Itse asiassa tuota pohdin itsekkin heti viestin lähettämisen jälkeen kun vielä katselin karttaa, mutta ei enää onnistu viestin editoiminen. Olen tässä samaa mieltä sinun kanssa, että kierto Ratakistonkadun kautta olisi kyllä todennäköisempi vaihtoehto kuin u-käännös nokian tiellä.Nakkiotsa kirjoitti:Jos spekuloida halutaan niin esitin aiemmin teorian K:n kääntymisestä Nokiantieltä (Nokiaa kohti ajaessaan) takaisin Ratakistonkadulle, ehkä aikeenaan palata lähtöpaikkaan pakoon seuraavaa autoa. Ei ole kuitenkaan osannut ja ajanut suoraan Ratakistonkatua ja päätynyt kääntymään Nokiantielle ja, yllätys yllätys, suoraan tuntemallemme bussipysäkille. Mahdollista, ei kovin todennäköistä.
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
Hercules P
- Alibin satunnaislukija
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
Hercules P
- Alibin satunnaislukija
Mistä tämän olet saanut tietää? Olet siinä oikeassa, että on siinä ajettu alaskin päin koska tie loppuu ylhäällä silmukkaan, mutta silmukan oikeasta reunasta pääsee talojen pihaan "pikkutielle tai pihatielle alamäkeen, joka tulee takaisin Likolammenkadulle hieman alempana katua nokian tielle päin. Tai näin ainakin olen tuon päätelly karttojen ja paikanpäällä käyneiden kommenttien perusteella.simohovari kirjoitti:Skootterilla oli ajettu Likolammenkatua alaspäin,ei ylös.
Uskon, että niiden bilepoikien osuus on kaivettu pohjamutia myöten. Joko se on edelleen tutkintahaara tai sitten heidät voidaan vaan aukottomasti sulkea pois. Tuo samainen tutkinnanjohtaja munasi Teemu Puumalan kanssa sen verran pahasti, ettei toista kertaa tuosta vaan usko kavereiden sanaa: "se lähti kotiin..." Teemun kanssahan kesti 2-3kk ennen kuin keksivät alkaa tutkimaan sitä viimeisen illan kämppää ja ymmärtääkseni ne kaverit on edelleen pääepäiltyjä, vaikkei todisteita olekaan tarpeeksi saatu ja ruumis on hukassa. On sen verran karvas kalkki ollut tuolle Kallioniemelle, että tällä kertaa toivottavasti ja oletettavastikin osaa epäillä heti myös bileseuruetta.
-
Rampo Edogawa
- Poliisikoira Rex
Tätä kaveria ei ole edelleenkään etsintäkuulutettu liittyen tähän tapaukseen, joten on sillä kai joku väli? Jonkun Facebook-riidan eskaloituminen tänne on kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Joku nettisalapoliisi etsi toisesta ryhmästä henkilöitä ja alkaa syyttelemään heitä Kestin katoamisesta toisessa ryhmässä. Aivan naurettavaa.miraline kirjoitti:Työt häiritsevät palstailua..
ArcticEli: Taisin jo aiemmin vastata ku pohdit, että mitä jos minun nimeni ja kuvani löytyisivät täältä, mutta vastaanpa uudelleen. Eli jos nimeni löytyisi jo useammaltakin nettisivulta joissa listataan etsintäkuulutettuja ja velallisia niin aika sama vaikka se nimi löytyisi joltain keskustelupalstaltakin.
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
Jos Karo on lähtenyt kyytiin, mitä epäilen voi löytyä mistä vaan.
+- 80 km. Eli vaikeaa on etsiä. En usko että läheltä löytyy.
Jos olis vain mennyt metsään nukkumaan, olisi varmaan selvinnyt( ilman rikosepäilyä)
Mutta poliisillahan on jo faktaa asiasta kun epäilee tapausta tappona. .
