Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Timppa kirjoitti: "Musta/ruskea", siis onhan noita tosi paljon, joissa on molempia värejä.
Jos nyt aletaan saivarrella, niin musta/ruskea tarkoittaa musta TAI ruskea. Musta-ruskea tms olisikin jo eri juttu...

Minulle tuli sellainen olo, että tuo eka silminnäkijä olisi esim. jotenkin julkinen henkilö, eikä poliisi tästä syystä epäilisi puheita. Esim. joku tunnettu tamperelainen (autoihin perehtynyt) näyttelijä joka on lomaillut ensin ulkomailla ja sitten ympäri Suomea. Tietysti se siis voi olla ihan joku "tavallinenkin" ihminen, tuollainen vain tuli mieleen.
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja murjaani »

kettulainen kirjoitti:
Tässä kun mietin keissiä, niin en kyllä itsekään ilmoittautuisi vapaaehtoisesti tämän jutun yhteydessä.
Mikset? Ellei omallatunnolla ole jotain muuta, se on eri asia. Mutta ilmoittautuminen lähes kaikista edullisinta jos syytön on, sillä jos poliisit bemarityypit syyttöminäkin kiinni saavat, niin ei sekään herkkua ole. Joutuvat joka tapauksessa kuulusteluun ja varmasti vielä kovaan sellaiseen, koska eivät ilmoittautuneet.
!
Minä en tässä vaiheessa vapaaehtoisesti sotkeentuisi tähän juttuun semmoisena kuin se nyt on. Tuoreeltaan olisin ilmoittautunut, mutta en nyt. Tässä tapauksessa pelkäisin joutuvani istumaan tuleen jota en ole sytyttänyt ja sitä paitsi luulen että Karon hyvinvoinnin kannalta ei olisi merkitystä mitä kertoisin.

Noin yleisesti ottaen en ole hirmu hanakka ilmoittelemaan poliisille asioista, jos ne eivät ole akuutteja. Olen kyllä ollut poliisin kuultavana silminnäkijänä ja silloin olen puhunut totta mutta vastannut niin suppeasti kuin voin. Pyrkimyksenä ollut ettei kutsuttaisi todistajaksi oikeuteen ja paria poikkeusta lukuun ottamatta en olekaan joutunut.

Ja minulla on motiivina ensisijaisesti rikollisen aineksen välttely, ei niinkään poliisin pakoilu. En osta enkä myy esimerkiksi pimeää viinaa, nappeja tai huumeita. En menetä mitään jos joku diileri narahtaa, mutta ei minua kiinnosta olla siellä salissa nimellä ja naamalla niiden vastapuolellakaan. Haluan elää eri maailmassa aina kun mahdollista.
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

murjaani kirjoitti: Minä en tässä vaiheessa vapaaehtoisesti sotkeentuisi tähän juttuun semmoisena kuin se nyt on. Tuoreeltaan olisin ilmoittautunut, mutta en nyt. Tässä tapauksessa pelkäisin joutuvani istumaan tuleen jota en ole sytyttänyt ja sitä paitsi luulen että Karon hyvinvoinnin kannalta ei olisi merkitystä mitä kertoisin.

Noin yleisesti ottaen en ole hirmu hanakka ilmoittelemaan poliisille asioista, jos ne eivät ole akuutteja. Olen kyllä ollut poliisin kuultavana silminnäkijänä ja silloin olen puhunut totta mutta vastannut niin suppeasti kuin voin. Pyrkimyksenä ollut ettei kutsuttaisi todistajaksi oikeuteen ja paria poikkeusta lukuun ottamatta en olekaan joutunut.

Ja minulla on motiivina ensisijaisesti rikollisen aineksen välttely, ei niinkään poliisin pakoilu. En osta enkä myy esimerkiksi pimeää viinaa, nappeja tai huumeita. En menetä mitään jos joku diileri narahtaa, mutta ei minua kiinnosta olla siellä salissa nimellä ja naamalla niiden vastapuolellakaan. Haluan elää eri maailmassa aina kun mahdollista.

