Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
awa
Angus MacGyver

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja awa »

Peräkylän Maigret kirjoitti:Mitäs minä niitä sinulle lähettelen ? Keräilen tässä vaan pikku hiljaa löydöksiä räikeimmistä ylilyönneistä ja lähetän sitten liitetiedostona myöhemmin vaikkapa J.Mannerille joka tekee päätöksen ryhtyykö toimenpiteisiin. Onhan tässä heinäkuulle asti hyvää aikaa..

Hyvää kesän jatkoa.
Onnea valitsemallesi tielle Peräkylän Maigret. Sieltä ei ole paluuta. Ole onnellinen, tovottavasti sydämesikin on? Toivottavasti sinulle ei käy kuten ruotsalaisille kävi, sitä saa mitä tilaa (täytyypä olla tarkka ettei nettipoliisi hermostu). Keräilijäkin voi olla väärässä. Keräile ihan rauhassa vaan.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Hienoa Maigree, että Anneli saadaan takaisin käräjille.
Toivon mukaan työsi tuottaa tulosta ja Auer kehtaa lähteä käräjöimään ns. kunnialoukkausjuttujen takia, koska uskon, että esiin astuu äärimmäisen nopeasti myös niitä, jotka tähän asti ovat olleet hiljaa. Liittyen tuon yön tapahtumiin.
Uskon, että ne jotka tietävät tai aavistavat, voivat olla hiljaa, mutta hiljentymiselläkin on hintansa ja ehtonsa.
Nuotio & Äreät Tiput
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Peräkylän Maigret kirjoitti:
Vai olet pettynyt palstaminääni - miksiköhän ? Vaikka mitäpä asia minulle kuuluu. :D Minä en ole sinuun pettynyt,olet hyvin älykäs kirjoittaja ja pysyttelet aina hyvän maun rajan oikealla puolella.

P.S En nyt jaksaisi enää tästä aiheesta niin kovin vääntää.
Voi kiitos! :oops: :oops:
Kiva kun huomasit!!!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Valilla jo pelkasin, etta olit sotkenut minut ihan muuhun nikkiin.
Lopussa kuitenkin kiitos seisoi. :D :D :D :D :D

US
vapaan sanan ja siviilirohkeuden asialla
(Arskan kuolemattomin sanoin, hyvaa sarkasmia ei voi erottaa todellisuudesta.)

P.S. En minakaan omasta puolestani enaa vaantanyt -- olinhan pahoittelusi jo hyvaksynyt. Omasta puolestani oletan, etta suhteemme ovat nyt normalisoituneet. Maiden valisiin suhteisiin tuli kuitenkin valitettava kolhu.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

eyes kirjoitti:Odottelen innolla koska saamme Annelin itsensä tänne Minfoon kommentoimaan tätä juttua :wink:
Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .

Tuollainen uhkailu ja vihjailu on alhaisinta mitä on silmiini tällä forumilla osunut. Käännät peräkylän ruskeimman puolen päin keskustelukumppaneittesi naamaa, ja lupaat kontata perse paljaana vallanpitäjiä päin. En muista koskaan vaihtaneeni kanssasi mielipiteitä Ulvila casen kummallisuuksista. Silti käyttäydyt kuin sinua olisi jotenkin henkilökohtaisesti loukattu ja se jotenkin oikeuttaa alhaisen vihjailusi. Olen jokseenkin varma, että edes kaikkein vakaimmin Annelia puolustaneitten silmissä osakkeesi eivät tällaisesta käytöksestä nouse.

terv Tara
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Tara kirjoitti:
eyes kirjoitti:Odottelen innolla koska saamme Annelin itsensä tänne Minfoon kommentoimaan tätä juttua :wink:
Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .

Tuollainen uhkailu ja vihjailu on alhaisinta mitä on silmiini tällä forumilla osunut. Käännät peräkylän ruskeimman puolen päin keskustelukumppaneittesi naamaa, ja lupaat kontata perse paljaana vallanpitäjiä päin. En muista koskaan vaihtaneeni kanssasi mielipiteitä Ulvila casen kummallisuuksista. Silti käyttäydyt kuin sinua olisi jotenkin henkilökohtaisesti loukattu ja se jotenkin oikeuttaa alhaisen vihjailusi. Olen jokseenkin varma, että edes kaikkein vakaimmin Annelia puolustaneitten silmissä osakkeesi eivät tällaisesta käytöksestä nouse.

terv Tara
Mitä alhaista tuossa on ? Korkeintaan osoittaisi kansalaisrohkeutta toisin kun sinun toimintasi joka tuhansin viestein repii yksittäisen kansalaisen ja hänen lastensa elämän pala palalta auki. Pitkäkestoista, monomaanista, suunnitelmallista ja organisoitua toimintaa kaikki viestisi ovat.

Mukavahan se olisi hakea oikeusteitse rajoja nettikeskustelulle ? Saisit sinäkin sitä julkisuutta ties vaikka pääsisit lööppeihin - eikö vain ? Mikä siinä rupesi pelottamaan ? Kai sinä vastuun tunnet vapauden kääntöpuolena ?

Minulle on yksi ja sama mitä minusta ajatellaan täällä. Elämäni on kuitenkin jossain muualla. Enkä edes usko että kaikki ovat kanssani eri mieltä.

Tietysti jos sinua oikein ahdistaa niin voithan ylläpitoa pyytämään poistaa kaikki viestisi. Heidän velvollisuus on se tehdä ja se käy myös helposti.

Hyvää kesän jatkoa.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

PerakylänMaigret: - aina heikomman puolella.

Olet luvannut henkilökohtaisesti kantaa löytämiäsi ''aarteita' Mannerin ja Auerin jalkojen juureen.

Ei ole olemassa yhtä ainoaa postia jossa olisin repinyt kappaleiksi kenenkään yksityisen ihmisen elämää. 'Organisoidusti'? Tä? 'Tuhansia'? Raskaasti muunneltua todellisuutta, hyvä mies.

Annelin sivustoilleen kirjoittamia artikkeita (en häntä yksityisenä henkilöna halveerannut tai herjannut. Olen kritisoinut joitain Auerin nettikirjoitusten antia. ). Sen kritiikin perusteluina käyttänyt hänen ikiomia kirjoituksiaan. Arvonsa kullakin. Mitä herjaamista se on jos kertoo millaisia löytyi? Ei häntä niitten takia käräoikeudessa tuomittu. Mutta hänen elämäänsä minä en ole repinyt palasiksi. Kuka sen oikeasti teki, se saattaa jäädä auki heinäkuun 1. päivästä alkaen. Mikään mitä AA julkisuudessa ennen esitti, ei ihan pitänyt paikkaansa. Mites nyt kun näyttää siltä miltä näyttää - ? Se näytön puuttellisuus varsinaisessa asiassa, siitä saamme kiittää esitutkinnan laatua. Varmaan AA itsekin sitä kiittelee, tosin eri pohjalta kuin suuri joukko ihmisiä joita edelleen askarruttaa kuka surmasi Jukka Lahden eivätkä voi muuttaa käsitystään A:n syyllisyydestä, nyt sitten mahdollisesti ihmetellään seuraavat vuosikymmenet sitä miten joku voi tehdä tuon teon ja siitä vielä 'maksetaankin'.. :wink:

Eikö tätä tosiasiaa, läpikotaista ristiriitaisuutta AA:n julki antamien ihanteitten, auvoisien perhe-elämän ja sen varjojen välillä, saanut laittaa suurennuslasin alle? Missä se raja menee? Juuri mikään mitä löysin AA:n nettisivujen kirjoituksista, ei ollut ristiriidassa tämän havainnon kanssa, että jokin mättää, tää ei ole ihan niin.. Entäs nyt? Jos näyttö ei riitä tuomioon, niin sittenkö murhaleskestä tulee viaton mutta urhea, miehensä murhaajaa pelkäämätön uhri?

