Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

AbsolutelyMe kirjoitti:Hei.
Ihan aluksi haluan jo etukäteen pahoitella viestiäni..että jos postitan sen jotenkin väärään paikkaan. Mutta koska minulla on muutamia kysymyksiä koskien Ulvilan murhanäytelmää niin olettaisin tämän olevan oikea viestiketju?

Ensimmäinen kysymykseni on: Onko kukaan tutkinut niitä verijälkiä siellä ulkona ja ovenpielessä jne? Siis onko tietoa KENEN NE ON?

Toinen kysymys: Onko kukaan koskaan haastatellut uhrin/Annelin omaisia? Esim. sellaisesta asiasta että (olen siis ymmärtänyt että perhe muutti pois talosta..joten se tyhjennettiin?) kun taloa siivottiin/tyhjennettiin..hoitiko Anneli kaiken itse, antoiko Jukan omaisten vapaasti mennä sinne omilla avaimillaan..vai oliko kenties aina mukana sanomassa mihin saa mennä ja mihin ei ja mihin saa koskea ja mihin ei? Ajattelin vaan, että AA:llahan on ollut todella kauan aikaa pikkuhiljaa hävittää todistusaineistoa. Joten jos hän on aina haukkana ollut paikalla vahtimassa talon tyhjennystä voi kyseessä olla syyllisen ihmisen varovaisuus.

Kolmas kysymys: Onko AA:n kaveripiiriä (oliko hänellä sellainen?), ent. työkavereita jne haastateltu?

Siksi kyselen näistä haastatteluista (kuulusteluista) koska minusta tuntuu ettei poliisi ole tässä Ulvilan tapauksessa viitsinyt nähdä paljonkaan vaivaa kaivaakseen esiin asioita jotka voisivat auttaa selvittämään murhaajan henkilöllisyyden. Koska (ja tämä on minun oma mielipiteeni) psykologialla on aivan yhtä iso roolinsa näissä tällaisissa tapauksissa kuin esim sormenjäljillä..veritipoilla..äänillä HÄKE-nauhassa..hajujäljillä jne. Tai sitten vain katson liikaa MTVFaktalta amerikkalaisia rikosohjelmia jossa FBI jne kääntävät kaikki mahdolliset kivet löytääkseen syyllisen. :D
Siellä ei oteta vaan paria kuvaa ja tsekata sen talon roskista missä murha on tapahtunut..vaan siellä tutkitaan vaikka kaikki naapuruston roskikset ja sitten vielä naapurikaupunginkin roskikset. Jne, ymmärrätte varmaan.
Verijäljet terassilla ja ikkunanpielissä, näppylähanskan jäljet seinässä/karmissa ja muutama pisara myös ulkoseinässä ovat Jukan verta. Kolme terassilta löytynyttä veristä jalkineen osajälkeä on tehty samoilla kengillä kuin sisällä olevat veriset jalkineenjäljet. Kenkiä ei ole löydetty. Veripisaroita on löydetty muutamista lasinsiruista terassilta, sekä myöskin terassin poistuma-aukosta terassilta. Muuta tietoa ei terassin verijäljistä ole kyetty saamaan.

Uhrin ja Annelin omaisia ja tuttuja on haastateltu aika perusteellisesti heti aluksi ja haastattelut löytyvät etp:stä. En muista kyllä talon tyhjennyksestä kysytyn, vaan enemmänkin Jukan vihamiehistä ja Annelin ja Jukan väleistä, työstä yms. Erilaisia haastatteluja ja kuulemisia on varmaan kymmeniä, etp:ssä ei tosin ole kuin muutamien haastattelut. Alkututkimuksessahan koko Ulvila käännettiin nurin, tosin etsittiin ulkopuolista murhaajaa ja motiivia Jukan tappamiselle.