Mikäli bemarimiehet eivät ole syyllisiä eivätkä nähneet mitään ja sama pätee muuten myös skootterihemmoa heidän vierellään, niin jos olisi heti bemarikuulutusten jälkeen ilmoittaneet, että me siellä oltiin, niin pääsisi varmaan aika vähällä. Ja miksi he siitä oikeuteen joutuisivat? Elleivät muuta rikollista ole tehneet.

Tässä kuitenkin menee paljon poliisin resursseja ja aikaa hukkaan, ja kuten jo sanoin, jos pojat jäävät kiinni ja ovat syyttömiä, niin ovat silti pienessä lirissä. En minäkään nyt mitään huumehemmoja alkaisi käräytellä ihan tuosta vaan, kun en minäkään niitä niskaani halua. Tai ketään muutakaan.
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10915
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Järkyttävästi tulee viestejä, heittelen omaa vain väliin.

Jos skootterin on ajanut kantoon joku muu kuin tyttö itse, niin meillä on siis nyt haussa pahasti polvet ja kyynärpäät asvaltti-ihottumassa oleva bemari-poika. Eikö kukaan tuttu tai kaveri olisi ihmetellyt moisia jälkiä?
Lisäksi hän ei ole voinut käyttää kypärää eikä hänellä kaiken järjen mukaan ole ollut edes hanskoja: kuka käyttäisi hanskoja lämpimänä kesäyönä, ollessaan poikaporukan kanssa autoilemassa?

Ja en ymmärrä, miksi jättäisi vilkun päälle, vaikka skootterin hylkäisisikin, sehän tuo varmasti kaikki paikalle, näkyy tosi kauas. Luulisi, että pikkupaniikissakin sen huomaisi sammuttaa. No, känninen ei ehkä huomaisi. Jotenkin silti vilkku kertoo minusta sen, että kolarin jälkeen ei paikalle ole jääty miettimään.

Lisäksi ihmettelen, jos skootterin kahvoista ei olisi saatu sormenjälkiä, mikäli viimeinen kuski on ollut joku muu kuin tyttö, eikä ajajalla ole ollut hanskoja.

Joten olen edelleen enemmän sen teorian kannalla, että tyttö itse törmäsi kantoon ja joko hortoili jonnekin surmansuuhun, tai sitten otettiin kyytiin samantien ja väkisin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
lippoliukas
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Touko 04, 2011 8:45 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja lippoliukas »

Aiemmin joku puhui yhden bilepojan isän olevan 'kokkarimafiasta', tarkoitetaanko termillä kokoomusta vai kokaiinia? :roll:

Joku epäili 15-17vuotiaiden poikien murtuvan kuuluisteluissa mikäli heillä olisi jotain salattavaa. Itse en ainakaan tuota allekirjoita sillä ainakin oman paikkakunnan poliisit uskoivat kaiken sinisilmäisesti mitä heille tuon ikäisenä valehtelin. Viimeinen ja teinien eniten käyttämä kikka on itkeä kuulusteluissa jolloin kaikki lööperi menee täydestä. Tämän seikan vuoksi uskon vahvasti bilepoikien salailevan jotain, syyllisiä he eivät silti välttämättä ole.

Skootterista vielä; mikäli se todellakin on kymco, niin vilkku jää osaamattomalta kuskilta päälle sillä katkaisijaa tulee painaa saadakseen vilkun pois päältä. Monessa muussa skootterissa riittää katkaisijan 'kääntö'. Tämän takia on hyvin todennäköistä että joku toinen ajoi skootterin aitaan, eikä osannut palauttaa vilkkua, kuten KK olisi osannut.
Christiena
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 9:16 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Christiena »

Tämä Karoliina Kestin katoaminen on täyttänyt ajatukseni (vasta) 2 päivää, mutta niin paljon, että hankin tunnukset kirjoittaa tänne. Mulla pyörii samat asiat päässä, havaintoja tai mietintöjä vain. Faktoja kun on vielä niin vähän käytössä.

