Norjan terrori-iskut 22.7.2011

Aiheet terrorismista ja terroriryhmistä tänne.
Avatar
Teresa Banks
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

MIF kirjoitti: Jännä nähdä mitä vielä paljastuu. Samalla sivustolla ihmeteltiin ettei Herra A:lla ole minkäänlaista nettihistoriaa ennen tätä iskua. Eli ei hakutuloksia, ei kuvia...
Sorry, en ole seurannut tätä keskustelua nyt hetkeen - mutta kuinka niin ei ole nettihistoriaa? Tai millä sivustolla tällaista sanottiin?

Ahkera bloggaajahan hän oli, jopa tämän suomalaisen kansanedustajan kanssa samoilla kans.väl. foorumeilla kirjoitteli. Tekstiä löytyy käsittääkseni *paljon*.
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
Penkkimurheilija
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 12:43 am

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Penkkimurheilija »

MIF kirjoitti:
Kuvat kertovat: Oslossa räjähti useita pommeja hallintorakennusten sisällä


Oslossa räjähti eilen perjantaina ainakin kolme voimakasta pommia hallintorakennusten sisäpuolella aiheuttaen laajaa tuhoa ja ainakin 7 hengen menehtymisen. Päätelmä rakennusten sisäisistä pommeista voidaan tehdä keskustan tapahtuma-alueesta otetuista valokuvista.

Teksti Janus Putkonen
23.7.2011, Verkkomedia.org
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mod ... me_oneline
Mitäs mieltä Minfolaiset? :?: :|
Entisenä Porvoolaisena ja miestä jonkin verran tuntevana kehottaisin jättämään Janus Putkosen kirjoitukset omaan arvoonsa. Salaliittoteoriat ovat luku sinänsä, mutta tuo nimi tekstin alla pisti hälytyskellot soimaan välittömästi.

Jos kiinnostaa, niin googlatkaapa huviksenne Putkosen nimi ja katsokaa mitä esiin putkahtaa. Toimitusjohtaja/teatteriohjaaja/käsikirjoittaja/tapahtumanjärjestäjä/ravintolanomistaja/näyttelijä/hautausurakoitsija Putkosesta saisi kirjoitettua monta mehevää ketjua näillekin palstoille.
I try to do my own thinking. And I recommend you do yours.
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3783
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Ekhidna kirjoitti:Vähän OT, mutta pakko kysyä mielipidettä...
Kuinka todennäköistä on törmätä elämänsä aikana narsistiin? Entäpä tunnistaa hänet narsistiksi??
Toiset kun ovat kohdanneet elämänsä aikana useita kymmeniä (keittiöpsygologin koulutuksella) ja toiset eivät kohtaa ikinä...
Kyllä niitä tuntuu pyörivän kulmilla aika paljon nykyään...Minä, minä, minä ,MINÄ!!!!!
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

marokon_kauhu kirjoitti:
Ekhidna kirjoitti:Vähän OT, mutta pakko kysyä mielipidettä...
Kuinka todennäköistä on törmätä elämänsä aikana narsistiin? Entäpä tunnistaa hänet narsistiksi??
Toiset kun ovat kohdanneet elämänsä aikana useita kymmeniä (keittiöpsygologin koulutuksella) ja toiset eivät kohtaa ikinä...
Kyllä niitä tuntuu pyörivän kulmilla aika paljon nykyään...Minä, minä, minä ,MINÄ!!!!!
Niin, enpä osaa nyt prosenttia heittää että miten todennäköistä se sitten olisi. Toisille osuu kohdalle, toisille ei? (Toki joo, itseänikin hieman nyppii kun on niitä ihmisiä joille esim seurustelusuhteen ongelmat selittyy aina sillä että "kun se on ihan narsisti". Se nyt on muodikas ja muka älykkään kuuloinen sana jolla voi sysätä kaikki ongelmat sen toisen niskaan. Sitä käytetään nykyään liian herkästi.) Lievempiä, yksittäisi narsistisia piirteitä sen sijaan on mielestäni enenevissä määrin, juuri tuo MK:n mainitsema minä, minä, minä-ilmiö jossa ihminen ei koskaan näe omissa toimissaan mitään väärää vaan KAIKKI on aina jonkun muun syytä. Se jos mikä on raskas piirre ihmisessä.

Breivikiin liittyen.. Ilmeisesti hänellä on sitten ollut aika vaikea suhde molempiin vanhempiinsa? Kenties ihaili kovastiki isäpuolta jolla siis sotilastausta. Ja sitten pettyi kun hänkin lähti Thaimaan huorien seuraksi? Varmaan se vain lisäsi katkeruutta ja vihaa. Mutta aika monen asian summa vaikuttaisi olevan tämän henkilön mielentila. Itse hän ei sitä tosin varmaan myönnä, hän vain pelasti maailmaa.
cyklon
Theo Kojak
Viestit: 1127
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 9:41 am

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja cyklon »

http://therothshow.com/about/

Fooliohatut päähän, jos tuon kuuntelette.
Klikkaa heinäkuu ja sieltä 25 päivä ja sitten eka tunti, toka tunti ja sitä rataa.
Jenkkihörhö analysoi Oslon tapahtumia. Ja saa kuin saakin liitettyä mukaan jenkit ja Obaman.
Salaliitto. 8)
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3634
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Lehti: Joukkosurmaajalla laajat yhteydet Britanniaan

26.7.2011 6:03


STT–HS

Oslo. Norjan joukkosurmaajalla on vahvat siteet äärioikeistoon Britanniassa, kertoo The Telegraph -lehti.

Brittilehden mukaan Anders Behring Breivik tapasi English Defence League -ryhmän johtoa Lontoossa viime vuoden maaliskuussa. Hän vieraili Britanniassa tuolloin tapaamassa hollantilaista oikeistopoliitikkoa Geert Wildersiä.

Ääriryhmän johto kertoo Behring Breivikin pitäneen ryhmän jäseniin säännöllisesti yhteyttä Facebookin kautta. Ääriryhmä itse kiisti kotisivuillaan jo aiemmin yhteydet Breivikiin.

Scotland Yard tutkii Breivikin väitteitä siitä, että häntä opasti englantilainen tukija. Britannian pääministeri David Cameron kertoi lehdelle että Breivikin väitteet otetaan äärimmäisen vakavasti.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Leh ... 5268060130

Telegraphin juttu:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... eague.html
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Kiiski Vastaranta kirjoitti:Eli ABB:n pää koppa on tällä selvitetty ja hän valehtelee kaikissa asioissa koska sulla oli kaveri joka valehteli, case closed. Ja kun muistaa viel et vain yhden asian voi muistaa ja korkeintaa kymmenen vuoden muisti tyyppi on kirjoittanut sentään 1500 sivua kaikennäköistä jutskaa, vitsi mikä emä valehtelija?
Jätitkö loput viestistä lukematta? Ylipäätään lainasit tuossa viestissäsi toisiinsa liittymättömiä asioita irti asiayhteyksistään. Muistista en ole mitään sanonut, joten mikä ihme avautuminen minua kohtaan tuo oikein oli? Näin kirjoitin, alleviivaukset lisättyjä:
Nepenthe kirjoitti:Muunmuassa tämän kokemuksen perusteella oon kyllä täysin valmis kyseenalaistamaan tämän ABB:n joka sanan eikä ole ollut pienintäkään kiinnostusta manifestia lukea. En usko minäkään, että hän olisi tieten tahtoen valehdellut noiden pakistanilaisten suhteen, mutta jos henkilö pitää itseään yli-ihmisenä ja erehtymättömänä, hänen kuvauksensa häntä kohtaan tehdyistä rikoksista eivät ole millään lailla luotettavia. Tarkoitan juuri sitä, mitä nuusku-nellakin, eli että ABB olisi jättänyt pois sen oman osuutensa, koska ei ole ajatusmallistaan johtuen yksinkertaisesti nähnyt mitään omaa tekoaan vaikuttavana tekijänä. Tämän lisäksi on mahdollisesti myös joitain tilanteita tulkinnut niin kuin se mun tuttu, eli jotain pikkuasiaa pitänyt suoranaisena rikoksena häntä kohtaan, josta tulisi säädättää elinikäinen rangaistus.
tervaeläin kirjoitti:"– Mielestäni hänen olisi mieluummin pitänyt riistää henkensä kuin tappaa niin monia ihmisiä, hän sanoi Norjan TV2:n haastattelussa maanantaina."
Okei, jos noin on sanottu, niin sitten se ei ole niin paha. Ei tuollaiset jutut niin kauheasti kiinnosta, niin luin vain otsikon ja vedin johtopäätöksen, että isästä olisi ollut parempi, että poika olisi tappanut MYÖS itsensä. My bad. :oops:

Mietityttää kyllä nuo mahdolliset rikostoverit, kun aluksi tyyppi sanoi, että itse on tehnyt yksin, mutta sitten muutti tarinaansa, että kyllä niitä olikin muita. Tietysti pitää tutkia asiaa, mutta kun muuten oli niin tarkasti kaiken miettinyt etukäteen, että mitä tekee ja sanoo, niin tuo jotenkin hämää ja pidän myös mahdollisena, että tyyppi on valehdellut noista yhteyksistä työllistääkseen poliisia ja lietsoakseen pelkoa. En siis väitä, että ehdottomasti tyyppi valehtelee, koska en itsekään tiedä, mitä mieltä olen, mutta huomioin vain tämän epäkohdan verrattuna teon ja toiminnan muuten järjestelmälliseen toteuttamiseen. :wink:
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Penkkimurheilija kirjoitti: Entisenä Porvoolaisena ja miestä jonkin verran tuntevana kehottaisin jättämään Janus Putkosen kirjoitukset omaan arvoonsa. Salaliittoteoriat ovat luku sinänsä, mutta tuo nimi tekstin alla pisti hälytyskellot soimaan välittömästi.
Ei silti Putkonen ainoa joka kerennyt väsätä teoriaa Oslon tapahtumista.
Riikka Söyring puolestaan kirjoittaa verkkomediassa Norjan pommi-iskujen oudoista piirteistä.
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=706

kirjoittajasta:
http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisu ... kkasoyring
Totuus
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Ekat salaliittoreoriat putkahtivat jo pari päivää sitten, toivon että nuo foliohattujutut sivuutetaan, ei viittis joka ketjussa niitä seuloa. Lahtaajasta on paljonkin historiaa, kirjoitellut aktiivisesti parillakin foorumilla. Hän myös tarkoituksella piti matalaa profiilia viime ajat, FB postauksetkin varmaan tarkoin harkittuja. Ihan normaalia.
Käsittääkseni ei myöskään ole vielä kerrottu, tekijän toimesta, missä pommit olivat, autopommista on puhunut poliisi.

Itse mietin noita brittikytköksiä, oliko ritarikokous juurikin UKssa? Manifesti on allekirjoitettu Andrew Berwickin nimellä, halusiko näin osoittaa mieltään myös suvulle ja Norjalle?
Norjan joukkosurmaaja saattaa saada 30 vuoden vankeustuomion, jos hänet tuomitaan rikoksista ihmisyyttä vastaan. Tällöin Oslon pommi-isku ja Utöyan saaren joukkosurma tuomitaan sotarikokseksi.

Norjan rikoslakiin lisättiin vuonna 2008 luku, joka koskee tällaisia rikoksia. Luvussa on mainittu muun muassa kansanmurha.

Lehden haastattelema syyttäjä sanoo, että kyse on tässä vaiheessa vain yhdestä syytevaihtoehdosta eikä päätöksiä ole tehty.

Anders Behring Breivik vangittiin eilen terrorismilakien perusteella. Pisin rangaistus näistä rikoksista on 21 vuotta vankeutta.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201107 ... 1_ul.shtml
There are no crimes behind enemy lines
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja joey »

Uskon, että tuo ABB:n isän lähteminen on vaikuttanut välillisesti: diplomaatti-isä olisi vielä kuvioissa pyöriessään aivan taatusti puuttunut teini-ikäisen poikansa poliittisiin haksahduksiin. Poika on voinut myös kiinnostua politiikasta ja etenkin ääriliikkeistä tavallaan kostoksi isälleen.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Mietin samaa kuin joey, tosin taisi olla niin, että ABB on ollut vuoden ikäinen kun isä lähtenyt ja äiti nainut sotilaan. Millainen tuon isäpuolisotilaan suhde on ollut lahtaajaan? Onko hän jo kuollut vai äiti eronnut myös hänestä?
There are no crimes behind enemy lines
IceQueen
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 7:18 pm
Paikkakunta: Tahiti

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Tyylikäs mies kaiken kaikkiaan. Jopa oikeuteen saanut Lacosten paidan päällensä:
KuvaKuva
Kuva
..: Game Over :..
Dexter Morgan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 5:09 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Dexter Morgan »

Norjan joukkomurhaaja Anders Behring Breivik uskoi, että hänet itse ammutaan matkalla eiliseen vangitsemisoikeudenkäyntiin.
Asiasta kertoo Breivikin asianajaja Geir Lippestad NRK:lle.

- Hän sanoi minulle moneen kertaan, että uskoo tulevansa ammutuksi matkalla oikeuteen. Hän odotti, että tunnelma oikeustalon edustalla on kireä.

Asianajajan mukaan hänen päämiehensä todellisuudentaju on "erilainen kuin muilla ihmisillä".
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/asia ... 26689.html

No shit.
Eliza
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: La Touko 21, 2011 4:36 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Eliza »

Ekhidna kirjoitti:Kuinka todennäköistä on törmätä elämänsä aikana narsistiin? Entäpä tunnistaa hänet narsistiksi??
Kyllä todennäköisyys on aika korkea koska kyseisen persoonallisuushäiriön esiintyvyys vaihtelee lähteestä ja sukupuolesta riippuen 1-3% välillä normaaliväestössä. Harvinainen sairaus muttei mitenkään erityisen. Kyllä meistä kaikki ovat narsistin kohdanneet.

Ja Dexter... Tipahdin. Tosiaan. Ihanko totta. Ei vakavalle asialle saisi nauraa mutta nyt pääsi tahaton naurunpyrskähdys.

Rezahin linkittämä uutinen on myös mielenkiintoinen. Jos Breivik saisi syytteen sotarikoksesta niin Breivik olisi onnellinen mies. Sehän luulee olevansa suuri soturi ja pääsee marttyyroimaan siitä kuinka hänet tuomitaan väärin sodassa väärän hallituksen toimesta. Melkein Jeesus itse.
Viimeksi muokannut Eliza, Ti Heinä 26, 2011 11:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Terrori-isku Oslon keskustassa?

Viesti Kirjoittaja Rezah »

ja vielä ALsta
Norjan yleisradio NRK:n avustaja Peter Svaar kertoi olleensa Anders Behring Breivikin ystävä yhdeksännellä luokalla. Svaar ei ollut uskoa, kun kuuli Breivikin olevan iskujen takana.

Svaar kertoi Breivikin olleen nuorena kiinnostunut kuntoilusta ja pukeutuneen löysiin hiphop-vaatteisiin. Hän kertoo Breivikin joutuneen myös poliisin kanssa tekemisiin sotkettuaan seiniä spraymaalilla Oslon keskustassa. Breivik menetti tapauksen vuoksi yhteyden isäänsä. Svaarin muistot Breivikistä ovat kuitenkin lähinnä positiivisia.

– Sen verran mitä häntä tunsin ja mitä olen nyt hänen manifestistaan lukenut, olen vakuuttunut ettei hän ole hullu. Kaikki olisi ollut helpompaa jos hän olisi. Se olisi tuonut selvää etäisyyttä hänen ja tavallisen kansan välille.

Sen sijaan hänen saamansa kuvan mukaan Breivik on kylmä ja suunnittelevainen. Kaikki mitä on tapahtunut perjantaisen pommiräjähdyksen jälkeen on mennyt hänen suunnitelmansa mukaisesti. Svaar pelkää Breivikin edelleen soittavan mediaa ja julkista mielipidettä kuin pianoa.
Eli aiemmin kirjoitettu yhteyden katkeaminen 15 vuotiaani oli siis tuosta sprayaamisesta johtuvaa. Kokiko ABB että isänsä ei jaa samaa katsontakantaa kanssaan kansan pelastimisen suhteen, oliko sillon vielä vasemmalla, vai jo konservatiivisesti oikealla, aikamoinen tuuliviiri kyllä.

ja toinen uutinen:

Pommi-isku ja kymmenien viattomien ihmisten joukkomurha olivat vasta kakkosvaihtoehto Anders Behring Breivikille. Rauhanomaisempi vaihtoehto kaatui pörssitappioihin.
Norjan tietotoimiston NTB:n mukaan Beiring yritti ensi markkinoida ideologiaansa osakekaupoilla hankkimillaan rahoilla.

Aluksi pörssikeinottelu sujuikin kohtalaisesti, mutta vuonna 2005 alkoi alamäki. Kolmessa vuodessa Breivikin yritys teki tappiota kaksi miljoonaa Norjan kruunua osake- ja raaka-ainekaupoilla.

Tämän seurauksena hän päätyi B-suunnitelmaan: terrorismiin keinona saada julkisuutta sairaalle manifestilleen.

Breivik yritti säästää rahaa mm. muuttamalla takaisin äitinsä luo ja myymällä omaisuuttaan, mutta rahapula vaaransi koko suunnitelman.

- Olen vakavassa rahapulassa... Tämä ongelma voi pilata koko projektin, Breivik kirjoitti päiväkirjaansa 17. kesäkuuta tänä vuonna.

Breivik rahoitti myös toimintaansa luottokorteilla, kirjoittaa norjalainen Finansavisen. Lehti perustaa tietonsa Breivikin päiväkirjamerkintöihin.

Norjalaisella oli tiettävästi 25 eri korttia, jotka hän oli hankkinut 12 luottoyhtiöltä. Norjassa ei ole keskitettyä velkarekisteriä, joten luottokorttivelkoja voi hankkia suuria määriä lyhyessäkin ajassa.
IS-STT
Spekuloida sopii, olisiko miljoonat osakekauppojen onnistuessa haudanneet ajatuksen terrori-iskusta Norjassa tai muualla, ja olisiko manifestin kirjoitus ja julkaisu jääneet vain teoriatasolle hörhöjen keskuudessa jos rahaa olisi riittänyt. Rahoilla oli ilmeisesti tarkoitus manifestin julkaisun ja jaon lisäksi verkottautua ja edistää ja tukea ritaritoimintaa ja sen laajanemista. Lisää hörhöjä.
Viimeksi muokannut Rezah, Ti Heinä 26, 2011 12:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There are no crimes behind enemy lines
Lukittu