Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

MissHolmes kirjoitti: Mitä siis jää jäljelle: sieppaus autoon ja henkirikos josssain muualla.
Mutta tapahtuiko se Moottoritien varrella vai Likolammenkadulla? Se on se kysymys nyt.
Totuus
notsopro
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 3:10 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja notsopro »

Marttaakin Martempi kirjoitti:Olen tätä pitkää keskustelua seurannut ja nyt piti ihan kirjautua siitä syystä, että KK:n isän kirjoituksia ihmetellään monissa viesteissä. Seuraan KaksPlussan keskusteluja ja siellä joku Kestin perheen tunteva (tai kirjoittaja tunsi jonkun, joka tunsi perheen) kertoi Karoliinan isän kokeneen kaksi kertaa aivoverenvuodon ja tämä on kuulemma jättänyt jälkensä. Jos (ja kun?) tämä tieto pitää paikkansa, isän sekavat kirjoittelut eivät ole ihme. Kirjoittaja halusi tämän kertoa, koska KaksPlussan keskusteluissa isän reaktioita - ja alun reagoimattomuutta (esim. fb:ssä) - tyttären katoamiseen on ihmetelty.
Isän päivityksistä voi silti lukea tutkintalinjat (väkivalta jota isä ei ole tehnyt, antautuminen ja siskon epäileminen vrt. "molempien lasten elämät yritetään pilata"). päivän kuulustelujen jälkeen. Isää ei kai kukaan suoraan ole epäillytkään (paitsi yhden kirjoittajan 15- vuotiaat jotka veikkasivat KK olevan isäänsä paossa, mikä ikäisiensä ajattelua kyllä heijastaakin). Surua toki jokainen käsitelköön tavallaan ja sairauskohtaukset tokikin jättäneet jälkensä psyykkiseen kapasiteettiin jo sinänsä.
Avatar
Teresa Banks
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

kettulainen kirjoitti:
jerkku kirjoitti:
Mikäli tytöllä oli tässä vaihessaa vielä puhelin tallella, niin hän olisi ensimmäisenä soittanut kaverilleen kysyäkseen tietä "Olen nyt tässä, mistä voi kääntyä Nokiantielle ja käännynkö sinne vai tänne...". Ei kuitenkaan ihan helposti lähde skootterilla auton perään siinä toivossa, että se pysähtyy ja voi kysyä tietä.
Hyvä pointti kyllä. On kuitenki myös ihan mahollista että ei oo kehannut soittaa kaverille ja kertoa olevansa eksyksissä. En osaa selittää miksi, mutta mieti omalle kohalles, ollaan kuitenki kotikaupungissa..
Olen itseasiassa näin tehnykin. Kaupungissa, jossa olen asunut 10 vuotta. .
No siis ilman muuta, naisihmisenä, nuorena tai vanhempana, soitan kavereille ja kysyn tietä, enkä ala keskellä yötä seuraamaan tuntemattomia neuvoa kysyäkseni. :shock:
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
japittaja
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:10 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Varamies kirjoitti:En ymmärrä miten täällä jokunen voi muka kaikenmaailman potkulautoja sekoittaa bemariin. On tuo töpöhäntä ihan ittensä näköinen eikä ainakaan näihin opeleihin ja ehdotettuihin sekoa. Yksi helpoimpia tunnistettavia.
Minä en kyllä näihin yön ja hämärän ajan havaintoihin luottaisi, ellei näkijä ole oikea tuunauksen ja autontunnistuksen ammattilainen. Toikin musta Astra tuunattuna oli todella paljon bemun näköinen, ainakin tavallisen kaduntallaajan mielestä. Oli tai ei, mutta mun pointti on se, että jos poliisi todella lähtee siitä, että auto ON BEMARI, niin monta muuta tärkeää pointtia jää ottamatta huomioon ja todelliset pahantekijät kehrää tyytyväisinä...
ohrana
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Su Marras 02, 2008 10:10 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja ohrana »

kettulainen kirjoitti:Tämäkin on varmaan jo sanottu, mutta kun ensimmäisen kerran näin tuon kuvan tuosta kaatuneesta skootterista, niin se vähän muutti omaakin teoriaani tästä. Tai horjutti tätä.