Eipä näytä olleen hänkään heikompien puolella: 'Mitä varakkaammat edellä, sitä köyhät perässä (mikä se tarkka sanamuoto olikaan..jne..)'. Niinhän sitä luulisi. 'Yhteiskunnan tukirakenteet murentuvat tuskallisen hitaasti.. mutta elämä täällä oikeassa maailmassa jatkaa omaa rataansa." ' (Auer, aika paljon ennen kuin JJ laitettiin toisiin hommiin ). Niinpä, rahallahan saa, ja lisää rahaa saa kun jaksaa vain lypsää. Ilmainen avustajakin näyttää olevan tarjolla.

Taisin vain osua nappiin? Sekö on herjaamista? Jos on, perustele.

Käytös jota vihjailuillaisi edustat, kyylätä ja koota 'pahan kukkia' ja 'lasihelmiä' (sinun mielestä) vahvempien jalkoihin - ja sitten samaan aikaan 'olla aina heikomman puolella' on kyllä jotain niin... Olen varma, että tällaista menoa seuratessaan aidan seipäätkin punastuisi...

Minun mielestä pm loukkasit aika monen kirjoittajan kunniaa. Ja alensit itse omasi.

PS: No, heinäkuun 1. päivä ollaan viisaampia.

Uskoisin kuitenkin, käyköön nyt miten käy, että jonain päivänä joku ei enää pysty pitämään suutaan kiinni ja joku löytää edestään sen minkä luuli taakseen jättäneensä. Menkööt siihen vaikka kuinka monta vuotta. Lapset saattaavat alkaa ajatella ihan itse kun vanhenevat. Sillä aikaa murha ei vanhene.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Trollit nauttivat, kun saavat aikaan sekaannusta, kiukkua ja pelkoa ja näin saavat tunteen vallasta.
Yleensä trollaaja esittää jostakin kuumasta, kiistanalaisesta aiheesta äärimmäisen mielipiteen esittäen sen vastustajien kantaa halventaen, positiivisia argumentteja esittämättä. Usein trolli on tarkoituksellisen naiivi ja sisältää niin monta väärinkäsitystä tai vääristelyä, että liki jokaisen tekisi mieli oikaista edes osa - ja jos oikaisemiseen rupeaa, siitäpä tuleekin vuodatus.
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#trolli

Trollin voi voittaa vain olemalla huomioimatta häntä, koska trolli elää huomiosta.

Yksi hyvä keino trollin tunnistamiseen on se, että hän saapuu keskusteluun yllättäen juuri silloin, kun siinä tapahtuu käänteitä tai sitten trolli on itse se, joka muuttaa koko keskustelun suunnan. Niin tai näin, asia harhautuu alkuperäisestä aiheesta.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Unohtakaa nyt tuo Maigret. Unohda sinäkin Tara. Hänellä Annelin vapauduttua jotenkin nyrjähti koko habitus raiteiltaan. Täällä mitään kunnianloukkausaineistoa ole - kattia kanssa. Mutta ilmeisen liikuttavia asiankäänteitä kyllä. Toivottavasti peräkylästä löytyy joku joka pitää Maigretista huolta.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tämä Ulvila-keskustelu on hajallaan siellä sun täällä eikä oikein tiedä enää minkä ketjun ja jopa osion väliin kommenttinsa tunkee.. no kuitenkin, toistan itseäni kun olen tämän jossain niistä lukemattomista ketjuista sanonutkin.
Mahdolliset Annelin kunnianloukkaukset ovat vain ja ainoastaan Annelin asia ja hänen itsensä on niistä tutkintapyyntö poliisille tehtävä (joka tuskin johtaa mihinkään, ainoastaan siihen kuuluisaan Ö-mappiin jollainen löytyy jokaisen rikostutkijan työhuoneesta) koska kunnianloukkaus on tietääkseni edelleen asianomistajarikos. Sen mitä olen noita viestejä ehtinyt lukea, ei kukaan ole Annelin kunniaa loukannut vaikka mielipiteet ovat olleet välillä aika tiukkojakin, mutta eivät kyllä täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä. Ja edelleen itseäni toistaen, poliisi voisi ensin selvittää kuka murhasi Jukka S. Lahden 1.12.2006 ja miksi ja alkaa vasta sen jälkeen kahlaamaan täällä koko Ulvila-keskustelua läpi uhraten siihen useita työpäiviä ja samalla selvittäen kirjoittajien henkilöllisyyksiä ja uhrata aikaa heidän kuulusteluilleen.. joo siihenhän niillä resurssit riittääkin :mrgreen:
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Peräkylän Maigret
Javier Pena

