jontse kirjoitti:Olen kyllä itse sitä mieltä että tässä on turha yhteiskuntaa syyttää, ainoa kenen syytä kaikki tämä on on tuo P itse, melko raukkamaista tappaa nainen. mä en oo koskaan ymmärtäny naistenhakkaajia enkä muitakaan jotka menee tappamaan naisen. Toivottavasti oikeus antaa tästä tuomion joka varmasti olisi myös varoittava esimerkki nuorille.
Totta, raukkamaista, eikä myoskään yhteiskunnan vika. MUTTA...
Sepä se, et ole ymmärtänyt naisten hakkaajia. Enkä itsekkään
hyväksy mutta olen oppinut ymmärtämään miten tietyssä tilanteessa tietyssä mielentilassa oleva ihminen on siihen syyllistynyt (melkein tahtomattaan).
Esimerkkinä koettu: mies kärsi kovasta masennuksesta johon liittyi mustasukkaisuus ja paranoija. Takana oli vaikea lapsuus, isän alkoholismi ja kuolema, nuorena vangittu näpistyksestä 2 vuodeksi (ei suomessa) jolloin isä kuoli =itse syytos jatkuvasti mielessä, perheen syytos jatkuvasti muistuttamassa pahasta teosta. hän oli takuuvarma että vaimolla oli suhde hänen ystäviensä ja jopa veljen kanssa.Kaikki halusivat saada hänet naurunalaiseksi. Hän jopa NäKI vaimon käyttäytyvän oudosti heidän ympärillään. (Tähän ei muuten liittynyt huumeet..) Eräänä iltana napsahti ja hän hakkasi sekä kaverinsa että vaimon raivon vallassa ns hullun kiilto silmissä. Ei edelleenkään 5 vuoden jälkeen muista tätä tapahtumaa ollenkaan. Siinä olisi voinut tulla ruumiita jos vaimo ei olisi päässyt pakoon. Vaimo antoi anteeksi, ehdolla että mies hankkiutuu hoitoon, minkä mies teki. Tänä päivänä vaimo ei voisi toivoa parempaa miestä. Tarina olisi voinut päättyä toisin... kuten Pavelin tarina. Se oli lähellä.
Eli... säälin sekä miestä että tilannetta, kuolemaa ja perheitten tuskaa.