Sini Susanna Länkinen, 19, henkirikos Muhoksella 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Kaija kirjoitti: Joo, luulen että sieltä muutama kaveri kohta hyppää myos otsikoihin...
Oon hämmästynyt jos N.V. ei liity tapaukseen millään tavalla. Tutkailin tuota hänen naamakirjaprofiilia ja jäi jotenkin kummallinen fiilis kyseisestä tyypistä. Voihan se vitutuspäivitys liittyä johonkin ihan muuhun; mutta! Miksi kukaan tai ainakaan lähes kukaan näistä esillä olleista ei ole ääneen huolissaan Sinin kohtalosta? Facebookin jutuista päätellen N.V ja Sini olivat jokseenkin jos ei läheisiä, niin kavereita nyt ainakin. Jos mun ystävä olisi kateissa niin voipa olla, että kirjoittelisin jotain ihan muuta kuin "vittu se oli sitten siinä"..
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Tiina »

calcutta kirjoitti: Jos olisi silloin ollut aidosti huolissaan Sinin kohtalosta, niin tuskin olisi tollaisella asenteella menossa poliisien kanssa jutusteleen...

Kun katsoo tuon hepun päivityksiä, niin sama "eniten vitutta kaikki"-asennehan hänellä on päällä kautta linjan. Joten ei välttämättä kerro yhtään mitään. :)
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tiina kirjoitti:
calcutta kirjoitti: Jos olisi silloin ollut aidosti huolissaan Sinin kohtalosta, niin tuskin olisi tollaisella asenteella menossa poliisien kanssa jutusteleen...

Kun katsoo tuon hepun päivityksiä, niin sama "eniten vitutta kaikki"-asennehan hänellä on päällä kautta linjan. Joten ei välttämättä kerro yhtään mitään. :)
^ Niin totta!

LIsäksi on kai edelleen mahdollista että ko. tyyppi mitenkään liity asiaan ja hänelle on voinut vaikka joku Sinin läheisesti tunteva kertoa "tietona" että Sini vaan niinku häippäs, lähti vaikka jonkun äijän mukaan ruotsiin :shock: :shock: Jolloin tietysti saattaa hieman rasittaa jos poliisi päivittäin kyselee että mitäs tiedät tästä kadonneesta kun olet siinä uskossa että likka on vaan lähtenyt miehen perään reissuun ja nyt sä joudut sen takia ramppaan asemalla. (<--- Huom. huom. pelkkää spekulaatiota, en usko että Sini on ruotsissa)

Itselläni kenties olisi hiukan parempi asenne siinäkin tapauksessa mutta meitä on moneen junaan ja toisille nyt vaan on hyvin vaikeaa ja raskasta olla tekemisissä poliisin kanssa. Tai tehdä ylipäätään mitään mikä ei itseä huvittaisi justiin sillä hetkellä.
The Stig
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 11:37 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja The Stig »

MrsLemon kirjoitti:Oli pakko tarkistaa omistaja, olen liian utelias. Voin kertoa yv:nä, jos jollekin epäselvää...
Onko tuo nyt niin salaista tietoa: auton omistaja Pavel A. Harjunpää. Fiat 4D Brava Fastback 1.2. Paikkakunta Leppiniemi. Kuka tahansa voi tehdä tuon kyselyn tekstarilla.
Kuolema kiehtoo
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Julkaistu: 14.04.2011 21:24

Kuva
Sini vietti iltaa ravintolassa.

Poliisi pelkää pahinta yli kuukausi sitten Muhoksella kadonneen Sini Länkisen tapaukseen liittyen.

Onko mahdollista, että Sini löytyisi vielä hengissä?

- On syytä epäillä -kynnys ylittyi jo tutkinnan alkuvaiheessa ja tutkinta etenee henkirikoksen tutkintana. Teoreettisesti on pieni mahdollisuus, että hän löytyisi hengissä, rikosylikomisario Kari Rantanen sanoo.

Sini Länkinen katosi 6. maaliskuuta.

Poliisi on tarkistanut lukuisia vihjeitä tapaukseen liittyen.

- Niitä tippuu vähän. Yleisellä tasolla totean, että vihjeisiin liittyen ihmiset eivät joko halua sekaantua asiaan tai vähättelevät tietojaan. Kaikki tieto on arvokasta ja vain tutkijat voivat arvioida tiedon merkityksen.
kecia
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 12:40 pm

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja kecia »

Minä oon vähän ihmetelly tuota,ettei paljon kellään ole Sinistä mitään katoamisilmoituksia ms. joilla on julkinen seinä. Tuntuis, että kaverit haluais ettiä Siniä.
Ainakin ite laittaisin kyllä vähän väliä kaveristani ilmoituksia...
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Surullisen vähän kaverit tytön perään on kysellyt ja tuollanen vittu-asenne ei ainakaan paranna kavereiden kuvaa muiden silmissä. Jos itse olisin samaten kadonneena, toivon, että omat kaverini kyselisivät vähän aktiivisemmin ja naamakirjassa olisi joku ryhmä tms.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

kecia kirjoitti:Minä oon vähän ihmetelly tuota,ettei paljon kellään ole Sinistä mitään katoamisilmoituksia ms. joilla on julkinen seinä. Tuntuis, että kaverit haluais ettiä Siniä.
Ainakin ite laittaisin kyllä vähän väliä kaveristani ilmoituksia...
Tottahan tämä on mutta täytyy kyllä todeta että Sinin läheisethän yrittivät tätä aluksi. Valiettavasti "Sinin ryhmä" täyttyi hyvin nopeasti ihmisistä joilla ei ollut havaintoja/tietoja vaan olivat vain uteliaita ja kirjoittelivat ryhmän seinälle samat asiat joita eri keskustelupalstoilta olivat lukeneet. Tässä valossa en siis juurikaan ihmettele sitä etteivät Sinin läheiset paljoa facebookkiin asiassa tukeudu :(
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Kuuluiko P tai nämä heidän yhteiset ystävänsä tähän lähipiiriin, joka hänen peräänsä facebookissa kyseli?
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
2222
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 24, 2011 9:17 pm

