Takaisin lähtöpisteeseen?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Takaisin lähtöpisteeseen?

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä takerrun epäoleellisiin. Aina.

Kuuntele Marjuli itseäsi, niin ymmärrät, ettei AA:n huushollissa kaikki ollut reilassa.

Sinä kerrot, että sinulla on viisi lasta. Ehdit juuri ja juuri surffata Ulvila -ketjua, mutta muuhun sinulla ei jää aikaa. Ei vaikka kotona on siivoamatta ja pyykkikasoja siellä täällä.

Asetu Annelin housuihin: hänellä oli mammakerhon laihdutuspotilaat, askarteluvinkit, sivuston koko ylläpito, mainostilojen myynti, jne jne jne.

Minä en todellakaan ihmettele, ettei kodille jäänyt aikaa. Jäikö edes lapsille? Ja kuinka paljon tympii, ainakin minua, jos työhön ei saa keskittyä kunnolla??? Ihan tajuttomasti!!!

On siis aika oletettavaa, että AA:n tarina ''omasta ajasta'' pitää kutinsa. Koska siinä perheessä sitä ei tainnut olla. Ja mieskin riensi ties missä kissanristiäisissä yötä myöden.
Nuotio & Äreät Tiput
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

MissHolmes kirjoitti:Hämmästyttävää, että pystyt samaistumaan Anneliin. Olisitko sinä ilman kyyneliä miehesi raa'an murhan jälkeisenä päivänä kertoillut rauhallaisena muuttavasi toiselle paikkakunnalle?? Eikö olisi itkettänyt? Etkö olisi huutanut kurkkusuorana kuinka maailma on vääryyttä täynnä ja poliisi voisi tehdä jotain muuta kuin istua sairaalassa? Toki tuollaisiaki on olemassa. Minä vaan luulin, että Anneli on uniikki.
Tästä episodista on pitkä selostus käräjäoikeuden eri mieltä olleelta tuomarilta. Hän katsoo, että Auer oli ensinnäkin lääkitty (ja lääkkeisiin tottumaton), tämän lisäksi apaattinen ja kenties vielä sokkivaiheessa. Ajatus toiselle paikkakunnalle muuttamisesta oli tullut omaisten esittämänä ennen poliisin kuulustelua.

Tästä omaisten kanssa keskustelusta Auerille itselleen oli tullut selkeä käsitys toisaalta tapahtuneesta ja toisaalta siitä, miten kannattaa jatkossa toimia. Näin siis tuomari M Illman harkitsi.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Tara kirjoitti:On aika kiinnostavaa, ettei veren hyytymisajoista muka tiedetty mitään varmaa (kehon ja lattian ym) erilaisilla pinnoilla ja eri lämpötiloissa jo ennen tuota poliisien tekemää koetta. Montako vuotta jälkeenpäin tuo koe tehtiin? En tosiaan muista tällaista koetta tehdyn enkä siis tietenkään tiedä mitä kaikkea tämä koe todisti Jukan ruumiissa olleista eri-ikäisistä, vertavuotavista ja/tai jo vuotamasta lakanneista vammoista sekä niissä olleitten verijälkien iästä. Kai tällaisetkin asiat olisi pitänyt tutkia heti tuoreeltaan edes päällisin puolin eikä vain silmämääräisesti muutaman metrin päästä...edit: ai niin, kai ne ensihoitajat sentään katsoivat vähän lähempääkin.
Käräjäoikeuden välipäätös, Laaksosen lausuma:
Yieensä vammat olivat tuoreita, eivät silmiinpistävästi eri-ikäisiä. Vammoien ikä voi olla 3, 6, 10 minuuttia tai tunti, puolitoista tuntia, viimeksi mainittukin sopii.
Lehdet näköjään kirjoittelevat mitä kirjoittelevat.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Kuolemannaakka kirjoitti:Mitä Anneli vei kämpästä? Sen sorkkaraudan vai? Pöllyämättömät kuiduttomat puhelun aikaiset suojavarusteet? Molemmat olivat kämpässä jossain salaisessa piilossa, ja viemällä ne omaan roskikseensa hieno suunnitelma sai kruununsa. Puukotuskamat ja miehensä kengäthän jo siellä olivatkin odottamassa. Entäs ne astaloinnissa käytetyt, jälkiä jättämättömät toiset kengät?