Ensinnäkin: Eikö ole perusteltua kysyä kuka tai ketkä ovat varmuudella nähneet Karoliinan vielä hengissä? Ne 3 poikaa joitten kanssa KK vietti iltaa. KK on soittanut (tai ainakin ollut puhelinyhteydessä) kaveriinsa klo 02 yöllä (tämä varmasti on tarkastettu kaverin puhelintiedoista). Kaveri on luultavasti myös voinut sanoa poliisille missä ja kenen kanssa KK on/oli silloin. Eli voinemme luottaa, että KK oli ainakin jossain vaiheessa iltaa siellä missä pojat sanoivat hänen olleen?

Yksi poika sanoo, että KK lähti asunnolta klo 02:30. On vain tämän pojan sana siitä, että lähti, että lähti skootterilla kännissä ja mihin kellonaikaan.

Lehdenjakaja sanoo nähneensä skootterin ennen klo 03. Olenko missannut tiedon, mutta en ole missään nähnyt mitään todistetta, että lehdenjakaja varmasti näki skootterin juuri siihen aikaan. Vai onko tästäkin vain hänen sanansa? Mielenkiintoista että tänään hän on tarkistanut ajan olleen klo 03-03:10, eli myöhempi kuin aiemmin. Kukaan muu kuin yksi lehdenjakaja näki skootterin silloin. Tieto on oleellinen, koska jos skootteri olisikin ollut paikalla vaikka vasta 05 olisi paljon pitempi aika siitä kun KK lähti Villilästä.

Sitten se BMW. Minusta on aika outoa että joku tulee 3 viikon kuluttua lomalta ja muistaa niin paljon. Itse kun lomailen, luen kuitenkin aika ajoin kotimaan uutisia netistä. Ettekö te? KK tapaus on ollut aika paljon esillä. En sano, etteikö se olis mahdollista, toki on mutta jos sitä todistetta ei olis tullut, tutkinta oli hyvin eri linjoilla kuin nyt. Onko mitään muuta kuin yhden silminnäkijän todiste tästä porukasta? Oleellisin tieto minusta BMW porukasta bussipysäkillä on se, että auton vieressä oli skootteri ja tyttö, joka voisi olla KK, ja silloin viimeinen bilepaikalle jäänyt poika olisi puhunut totta, että KK lähti todellakin 02:30.

Murha- ja katoamismysteereissä on joitain peruskysymyksiä, joita esittää: mikä oli motiivi? kenellä oli mahdollisuus vaikuttaa tai jopa järjestää KK katoaminen? kuka hyötyi tytön katoamisesta? voiko katoaminen silti vielä olla eksymisestä johtuvaa?

Itseäni on alusta asti vaivannut, ja täällä sen näin jokunen sata sivua sittenkirjoitettuna: "En tajua, miksi rikosta ei voi epäillä, kun on ollut bilepoikien kanssa, mutta kun on nähty autosta tällaisen porukan kanssa pysäkillä, niin heti on tappo." Voi olla, ja toivottavasti onkin, että poliisilla on enemmän tietoa kuin antavat meille. Mutta mielestäni erittäin hyvä kysymys.

Toiseksi: se skootteri. Jos KK itse ajoi skootterin sinne ja kaatui, niin miksi hän joutuisi lehdenjakajasta paniikkiin? Itse pelkään pimeää ja olisin superonnellinen vaan, jos joku sattuisi paikalle, joka voisi auttaa skootterin kanssa. En taatusti menisi piiloon! Jos taas skootteri kaatui ja meni rikki, eikä ollut muuta vaihtoehtoa kuin kävellä takaisin isolle tielle, aivan satavarmasti soittaisin joltakin apua. Jos silminnäkijöiden ja todistajien aikajana on totta, vielä tuntia aiemmin KK puhui kaverinsa kanssa. Miksei hän soittanut apua kolaroituaan skootterin? Koska puhelin oli kadonnut? Vai koska hän ei ollut yksin? Vai koska hän ei skootteria edes ajanut?

