Profilointeja käyttäjistä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Siru83
Adrian Monk

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Onneks Valdovas lähti tauolle. En ole pitkään ollut aktiivinen täällä, mutta sen aikaa kun olen häneltä ei ole tullut yhtäkään asiasisältöistä järkevää viestiä. Tyyppi on kyllä kirjottanut tyyliin 3000 viestiä, mutta uudemmista valtaosa näyttää olevan pitkiä lainauksia ja niiden lyhyttä kuittausta, ylipitkiä aiheeseen liittymättömiä (usein vieraskielisiäkin) litanioita, muiden keskustelijoiden tahallista ärsyttämistä tai jotain täysin höpönlöpöä. Hän vaikuttaa jotenkin sellaiselta vähän narri-tyyppiseltä, joka ei uskalla ärsyttää ihmisiä oikeassa elämässä niin tekee sen turvallisessa ympäristössä. Eikä se mitään, jos pitäisi ne asiattomat viestinsä vapaassa keskustelussa, mutta kun hän pilaa asiallisia ketjuja.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Tsot tsot, Valdovas on muokkautunut osaksi sivun persoonaa todella vahvasti näppärien kuviensa ja kommenttiensa ansiosta!
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Itse en osaa sanoa oikein mitään Valdovasista, mutta häntä kiinnostaa erityisesti Susanne Lindholmin henkirikos, voin muistaa väärin mutta joku näistä 1980-luvun naissurmista Helsingissä oli syy jonka Valdovas muistaakseni kertoi syyksi palstalle liittymiseen. Itselleni on pistänyt silmään vain melko neutraaleja ja asiallisia kommentteja pääsääntöisesti.
Bannit sitten hoitelee yp joten siihen en ole mikään sanomaan oliko aiheellinen vai aiheeton, se aikaisempi putkayö oli kyllä sikäli aiheellinen että huomasin useamman Valdovasin pitkän (turhan) lainauksen ja se kuitattiin jollain turhalla heitolla.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Ettei menis aivan ohi aiheen tämä ketju niin yritän proffata ton Matlockin.
Asuu jossain Helsingin liepeillä, syntyisin muistaakseni K nimisellä paikkakunnalla. Iästään huolimatta taitaa olla eläkkeellä.
Koulutustaso tuskin on amista kovinkaan paljon korkeampi.
Välillä osoitta poikkeuksellista aktiivisuutta joitakin osioita kohtaan.
Todennäköisesti poikamies eikä lapsia.
Luonteeltaan hiukan syrjään vetäytyvä vaikka haluaisikin live-elämässä olla sosiaalisempi.
Viime kuukausina on luonnut huomattavan neutraalimman tyylin aikisempaan verrattuna.
Pitää kuitenkin itseään hiukan muita parempana kun kirjoituksiakin on kertynyt puolessatoista vuodessa noinkin paljon.
Tarve olisi kova päästä modeksi moden paikalle kun aikaa olisi vaikka muille jakaa.
Varmaan ihmisenä livenä ihan jees tyyppi kunhan alkukankeudestaan luopuu.
Kun aikaa hänellä on riittämiin niin osallistuu monelle palstalle ja taisi jossain kertoakkin olevansa modena jollakin palstalla.
En kaunistellut tai kierrellyt vaan tää oli mun profilointi Matlockista.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ei tuo profilointi ihan metsään mennyt kakkosurpolta (luonnollisestikaan kaikkea ei hän voi tietää oikein), sen verran korjaan että lapsi(a) on, muut seikat jääköön muiden profiloitaviksi, sitä odotellessa :wink:
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Tara.

Kompleksinen persoona -enkä tarkoita kompleksikimppua vaan monitahoista ja -mutkaista.

