Palataampa aiheeseen
RAID
papillon kirjoitti: NG Videokuulustelu 30.3.2004 klo 12:30 : http://www.vimeo.com/7686778
Hetkonen, oletko varma tuosta päivämäärästä?kujala kirjoitti:
3. Waldemar: Markku Tuomisen haastattelu 29.8.2003 (julkaistu netissä)
Kaikki tämä tukee sitä, että tekijöitä on ollut paikalla ainakin kaksi => Gustafsson ollut eräs uhreista.Sariola kirjoitti:Hypnoosissa esitetty kuvaus tapahtumista sopii myös hyvin yhteen KRP:n veritutkimusryhmän tutkimusten [tulosten] kanssa.
Molemmissa on kuvattu, että pääasiassa ensin leikattiin reikiä teltan senämään ja sitten iskettiin näiden reikien kautta.
Myös KRP:n tutkimuksessa sanotaan jotain tähän tapaan: teltan verijäljet ovat syntyneet pääosin reikien leikkaamisen jälkeen.
Yksityiskohtaisen tarkkaa menettelytapaa ei kukaan tiedä. Voi vain arvailla. Siitä on erilaisia teorioita. Hyvin suosittu on tämä käsitys, että hyökkääjä iski ensin teltan ulkopuolelta telttakankaan läpi, ja vasta myöhemmässä vaiheessa leikkasi reiät teltan sivulle ja jatkoi hyökkäystään. Se on jopa todennäköinen.Hessu52 kirjoitti:Kun jälleen kerran Sariola aliarvioit täällä älykkyyttäni sekä myös kunnianarvoisan Mariackan älyä solvauksin, ylläpidon niihin mitenkään puuttumatta, niin olen pakotettu antamaan täällä sinulle vastinetta.
On aivan tyhmää, suorastaan sairaalloisen hullua luulla sellaista, että katkottuaan ensin päätynarut, jolloin teltta on romahtanut, on murhaaja pystynyt leikkaamaan tuollaiset tasalaitaiset aukot teltan kylkiin, ei muuten onnistu maassa makaavaan telttaan, kokeiltu on, kokeilisit sinäkin turkulainen juntti joskus jotain viisasta.
Ainoastan mielipuoli väittää sellaista!
Palaa pian sinne minne kuulutkin, paikkasi on toki tiedossassi, jollei satakertainen muistiaukkosi ole sitä vienyt!
Eipä tuossa ole paljoa vaihtoehtoja:Hessu52 kirjoitti:Kun luin tuossa erästä vanhaa lehteä, joka oli julkaistu 7.06.1960, niin silmiini pisti otsake "KADONNUT OMAISUUS" ja siinä lueteltiin sitten nuo kadonneet kamat.
Olin kyllä muistavinani, että tuo "kadonneet kamat" ja lista oli tietyn, nyt jo pois kuolleen julkaisun sivuilla jo hlekutin aikaisin surmatöiden jälkeen ja siitä taisin jossain kijoittaakin, mutta että noin nopeasti on saatu lista aikaiseksi on kyllä aikamoinen yllätys?
Kuka tuollaisen listan on laatinut ja millä perusteilla, olisi oikeasti kiva tietää!
^ Täälläkin usein näytillä olleessa valokuvassa, kuva otettu jossain siinä tapahtumapaikan läheisyydessä, jossa yksi poliisi istuu kivenpäällä ja toinen poliisi seisoo siinä vieressä ja tutkii jotain kädessään olevaa, joka näyttää muistivihkolta tai sitten lompakolta. Samassa kuvassa on myös muist. kaksi siviiliasuista miestä. Kuvassa näkyy ainkin yksi laukku, ja kivenpäälle on levitelty sen sisältöä, näyttää vaatteilta. Näistä seikoista päätellen, siinä tutkitaan uhrien tavaroita ja tehdään jonkinlaista inventaariota niistä. Eli aika nopeasti on päästy selvyyteen siitä ja oltu yhteydessä myös omaisiin, mitä tavaroita on tallessa ja mitä näiden uhrien tavaroista ehkä puuttuu.Sariola kirjoitti:Eipä tuossa ole paljoa vaihtoehtoja:Hessu52 kirjoitti:Kun luin tuossa erästä vanhaa lehteä, joka oli julkaistu 7.06.1960, niin silmiini pisti otsake "KADONNUT OMAISUUS" ja siinä lueteltiin sitten nuo kadonneet kamat.
Olin kyllä muistavinani, että tuo "kadonneet kamat" ja lista oli tietyn, nyt jo pois kuolleen julkaisun sivuilla jo hlekutin aikaisin surmatöiden jälkeen ja siitä taisin jossain kijoittaakin, mutta että noin nopeasti on saatu lista aikaiseksi on kyllä aikamoinen yllätys?
Kuka tuollaisen listan on laatinut ja millä perusteilla, olisi oikeasti kiva tietää!
Kun tapauksen koko vakavuus tuli tietoon, komennettiin runsaasti poliiseja sitä tutkimaan. Kyllä poliiseja lähetettiin uhrien koteihin ja sieltä kyselemällä on koottu kadonneiden tavaroiden luettelo. Tietysti se ei ole absoluuttisen varma ja tarkka, mutta kylläkin hyvin suuntaa antava. Hengissä säilynyt Gustafsson ei tule missään tapauksessa kysymykseen. Sen ajan tiedoista käy ilmi, että amanuenssin ommellessa pään haavoja poliisi oli huutanut potilaan korvaan kysymyksiä, mutta mitään järkeviä vastauksia ei saatu. Se oli tapahtunut 5.6.1960. Siitä seuraava Gustafssonin kuulustelu oli vasta keskiviikkona 8. kesäkuuta 1960. Se oli ensimmäinen kuulustelu. Lehti oli ilmestynyt jo 7.6.1960. Muutenkaan Gustafsson ei varmaan tiennyt mitä tavaroita itse kullakin oli ollut mukana, ja varmaan häneltä niitä ei alkupäivinä edes kysytty, kun ensimmäinen kuulustelukin oli 8.6.1960 .
Tätä olen itse myös usein miettinyt. Eikä edes se, että miten nopeasti kadonnut omaisuus saatiin listattua vaan se, että mistä ihmeestä kukaan pystyi sanomaan mitä oli kadonnut?Hessu52 kirjoitti:Kun luin tuossa erästä vanhaa lehteä, joka oli julkaistu 7.06.1960, niin silmiini pisti otsake "KADONNUT OMAISUUS" ja siinä lueteltiin sitten nuo kadonneet kamat.
Kotipoliisi kirjoitti:Tätä olen itse myös usein miettinyt. Eikä edes se, että miten nopeasti kadonnut omaisuus saatiin listattua vaan se, että mistä ihmeestä kukaan pystyi sanomaan mitä oli kadonnut?Hessu52 kirjoitti:Kun luin tuossa erästä vanhaa lehteä, joka oli julkaistu 7.06.1960, niin silmiini pisti otsake "KADONNUT OMAISUUS" ja siinä lueteltiin sitten nuo kadonneet kamat.
Vanhemmat eivät toden totta kyllä tienneet mitä nuoret ottivat retkelle mukaan! Vanhempien lista virsikirjoineen ja kanavatöineen olisi pikkuisen eronnut todellisista redukamoista (samaa slangia:).
Jäljelle jää vain yksi tietolähde - hän, joka tavarat otti mukaansa ja ne piilotti.