Sitten mua vaivaa se taxi, joka on nähty Nokiantiellä, mutta joka ei myöskään ole ilmoittautunut. Miksi ihmeessä taxi ei ilmoittaudu??

Tulipa pitkä juttu, anteeksi :roll: Oli vaan ihan pakko purkaa ajatuksia tästä asiasta.
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Jos skootterin on ajanut kantoon joku muu kuin tyttö itse, niin meillä on siis nyt haussa pahasti polvet ja kyynärpäät asvaltti-ihottumassa oleva bemari-poika. Eikö kukaan tuttu tai kaveri olisi ihmetellyt moisia jälkiä?
Jos ollut vähänkin paksumpaa kangasta olevat farkut ja vähänkin paksumpaa kangasta oleva huppari esim, niin jäljet voivat olla hyvinkin pienet. Itse veikkaisin mustelmia. Ja jos ollut vähänkin isompikokoinen, niin voinut jopa siinä kannon kohdalla hypätä skootterin selästä.

Eräs kaverini nimittäin heitti todella pahan voltin pyörän kanssa. Tai oikeastaan pyörä heitti, koska jotenkin kummasti pyörä töksähti johonkin, kamala meteli ja pyörä lensi kaaressa, mutta kaveri seisoi vieressä silmät selällään ja ihmetteli että mitä vittua. Oli vaan hypännyt pois kyydistä ja kyseessä vielä miestenpyörä, eli ei ihan helpointa hypätä kyydistä. Ja vauhtiakin siis oli.

Ja onhan näitä kolaroineita, joille ei ole käynyt mitään.
Hegetsu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 4:59 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Hegetsu »

seppo69 kirjoitti:Tuosta http://www.youtube.com/watch?v=IIPGbpMZ ... age#t=115s kohdassa on muuten aika syvä sadevesikouru josta kännissä skootterilla kovaa ajettaessa voisi lähteä "mopo käsistä" - kirjaimellisesti.
Kyllähän tosta varmaankin vois menettää mopon hallinnan varsinkin jos tulee huomaamatta ja yllättäen.

Jakez93 (meniköhän nimimerkki oikein?) vois käydä testaa minkälainen se on ajaa ku ilmeisesti asuu ton paikan lähistöllä ja sil on skootteri. :)
jp76
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Tammi 19, 2011 12:39 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja jp76 »

Kuolemannaakka kirjoitti: Lisäksi ihmettelen, jos skootterin kahvoista ei olisi saatu sormenjälkiä, mikäli viimeinen kuski on ollut joku muu kuin tyttö, eikä ajajalla ole ollut hanskoja.
Olisi ehkä saanut, mutta ei varmasti enää. Ensin talonmies siirteli ja kokeili sitä käynnistää, ehkä myös muutama muu asukas, joa sitä oli kerran porukalla ihmetelty. Sitten vielä sisko haki sen sieltä pois. Epäilen aika vahvasti, ettei poliisilla paljon pensseli ole ehtinyt heilua.
seppo69
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 12:07 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja seppo69 »

Hegetsu kirjoitti:
seppo69 kirjoitti:Tuosta http://www.youtube.com/watch?v=IIPGbpMZ ... age#t=115s kohdassa on muuten aika syvä sadevesikouru josta kännissä skootterilla kovaa ajettaessa voisi lähteä "mopo käsistä" - kirjaimellisesti.
Kyllähän tosta varmaankin vois menettää mopon hallinnan varsinkin jos tulee huomaamatta ja yllättäen.