Annelilla ei tuntunut olevan kaveripiiriä Ulvilassa eikä hän ollut töissä (yrittäjä, piti niitä nettisivuja). He eivät olleet asuneet Ulvilassa kovin monta vuotta, en nyt muista tarkkaa aikaa. Eivät olleet kyläilijätyyppiä, joten eivät kovin tuttuja naapureillekaan. Lapset kyllä leikkivät naapurin lasten kanssa, joten ei nyt mikään suljettu meininkikään vallinnut. Ihan normaaleilta vaikuttivat haastateltavien mukaan molemmat.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

kn:
Uhrin ja Annelin omaisia ja tuttuja on haastateltu aika perusteellisesti heti aluksi
Jostain syystä poliisi alkoi kuulustella A:n sairaalavuoteen äärellä sukulaisten kesken käytyjä keskusteluja vasta vuonna 2008. Yksimielisyyttä siitä mitä Jukan sukulaiset ja A:n sukulaiset muistavat lapsen omasta kertomuksesta ei ole olemassa... etp. Se siitä alkuvaiheen perusteellisuudesta.
Annelilla ei tuntunut olevan kaveripiiriä Ulvilassa eikä hän ollut töissä (yrittäjä, piti niitä nettisivuja). He eivät olleet asuneet Ulvilassa kovin monta vuotta, en nyt muista tarkkaa aikaa. Eivät olleet kyläilijätyyppiä, joten eivät kovin tuttuja naapureillekaan. Lapset kyllä leikkivät naapurin lasten kanssa, joten ei nyt mikään suljettu meininkikään vallinnut. Ihan normaaleilta vaikuttivat haastateltavien mukaan molemmat.
Olen ymmärtänyt, että A oli yksityisyrittäjä, jonka työpaikka oli kotona tietokoneen ääressä. Samaan aikaan hän koki olevansa kotiäiti - jolla ei ole riittävästi aikaa omiin asioihinsa.

Anneli ei koskaan itse hakenut lapsia pois naapurista, ja naapurit kertoivat ihmetelleensä tätä että miksi nämä lapset pistetään meille leikkimään (muut paisti nuorin). Naapuri: "jostain syystä lasten kotiinlähtö jäi aina meidän huolehdittavaksi" Lapset viihtyivät naapurissa. Naapurin mukaan varsinkin axxx sai helposti arestia, jos myöhästyi kotoa, eli oikeastaan Auer ja Lahti jättivät naapureitten vastuulle lasten kotiintulon, ja rangaistuksen, jos lapset myöhästyivät?? etp <-250->

He olivat "erilainen perhe, johon kellään ei ollut mitään kontaktia". Ihan normaalia tietenkin.

Annelilla ei ollut Ulvilassa ystäviä. Hän ei edes tervehtinyt naapureita, saati puhui heidän kanssaan. Jukka tervehti ja joskus jopa jutteli. etp, naapurien kuulustelut.

Nelisen vuotta olivat asuneet Ulvilassa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
AbsolutelyMe
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja AbsolutelyMe »

Hmmmm..meidän naapurissa (ihan siis tien toisella puolella) asuu pariskunta jolla on kolme lasta..nuorin on vielä suht vauva/taapero ja kaks muuta ovat sellasia sanottaisko 6-9v. Ovat asuneet tossa nyt vissiin reilut kaks vuotta. Vaimo on tukeva(hko) ja miestään pidempi, mies on sellanen mun pitunen (alle 165cm)...vaimo on tänä aikana puhunut mulle/muille mun perheenjäsenille/naapureille tollaset viisi lausetta...muuten ei moikkaa kun on pihalla tai ajaa autolla ohi tms. Koskaan ei leiki lastensa kanssa pihalla..isä leikkii suurinpiirtein joka päivä ja on sellanen suht sosiaalinen (ollaan juteltu jne). Se nainen on aina sellasen "happaman" näkönen.
Tuli vaan yhtäkkiä mieleen, et onpa yhtäläisyyksiä. Toivottavasti ei täällä rupea huppumiehet heilumaan...
AbsolutelyMe
Aloitteleva Besserwisser

Murhan aikaan oli TALVI. Oliko silloin lunta maassa? Lumesta löytyisi helposti veritipat ja ylimääräiset jalanjäljet. Jos siis vain olisi ammattitaitoiset poliisit paikalla tutkimassa tonttia ja lähitienoita.
Kunhan pohdiskelen...

Lisäksi; onko siitä kodinhoitohuoneesta moniakin kuvia olemassa? Olen nähnyt yhden..sen jossa näkyy se avonainen pesukone.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ei ollut lunta. Oli joulukuun ensimmäinen. Lämpö ++ nollassa, aiemmin päivällä oli satanut.

Katso ketju 'ulvila kuvia'. Siellä on kaikki mahdolliset kuvat yhdessä ketjussa.

Minusta poliisikoiran olisi pitänyt saada hajujälki silti. Mutta ei saanut. Jonkun epämääräisen parin tontin päästä. Sellaista veren paljastavaa valoa ala CSI, luminol-ko se on?, siellä ei kaiketi käytetty. Älä kysy miksi.
Nuotio & Äreät Tiput
AbsolutelyMe
Aloitteleva Besserwisser

Kiitos, MissHolmes vastauksesta ja vihjeestä ..menenkin katselemaan nyt kuvia. :)
Joo, mua on kanssa häirinnyt tämä hajujälkikoiran "epäonnistuminen" (tai toisaalta ONNISTUMINEN..koirahan on onnistuneesti osoittanut ettei ulkopuolisia ollut) ..sillä tuollaisen koiran koulutus ei ole mitään "naapurin Pera tossa HK:n sinisen kanssa vähän koiraa koulutti ja hyvinhän se koira sen makkaranpalan oikeasta kädestä löysi" jne. vaan se aloitetaan koiran ollessa n. 3 kuukautta vanha. En ala siitä sen enempää..sanon vaan että koiran hajuaisti on miljoona kertaa parempi kuin ihmisen ja että ihmisellä on viisi miljoonaa hajusolua ja esim. saksanpaimenkoiralla 220 miljoonaa. Lisäksi kun on vertailtu ihmisen ja koiran hajuaistin herkkyyttä, on päästy sellaiseen tulokseen, että koiran hajuaistin herkkyys on 100 000 – 100 miljoonaa kertaa suurempi kuin ihmisellä.
Olisiko koiran pitänyt löytää JOTAIN lähempää taloa/talon sisältä? No comments.
Kuolemannaakka

AbsolutelyMe kirjoitti:Kiitos, MissHolmes vastauksesta ja vihjeestä ..menenkin katselemaan nyt kuvia. :)
Joo, mua on kanssa häirinnyt tämä hajujälkikoiran "epäonnistuminen" (tai toisaalta ONNISTUMINEN..koirahan on onnistuneesti osoittanut ettei ulkopuolisia ollut) ..sillä tuollaisen koiran koulutus ei ole mitään "naapurin Pera tossa HK:n sinisen kanssa vähän koiraa koulutti ja hyvinhän se koira sen makkaranpalan oikeasta kädestä löysi" jne. vaan se aloitetaan koiran ollessa n. 3 kuukautta vanha. En ala siitä sen enempää..sanon vaan että koiran hajuaisti on miljoona kertaa parempi kuin ihmisen ja että ihmisellä on viisi miljoonaa hajusolua ja esim. saksanpaimenkoiralla 220 miljoonaa. Lisäksi kun on vertailtu ihmisen ja koiran hajuaistin herkkyyttä, on päästy sellaiseen tulokseen, että koiran hajuaistin herkkyys on 100 000 – 100 miljoonaa kertaa suurempi kuin ihmisellä.
1) Koiraa ei viety talon sisälle eikä takapihalle, koska pollisit oli jo sotkeneet jäljet. Eihän koira voi tietää, mitä jälkeä se etsii.
2) Koira sai vainun sieltä tontteja kiertävältä nurmialueelta, epäviralliselta "polulta", mutta kadotti ne asvaltilla. Näin ohjaaja sanoi vuonna 2007. Vuonna 2011 hän sanoi, ettei koira saanut vainua.

Kannattaa tosiaan kahlata ketjut läpi, kaikki mahdollinen tästä jutusta on selvitetty ja käyty läpi kymmeniin kertoihin=)

En muuten itsekään tiedä edes naapureitteni sukunimeä (asun omakotitalossa). Mutta minähän olenkin outo=) Morjestan kyllä kun tulevat vastaan, puhunut en ole koskaan heidän kanssaan. Eivät ole tulleet kyläilemäänkään. Toisen naapurin kanssa olen enemmän tekemisissä. Kaikilla ihmisillä ei ole mitään pakkoa ottaa uusia ihmisiä elämäänsä. Satakunnassa varsinkin ollaan melkoisen pidättyväisiä, eikä mennä tunkemaan toisten pihoille kuulumisia kuulustelemaan.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
AbsolutelyMe
Aloitteleva Besserwisser

Kuolemannaakka kirjoitti:
AbsolutelyMe kirjoitti:Kiitos, MissHolmes vastauksesta ja vihjeestä ..menenkin katselemaan nyt kuvia. :)
1) Koiraa ei viety talon sisälle eikä takapihalle, koska pollisit oli jo sotkeneet jäljet. Eihän koira voi tietää, mitä jälkeä se etsii.
2) Koira sai vainun sieltä tontteja kiertävältä nurmialueelta, epäviralliselta "polulta", mutta kadotti ne asvaltilla. Näin ohjaaja sanoi vuonna 2007. Vuonna 2011 hän sanoi, ettei koira saanut vainua.

Kannattaa tosiaan kahlata ketjut läpi, kaikki mahdollinen tästä jutusta on selvitetty ja käyty läpi kymmeniin kertoihin=)

En muuten itsekään tiedä edes naapureitteni sukunimeä (asun omakotitalossa). Mutta minähän olenkin outo=) Morjestan kyllä kun tulevat vastaan, puhunut en ole koskaan heidän kanssaan. Eivät ole tulleet kyläilemäänkään. Toisen naapurin kanssa olen enemmän tekemisissä. Kaikilla ihmisillä ei ole mitään pakkoa ottaa uusia ihmisiä elämäänsä. Satakunnassa varsinkin ollaan melkoisen pidättyväisiä, eikä mennä tunkemaan toisten pihoille kuulumisia kuulustelemaan.
Mutta sitten taas toisaalta..jos koira olisi ollut sisällä ja kierrellyt takapihalla..koira olisi kyllä minun mielestäni pystynyt nappaamaan mahdolliset samat hajut ulkoa ja sisältä: (haju XX takkahuoneessa ... mennään ulos, paljon hajuja..PAM! Sama haju XX..koira reagoi) <-- Ymmärrätkö? Koska jälkikoirakoulutuksessa koira opetetaan myös löytämään tietyt hajut monien muiden joukosta. Ja lisäksi koira pystyy muistamaan VUOSIA vanhan hajun..on ihan tutkittu juttu.
Joten jälleen kerran voidaan todeta, että POLLARIT mokasivat.

Niin ja nuo naapurit..ilmeisesti itse olen outo, koska tiedän jokaisen naapurini sukunimen ..melkein jokaisen puolison nimen..lasten nimet..missä on töissä jne. Mutta minä Varsinais-Suomessa asuvana olenkin varmaan friikki ja harvinaisen avoin? Koska tykkään jutella naapureiden kanssa.
AbsolutelyMe
Aloitteleva Besserwisser

AbsolutelyMe kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:

Mutta sitten taas toisaalta..jos koira olisi ollut sisällä ja kierrellyt takapihalla..koira olisi kyllä minun mielestäni pystynyt nappaamaan mahdolliset samat hajut ulkoa ja sisältä: (haju XX takkahuoneessa ... mennään ulos, paljon hajuja..PAM! Sama haju XX..koira reagoi) <-- Ymmärrätkö? Koska jälkikoirakoulutuksessa koira opetetaan myös löytämään tietyt hajut monien muiden joukosta. Ja lisäksi koira pystyy muistamaan VUOSIA vanhan hajun..on ihan tutkittu juttu.
Joten jälleen kerran voidaan todeta, että POLLARIT mokasivat.

Niin ja nuo naapurit..ilmeisesti itse olen outo, koska tiedän jokaisen naapurini sukunimen ..melkein jokaisen puolison nimen..lasten nimet..missä on töissä jne. Mutta minä Varsinais-Suomessa asuvana olenkin varmaan friikki ja harvinaisen avoin? Koska tykkään jutella naapureiden kanssa.

ENKÄ MUUTEN TUNGE KENENKÄÄN PIHALLE..ENKÄ AINAKAAN KUULUSTELEMAAN.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Olenko mä ymmärtänyt jossain kohtaa väärin, kun nyt puhutaan taas, että jälkiä olisi ihan mahdoton määrä siellä takkahuoneessa ja poliisienkin. Tämä ensimmäinen partio kun tuli paikalle niin heidän sanomisestaan päätellen eivät menneet takkahuoneeseen vaan jäivät oviaukolle, etteivät sotkisi jälkiä.