Minun teorianihan oli, että joku muu ajanut skootteria, säikähtänyt postimiehen valoja (oli ne auton tai pyörän), tästä syystä kolaroinut ja kiireessä poistunut paikalta niin nopeasti kuin suinkin.

Sinun teoriasi on ollut esillä ainakin parikymmentä kertaa jo aikaisemminkin.

Kuvan perusteella tulee sellainen olo, että skootteri ei ole ainakaan kovin kovaa tuohon ajanut. Olisihan se helpostikin rysähtänyt pidemmälle tuosta aidasta ja törmännyt taloon. Ja metelin olisi täytynyt kova olla.

Mistä tiedät, mikä on ollut skootterin vauhti kantoon törmäämisen jälkeen. Voinut olla senjälkeen jo hiljainen.

Tämä ei vielä kumoa teoriaani. Sen sijaan kypärän sijainti. Koska kypärä näyttää siltä, että on vain tipahtanut tuosta skootterin sarvesta tai ISTUIMELTA. Eli ei sitä päästä varmaan kovin kovaa ole heitetty, sillä uskoisin sen lentäneen kauemmas.

Jospa kuljettaja tai joku muu on sen riisunut kuljettajan päästä ja laittanut siihen?

Toisaalta vieras kuski ei välttämättä olisi vetänyt kypärää päähän, joten sehän on voinut sarvesta tuohon kopsahtaa. Siinä mielessä kuva taas tukisi teoriaani.

Kypärässä ei ollut siskon mukaan mitään suurempia naarmuja. Jos se olisi ollut sarvessa, jäljet siinä näkyisivät varmasti,

Vaikka uskon bemarihavaintoon, sillä kukaan ei ole sillä saralla vielä ilmoittautunut, niin kyllä vähän mielessä käy, että joku olisi Karoliinan tuosta vaikka kotiinsa houkutellut parantelemaan haavoja.

Eiko joku muukin olisi voinut houkutella KK.ta nuolemaan haavojaan? Lähialueen asukas esim.?

Toisaalta sitä ei taas tue yhtään mikään muu ajatukseni. Koska en näe järkeä, että tyttö olisi tuonne mistään syystä edes ajanut.

Mikset näe siinä mitään järkeä? Likolammenkadun päästä menee nuorison hyvin tuntema oikopolku. Ehkä joku oli sen KK:lle neuvonut (BMW)?

Ratkaisu voisi tulla, niin saisi edes hetkeksi rauhan näiden spekujen vääntelyltä :D
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Moottoritiellä on ollut liikennettä yöllä. Niin on ollut Nokiantielläkin.

Sieppaus on tapahtunut täsmälleen siinä missä on skobekin.

Ainoa mahdollinen paikka, koska ei ole ollut silminnäkijöitä ja liikennettä.

...eikä siksi myöskään mitään julki tulleita havaintoja.
Nuotio & Äreät Tiput
-Bastard-
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 118
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 9:18 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja -Bastard- »