Jakez93 (meniköhän nimimerkki oikein?) vois käydä testaa minkälainen se on ajaa ku ilmeisesti asuu ton paikan lähistöllä ja sil on skootteri. :)
Niin ja voidaan olettaa kuljettajalle alueen olleen täysin vierasta. Ja on myös ollut todella pimeää.
Carat
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 2:21 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Carat »

lippoliukas kirjoitti:Aiemmin joku puhui yhden bilepojan isän olevan 'kokkarimafiasta', tarkoitetaanko termillä kokoomusta vai kokaiinia? :roll:
Kokoomus:Kokkari Kokaiini:Kokkeli ;)
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Sitten se BMW. Minusta on aika outoa että joku tulee 3 viikon kuluttua lomalta ja muistaa niin paljon. Itse kun lomailen, luen kuitenkin aika ajoin kotimaan uutisia netistä. Ettekö te?
Minulla on edelleenkin ystäviä, jotka eivät ole lukeneet tästä asiasta mitään. Asuvat suomessa, käyvät kaupassa, näkevät lööpit, käyttävät tietokonetta ja käyvät töissä. EIVÄTKÄ SILTI TIEDÄ, paitsi sen mitä minä olen nyt heille kertonut. Kaikkia ei kiinnosta ja kaikki ei niin kiinnitä huomiota. Oma ensireaktioni tosiaan oli, kun ekan uutisen luin, että "joko taas" joku kadonnut. Muutamaa päivää myöhemmin vasta luin uutisen jostain syystä ja kiinnostuin, koska tämä on niin pirun outo.
Vai koska hän ei skootteria edes ajanut?
Tätä minä veikkaan.

Kun tästä alettiin puhua ja täälläkin spekuloida, niin ensimmäiset kysymykset oli: Kuka 15 vuotias nyt pimeään metsään menisi tuolloin? Miksi ei soita apua? Miksi jättää tavarat? Miksi ei sammuta skootteria? Miksi pakenisi? Miksi edes ajaisi tuonne?

No kaikkiin kysymyksiin saa vastauksen kun miettiikin, että ajaja oli joku muu kuin Karoliina itse.

Jos olisi ollut niin kovassa humalassa, että ensin ajaa kolarin ja sitten juoksee kännissä metsään, niin ei olisi tuonne asti selvinnyt. Niin kovassa humalassa ei selviäisi. Eri asia jos menee shokkiin tai paniikkiin.
simohovari
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:37 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja simohovari »

Rekisterikilpien vaihto varastettuihin olisikin aika fiksu veto.Poliisilla kuitenkin osoitetiedot alkuperäisten kilpien perusteella.Siinä olisikin pojalla selittämistä,kun poliisit koputtaa ovelle ja pyytää näyttämään auton.Sheriffit naputtelisi rekkaritiedot koneelleen ja hups,kaverilla onkin Ladan kilvet bemarissa.Siinä olisikin selittämistä kerrakseen
Carat
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 2:21 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Carat »

kettulainen kirjoitti:
Kun tästä alettiin puhua ja täälläkin spekuloida, niin ensimmäiset kysymykset oli: Kuka 15 vuotias nyt pimeään metsään menisi tuolloin? Miksi ei soita apua? Miksi jättää tavarat? Miksi ei sammuta skootteria? Miksi pakenisi? Miksi edes ajaisi tuonne?

No kaikkiin kysymyksiin saa vastauksen kun miettiikin, että ajaja oli joku muu kuin Karoliina itse.

Jos olisi ollut niin kovassa humalassa, että ensin ajaa kolarin ja sitten juoksee kännissä metsään, niin ei olisi tuonne asti selvinnyt. Niin kovassa humalassa ei selviäisi. Eri asia jos menee shokkiin tai paniikkiin.
Eikö tämä bilemestan viimeinen poika kertonut, että Karoliina oli lähtiessä "ok" ajokunnossa, eikä kovassa humalassa? Tosin tämä kaverihan jo kerran valehteli.

EDIT:Tai sitten puhui jo silloin ekalla kerralla totta?!? Kävikin saattamassa Karoliinaa johonkin?
Viimeksi muokannut Carat, To Elo 25, 2011 4:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukittu