tullaan vielä paljon ja kauan spekuloimaan julkisuudessa. Olet varmaan huomannut, että täällä käsitellään sellaisiakin henkirikoksia, jotka ovat tehdyt jo yli 50 vuotta sitten. Emme saa unohtaa Karhusuon emmekä Millan tapausta.

- Tähän mun kyllä täytyy sanoa sen verran että...mulle henk.koht on ihan sama kirjoitatteko näistä jutuista vaikka 100 vuotta, mutta toivon ettei Millan omaiset näitä lue...koska jos mun lapseni tai joku muu lähiomaionen olisi tapettu vaikka millä tavalla, niin en tosiaan haluaisi että asiaa revitellään vuosikausia. Kyllä kai Millankin omaiset haluaisi että tyttö saa levätä rauhassa. Mutta tämä on tietysti vain mun mielipide äitinä.
Enkä kyllä oikeesti muutenkaan ymmärrä miksi tällasialla kauheuksilla halutaan mässäillä?? Onko ihmisen mieli niin sairas että se saa jotain sairasta tyydytystä tällasista. Mä en vaan ymmärrä. Kun omakohtaisesti joutuu tällasten asioiden kanssa tekemisiin niin ei kyllä pahemmin kiinosta väkivalta elokuvat eikä kirjat, eikä kiinosta muualtakaan lukea mitään sekopää murha juttuja. Mun puolesta tietysti jokainen saa täyttää päänsä millä haluaa.

Tänne kirjoitti mm. 2.6.2010 nimimerkki kiva13. Nämä nimimerkit totuus 15 ja kiva13 osuvat nimiltään sen verran lähelle toisiaan, että on syytä olettaa kummankin kuuluvan sisäpiiriin. Lisäksi sivulla 18 kiva13 kirjoittaa tuosta (toivomastaan?) sydänkohtauksesta ja laittaa siihen lopuksi naurunaamaisen hymiön. Jätöksensä ohessa:
kiva13 kirjoitti:VOIN SEN VERRAN KERTOA. MILLA EI KUOLUT MIHINKÄÄN VAMMOHIN VAAN SYDÄN KOHTAUS OLI KUOLIN SYY...... :D
On havaittavissa selviä yhtäläisyyksiä kuten isojen kirjaimien käyttö, kirjoitusvirheet sekä yhdyssanojen käytön osaamattomuus.
-En sitten millään hyväksy moisen hymiön käyttöä tuossa yhteydessä. Entä sinä?

Nimimerkki kiva13 ulostettiin palstalta sittemmin, mutta kirjoituksensa ovat edelleen luettavissa. Käy totuus 15 lukemassa ne, niin saatat tunnistaa kirjoittajan.
-Tunnistettu on! Mä olen sitä mieltä ettei tuossa asiassa oikeesti ole mitään puolustettavaa JOS se kaikki on mennyt niinkuin olen lukenut. No, onpa pojalla nyt aikaa miettiä tekoaan, ja kyllähän veljensä kuolema vähän pysäytti kun tajusi, katsoessaan veljeään arkussa, miltä tuntuu kun läheinen ja rakas otetaan hetkessä pois :( Sanoi kyllä hautajaisten jälkeen että siinä haudalla hän ymmärsi mitä on tehnyt kun katsoi mun tuskaani...ymmärsi minkä tuskan hän on teollaan aiheuttanut Millan läheisille...(mutta en tiedä ymmärsikö hän tekoaan siten miten toivoisin hänen ymmärtävän.)
Enkä nyt kirjoittanut tuota miksikään puolustukseksi, älköön taas kerran joku ymmärtäkö sitäkin väärin.
Mutta hän ei voi parantua jos ei ymmärrä tekoaan eikä sen seurauksia.
totuus 15
Jack Taylor