crashtestdummy kirjoitti:
Ms Poirot kirjoitti: Tämä Likolammenkadun asukas oli vielä eri kuin tuo FB ryhmässä asiasta maininnut. Hän puhui nimenomaan tuosta pysäkistä.
Minä olen ainut joka on 2 kertaa laittanut fb:ssa, että pysäkillä seisoo usein tuollainen etsitty musta bemu, kyseessä sama pysäkki, havainnon on tehnyt puolisoni, joka ajaa siitä usein ohitse iltaisin/alkuöisin, muistaa korimallin varmasti juuri tuommoiseksi, kiinnitti asiaan huomiota jo aikoja sitten, auto seisoo siinä arkisin ja viikonloppuisin, iltaisin ja alkuöisin, joskus vain kuljettaja, joskus useampi, kuvauksen ikähaarukkaan sopivia nuoria miehiä, lähellä on seisonut iltaisin myös nuoria teinityttöjä, mutta autossa olevat ovat vain istuneet autossa ja tytöt hiukan etäänpänä on vaikuttanut, että eivät ole olleet tekemisissä keskenään.
Auton nähnyt henkilö on sitten ajatellut, että ehkä odottaa jotain, joka tulee bussilla, kuitenkin on kokenut tilanteen kummalliseksi ja ajatellut, että kaikki ei ole tässä toistuvassa kuviossa kohdallaan, kun ei ole koskaan nähnyt muuta, kuin sitä ihme kyttäystä auton kanssa.

Kun autosta tuli kuvat tiedotusvälineissä esille, sanoi heti, että tuon olen nähnyt siinä usein.

Nyt sitten joku kysyy onko poliisille ilmoitettu, ei ole, koska näillä eväillä se tuskin on kovinkaan fiksua, eikä auta asiassa suuntaan eikä toiseen. Ei ole rekkaria, eikä muutakaan tärkeätä antaa, joten yhtä tyhjän kanssa, valitettavasti :(

Eikä jokaiseen, jossakin seisovaan autoon voi suhtautua niin, että otanpa kaikki tiedot ylös varmuuden vuoksi, jos mitään sinänsä poikkeavaa ei tapahdu, sitähän ei muuta ehtisi tehdäkkään :lol: saahan sitä parkissa seisoa.
MuxFolder
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Elo 18, 2011 3:14 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja MuxFolder »

Mun on vielä pakko pakittaa näissä teorioissa taaksepäin, vaikka tuo skootteri tuntuukin olevan nyt se kuuma puheenaihe. Mietin, että miten Karoliina olisi voinut sinne bussipysäkille "ajautua". Tuli mieleen, että eikös se illanvietto alkanut siellä uimarannalla?

Onko se uimaranta tämä:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 62&lang=fi

Ainakaan tuon karttapaikan ilmakuvan perusteella siellä Villilänniemessä ei näyttäisi olevan mitään uimarantaa. Eli jos Karoliina oli muistanut sen reitin mistä hän oli paikalle alunperin tullut (olettaen, että tuo nuolella merkitty paikka on se uimaranta), eikä siksi ollut lähtenyt pimeässä "riskeeraamaan" ja ajamaan uutta poikien neuvomaa reittiä? Jos on ajettu Nokiantieltä suorinta reittiä tuonne olettamalleni uimarannalle, niin sinne ajetaan käsittääkseni juuri siitä bussipysäkiltä vasemmalle kääntyvää tietää alikulun alta. Korjatkaa jos olen väärässä. Jos Karoliina olisi tässä tapauksessa lähtenyt ajamaan kotiinsa sitä reittiä, mistä hän on alunperin bilepaikalle ajanut, niin hän olisi joutunut ajamaan tuon bussipysäkin ohi (tässä tapauksessa ilmeisesti pysähtymään siihen juttusille).

En jaksa uskoa, että mistään sovitusta tapaamisesta oli kyse. Miten hän olisi yhtäkkiä osannut sopia tapaamisen alueelle, jota hän ei tunne? Tuo viinanhimo tuntuu myös kaukaa haetulta. Mun on vaikea kuvitella, että 15-vuotiaalle tytölle olisi muodostunut niin kova viinanhimo, että sitä olisi yhtäkkiä pakko saada lisää, varsinkin jos bileet ovat jo ohi, ja on yksin matkassa. Jotenkin tuntuu, että loogisempi syy tälle P:lle soittamiseen olisi, että tyttö olisi esim. hieman kiinnostunut kyseisestä kaverista ja halusi jonkun tekosyyn soittaa. "Onks sulla viinaa?" olis sellanen sopivan helppo höpöhöpö-aihe.
Vanile
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 12:02 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Vanile »