Jos olis vain mennyt metsään nukkumaan, olisi varmaan selvinnyt( ilman rikosepäilyä)
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Poliisihan on lausunnoissaan sanonut, että tällä hetkellä tapausta tutkitaan tappona, jotta voidaan käyttää pakkokeinoja. Ruumis kun on edelleen kateissa. Tosin tuolla muutama viesti sitten kopioin sen, missä poliisi kertoi, että heillä on nyt kokonaiskuva tapahtumista.haamu kirjoitti:Jos Karo on lähtenyt kyytiin, mitä epäilen voi löytyä mistä vaan.
-
simohovari
- Susikoski
Aamulehden toimittajalta joka tuli tapahtumapaikan lähellä sijaitsevalle uimarannalle parisen viikkoa sitten.Oli tekemässä juttua Karoliinan katoamisesta.Saman päivän lehdessä oli ollut juttu ja kuvia skootterin löytymispaikalta.Uteliaisuuttani kyselin asiasta ja hän kertoi että skootteria oli ajettu alamäkeen sen törmätessä kantoon.Hercules P kirjoitti:Mistä tämän olet saanut tietää? Olet siinä oikeassa, että on siinä ajettu alaskin päin koska tie loppuu ylhäällä silmukkaan, mutta silmukan oikeasta reunasta pääsee talojen pihaan "pikkutielle tai pihatielle alamäkeen, joka tulee takaisin Likolammenkadulle hieman alempana katua nokian tielle päin. Tai näin ainakin olen tuon päätelly karttojen ja paikanpäällä käyneiden kommenttien perusteella.simohovari kirjoitti:Skootterilla oli ajettu Likolammenkatua alaspäin,ei ylös.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Eiköhän tässä ole enää kaksivaihtoehtoa:
a) aiemmin esittämäni kaappausteoria
b) BMW kolmikko auttamassa mopon ja tytön ruumiin hävityksessä
En jotenkin jaksa uskoa, että kolme voisi olla niin pöllöjä keskenään, että tappaisi pienen tytön.
Jos BMW-kolmikko on ollut apureina, johtaisi jäljet lähtöpaikkaan. Ja hämmentävää on se, että tuon BMW:n on nähty olevan tuossa pysäkillä jo yli tuntia aikaisemmin. Jokin ei edelleenkään istu kohdilleen.
Hämmentävää, että ilmoituksia 'seuraajista' on tullut niinkin paljon, kuin AL uutisoi.
Pahoittelen jos toistelen samaa. Sivusto on niin tukossa, etten reissuni aikana tulleita sataa sivua pääse lukeman.
Täytyy toivoa, että tämä oikeasti selviää.
a) aiemmin esittämäni kaappausteoria
b) BMW kolmikko auttamassa mopon ja tytön ruumiin hävityksessä
En jotenkin jaksa uskoa, että kolme voisi olla niin pöllöjä keskenään, että tappaisi pienen tytön.
Jos BMW-kolmikko on ollut apureina, johtaisi jäljet lähtöpaikkaan. Ja hämmentävää on se, että tuon BMW:n on nähty olevan tuossa pysäkillä jo yli tuntia aikaisemmin. Jokin ei edelleenkään istu kohdilleen.
Hämmentävää, että ilmoituksia 'seuraajista' on tullut niinkin paljon, kuin AL uutisoi.
Pahoittelen jos toistelen samaa. Sivusto on niin tukossa, etten reissuni aikana tulleita sataa sivua pääse lukeman.
Täytyy toivoa, että tämä oikeasti selviää.