matlockb kirjoitti:Itseni oli juurikin tarkoitus tarttua tuohon että välttämättä Nickyan perhe (ainakaan äiti) ei ole seurannut uutisointia rikoksista ja katoamisista.
Mielestäni kuitenkin liian suuri tuomitseminen meille palstalaisille, jos huomioidaan mitä esimerkiksi suoli24:ssä asiasta on suollettu (kommentit on poistettu, ainakin osa) joten täällä keskustelu siihen verraten on todella asiallista.
Jos jotain kiinnostaa niin itse liityin palstalle vuosi sitten koska halusin asiallista keskustelua Pekka Tuukkasen katoamisjutusta (käyhän totuus 15 lukemassa Kadonneet-osiossa tästä tapauksesta jos kiinnostaa) koska Tuukkanen katosi läheltä silloista kotitaloani, nyt lähes 7 vuoden jälkeen tuo juttu alkaa selvitä kun kaksi on jo pidätetty todennäköisin syin taposta epäiltynä, ruumista ei ole löydetty.
Lisäksi rikokset muutenkin kiinnostavat mutta itse olen syyllistynyt vain liikenneturvallisuuden vaarantamiseen vuosia sitten ja reilu vuosi sitten sain rikesakon ylinopeudesta, eli näin rikollinen itse olen.
Mähän korjasinkin sen jutun että täällä ei ole ollutkaan sellaista kirjottelua silloin tän jutun alussa kun oli 24:lla.
Eikä mua harmita se mitä kirjoitetaan Nickyasta ja hänen tekosistaan...nehän on vain totuus...mutta se satuttaa että siihen vedetään koko perhe,koska me ei olla osallisina millään lailla hänen tekoihin. Ja jos mulla olis ollut tietoa tulevasta niin tällastahan ei koskaan olisi edes tapahtunut. Vaan kun tulevaa ei voi ennustaa. Ja mä olen Nickyaslle sanonut että jos ikinkä kuulen että hän edes suunnittelee jotain rikollista niin mä ilmota poliisille heti. Siksi hän ei varmaan meille kertonutkaan tapahtuneesta koska tiesi miten mä reagoin siihen.
totuus 15
Jack Taylor

rosamarine kirjoitti:
jenni82 kirjoitti:Musta on hienoa että jaat mielipiteitä ja ajatuksia täällä myös meille. Haarvoin kenenkään tuomitun murhaajan äiti jaksaa tai edes kiinnostaa kirjoittaa palstoille mtn. Itse olen kahden lapsen äiti ja miettinyt tuota "mitä jos minun lapseni syyllistyisi henkirikokseen" ni en mä lastani pystyisi hylkäämään. Se etten tekoa hyväksyisi ni ei se poistaisi sitä katkeamatonta rakkautta jota äiti tuntee lapsiaan kohtaan! Näissä sinun kirjoituksissasi ei myöskään ole Nikyan puolustelua tai tekojen hyväksyntää joka jo antaa sinusta ihan hyvän vaikutelman! Toivottavasti nyt loput pojat jätettäisi rauhaan tästä jutusta ja varsinkin myös tämä veli joka on vainaa!!
Juuri tätä mä yritin eilen lynkkausporukalle takoa. Ja ehkä sitäkin, että samaa tuskaa käy läpi niin tekijän perhe ja läheiset kuin uhrinkin. Kyllä mä näin tekstistä äidin tuskan tapahtuneesta, olenhan itsekin äiti. Samaa kirjoitin Ulvilasta, että Anneli on paras äiti omille lapsilleen, oli sitten tehnyt sen, mistä syytetään tai ei.
Mä olen menettänyt oman veljeni muutama vuosi sitten henkirikoksen uhrina. Tämä ei tosin tapahtunut Suomessa. En ole katkera tekijälle, en tapahtuneelle, enkä kanna sisälläni kaunaa tai katkeruutta, että näin piti tapahtua. Mun mieheni näki veljeni ensimmäisen kerran sairaalan kappelissa, hetkeä ennen ruumiinavausta. Veljeltäni jäi pieni poika, joka kaipaa isäänsä joka päivä. Myös mä kaipaan syvästi veljeäni ja mulla olisi paljon asioita kerrottavani hänelle. Joskus otan luurin ja ajattelen, että soitan hänelle. Ainiin...en voikaan tehdä niin.

Siltikin, samaa tuskaa ja pettymystä käy läpi tekijän perhe. Paljon unettomia öitä ja ajatuksia, kun aikaa saisi taaksepäin. Jos jotain voisi tehdä toisin. Mutta ei se olisi elämää, jos ei koskaan sattuisi.
Mä en voi lyödä lyötyä. Jos yhteiskunta rakentuisi sille ajattelulle, että mitään tekoja ei voi sovittaa, meillä kaikilla olisi aika paha olla täällä. Mun mielestä viisautta on nähdä myös kolikon toinen puoli.

Lukijana, kiitos kirjoituksestasi, tunnistin saman ajattelun kuin itsellänikin on. Oli kiva huomata, etten sittenkään ollut ihan yksin mielipiteineni.
Kiitos teille"Lukijana", "Rosmarine" ja "Jenni"...on kiva huomata ettei kaikilla ole sama lynkkaus menttaliteetti täällä :) Otan osaa rosmarine veljesi tapauksen johdosta <3
totuus 15
Jack Taylor

Niin, ja hyviä öitä kaikille...nyt on pakko mennä nukkumaan että jaksais taas aamulla töihin :arrow:
Lukijana
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

totuus 15 kirjoitti:"Minusta olisi täysin uskomatonta, ettei surmaajan käytöksestä olisi pystynyt teon jälkeen näkemään mitään hermostuneisuutta tai muuta muutosta."
Niin. Psykopaatti ei voi edes jäädä kiinni valheenpaljastustestissä. Saisi siinä olla tarkat vanhemmat, tai ylipäänsä kukaan, jos heistä sen huomaa.

Ja miten kukaan voi olettaa että vanhemmat alkaisi epäilemään poikaansa? Nickya oli kuitenkin ollut jo 3 vuotta vapaalla. Silloin ymmärtäisin, jos heti vapautumisen jälkeen tapahtuisi tämmöistä. Silloin voisi käydä mielssä "ei kai vaan..." On oikeastaan kuvottavaa, että MissHolmes ikäänkuin syyllistät vanhempia tuosta. Tietäisitpä vain miten paljon tuon kolmen vuoden aikanakin tapahtui. Olisko heidän pitänyt epäillä Nickyaa kaikesta?

Minä olen vankasti sitä mieltä ettei Nickyaa pitäisi päästää vapaaksi ikinä. Sinäkin voisit syyttää tätä tekijää, etkä hänen vanhempiaan
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mulle tulee sellainen vaikutelma, että totuus 15 on hyväsydäminen nainen joka ei tavallaan ole oikein aina voinut vaikuttaa perheensä miespuolisten osapuolten toilailuihin. Jos on monta poikaa ja herkästi hermostuva mies niin ei niille aina voi mitään vaikka haluaiskin.

Olen myös sitä mieltä, että on erittäin hienoa tulla kertomaan oma kantansa asioihin. Myös asenne on kohdillaan, poikaa ei puolustella vaan todetaan itsekin, että teko oli täysin väärin ja kamala. Monesti perheongelmia on taustalla tappajilla mutta ei aina. Joskus taustalla on ihan normaali koti. Joskus myös pienehköt asiat saa herkän ihmisen raiteiltaan kun taas joku toinen kestäisi paljon paremmin. Ei siis voi tuudittautua ajatukseen, että jos itse en hyvä vanhempi niin lapsestakin tulee terve aikuinen. Toki todennäköisyys kasvaa suuresti mutta joskus käy myös toisin.
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Kävin koko ketjun läpi hieman ennen provoa ja kaikki viestit provon jälkeen. Ylläpito on saanut useita poistopyyntöjä nimimerkin "totuus 15" provosoivasta viestistä ja niiden käsittely kesti jonkin aikaa muista kiireistä johtuen. Moderaattorina tulin lopulta siihen tulokseen, että tuota kyseistä viestiä ei poisteta, sillä niin moni muu kirjoittaja viittaa siihen ja sen sisältöön, että myöhempien lukijoiden olisi vaikea yhdistää yhtäkkistä muiden ketjun käyttäjien tuohtumista mihinkään erityiseen. Lisäksi tämän seurauksena tulisi poistaa useita muita myös muihin ketjun asioihin viittaavia viestejä. Yksittäisenä ylläpidon jäsenenä tein päätöksen, että koska kyseessä oli erittäin läheisesti tapaukseen liittyvän henkilön kirjoitus, jätetään se ketjuun edelleen. Nimimerkki totuus 15 saa kuitenkin varoituksen. Aiemmat kirjoittajan viestit ovat asiallisia ja varmasti monelle ketjun lukijalle kiinnostavia ja tärkeitäkin, joten nämä toimivat lieventävinä tekijöinä tässä foorumin "rikoksessa". Muutamat muut käyttäjät ovat myös käyttäytyneet melko epäasiallisesti, mutta ei kuitenkaan rangaistavissa määrin, mutta heillekään en rangaistusta tällä kierroksella langeta.

Ylläpito pyytää kuitenkin tässä asiassa aiheeseen palaamista ja tuon aiemman, provosoivan viestin unohtamista. Päätöksestä voi valittaa. ;)

Mikäli tunnusten saamisten kanssa on ongelmia, kannattaa ottaa yhteyttä ylläpitoon vaikka yksityisviestillä.