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja 2222 »

Olen jo aiemmin miettinyt tuota poliisin (edellisessä artikkelissa) mainitsemaa ihmisten haluttomuutta sekaantua asiaan, minkä vuoksi vihjeitä tulee vähän. Mainitsin tuolla aiemmin kuulopuheista, joiden mukaan pariskunta olisi nähty riitelemässä tuolloin yöllä paikallisessa baarissa - voihan olla mahdollista, että mikäli tätä on tapahtunut lähes joka viikonloppu samassa kapakassa, niin paikalliset eivät pidä sitä mitenkään noteeraamisen arvoisena asiana. Ja jos olisi yleisessä "tiedossa" että pariskunta liikkuu huume- ym. päihdeporukoissa, niin on paljon mahdollista, että tapaus ei suurta kiinnostusta paikkakunnan nuorissa herätä. (Itseltäni ei ainakaan yleensä juuri heru empatiaa ihmisille, jotka pilaavat päihteillä oman ja läheistensä elämän.)

Mutta tämäkin siis SPEKULAATIOTA, minulla ei todellakaan ole faktatietoa noiden henkilöiden elämäntavoista. Varmistettua tietoahan tästä tapauksesta on todella vähän (ymmärrettävästi poliisi ei tietojaan levittele), ja kaikki "tiedot" poliisien tiedotteiden ulkopuolelta ovat mielestäni erittäin kriittisesti suhtauduttavaa infoa. Varsinkin keltaisen lehdistön "uutiset" perustuvat pitkälti juuri kuulopuheisiin, joten nuo lehtitiedot eivät ole mielestäni sen luotettavampia kuin kylän juorut.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

katjuska.84 kirjoitti:Kuuluiko P tai nämä heidän yhteiset ystävänsä tähän lähipiiriin, joka hänen peräänsä facebookissa kyseli?
No ainakin ryhmän kuului eikä lukeutunut niiden joukkoon jotka sinne, pyynnöistä huolimatta, linkittivät milloin mitäkin "uutista". Mutta ryhmän ylläpitäjät olivat käsittääkseni Sinin sukulaisia. Minulla ainakaan ei ole tiedossa yhdenkään Sinille niin läheisen ystävän nimeä että voisin kenenkään toimia/toimettomuutta pyöriä ihmettelemässä.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tutkinnan alussahan poliisi jo epäili, että pidätyksiä voi tulla lisää. Eli jotain tietoahan sinivuokoilla on pakko olla, että porukkaa on katoamisyönä ollut autossa enemmänkin. Tunnustuksia ei vaan ole saatu puserrettua. Tottakai ne suut silloin pysyy supussa, kun oma bebbu vaarassa. Kyllähän tuosta ruumiin hukkaamisestakin jonkunlaisen tuomion saa, jos sellaisessa on ollut mukana,vaikkapa vain kuskin ominaisuudessa.
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja brann »

Itse ajattelin asian niin, että omaiset tietävät, ettei Sini ole enää elossa. Jos he kuvittelevat Sinin olevan vain kadonnut, niin luulisi heidän jollain tasolla "etsivän" Siniä ihan julkisestikin.

Kyllä on kuvan perusteella syönyt Pavelia tämä tapaus... Oli syynä sitten syyllisyys, suru tai epätietoisuus. Jonkun verran katselin eri kavereiden päivityksiä ja yks asia mikä toistui monella oli äkkipikaisuus ja väkivaltaisuus (tai sen suuntainen asenne, tiedä sitten käytännössä).

Ja yks asia tosta autosta juolahti mieleen. Oliko puskuri ollut irti jo pidempään? Vai irtosiko se mahdollisesti juurikin 6.3. yön aikana? Niitä verijälkiähän voi olla myös auton ulkopuolella...
Naattori
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 8:05 pm

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Tiina kirjoitti:Tottakai ne suut silloin pysyy supussa, kun oma bebbu vaarassa.
Joo pysyy suu kiinni ehkä helpommin itsensä kun jonkun muun puolesta..mutta jos omalle kohalle miettii sellasta tilannetta, että ois oman puolison pistäny kylmäksi (ja todennäköisesti vielä vahingossa tai pikaistuksissa) ja poliisi tämän johdosta istuttas tutkarissa viikon, ni tuskimpa ainakaan oma pokka pitäisi.
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Niinpä. Mutta meitä on joka lähtöön. Yksi syy tälläiselle käytökselle voisi olla se, että luulee piilottaneensa ruumiin niin hyvin, että sitä ei kertakaikkiaan löydetä muuta kuin itse kertomalla sen sijainti. Kavereihin (jos heitä siis mukana) täytyy myös olla aikamoinen luotto.
Lukittu