?
Kuolemannaakka

pikasso kirjoitti:Olenko mä ymmärtänyt jossain kohtaa väärin, kun nyt puhutaan taas, että jälkiä olisi ihan mahdoton määrä siellä takkahuoneessa ja poliisienkin. Tämä ensimmäinen partio kun tuli paikalle niin heidän sanomisestaan päätellen eivät menneet takkahuoneeseen vaan jäivät oviaukolle, etteivät sotkisi jälkiä.

?
Poliisit (2 ekaa) eivät oman kertomuksensa mukaan menneet huoneeseen lainkaan. Siellä kävi 2 ensihoitajaa, joiden kengät kuvattiin myöhemmin, että ne jäljet osattiin erottaa muista.
Muista "viattomista" jäljistä ei minulla ole tietoa. Jonkunhan piti kuitenkin jäljet ja vainaja kuvata, enkä usko, että poliisit ovelta olisivat voineet, joten joku siellä varmasti kävi, mutta luulisi, että siinä kohdassa varoisi jälkiä sotkemasta ja ainakin kuvaisi ne ennen. Pakkohan sinne huoneeseen jossain vaiheessa oli mennä.
www.shorturl.at/agoNS

Kuolemannaakka

AbsolutelyMe kirjoitti: Niin ja nuo naapurit..ilmeisesti itse olen outo, koska tiedän jokaisen naapurini sukunimen ..melkein jokaisen puolison nimen..lasten nimet..missä on töissä jne. Mutta minä Varsinais-Suomessa asuvana olenkin varmaan friikki ja harvinaisen avoin? Koska tykkään jutella naapureiden kanssa.

ENKÄ MUUTEN TUNGE KENENKÄÄN PIHALLE..ENKÄ AINAKAAN KUULUSTELEMAAN.
Et sinä ole friikki, olet vain erilainen kuin minä. Ihmiset on erilaisia, vaikka ne ihan normaaleja olisivatkin. Toiset on kiinnostuneempia toisista ihmisistä ja sosiaalisia, toiset vähemmän. Murhaamisen kanssa ei näillä piirteillä ole mitään tekemistä.
John Wayne Gacykin piti kaupunginkuuluja barbeque-kestejä koko korttelille ja oli oikein mukava seuramies. Jotkut murhaajat taas ovat olleet hyvinkin sulkeutuneita.
www.shorturl.at/agoNS

Säteri
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Säteri »

"ei poliisin tarvitse kaikkea tietää", näin puhui Anneli vanhimmalle tyttärelleen ilmeisesti tilakuuntelussa, mitähän salattavaa siellä on?

"Äiti sanoi kotona lapselleen, että "poliisin ei tarvitse tietää kaikkea, mitä me tiedämme". Lapsi kertoi syksyisessä puhuttamisessaan, ettei ole selvittänyt Ulvilan surmayön kaikkia yksityiskohtia."

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/90321-s ... 6%E2%80%9D
Nulli
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Nulli »

Pieni huomio tuosta koiran käytöstä. Huppumiehen kengissähän oli verta, koiran olisi pitänyt helposti pystyä seuraamaan verijälkeä. Jos kengästä on jäänyt verinen silmin hyvin havaittava verijälki terassille, verta on niin paljon, että koira pystyisi sitä helposti seuraamaan pitkän matkaa. No en tiedä miten poliisien koirat jälkiä seuraamaan koulutetaan, mutta ainakin verijälkeen edes vähän tottunut metsästyskoira olisi napannut tuon jäljen ja seurannut sitä. Verijälkiä metsään koirille tehtäessä verta käytetään aika vähän, selvästi verinen kenkä jättäisi koiralle havaittavaa jälkeä pitkään, varmasti ainakin kymmeniä metrejä, ja myös olisi havaittavissa pitkään, ainakin vuorokauden helposti.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - mutkun huppumies on ovelasti juossunna afaltilla, että jotta jälkikoira ei pysy kuulemma perässä. Siinä se on juossu katulamppujen alla, mutta kukaan ei ole häntä kuitenkaan nähnyt.
Vastaa Viestiin