matlockb kirjoitti: Sen mitä olen noita viestejä ehtinyt lukea, ei kukaan ole Annelin kunniaa loukannut vaikka mielipiteet ovat olleet välillä aika tiukkojakin, mutta eivät kyllä täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä.
Mielestäni esimerkiksi alla oleva 21.4.2010 klo 1:36 am julkaistu viesti täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön. Sittemmin täysin terveeksi tutkimuksissa havaittu henkilö nimeltä mainiten luokitellaan käyttäytymisensä perusteella mielisairaaksi.
Varmasti on narsisti, totta. Mutta sen lisäksi Auerin kielenkäytöstä, hänen tavastaan muodostaa kieltä, lauseita, löytäisi asiaa tunteva helposti useita (kaikki?) sellaisia poikkeamia, jotka ovat tyypillisiä myös paranoidille skitsofreenille. Minä en ole mikään 'oikea asiantuntija', mutta tällainen tapa muodostaa kieltä on todellakin tutkittu, kielitieteilijöitten ja lingvistiikkaan perehtyneitten psykiatrian alan tutkijoitten hommia, mutta aihe on minulle tuttu muista syistä, ihan muuten vain..

Poikkeavaa on mm se, että hän erikoisella tavalla, puhuessaan lähes mistä tahansa, antaa samalla vaikutelmia itsestään, tai hän tekee niitä, eli luo kuulijalle käsityksiä omasta itsestään - itse asia, josta hän näyttää puhuvan, ei ole varsinainen pääasia, vaan hän itse, sekä itseään koskevien käsityksensä tuputtaminen muille.. Hän on kaiken tuottamansa kielellisen virran subjekti, on kyse mistä tahansa. Hän ei voi olla muuta (terve ihminen voi itse valita milloinka haluaa antaa vaikutelmia itsestään, sairas ei voi). Kaikella hänen ulkopuolellaan on hänelle vain välineen arvo, se on keinotekoista yritystä, kirjoista luetun mukaista (?), rakennetun itsen kokoamisyritystä - myös lapset ovat välineitä. Jos jollakin ei ole hänelle käyttöarvoa, niin tämä henkilö on täysin arvoton. Voit olla hänen kanssaan vain samaa mieltä - mutta sittenkin tulee ongelmia, koska hän ei oikeasti ole mitään mieltä, siis hän itse ei ole, koska ei ole mitään 'häntä'.-- Jukka menetti työpaikkansa! (Ei vit.. vitsi sentään, mies kuoli, nainen pahottelee miehen työpaikan menetystä. Suree puseroaan.)

skitsoista, paranoideista on sanottu, että lopulta he itse saavat aikaan sen totuuden ja sen todellisuuden (joka alkuaan oli vain kuvitelmaa), jota he yrittivät todistaa itselleen ja muille: maailma ei arvosta minua, läheinen ei arvosta riittävästi minua eikä oikealla tavalla vaan hyljeksii ja aliarvioi, eikä ymmärrä minua. Nytkö alkaa olla lähellä se hetki, jolloin hän voi vihdoin todeta: Minä olin oikeassa! He vainoavat minua! He panevat minut jopa vankilaan.

Mitähän Lauerma voi sanoa - ennen mielentilatutkimusta??