-Dante
Ne tietää, jotka tietää...
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Parasta olisi, ettei kukaan jää omiin poteroihinsa. Kirjoittajien on luonnollisesti helpompi samaistua Millan vanhempien tuskaan. Arvostan itse kuitenkin tämän Nickyan äidin kirjoituksia. On varmasti tuskaa siinäkin, että oma lapsi osoittautuu murhaajaksi ja pian tämän jälkeen toinen lapsi kuolee ihan liian varhain. Hemmi ilmeisesti on tuon kirjoituksensa perusteella sitä tyyppiä, joka toimii ensin ja miettii sitten. Siihen on toki sortunut täällä välillä moni muukin.
totuus 15
Jack Taylor

Moderaattorit kirjoitti:Kävin koko ketjun läpi hieman ennen provoa ja kaikki viestit provon jälkeen. Ylläpito on saanut useita poistopyyntöjä nimimerkin "totuus 15" provosoivasta viestistä ja niiden käsittely kesti jonkin aikaa muista kiireistä johtuen. Moderaattorina tulin lopulta siihen tulokseen, että tuota kyseistä viestiä ei poisteta, sillä niin moni muu kirjoittaja viittaa siihen ja sen sisältöön, että myöhempien lukijoiden olisi vaikea yhdistää yhtäkkistä muiden ketjun käyttäjien tuohtumista mihinkään erityiseen. Lisäksi tämän seurauksena tulisi poistaa useita muita myös muihin ketjun asioihin viittaavia viestejä. Yksittäisenä ylläpidon jäsenenä tein päätöksen, että koska kyseessä oli erittäin läheisesti tapaukseen liittyvän henkilön kirjoitus, jätetään se ketjuun edelleen. Nimimerkki totuus 15 saa kuitenkin varoituksen. Aiemmat kirjoittajan viestit ovat asiallisia ja varmasti monelle ketjun lukijalle kiinnostavia ja tärkeitäkin, joten nämä toimivat lieventävinä tekijöinä tässä foorumin "rikoksessa". Muutamat muut käyttäjät ovat myös käyttäytyneet melko epäasiallisesti, mutta ei kuitenkaan rangaistavissa määrin, mutta heillekään en rangaistusta tällä kierroksella langeta.

Ylläpito pyytää kuitenkin tässä asiassa aiheeseen palaamista ja tuon aiemman, provosoivan viestin unohtamista. Päätöksestä voi valittaa. ;)

Mikäli tunnusten saamisten kanssa on ongelmia, kannattaa ottaa yhteyttä ylläpitoon vaikka yksityisviestillä.

-Dante
Kiitos tästä...tämä on ainoa minkä kautta pääsen tänne kirjottamaan. Oon niin monet kerrat koittanut luoda tänne omia tunnuksia, mutta en ole niitä saanut ja enään en jaksa yrittää. Hemmi on kuitenkin luvannut ettei enään kirjota tänne, koska oikein kirjotus on hänelle vaikeaa...ja hän aina kirjottaa ensin ja miettii sitten ;)
totuus 15
Jack Taylor

hannu hanhi kirjoitti:Parasta olisi, ettei kukaan jää omiin poteroihinsa. Kirjoittajien on luonnollisesti helpompi samaistua Millan vanhempien tuskaan. Arvostan itse kuitenkin tämän Nickyan äidin kirjoituksia. On varmasti tuskaa siinäkin, että oma lapsi osoittautuu murhaajaksi ja pian tämän jälkeen toinen lapsi kuolee ihan liian varhain. Hemmi ilmeisesti on tuon kirjoituksensa perusteella sitä tyyppiä, joka toimii ensin ja miettii sitten. Siihen on toki sortunut täällä välillä moni muukin.
Kiitos Hannu Hanhi tuosta kirjoituksestasi...olet harvinaisen oikeassa tämän minun mieheni suhteen.
Tuskaa ja surua on meille siunaantunut enemmän kuin olisi suotavaa, mutta näillä eväillä tätä elämää eteenpäin mennään ja koitetaan parhaamme mukaan selvitä jokaisesta edessä olevasta päivästä kunnialla ja suht järjissämme...ja koitan pitää aisoissa näitä perheeni miehiä parhaani mukaan :)
Vastaa Viestiin