Wikipediaa mukaillen (hakusana kompleksinen);

Taran ominaisuuksista
-niiden kuvaaminen vaatii paljon tilaa ja aikaa
-niitä on useata lajia
-ne ovat yksinkertaisten ja kaoottisten järjestelmien välissä
-ne liittyvät psyykkisiin ja fyysisiin järjestelmiin tai laskennallisuuteen
-niihin syntyy järjestystä itseorganisoitumisen kautta
-ne ovat järjestystä kaaoksen reunalla

Timantti on yksinkertainen rakenne, kaasun käyttäytyminen on kaoottista ja Tara-timantti on kompleksinen. Kaoottiset järjestelmät voidaan yksinkertaistaa ja hallita esimerkiksi tilastollisella käsittelyllä. Tätä ei voida tehdä kompleksisille järjestelmille. Eikä Taralle.
(meneekö huumoriseulastasi läpi maallikkodiagnoosi, tehty ilman naamankuvaa, joten epävalidi; selvä kompleksinen PTSD -tapaus,
vrt. http://koti.welho.com/marhalla/TR_kompl ... _PTSD.html)

Älykäs -en lähde Mensatesteille kanssaan kokeilemaan.

Ärsyttävyys; nollasta sataan kolmessa sekunnissa.

Luultavasti sietämättömyys ja rakastettavuus 100%.

Kyökkipsykologinen arvio; haluaa asioiden tapahtuvan välittömästi ja viivyttelemättä. Itseasiassa olettaa ne jo tässä vaiheessa tehdyksi.

Ei narise vaan räyhää :?: .
Siru83
Adrian Monk

Profiloidaan DollariExpressiä.

Ensinnäkin, itselläni oli Dollarin ulkonäöstä pitkään sellainen mielikuva, että hän on hyvin hoikka, ristiveriset hiukset, siniset silmät, hieman epäsiisti kampaus ja hieman rottamainen ulkonäkö/olemus. Mutta hänen noista hormoni-kommenteistaan johtuen mielikuvani muuttui, ja nyt hän on isokokoinen ja lihaksikas.

Sitten, mitä persoonallisuuteen tulee, niin DollariExpress on välillä hyväntuulisen oloinen, välillä taas tosi huonolla tuulella. Dollarin ajoittainen huonotuulisuus kanavoituu toisinaan verbaalisena aggressiivisuutena täälläkin. Ja Dollari on jotenkin poikamainen. Vaikka ikää varmaan onkin 40 +, niin hän kuulostaa hyvin poikamaiselta.

DollariExpress vaikuttaa myös jotenkin kiihkeältä persoonalta. Siis hän saattaa reagoida asioihin voimakkaasti. Mutta sellainen perusjärki näyttää kuitenkin olevan taka-alalla. Uskon Dollarin olevan ihminen, joka kuuntelee muita ja pystyy kyseenalaistamaan omat käsityksensä, jos ympäristöstä tulee informaatiota mikä tekee sen aiheelliseksi. Dollari ei ole niitä ihmisiä, jotka eivät pysty myöntämään olleensa väärässä.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Tekisipä mieleni vähän härkää profiloida, mutta ehkä tilanne on niin tulenarka, että jätetään toiseen kertaan. ;)

Sen sijaan käyttäjä Hannaaaa on aiheuttanut sekä ihastusta, että vihastusta: hirveästi kommentteja, joiden sisältö on lyhyttä ja melko usein myös melko turhaa. Muutama hyvä osuma, vaikkakaan ketju ei ole aina ollut oikea... Vähän sellainen ad/hd, jolla on pieni oppimishäiriö ja aivot, jotka eivät aina keskity ajattelemaan kun näppis jo laulaa. Vaikutelmaltaan siis teini, joka juuri opettelee aikuisten saappaisiin astumista.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Siru83
Adrian Monk