Poliisit ovat olleet jälkimmäisessä tutkimuksessa harvinaisen muistamattomia siitä, mitä aluksi tehtiin ja tutkittiin. Heidän oli edullista olla muistamaton, koska he ajoivat annelia syylliseksi. Siinä on vähän puun ja kuoren välissä, kun pitäisi yhtä aikaa olla taitava, murhaa ratkaiseva etsivä, ja toisaalta tohelo konstaapeli, joka ei muista katsoiko roskikseen eikä kirjoittanut etsinnöistä mitään raporttia. Raportit kannattaa hukata, koska huono etsiminen onkin yhtäkkiä muuttunut lähes todisteeksi Annelin syyllisyydestä. "On se syyllinen. Olen varma siitä, koska tutkimme niin huonosti". 8)
Roskiksista puheenollen: Ilmeisesti roskis tutkittiin vasta Auerin talolla käynnin jälkeen. Tarkistan vielä toisesta lähteestä.

Toisekseen, ei taida olla faktaa siitä, että Auer kävi talossa jo 4.12. Sairaalakamoissako hän olisi kotiinsa tullut? Lahden sukulaiset kävivät aiemmin hakemassa ainakin lapsille vaatetta, ehkä Auerillekin. Toisaalta lienee niin, että turvakodeissa on asukkaille käyttövaatetta.

Poliiseista osa kertoi jälkeenpäin epäilleensä heti Aueria mutta jättäneensä mielipiteensä omaan tietoonsa. Toisten mielestä oli päivänselvää, ettei Auer ollut syyllinen. Mielipiteet eivät koskaan käy faktasta.

Tässä samalla kommenttia Tarallekin. Ja Auerin paidassa oli ainakin pussilakanoiden kuituja.
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Kalikka kalahtaa niihin joille asiallisuus ja aiheessa pysyttely tuottaa hankaluuksia. Palataas ruotuun.

-Jermo-
Ne tietää, jotka tietää...
Marjuli
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Marjuli »

MissHolmes kirjoitti:Minä takerrun epäoleellisiin. Aina.

Kuuntele Marjuli itseäsi, niin ymmärrät, ettei AA:n huushollissa kaikki ollut reilassa.

Sinä kerrot, että sinulla on viisi lasta. Ehdit juuri ja juuri surffata Ulvila -ketjua, mutta muuhun sinulla ei jää aikaa. Ei vaikka kotona on siivoamatta ja pyykkikasoja siellä täällä.

Asetu Annelin housuihin: hänellä oli mammakerhon laihdutuspotilaat, askarteluvinkit, sivuston koko ylläpito, mainostilojen myynti, jne jne jne.

Minä en todellakaan ihmettele, ettei kodille jäänyt aikaa. Jäikö edes lapsille? Ja kuinka paljon tympii, ainakin minua, jos työhön ei saa keskittyä kunnolla??? Ihan tajuttomasti!!!

On siis aika oletettavaa, että AA:n tarina ''omasta ajasta'' pitää kutinsa. Koska siinä perheessä sitä ei tainnut olla. Ja mieskin riensi ties missä kissanristiäisissä yötä myöden.
---Läheisissäni ja tuttavapiirissä on myös suurperheitä. Meistä kukaan ei ole uskovaisia, jota usein tivataan ;)
Elämä on pikkulapsivaiheessa usein kaoottista. Vanhemmat väsyneitä, etenkin jos toinen vanhemmista on sitoutunut kotiin ja toinen hankkii palkan työelämässä.
Tein pari vuotta pienimuotoista yritystoimintaa kotiäitiyden rinnalla, mutta minulle se oli henkireikä sosiaalisiin aikuissuhteisiin. Nykyään olen työelämässä mieheni tavoin, ja kodinhoito on siltikin hieman retuperällä. luultavasti olen kotini suhteen liian pedantti, koska vierailemissani lapsiperhekodeissa löytyy samanlaista ; jopa hurjempaa pyykkivuorta ja kaaosta. Puhumattakaan sinkuista, joita tunnen ;D

Kuten aiemmin olen todennut, uskon AAn syyttömyyteen 99%, 1 prosentti ulkopuoliseen.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minullakin on lapsia. Ja olemme molemmat olleet aina päivätöissä. Eikä se elämä muistikuvani mukaan niin kaoottista ollut.
Tai sanotaanko, ettei meidän koti ole edes muuttojen yhteydessä näyttänyt siltä kuin Auer-Lahti huusholli.