Nuotio & Äreät Tiput
Kirjoitin pitkän liudan omasta huonosta numeromuististani yrittäen selittää ja havainnollistaa sitä, etä silminnäkijän havoinnot ovat ihan mahdollisia, mutta onnistuin hävittämään sen kun foorumi kaatui. Normaalista ei voida tässä yhteydessä minusta lainkaan puhua, koska ei ole mitään normaaleja asioita mitä ihminen havainnoin, vaan jokainen havainnoi maailmaa omasta näkökulmastaa, kaikilla ei ole edes mahdollisuuksia havaita samoja asioita. No tiivistettynä minulla on niin huono numeromuisti, että osaa ulkoa edes meidän rekkarimme numero-osaa (sama auto ollut meillä pian neljä vuotta) enkä omaa kännykkänumeroani (sama numero ollut pian kaksi vuotta), en oppinut kertotaulua ulkoa koskaan. Huonoa näkömuistiani numeroiden suhteen selittää se, että en tosiaan ole ollenkaan hyvä numeroiden kanssa missään, en ole koskaan ollut. Jos yrittäisinkin bongata jonkin rekkaria minulla saattaisi olla vaikeuksia kirjoittaa sitä ylös yhden silmäyksen perusteella, kun en voisi sitä tarkistaa.
Sen sijaan kiinnitän huomiota pieniin epäolennaisuuksiin, joihin moni muu ei kiinnitä ja saatan pystyä kuvaamaan niitä hyvinkin tarkasti. Minulla ei todellakaan ole mitään valokuvamuistia, mutta joskus saatan yhden silmäyksen perusteella osata kertoa vielä pitkänkin ajan päästä tarkalleen esimerkiksi mitä jokin kaappi sisälsi, ja miten tavarat siellä olivat. Esimerkiksi autistilla saattaa sen sijaan hyvinkin olla valokuvamuisti, kuinka ihmeissään ihmiset olisivatkaan jos autolla olisi ajanut ohi lievästä autismista kärsivä, jolla olisi oikeasti se jota kutsutaan valokuvamuistiksi. Valokuvamuisti oikeasti on hyvin harvinainen eikä sillä ole mitään tekemistä normaalin kuvamuistin kanssa kuten esimerkiksi täältä voi lukea ja google auttaa tässä asiassa muutenkin http://fi.wikipedia.org/wiki/Valokuvamuisti
Nokiantiellä tämän bussipysäkin kohdalla on katuvalot, joten silminnäkijän havainnot ovat ihan mahdollisia tehdä, niitä ei tarvitse tehdä pilkkopimeässä eikä ainoastaan oman auton valoissa. Googlemapsista voi tarkistaa, että kyseisellä paikalla on valot, jos ei minua usko tai epäilee, että olen havainnoinut väärin.
http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119469 ... eolle.html Tässä yksi esimerkkitapaus siitä, että kyllä ne useammat ihmisen joukotkin pystyvät hirmutekoihin.
Sen sijaan kiinnitän huomiota pieniin epäolennaisuuksiin, joihin moni muu ei kiinnitä ja saatan pystyä kuvaamaan niitä hyvinkin tarkasti. Minulla ei todellakaan ole mitään valokuvamuistia, mutta joskus saatan yhden silmäyksen perusteella osata kertoa vielä pitkänkin ajan päästä tarkalleen esimerkiksi mitä jokin kaappi sisälsi, ja miten tavarat siellä olivat. Esimerkiksi autistilla saattaa sen sijaan hyvinkin olla valokuvamuisti, kuinka ihmeissään ihmiset olisivatkaan jos autolla olisi ajanut ohi lievästä autismista kärsivä, jolla olisi oikeasti se jota kutsutaan valokuvamuistiksi. Valokuvamuisti oikeasti on hyvin harvinainen eikä sillä ole mitään tekemistä normaalin kuvamuistin kanssa kuten esimerkiksi täältä voi lukea ja google auttaa tässä asiassa muutenkin http://fi.wikipedia.org/wiki/Valokuvamuisti
Nokiantiellä tämän bussipysäkin kohdalla on katuvalot, joten silminnäkijän havainnot ovat ihan mahdollisia tehdä, niitä ei tarvitse tehdä pilkkopimeässä eikä ainoastaan oman auton valoissa. Googlemapsista voi tarkistaa, että kyseisellä paikalla on valot, jos ei minua usko tai epäilee, että olen havainnoinut väärin.
http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119469 ... eolle.html Tässä yksi esimerkkitapaus siitä, että kyllä ne useammat ihmisen joukotkin pystyvät hirmutekoihin.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
-
LeisureSuitLarry
- Aloitteleva Besserwisser
Näin tämän tilanteen itsekin suurin piirtein arvelisin menneen.Hercules P kirjoitti: Asiaan eli spekuloimaan teorioilla.
