KADONNEET: Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Heeii! Täähän alkaa olla ihan naurettavaa!

Suuri osa murhainhvon viehätyksestähin mielestäni piilee siinä, että kaikenlaisia teorioita ja heittoja sallitaan. Ei vaan saa jäädä niitä jankkaamaan.

Tähän olis TODELLA tylsää luettavaa, jos kaikki aineisto olisi ainoastaan esitutkintapöytäkirjoja, oikeuden päätöksiä, poliisin tiedotteita jne. viranomaisasiakirjoja. Mitäs helvettiä niiden julkaisemisen jälkeen täällä enää kirjoiteltais. Silloinhan vasta touhu olisi juoruakkamaista päivittelyä. Nii-in, juurikin näin - toinen toistaan "älykkäämmät" vakavahenkiset "tositutkijat" toistelisivat tosiasioitaan.

Voi hyvä tavaton! Kaikki maailman suurista keksinnöistä olisi keksitty nykyistä myöhemmin, elleivät jotkut pikkusen hullut pellepelottomat olisi heittäneet ajatustensa sekaan hippusta luovuutta, huumoria tai mielikuvitusta. No eriasia tietenkin on, onko iltapäivälehtien soopa sitä tarvittavaa ratkaisevan herkkää ainesta ratkaisun löytämiseksi...

But i hope you´ll get the point...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Ai joo, unohdin palstan tarkoituksen. Näin käy aina, koska olen äärimmäisen allerginen näille lynkkauksille.

Mutta ,mutta - eikös murhainfon idea ole yhtäaikaa käsitellä jo ratkaistuja tapauksia, kuin taas pimeitä juttuja. Eli kait tästä jotakin lähdekritiikkiä tai kriittisyyttä ylipäätänsä jää kaipaamaan, kun jossakin palstaa lukiessa oli tapaus jo ratkaistu, ainakin sellainen mielikuva jäi.

No, hyvä opetus, media heittää soopaa naamalle, ei siinä sen kummempaa.

Pyydän anteeksi Cicerolta pistelyäni, ongelma on kait lähinnä minussa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

silentservice kirjoitti:
But i hope you´ll get the point...
Kyllä. On oikein mukavaa spekuloida ja esittää teorioita. Mutta on myös syytä ilmoittaa, että kyse on spekulaatiosta ja omasta teoriasta. On esimerkiksi houkkamaista esittää faktana sellaista, mikä ei sitä ole. Jotkut esimerkiksi poimivat noista aina niin luotettavista iltapäivälehdistä todistusaineistoa spekulaatiolleen ja esittävät sen faktana tyyliin "poliisi on kertonut että...", vaikka tosiasiassa kyse on jostain epämääräisestä "vuodetusta" tiedosta. Tällä tavalla saa tietysti spekulaation vaikuttamaan vahvemmalta kuin se todellisuudessa on, mutta yleensä se johtaa muiden tekemiin lisäkysymyksiin. Niihinhän ei vastauksia löydy, kuten olemme joutuneet huomaamaan...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Hirmuisen sunnuntai-sodan olette saaneet aikaan :o

Eiköhän tässä kuitenkin kaikki hyppää palstalle juuri spekuloidakseen ja kullakin on mielestäni oikeus omaan uskoonsa asian tapahtumista. Ei pidä arvostella kirjoittajaa, vaan asiaa, jos arvostelee. Mielestäni.

Minä menen takaisin pihahommiin, se on terveellisempää :lol:
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti: Ei pidä arvostella kirjoittajaa, vaan asiaa, jos arvostelee.
Kyllä. Näinhän täällä yleensä toimitaan.
kullakin on mielestäni oikeus omaan uskoonsa asian tapahtumista.
Juuri näin! Ja kun ei esitä omia uskomuksia ja niihin liittyviä epämääräisiä lehtijuttuja faktana, niin kaikki on hienosti!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

marsalkkakin siis joutui avautumaan jonkun verran, no sepä hyvä!!!

Siis oikeestihan mä menin syömään lihasoppaa mutta sattui vaan hyvään väliin...