Huomasin, ettei isän Facebookprofiili näy ainakaan enää julkisesti, tiedä sitten onko poistettu vai vaan piilotettu. Hyvä vain, turhat spekulaatiot isän syyllisyydestä saadaan ainakin Facebook kirjoitteluiden takia vähenemään.
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

ohrana kirjoitti:
kettulainen kirjoitti:Tämäkin on varmaan jo sanottu, mutta kun ensimmäisen kerran näin tuon kuvan tuosta kaatuneesta skootterista, niin se vähän muutti omaakin teoriaani tästä. Tai horjutti tätä.

Minun teorianihan oli, että joku muu ajanut skootteria, säikähtänyt postimiehen valoja (oli ne auton tai pyörän), tästä syystä kolaroinut ja kiireessä poistunut paikalta niin nopeasti kuin suinkin.

Sinun teoriasi on ollut esillä ainakin parikymmentä kertaa jo aikaisemminkin.


Kyllä, koska jotkut eivät jaksa lukea tätä koko ketjua, jonka vuoksi olen kokenut fiksuksi aina välillä tämän TAAS KERRAN ääneen sanoa. Aika moni muukin teoria esitetty useampaan otteeseen ja vielä löytyy niitäkin, jotka kyselee "niin minkä ikänen tää tyttö oli?!?!?!".

Kuvan perusteella tulee sellainen olo, että skootteri ei ole ainakaan kovin kovaa tuohon ajanut. Olisihan se helpostikin rysähtänyt pidemmälle tuosta aidasta ja törmännyt taloon. Ja metelin olisi täytynyt kova olla.

Mistä tiedät, mikä on ollut skootterin vauhti kantoon törmäämisen jälkeen. Voinut olla senjälkeen jo hiljainen.

Tulee sellainen olo. EN MINÄ TIEDÄ YHTÄÄN MITÄÄN SEN ENEMPÄÄ KUIN KUKAAN MUUKAAN. Yllätys? Voinut olla vaikka pysähtynyt kaatuessaan, eikös niin?


Tämä ei vielä kumoa teoriaani. Sen sijaan kypärän sijainti. Koska kypärä näyttää siltä, että on vain tipahtanut tuosta skootterin sarvesta tai ISTUIMELTA. Eli ei sitä päästä varmaan kovin kovaa ole heitetty, sillä uskoisin sen lentäneen kauemmas.

Jospa kuljettaja tai joku muu on sen riisunut kuljettajan päästä ja laittanut siihen?


Paljon mahdollista.

Toisaalta vieras kuski ei välttämättä olisi vetänyt kypärää päähän, joten sehän on voinut sarvesta tuohon kopsahtaa. Siinä mielessä kuva taas tukisi teoriaani.

Kypärässä ei ollut siskon mukaan mitään suurempia naarmuja. Jos se olisi ollut sarvessa, jäljet siinä näkyisivät varmasti,


Miksi näin? Kuvassa näyttää juuri siltä, ettei kypärä ole kovin korkealta tai pitkää matkaa lentänyt.


Vaikka uskon bemarihavaintoon, sillä kukaan ei ole sillä saralla vielä ilmoittautunut, niin kyllä vähän mielessä käy, että joku olisi Karoliinan tuosta vaikka kotiinsa houkutellut parantelemaan haavoja.

Eiko joku muukin olisi voinut houkutella KK.ta nuolemaan haavojaan? Lähialueen asukas esim.?


Tätähän minä juuri tarkoitin?


Toisaalta sitä ei taas tue yhtään mikään muu ajatukseni. Koska en näe järkeä, että tyttö olisi tuonne mistään syystä edes ajanut.