Tottakai jokaisessa perheessä on pyykkikasoja. Meilläkin saattaa olla kodinhoitohuoneen tasot täynnä pestyjä, viikkaamattomia vaatteita, muttei lattiat hiiren kakkaisten pussien peitossa.
Lehtiäkin saattaa olla pöydillä ja keittiön tasoilla, mutta ei niillä kaikkea laskutilaa ole koskaan saatu täytettyä.

Kaikki on niin suhteellista. Minä näen asiat omalla tavallani ja minun näkövinkkelistä ulvilan kodin 'järjestys' kieli muuta kuin tavallista arkista kiirettä. Minun silmiin se oli kuvissa sellaisen ihmisen koti, joka jo ajat sitten on sulkenut silmänsä ympäristöltä ja on vetäytynyt omaan (netti)maailmaansa pakoon pahaa ankeaa ja ahdistavaa arkea. Ja se ei ole koskaan kovin tervettä. Minusta. Minun näkökulmasta.
Nuotio & Äreät Tiput
Marjuli
Armas Tammelin

MissHolmes kirjoitti:Minullakin on lapsia. Ja olemme molemmat olleet aina päivätöissä. Eikä se elämä muistikuvani mukaan niin kaoottista ollut.
Tai sanotaanko, ettei meidän koti ole edes muuttojen yhteydessä näyttänyt siltä kuin Auer-Lahti huusholli.

Tottakai jokaisessa perheessä on pyykkikasoja. Meilläkin saattaa olla kodinhoitohuoneen tasot täynnä pestyjä, viikkaamattomia vaatteita, muttei lattiat hiiren kakkaisten pussien peitossa.
Lehtiäkin saattaa olla pöydillä ja keittiön tasoilla, mutta ei niillä kaikkea laskutilaa ole koskaan saatu täytettyä.

Kaikki on niin suhteellista. Minä näen asiat omalla tavallani ja minun näkövinkkelistä ulvilan kodin 'järjestys' kieli muuta kuin tavallista arkista kiirettä. Minun silmiin se oli kuvissa sellaisen ihmisen koti, joka jo ajat sitten on sulkenut silmänsä ympäristöltä ja on vetäytynyt omaan (netti)maailmaansa pakoon pahaa ankeaa ja ahdistavaa arkea. Ja se ei ole koskaan kovin tervettä. Minusta. Minun näkökulmasta.
Kuvien perusteella on vaikea hahmottaa kodin todellista siisteyttä.
Muutettuamme vanhaan remontoitavaan taloomme meillä juoksi hiiriä, joita inhosin. Pian toki löysimme aukon, josta hiirulaiset pääsivät sisälle, mutta toki en voisi asua hiirenpaskojen seassa.
Meistä kukaan ei ole nähnyt Auerin perheen kotia livenä. Silti kodin siisteystaso ei tee kenestäkään tappajaa, paitsi jos uskaltautuu listimään niitä hiiriä :)
Jos olisin anneli Auer ja syytön...uskaltautuisin hengähdystauon jälkeen jopa ujona, mediaan tottumattomana henkilönä tulemaan esim. TV:n asiaohjelmien kautta kertomaan tapahtumien kulun ja kokemukset. Silläkin uhalla, että ulkonäköni , mikroilmeeni yms. tulkittaisiin negatiivisesti :/
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

no minustakin on palattu lähtöruutuun tämän ulvilan rikoksen selvittelyssä.
ei ole muuta suuntaa, eteenpäin on mentävä ja töitä tehtävä, et saadaan kiinni tämä raaka ja sairas rikollinen.
tutkinnassa varmasti palataan tutkimaan kaikkia pieniäkin asioita esim. verinen taikajalanjälki joka ilmestyi yksinään takkahuoneeseen, niin sanotun "ammattimiehen/ammattinaisen" ase valintoihin(puuklapi,vanha murhatun omistama keittiöveitsi), murhaajan kummalliset toimitavat esim. takaoven lasin rikkominen sisältä päin, jonka jälkeen sisälle tulo kyseisestä ovenlasista, kurassa ja kukkapenkissä olleet jalanjäljet ja jälkien puuttuminen sisältä...jne jne.

minulle itselle tuli tässä ulvilan tapauksessa ajatus anneli auerin mahdollisesta syyllisyydestä "tunnustuksesta" ja silloin kun hän "testasi" veren kuivumis juttuja sellissä. minun mielestä ei syyttömän tarvitse "tunnustaa" tahi testata yhtään mitään.

no nämä nyt on minun pohdintoja, enkä ole mikään sherlock holmes tahi columbo.

tuosta vielä, et jos vaikka anneli auer tulisi nettimaailmaan juttelemaan tästä tapauksesta, niin miksi valitsisi nickikseen jonkun nimeään muistuttavan. jos itse olisin osallisena jollain tavalla johonkin tapahtumaan ja tulisin nettiin asiasta puhumaan "salanimellä", niin olisi kait tyhmää valita nickki tyyliin: Hans-Peter Haulikko --> Jens-Dieter Talikko tai jotain sellasta.

kesän jatkot kaikille! :D
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Marjuli
Armas Tammelin

Lukemisen alla on Lotte Sören Hammer..."Saastat.
Ainoa asia, josta voisin täydellisesti pimahtaa lasteni "tiikeriemona", olisi insesti, pedofilia!
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Tätä avausta ihmeteltyäni viaton toiveajatus minultakin: Avaisipa A A pian jonkin uuden foorumin jonne kaikki lörpöttelijät voisivat mennä keskenään hälisemään! :evil:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Hans-Peter Haulikko kirjoitti:tutkinnassa varmasti palataan tutkimaan kaikkia pieniäkin asioita esim. verinen taikajalanjälki joka ilmestyi yksinään takkahuoneeseen, niin sanotun "ammattimiehen/ammattinaisen" ase valintoihin(puuklapi,vanha murhatun omistama keittiöveitsi), murhaajan kummalliset toimitavat esim. takaoven lasin rikkominen sisältä päin, jonka jälkeen sisälle tulo kyseisestä ovenlasista, kurassa ja kukkapenkissä olleet jalanjäljet ja jälkien puuttuminen sisältä...jne jne.
Huomaa kyllä, ettet ole laisinkaan tapaukseen perehtynyt.

Jalanjälkiä oli kymmeniä (paljon) takkahuoneessa, niitä oli myös terassilla. Puuklapilla ei ole todistettu lyödyn laisinkaan, vammat sopivat parhaiten sorkkarautaan, ja ikkunakin oli rikottu oikeuden mukaan ulkoa päin. Ikkunankarmissa olevat jäljet sopivat tutkijoiden mukaan pyöreävartiseen, alaspäin taipuneeseen astaloon (eli juurikin siihen sorkkarautaan). "Kurassa ja kukkapenkissä olleista jalanjäljistä" ei ole kukaan palstalla koskaan kuullutkaan (siis tällaisia ei ole olemassa, eikä ole koskaan missään väitetty olevankaan, on ihan omaa keksintöäsi). Tuolilta löytyi yksi kengänjälki, ei mitenkään erityisen kurainen kai. Samoin löytyi kurajälki sängyltä.

Turhauttavaa tämä on tietysti, kun jatkuvasti tulee näitä tapauksesta mitään tietämättömiä naureskelemaan. Ei kannata pohjata omia ajatuksia iltapäivälehtiin ja omasta päästä keksittyihin faktoihin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Eihän tuo ikkunan rikkosmissuunta niin yksiselitteinen ollut - vai muistanko väärin.
Kuolemannaakka

Fysikaaliset faktat, jotka osoittavat Annelin syyttömyyden

Täällä jankataan päivästä toiseen jotain Annelin luonnetta ja kodin sotkuisuutta, mitkä eivät liity tapaukseen mitenkään. Kun yritetään ratkoa, onko Anneli voinut olla syyllinen, meillä on monia fyysisesti mahdottomia asioita, joiden pitäisi toteutua, että syyllisyys olisi mahdollinen. Meidän pitää keskittyä Häke-nauhaan, koska se on faktaa.

Yksi asia liittyy Jukan vammoihin.

KAIKKI annelin syyllisyyttä esittävät teoriat perustuvat ja pohjautuvat täysin lääketieteellisesti perustelemattomaan väitteeseen. Tätä väitettä ei enää kukaan muistele, vaan se hyväksytään faktana. Mikään logiikka tai lääketieteellinen fakta ei sitä kuitenkaan tue. Korostan, että tämä on KAIKKIEN näiden teorioiden pohja, ja vaatimus.

Siis: Vaikeasti puukotettu Jukka "herää" tajuttomuudesta kesken Annelin Häke-soiton. Mihin tämä perustuu? Ilmeisesti idean äiti Ulkosuomalainen kertoi, että Jukka "virkistyy ulkoilmasta"! Häntä on siis puukotettu kymmeniä kertoja, joista 4 iskua ovat ulottuneet 8-20 sentin syvyyteen, ja mm. perna on vaikeasti revennyt ns. radiaalipiston vuoksi. Teorian mukaan puukotuksessa oli mennyt "pitkähkö aika", jonka aikana anneli oli tehnyt veriset lavastusjäljet, peseytynyt, vienyt puukotuskamat ja kengät jonnekin hukkaan ja rikkonut sitten ikkunan. Ikkunan rikkomisessakin on älytön epäloogisuus: tottakai tyttö olisi tullut heti ikkunan rikkomisen kuultuaan huoneestaan, ja lavastukset olisivat loppuneet siihen. No, ei välitetä siit.

Pointti on siis se, että Jukka on kaiken aikaa hengissä, kun lavastuksia tehdään. Hän vuotaa runsaasti: kymmeniä haavoja, 4 erittäin syvää haavaa, vaikeita sisäelinvaurioita. Runsas verenvuoto aiheuttaa verenpaineen laskun ja ns. vuotosokin. Vaikeissa tapauksissa seurauksena on tajuttomuus. Lahden tapauksessa voimme varmasti uskoa, että tilanne oli vaikea. Hänen sydämensä pumppasi verta haavoista jatkuvasti. Veren määrä väheni. Mitä kauemmin hän makasi, sitä vähemmän oli verta, sitä vähemmän kudokset saivat verta, sitä voimakkaammin tajunnan taso laski.

Ja nyt: Anneli soittaa Häkeen ja Jukka virkistyy raikkaassa ulkoilmassa!! :lol: Tämähän on ihan naurettava väite, mutta se sisältyy lähtökohtaisesti kaikkiin Annelin syyllisyyttä esittäviin teorioihin. Se on niiden peruskivi. Puukotuksen on nimittäin niiden teorioiden mukaan tapahduttava ennen puhelua. Tässä on ratkaiseva ero ulkopuolisen surmaajan teorioihin: ulkopuolinen surmaaja puukotti vasta puhelun aikana. Jukan ei tarvinnut olla tajuton ja friskaantua ulkoilmasta huutamaan kuin syötävä ja huutelemaan apua.

Kysymys: uskotteko, ja millä perusteella, että esim puoli tuntia sitten hengenvaarallisesti puukotettu ihminen, joka on tajuton, herää raikkaaseen ulkoilmaan ja LIIKKUU, kuulemma oikein nousee pystyynkin, juuri sillä punaisella minuutilla, kun murhaaja soittaa Häke-puhelun? Eikö väite ole lääketieteellisesti, todennäköisyyden ja logiikankin kannalta todellisuudessa aivan naurettava?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

Valhalla kirjoitti:Eihän tuo ikkunan rikkosmissuunta niin yksiselitteinen ollut - vai muistanko väärin.
No kiersikö hän sitten talon ympäri takapihalle laittamaan sen tuolin sinne alle ikkunan sisäpuolelta rikkomisen jälkeen, koska tuolilla ei ollut sirpaleita? Rikkomiseen kuitenkin heräsi koko talo, eli sen luulisi olevan viimeinen lavastus.
www.shorturl.at/agoNS

Vastaa Viestiin