Klo 2:30 - Kk lähtee ajamaan Villilänkadulta kotiinpäin ohjeiden mukaan. Jos kellonaika on suurinpiirten se, kun hän poistuu ovesta, niin olettaisin että siinä menee 1-5min ennekuin hän on lähtenyt oikeasti liikkeelle skootterilla.
Klo 2:33-2:40 KK ajaa Nokian tietä keskustaan päin. Jostain syystä hän kääntyy takaisin. Syy voi olla, että hän kokee tulleensa seuratuksi tai sitten kuten aiemminkin olen ehdottanut, hänet pysäytetään tai ajetaan eteen Nokian tien ja Tesoman valtatien risteyksessä (Tämä auto ehkä on ollut moottoritiellä kytiksellä milloin hän lähtee). Tähän hän varmaankin ehtisi Villilänkadulta parissa minuutissa. Lähtee ajamaan takaisinpäin Nokian tietä ja auto seuraa perässä.
Klo 2:40-2:50 hänet pysäytetään sinne pysäkille ja siinä käydään jotain sananvaihtoa. KK otetaan auton kyytiin.
2:50-3:10 Joku miehistä ajaa skootterin Likolammenkatua ylös oikaistaakseen johonkin sovittuun paikkaan. Kypärä roikkuu tangossa, koska ei mahdu päähän. Kuski ajaa pimeällä tiellä mahdollisimman nopeasti eikä osaa odottaa tiukkaa kaarretta ja töräyttää päin kantoa ja aitaa. Keräilleessään itseään ylös, hän huomaa liikettä tai kuulee postinjakajan ääniä. Menee sivummalle seuraamaan tilannetta, mutta ei pääse skootterille takaisin, koska siihen tulee myös talonmies ihmettelemään. Päättää lähteä jalkaisin muiden henkilöiden luo, joille on soittanut että skootteri jää nyt sinne kolarin takia. Nousee Nokian motarilla odottavaan autoon (Mikäli tämä auto on nähty vasta näihin aikoihin)
3:10 - x:xx KK:lle sattuu jotain ikävää tai sitten hän ei halua itse tulla julkisuuteen.
Jos kyseessä on selvästikin tuunattu BMW ja tuona iltana on alueella ollut Manse Cruising, niin eiköhän syyllisetkin ole tuolla Manse Cruisingissa olleet. Sieltä on varmasti saatu harrastajien kuva- ja videomateriaalia, josta luulisi tuntomerkkeihin sopivan porukan sekä auton rekisterinumeroineen löytyneen jo kauan sitten.
Lisättäköön vielä, että uskoisin oikean bussipysäkin jossa tapaaminen tapahtui, olevan Likolammenkadun kohdalla.
Toinen pieni yksityiskohta jonka uskon olevan julkisuuteen annetussa tiedossa pielessä, on auton malli. Luulen että se on joku muu tumma BMW kuin 3-sarjan Compact, koska tuossa mallissa ei näkyvää spoileria ole muuten kuin erillisesti asennettuna ja ne ovat todella harvinaisia.
Katsotaan osuvatko arvaukset.
Viimeksi muokannut LeisureSuitLarry, Ke Elo 24, 2011 6:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko BMW-foorumin keskustelu edennyt mihinkään poliisin tiedustelun jälkeen? Näyttää ettei se alue ole rekisteröitymättömille luettavissa. Jopa aika todennäköistä on se, että kyseinen bemarimies on palstalla vieraillut, ehkä jopa kirjoittajana.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Wilkku, näimpä juuri. Minua ihmetyttää enemmän ne, jotka eivät usko, että joku voisi muistaa noin hyvin. Tottakai nämä noin 3 viikkoa välissä ovat hämmästyttäviä, mutta hän on saattanut näkemäänsä hetken vatvoa mielessä, jolloin muistijälkiki on vahvempi ja se on helpompi muistaa myös myöhemmin.