Mikset näe siinä mitään järkeä? Likolammenkadun päästä menee nuorison hyvin tuntema oikopolku. Ehkä joku oli sen KK:lle neuvonut (BMW)?

Poliisi tietää, mikä reitti Karoliinalle on neuvottu ja se ei mennyt Likolammenkadulta. Ellei nämä bemarimiehet sitä sitten neuvoneet tm ohikulkija, jos kerta puhelimella ei ainakaan ole kavereilta kysynyt.

Ratkaisu voisi tulla, niin saisi edes hetkeksi rauhan näiden spekujen vääntelyltä :D
jerkku
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: To Elo 25, 2011 12:10 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja jerkku »

Kirjoittaja Teresa Banks päivämäärä Pe Elo 26, 2011 10:58 pm

kettulainen kirjoitti:

jerkku kirjoitti:

Mikäli tytöllä oli tässä vaihessaa vielä puhelin tallella, niin hän olisi ensimmäisenä soittanut kaverilleen kysyäkseen tietä "Olen nyt tässä, mistä voi kääntyä Nokiantielle ja käännynkö sinne vai tänne...". Ei kuitenkaan ihan helposti lähde skootterilla auton perään siinä toivossa, että se pysähtyy ja voi kysyä tietä.

Hyvä pointti kyllä. On kuitenki myös ihan mahollista että ei oo kehannut soittaa kaverille ja kertoa olevansa eksyksissä. En osaa selittää miksi, mutta mieti omalle kohalles, ollaan kuitenki kotikaupungissa..

Olen itseasiassa näin tehnykin. Kaupungissa, jossa olen asunut 10 vuotta. .

No siis ilman muuta, naisihmisenä, nuorena tai vanhempana, soitan kavereille ja kysyn tietä, enkä ala keskellä yötä seuraamaan tuntemattomia neuvoa kysyäkseni. :shock:
Oliko Karoliinalla (Huom. 15v.) kavereita joille soittaa ja jotka osaa neuvoa ja vastaa keskellä yötä. KK-15v. on lähteny uusien kavereiden seuraan uusille alueille( laajentamaan elinpiiriään (huom.15v.)). Bile(uusille)kavereille ei kehdannut enää soittaa kun oli(vat) jo lähtiessä neuvoneet reittiä hänelle.
mar-kukka
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 6:53 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja mar-kukka »

Vanile kirjoitti:Huomasin, ettei isän Facebookprofiili näy ainakaan enää julkisesti, tiedä sitten onko poistettu vai vaan piilotettu. Hyvä vain, turhat spekulaatiot isän syyllisyydestä saadaan ainakin Facebook kirjoitteluiden takia vähenemään.
Turha kommentti, mutta minulle ainakin näkyy :o
taneliii
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Touko 05, 2009 5:28 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja taneliii »

Vanile kirjoitti:Huomasin, ettei isän Facebookprofiili näy ainakaan enää julkisesti, tiedä sitten onko poistettu vai vaan piilotettu. Hyvä vain, turhat spekulaatiot isän syyllisyydestä saadaan ainakin Facebook kirjoitteluiden takia vähenemään.

Hyvin tuo täällä ainakin näkyy.
"Whenever I’m about to do something, I think, ‘Would an idiot do that?’ And if they would, I do not do that thing."
Karhu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 12:23 am
Paikkakunta: Los Angeles

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Karhu »

Oliko niin että tuo pysäkki ja likolampi ovat eivät olleet Karoliinalle neuvontun reitin varrella? Eli on kääntynyt vasemmalle oikean sijaan?
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Oliko Karoliinalla (Huom. 15v.) kavereita joille soittaa ja jotka osaa neuvoa ja vastaa keskellä yötä.
Oli juuri ennen lähtöään soittanut kaverilleen, joten ainakin voinut olettaa tämän olevan hereillä ja netistäkin nyt nopsaa katsoo toiselle reitin, vaikka itse ei aluetta tuntisi.
Lukittu