Niiiin, alussa ajattelin että lapsi on todellakin kidnapattu ja kävin läpi kaikkia mahdollisia inhottavia juttuja, itselläni kun on pieniä lapsia niin näitä juttuja tulee mietittyä ja toisaalta ammatin puolesta myöskin on sellaista tietoa takataskussa joka auttaa tälläisten asioiden setvimisessä ja pitää mielenkiintoa yllä. Lähinnä minua huvittavat marsalkan kommentit jotka ovat joissain osin hyvin vähätteleviä ja jollain tavalla antavat ymmärtää että olen tavallista idiootimpi tapaus, hämärään on tosin jäänyt marsalkan omat saavutukset joiden mukaan hänellä on valmiudet nälviä kanssaihmisiään...


Siis sanotaan nyt vielä kerran että kaikkihan on lehdistöstä luettua ja tulin tähän keskusteluun kesken kaiken enkä ymmärtänyt että mun pitää linkittää kaikki samat linkit ja lähteet uudestaan joka kerta kun jotain kirjoitan tänne, vaikka jku ne olis jo ennen minua tänne lisänneet ja keskustelu käynyt kuumana. Laitoinkin tuonne muutama sivu sitten että mitkä on niitä faktoja (minun tietoni mukaan) ja loppu on sitten spekulointia lehtien antamien juttujen mukaan. toisaalta omiin päättelyihini käytän osana omaa koulussa ja työssä omaksumaani tietoa jonka mukaan itse poimin ne jutut jotka kuulostavat edes jokseenkin totuudenmukaisilta. Kai meillä kaikilla on omat keinomme tuohon tietojen suodattamiseen. Toiset uskovat kidnappaukseen toiset vanhempien syyttömyyteen.

Jokainen on tietenkin syytön lain edessä kunnes toisin todistetaan. Sanotaanko niin että juttu meni minun kohdallani jossain vaiheessa siihen että en voi uskoa heitä syytömiksi madeleinen katoamiseen joten hlökohtaisesti tarvitsen näyttöä edes jonkinlaista että ovat syyttömiä että mielipiteeni muuttuu ja mieleipiteeseen on jokaisella oikeus.

Poliisi tutkii juttua mun mielestä hyvin ja mähän voin kirjoittaa tänne vain omasta puolestani niinkuin kaikki muutkin.

Jos marsalkalla on vielä jotain lisättävää niin ihan yksityisviestinä voi lähettää ettei tarvitse tukkia koko ketjua. jos kerran olen erehtynyt jotain asiaa pitää faktana ja sen jälkeen sen korjannut niin ei pitäisi olla kovin suuri rikos. JA olet tosiaan arvostellut minua kirjoittajana.. J atämä on tosiaan viimeinen kerta kun viitsin puuttua tähän asiaan. Seuraavaksi kyselen sitten ylläpidolta josko heillä olisi halua puuttua kyseiseen asiaan.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
z
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 2:38 pm

Viesti Kirjoittaja z »

cicero kirjoitti: Lähinnä minua huvittavat marsalkan kommentit jotka ovat joissain osin hyvin vähätteleviä ja jollain tavalla antavat ymmärtää että olen tavallista idiootimpi tapaus, hämärään on tosin jäänyt marsalkan omat saavutukset joiden mukaan hänellä on valmiudet nälviä kanssaihmisiään...
Ihan näin sivustaseuraajana olen myös ihmetellyt Marsalkan viestintää ja varsinkin sitä miksi hän on juuttunut jankkaamaan samaa erityisesti ciceron viesteistä. Ymmärrän toki sen, että on tarpeen pitää mielessä lähdekritiikin merkitys, mutta jutun juju on nyt jo ymmärretty ja itse hyppään tätä nykyä iloisesti Marsalkan viestien yli.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Olen huomannut tänään itsessäsi aivan uuden piirteen,nimittäin joustavuuden. :shock:

Tämä tapaus on kuin ympyrä. Lähdin itsekin liikkeeseen ajatuksesta joka oli sieppaus,sitten tuli epäilys vanhemmista ja nyt olen tehnyt täyden ympyrän ja palannut alkuun. Voi olla,että tulen kiertämään tämän ympyrän läpi vielä moneen kertaan. Mutta olen luvannut itselleni,että enää en ole niin impulsiivinen asian suhteen.
Luulen muuten aika monelle täälläkin käyneen näin,että on alkanut ikäänkuin kiertämään tätä samaa ympyrää.