Jos joku tulisi nyt kysymään minulta, että millaisia autoja tässä parkeissa (joihin näen asunnostamme) on tänään ollut, niin en osaisi kyllä sanoa mitään. Sen sijaan jos joku kysyisi, millaisia ihmisiä on tänään kävellyt noilla kaduilla, jotka menee ohi, niin osaisin antaa hyvinkin tarkat tuntomerkit vaatteita, hiuksia ja laukkuja myöden useammastakin, vaikken ketään ole erityisemmin kyttäillyt
Jos joku tulisi nyt kysymään minulta, että millaisia autoja tässä parkeissa (joihin näen asunnostamme) on tänään ollut, niin en osaisi kyllä sanoa mitään. Sen sijaan jos joku kysyisi, millaisia ihmisiä on tänään kävellyt noilla kaduilla, jotka menee ohi, niin osaisin antaa hyvinkin tarkat tuntomerkit vaatteita, hiuksia ja laukkuja myöden useammastakin, vaikken ketään ole erityisemmin kyttäillyt
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minua mietittyttää motiivi. Miksi kolme täysi-ikäistä (?) miestä nappaisi kyytiinsä nuoren tytön ja tappaisi tämän?
Ei mahdu minun järkeeni!
Mitä tuolla Villilässä oikein tapahtui Karon viimeisen puhelun jälkeen? Ainakin kaksi muuta poikaa poistui yksitellen? Miksi yksitellen? Eikös noilla nappuloilla ole tapana pärisyttää niitä mopojaan laumassa?
Vai oliko pojat edes laumassa?
Jos poliisi tutkii tapausta tappona, tulee eittämättä mieleen, että sillä on jotain näyttöä siitä, että Karoliina on kuollut? Onko?
Ei mahdu minun järkeeni!
Mitä tuolla Villilässä oikein tapahtui Karon viimeisen puhelun jälkeen? Ainakin kaksi muuta poikaa poistui yksitellen? Miksi yksitellen? Eikös noilla nappuloilla ole tapana pärisyttää niitä mopojaan laumassa?
Jos poliisi tutkii tapausta tappona, tulee eittämättä mieleen, että sillä on jotain näyttöä siitä, että Karoliina on kuollut? Onko?
Nuotio & Äreät Tiput
Enpä tiedä, mutta kyllähän poliisi selvästi antaa ymmärtää että tietää hieman enemmän kuin kertoo julkisuuteen.MissHolmes kirjoitti: Jos poliisi tutkii tapausta tappona, tulee eittämättä mieleen, että sillä on jotain näyttöä siitä, että Karoliina on kuollut? Onko?
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
MissHolmes kirjoitti:Minua mietittyttää motiivi. Miksi kolme täysi-ikäistä (?) miestä nappaisi kyytiinsä nuoren tytön ja tappaisi tämän?
Ei mahdu minun järkeeni!
Miksi kukaan täysi-ikäinen tai ei täysi-ikäinen ylipäänsä raiskaa, kohtelee väkivaltaisesti, tappaa tai murhaa ketään? Näin kuitenkin tapahtuu jatkuvasti, yksin ja joukolla.
Ehkä ilta oli sellainen, että jonkun täytyi lähteä kotiin aiemmin, toisten ei, joten jäivät vielä viettämään iltaa keskenään.
Poliisi on kertonut tutkivansa tapausta tappona, jotta voivat käyttää tarvittaessa pakkokeinoja. Ruumista ei viime tietojen mukaan ole löytynyt eikä muutakaan tietoa ole tullut ulos, että tiedettäisiin Karoliinan kuolleen.