VoDKa kirjoitti:Sen sijaan käyttäjä Hannaaaa on aiheuttanut sekä ihastusta, että vihastusta: hirveästi kommentteja, joiden sisältö on lyhyttä ja melko usein myös melko turhaa.
Ketä hän on ihastuttanut? Sinua? Minä en nimittäin ole lainkaan huomannut sellaista ilmiötä. Hän pyrkii tuomaan itseään esille laittamalla "shokki-uutisia", mahdollisimman karmaisevia seksuaalirikosjuttuja, joila ei ole sisällöllistä arvoa. Tällaiset aiheet aiheuttavat "onpa kammottavaa"-tyyppisiä ihmettelyjä täynnä olevia keskusteluja ja siis aivan turhia.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Siru83, järkähtämättömästi aina oikeassa, kenties siksi, että on elämässään kokenut koviakin(?). Laukoo (omia) totuuksiaan aina täyslaidalta, pysähtymättä kuulostelemaan ilmapiiriä. Pieni ripaus herkkää korvaa ja empatiaa ei olisi pahitteeksi, mutta taitaa olla turha toivo niitä häneltä odottaa. Toivottavasti kasvaa aikuiseksi edes joskus.

Itse asiassa Siru83 taitaa muistuttaa aika paljon mua itseäni parikymmentä vuotta sitten, ei siis ihme, että enimmäkseen ärsyttää muita hyvästä tarkoituksestaan huolimatta :shock: :?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

VoDKa on nokkava, pieni mies, jonka asuinpaikasta ei ole tietoa, mutta se saattaisi olla jokin Etelä-Suomen keskisuuri kunta, jossa on paljon mustalaisia ja öisiä morataisteluita nakkikioskijonossa. Hän saattaa muuttaa tiheään tahtiin. Hän asuu kerrostalokaksiossa kahden koiran kanssa, jotka ovat ainoat olennot, joihin hän luottaa. VoDkaa ei koskaan kutsuta taloyhtiön kokouksiin ja kaikki samassa kerroksessa asuvat lapset pelkäävät häntä.
Hänellä on ollut värikäs, joskin varsin musta elämä, mutta hän ei ole jäänyt märehtimään surujaan, vaan on kyennyt eheytymään ja siirtymään elämässä eteenpäin.
VoDKa osaa aina käyttäytyä asiallisesti ja puhua asiallisesti käyttäen selkeitä lauserakenteita, ja hän olettaa, että kaikki aikuiset ihmiset pystyvät samaan. Usein hän huomaa, ettei näin ole, ja silloin hänen tekee mieli ampua itsensä tai heidät.
Vapaa-aikansa hän viettää siemaillen viiniä suuressa kotikirjastossaan, sekä luonnon helmassa eläintensä kanssa, mukanaan kallis kamera, jolla hän kuvailee synkkää maailmaa.
Jonain päivänä VoDKa joutuu vankilaan, karkaa sieltä jollain erittäin luovalla keinolla kuten lakanaköydellä, tapaa pullantuoksuisen naisen, menee naimisiin ja saa ainakin kolme pikku-Vodkaa.

Siru83, mitkä ovat riittävän tärkeän/olennaisen alustuksen kriteerit?
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Siru83 kirjoitti:Ketä hän on ihastuttanut? Sinua? Minä en nimittäin ole lainkaan huomannut sellaista ilmiötä. Hän pyrkii tuomaan itseään esille laittamalla "shokki-uutisia", mahdollisimman karmaisevia seksuaalirikosjuttuja, joila ei ole sisällöllistä arvoa. Tällaiset aiheet aiheuttavat "onpa kammottavaa"-tyyppisiä ihmettelyjä täynnä olevia keskusteluja ja siis aivan turhia.
Hannaaaa:n jutuista useampi on jäänyt mieleen kuin yksikään sinun kirjoituksistasi ikinä koskaan - vaikka aina ei välttämättä tosiaan ole osuttu oikeaan paikkaan, niin ainakin yritystä on ollut vähän enemmän kuin siinä, että käydään kitisemässä otsikon X alla, että minusta toi on ihan tyhmä, miten sä voit tykätä siitä.

Ansaitsit tällä kuitenkin oman osuutesi tämän viestin loppupuolella.
Valoviikate kirjoitti:VoDKa on nokkava, pieni mies, jonka asuinpaikasta ei ole tietoa, mutta se saattaisi olla jokin Etelä-Suomen keskisuuri kunta, jossa on paljon mustalaisia ja öisiä morataisteluita nakkikioskijonossa. Hän saattaa muuttaa tiheään tahtiin. ....
Lyhensin hieman tekstiäsi, mutta totean samaan syssyyn, että meinasi mennä viinit väärään kurkkuun kun tekstisi luin. Asutko kenties naapurissani? 8) (Yleensä muuten ampuisin mieluummin ne toiset, mutta välillä kyllä tekee mieli piippua näyttää omaankin ohimoon.)

Sitten se luvattu profilointi Siru83:lle, foorumin uudelle marmattajalle.

Olen kerran tuntenut yhden ihmisen, joka tulee mieleen Siru83:sta. Kyseessä oli erittäin pikkutarkka nipottaja, harvinaisen pedantti ja oikein viimeiseen asti pilkkua viilaava ihminen, jonka maailmassa olivat lähinnä mustat ja valkoiset sävyt, harmaa oli jotenkin unohtunut kokonaan. Tämän ihmisen huumorintaju oli niin kuivakka, että aina näitä "vitsejä" kuunnellessa samalla sivusilmällä tuli vilkuiltua ihan mitä tahansa esinettä, jolla ranteensa voisi mahdollisesti saada auki. Tämä ihminen oli pomojen lellikki ja kauhea himopänttääjä, joka ei loppujen lopuksi tiennyt todellisesta elämästä yhtään mitään, vaan eli kuplan sisällä. Niitä ihmisiä, jotka saavat hepulin jos ovenkahvasta tippuu toinen ruuvi ja soittavat jonkun Asiantuntijan paikalle korjaamaan sen. Ja todennäköisesti kirjoittavat siitä vielä jonnekin päin nettiä tuohtuneena. Jokaiseen asiaan oli mielipide sanottavana ja useimmiten sen oli pakko olla juuri luettujen ohjeiden ja sääntöjen mukainen, ilman että asiaa mietti ollenkaan itse. Tämä ihminen oli myös niitä, joille ei ollut muunlaista maailmaa kuin se, mitä säännöt ja yleisesti hyväksytyt käytännöt kertoivat. Luovuus ja itsenäinen kokeilu ei tullut kysymykseenkään. Omat aivot varmasti oli, mutta niiden käyttö oli rajoitettu niihin rajoihin, mihin yhteiskunta oli kouluttanut ja luovinut hänet.
Kaiken kaikkiaan siis sellainen kirjastotätihenkinen ilman minkäänlaista mielikuvitusta tai huumorintajua.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Hairahtelija
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Mä oon kuvitellu että VoDka on nainen :shock:
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Hairahtelija kirjoitti:Mä oon kuvitellu että VoDka on nainen :shock:
Moni muukin on kuvitellut. Minä olen aina kuvitellut, että VoDka ois ihminen. :mrgreen: Vitsi vitsi!
VoDkasta olen aina tykännyt, vaikka en koskaan ole antanut anteeksi (sisimmässäni), että se kerran arvioi minut vanhainkodin vanhimman asukin tasoiseksi. Eihän se nyt ihan hirveästi heittänyt, mutta löytyy täältä pari kesää vanhempiakin! :mrgreen:
Siru83
Adrian Monk

Joo se kertoo jotain ihmisestä, että edes jaksaa lukea tällaisen henkilön juttuja:
Hannaaaa kirjoitti:Saanko arestia, jos oon painannu ihan vaan vahigossa Vasikoi nappulaa?? :(. Painoin kaksi kertaa putkeen vielä, ja kolmannella osuin oikeaan kohteeseen. ANTEEEKKKFFFSSSSS.....

En jaksanut lukea tuota katkeraa itseäni koskevaa tekstiä loppuun asti. Tollanen katkera vuodatus kertoo vaan siitä, että kokee toisen henkilön uhaksi ja tuntee alemmuutta suhteessa häneen. Oudointa on, että tällaiset henkilöt ylipäänsä, joku Vodka, jota en ole itse noteerannut tai joku Salander, jonka yhtäkään juttua en ole varmaan koskaan lukenut, alkaa tilittämään. Ihan tiedoksi kaikille muillekin: saatte olla mitä mieltä haluatte, ei paskaakaan kiinnosta :)
Vastaa Viestiin