Aiheesta sosiaaliturva on olemassa useitakin ketjuja. Tähän vanhaan ketjuun liitetty uusin avaus aiheesta ja ketju siirretty alueelta Vapaa keskustelu alueelle Muut rikokset. Ketju otsikoitu uudelleen.
-NILS-
Jes, on se kyllä hienoa että suoraselkäinen suomalainen mies näkee "parhaaksi kuukaudekseen" kuukauden jolloin on kusettanut eniten veromaksajien masseja: Thumps up, palkintohan tuollaisesta yritystoiminnasta pitäisi jo antaa.albaanisissi kirjoitti:noh minäpä kerron omat kokemukseni sossusta parhaana kuukautena sain harrastustoimintaan 127e, toimeentulo tukee 150-170e, vaaterahaa 160e, menin kurssille johon tietty tarvitsintyövaatteet 100e työvaaterahaa, sossu makso 90e sähkölaskun ja kelasta vielä 520e käteen päälle ja asumistukee noin 180e asumistukee ja asuin yksin valtion maksamassa 63neliön kerrostalokämpäs..... elikä periaattees 1177e puhdasta rahaa käteen
kaveri saa koirasta 60e kuus enemmän rahaa ku koiraki syö nykyäään on itelläki koira ja toistaseks loppuu työt perjantaina ja maanantaina sossuun vaik tuleeki peri tonttua lopputiliä mut hällä välii ne lasketaan viä tänkuun tuloihin... kaveri sai armeija ajan armeijan päivärahaa ja sossusta toimeentulotukee ja ite oon ollu verollisis töis ja silti nostanu toimeentulotukee ja peruspäivärahaa... vittuako siä vingutte jollette osaa funtsia näitä juttuja...
Öö, ryöstät pankin niin hullu on rahojen antaja eikä ottaja? Kyllä minua ainakin sapettaa, että (minunkin) rahat menee huijareiden taskuuni. Kysymys siis on VÄÄRINKÄYTÖKSISTÄ eikä siitä, että nostaa tuet jotka kuuluu lain mukaan sossun asiakkaalle.EuroJR kirjoitti:Mielestäni Albaanisissi iskee tässä perustotuuteen. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka antaa.
"On turha taistella tuulimyllyjä vastaan, parempi etsiä vallitsevasta yhteiskuntajärjestelmästä porsaanreiät ja käyttää niitä hyväkseen" - Renny Harlin
Heh, nojoo. Kyllä se toimii ainakin jos vähän säätelee, mut emmä ny kovin kateellinen vielä olisi niistä masseista mitä noista virastoista saapi vaikkakin jossain päin maailmaa hyvin niillä elelee, tosin tietysti jos saapi jotain hommaa sieltä päin maailmaa niin mukavat sivutulothan tuet tekee.EuroJR kirjoitti:Bombay kirjoitti:Mitä mieltä muuten olette näistä tapauksista, jotka muuttaa halpaan maahan tyyliin Thaimaaseen ja nostavat silti Suomen tukia, joko netin tai luottokaverin avulla?
Minä olen heille kateellinen, jos homma todellakin noin helposti toimii
Juurikin näin.jamppa kirjoitti:Helppoahan tuo nykyään on nostella suomen tukia ja asustella jossain lämpimässä. Työvoimatoimiston työnhaunkin voi nykyään tehdä netissä pankkitunnuksilla ja taas juoksee kela rahat. Sitten vielä sinulla on joku hyvä ystävä joka täyttää sosiaalitoimiston paperit ja lukee tärkeän postisi voit rauhassa asustella muualla, voit vuokrata vielä pimeästi kämppäsi jonka valtio kustantaa niin saat mukavat lisä tulot päivärahojen päälle.