Persekerho on kokoelma lainattuja kiiltokuvia tyhjän peittona.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

En tiedä kuka viestin on kirjoittanut mutta mielestäni se on lähinnä kirjoittajan pohdintaa, en jotenkin usko että tuon viestin perusteella esitutkintakynnys tai ainakaan syytekynnys ylittyisi, tosin tämä riippuu siitä miten kirjoittaja asian poliisille selittää.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Naurettavaa Peräkylän Maigret (nettipoliisi). Tuossa kirjoituksessa ei ole mitään mikä ylittää minkään laisen kunnianloukkauksen rajan. Sitäpaitsi skitsofreniaa on jossain määrin kaikissa ihmisissä (nosta syyte jos olet eri mieltä :D ).

Lisäksi tekstin kirjoittaja kirjoittaa - " minä en ole mikään 'oikea asiantuntija' Ei väitä olevansa asiantuntija. Tuo on vain mielipide. Hataraa, kovasti hataraa, herra totuuden torvi Peräkylän Maigret.

Täyttä pelleilyä sanoisin, kun huomataan kuinka vähän ymmärrystä on PM lla. Kettutytöistä joskus sanottiin, että hyvää tahtoa on enemmän kuin ymmärrystä - sama pätee tähän nettipoliisiin. Heh.
Peräkylän Maigret
Javier Pena

awa kirjoitti:Naurettavaa Peräkylän Maigret (nettipoliisi). Tuossa kirjoituksessa ei ole mitään mikä ylittää minkään laisen kunnianloukkauksen rajan. Sitäpaitsi skitsofreniaa on jossain määrin kaikissa ihmisissä (nosta syyte jos olet eri mieltä :D ).

Lisäksi tekstin kirjoittaja kirjoittaa - " minä en ole mikään 'oikea asiantuntija' Ei väitä olevansa asiantuntija. Tuo on vain mielipide. Hataraa, kovasti hataraa, herra totuuden torvi Peräkylän Maigret.

Täyttä pelleilyä sanoisin, kun huomataan kuinka vähän ymmärrystä on PM lla. Kettutytöistä joskus sanottiin, että hyvää tahtoa on enemmän kuin ymmärrystä - sama pätee tähän nettipoliisiin. Heh.
Kyllä tuossa kirjoituksessa selvästi vihjataan että kohdehenkilö ei olisi mieleltään terve. Pelkkä vihjaaminen riittää

Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.»
(Rikoslain 24. luku, 9 §[1])

Lisäksi kun kirjoitus on julkaistu internetissä teko voisi jopa täyttää törkeän rikoksen tunnusmerkit koska se tulee säilymään siellä määräämättömän ajan aiheuttaen kärsimystä kohdehenkilölle ja hänen lapsilleen vuosien päässäkin.

Koska henkilö ei ole ns. oikea asiantuntija sanojensa mukaan, niin teko itse asiassa on raskauttavampi koska kirjoittajalla ei ole kompetenssia arvioida toisen henkilön henkistä tilaa.

Kohdehenkilössä ei havaittu skitsofreniaa vaan hänet todettiin täysin terveeksi mielentilatutkimuksessa. Kohdehenkilöllä on ns. terveen paperit. Onko sinulla ?
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Rauhoitu nyt pm, kohta ylität itse tuon metsästämäsi rajan. Aivan naurettavaa vohkaamista. Vaihtakaa aihetta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Peräkylän Maigret kirjoitti:Lisäksi kun kirjoitus on julkaistu internetissä teko voisi jopa täyttää törkeän rikoksen tunnusmerkit koska se tulee säilymään siellä määräämättömän ajan aiheuttaen kärsimystä kohdehenkilölle ja hänen lapsilleen vuosien päässäkin.

Koska henkilö ei ole ns. oikea asiantuntija sanojensa mukaan, niin teko itse asiassa on raskauttavampi koska kirjoittajalla ei ole kompetenssia arvioida toisen henkilön henkistä tilaa.
Vääriä vastauksia. Valitettavasti. Pitäydyn edelleen arviossani, että sinulla on enemmän hyvää tahtoa kuin ymmärrystä. Niin, sinun hyvä tahtokin voi olla vähän niin ja näin, Raamatun oppien mukaan. Herra tietää. Toivottavasti sinä et. Muuten se on erittäin raskauttava lisä sinun kuormaasi. Valitettavasti.
Vastaa Viestiin