Toivon,että jonain päivänä tulee tieto siitä miten tämän pienen tytön kävi.
Muistakaa, vaikka hän on vain yksi niistä ties kymmenistätuhansista tai sadoistatuhansista lapsista joita katoaa vuosittain maailmassa.
Hän on omalla katoamisellaan tehnyt jotain todella tärkeää,hän on antanut katoamiselle kasvot. Pysäyttänyt meidät muistamaan ja ennenkaikkea ottamaan huomioon, että turha turvallisuuden tunne voi rikkoutua hyvinkin helposti. Opettanut,että mikään ei ole varmaa,ei edes täällä lintukodossamme,vaikka niin ehkä vielä luulemme.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:

Jos marsalkalla on vielä jotain lisättävää niin ihan yksityisviestinä voi lähettää ettei tarvitse tukkia koko ketjua. jos kerran olen erehtynyt jotain asiaa pitää faktana ja sen jälkeen sen korjannut niin ei pitäisi olla kovin suuri rikos.
Seuraavaksi kyselen sitten ylläpidolta josko heillä olisi halua puuttua kyseiseen asiaan.
Olen viime aikoina lähinnä kysellyt lisätietoja kommentoimiisi asioihin. Onko tämä ongelma? Ilmeisesti koska vastauksia en ole saanut. Olen myös muuten kommentoinut joitain viestiesi sisältöjä. Kun esimerkiksi kerroit, että McCannien palkkaama henkilö saa työstään rahaa, ilmoitin että monet työntekijät saavat palkkaa. Onko tällainen kommentointi ongelmallista? Tarvitaanko tällaisen kommentoinnin tai kyselyjen lopettamiseen ylläpidon apua? Miksi en saisi kysellä lisätietoja tai kommentoida? Niin kauan kuin en puutu henkilökohtaisuuksin.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Su Syys 23, 2007 6:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

..
Viimeksi muokannut blackwidow, Ma Loka 08, 2007 3:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

blackwidow kirjoitti: Entinen opiskelukaveri kertoi: Kate oli taatusti kiinnostunut enemmän pubeista kuin opiskelusta Dundeessa.
Joo, niin oli minäkin. Mutta toisin kuin minä, Kate valmistui. Miksi opiskelukaveri mustamaalaa? Sitä en ihmettele yhtään, että Daily tätä roskaa kirjoittaa.
kotona syntynyt
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 10:38 am

Viesti Kirjoittaja kotona syntynyt »

No totuus kai tuossa kuitenkin vain on kerrottu. Eri asia sitten on antaako ollenkaan haastattelua. Eiköhän liene niin että lehti on ottanut opiskelukavereihin yhteyttä eikä päinvastoin. Niinhän se tuppaa useimmiten menemään vaikka monasti toisin luullaan.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

..
Viimeksi muokannut blackwidow, Ma Loka 08, 2007 3:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

konsta kirjoitti:
blackwidow kirjoitti: Entinen opiskelukaveri kertoi: Kate oli taatusti kiinnostunut enemmän pubeista kuin opiskelusta Dundeessa.
Joo, niin oli minäkin. Mutta toisin kuin minä, Kate valmistui. Miksi opiskelukaveri mustamaalaa? Sitä en ihmettele yhtään, että Daily tätä roskaa kirjoittaa.
Eikä tuo nyt toisaalta mustamaalannut pahemmin. Kehui, että oli hyvää seuraa ja juhlimisesta huolimatta menestyi opinnoissaan.. Fiksu nainen siis!

Ja ainakaan tähän syyllisyysasiaan tuo ei liity kovin selkeästi... Suuntaan tai toiseen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

blackwidow kirjoitti:Tuskin englantilaiset lehdet tulevat koskaan julkaisemaan vain sellaisia artikkeleitä, josta Konsta pitää.

Viimeisen mielipidekyselyn mukaan vain 20 prosenttia briteistä uskoo, että Mccannit ovat syyttömiä, 48 % vastanneista on syyllisyyden kannalla)
Niin tai Daily. Aika pljon juuri sitä lainailet?

Gallubit alkavat näköjään hitaasti palata maanpinnalle. Mutta eivät todennäköisesti koskaan ihan pinnalle.
Lukittu