Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Toripolliisi kirjoitti:
Tara kirjoitti:Kuvasta, jossa A istuu sängyllä sääret paljaana, olen saanut käsityksen, että se on otettu v 2008. kotiäidit.net-sivulle en jostain syystä pääse - kuva voi olla sieltä. mammadieetistä ja perhekerhosta en sitä enää löydä, tai en jaksanut etsiä.
Tainnut sattuneesta syystä tuo sivusto sulkeutua ja markkinaraon on täyttänyt uusi sivusto http://kotiaidit.fi/ ..
Kotiäidit.net taisi olla sivusto, jota AA piti yhdessä jonkun toisen kanssa ennen omaa Perhekerhoaan, jotenka ei kai sen häviämisessä mitään ihmeellistä ole. Tästä oli joskus puhettakin.
Kotiaidit.net ei ole Auerin sivusto. Kävijöitä laskurin mukaan 3,7 miljoonaa. Tuota sivustoa ei ole päivitetty vuosikausiin. Anneli oli yksi juttujen tekijöistä ja mukana oli monia muita. http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 94#p305294
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Toripolliisi kirjoitti:
Tara kirjoitti:Kuvasta, jossa A istuu sängyllä sääret paljaana, olen saanut käsityksen, että se on otettu v 2008. kotiäidit.net-sivulle en jostain syystä pääse - kuva voi olla sieltä. mammadieetistä ja perhekerhosta en sitä enää löydä, tai en jaksanut etsiä.
Tainnut sattuneesta syystä tuo sivusto sulkeutua ja markkinaraon on täyttänyt uusi sivusto http://kotiaidit.fi/ ..
Kyllä joku toinen nikki sai sen auki vielä jokin kk sitten, kun oli jankutusta sillä sivulla olevista Auerin koitiäiti-aiheisista, poliittisluonteisista kirjoituksista. Joku (?) kopsasi sieltä jonkun pätkän tänne silloin, kun valitin kiistakumppanille, etten pääse sille sivulle josta oli puhe. Kun vanha koneeni vuodenvaihteessa otti pitkät, WIN98, ja sain uuden, WIN7, niin sen jälkeen ei tuo sivusto ole auennut tällä koneella, näkyviin tulee pelkkä tyhjä valkoinen sivu.

Sen muistan, että sillä sivustolla oli myös Aueriin vaikuttaneen kovan linjan 'feministin' (joku sanoisi feministisen aatteen takapakin ottaja -> 'naiset takaisin kotiin'-tyyli) kirjoituksia, nimen olen unohtanut. Auer kiitteli tätä henkilöä saamastaan 'herätyksestä' 2000 alussa.

Menee ihan OT:ksi.

Kirjottelin tuossa ryhmäpaineesta, joka lapseen on vaikuttanut välittömästi surman jälkeen kun poliisit ym porukka tuli taloon, ja joka jatkui seuraavana päivänä sairaalhuoneessa Annelin kertoessa vieraille tapahtumien kulkua useampaan kertaan. Mutta jospa laitan sen jonnekin muualle..

Lapseenko ei 'olennaisesti' vaikuttanut äiti (Hovin mukaan)?? Miten olisi 'ryhmäpaine'? Vastustiko yksikään niistä, joitten kanssa lapsi kuuli äitinsä keskustelevan 'ulkopuolisesta' koko asiaa millään tavalla?? Vaikuttihan Anneli aikuisiinkin, jokseenkin olennaisella tavalla.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Tara
Horatio Caine

Mariacka kirjoitti:
Toripolliisi kirjoitti:
Kotiäidit.net taisi olla sivusto, jota AA piti yhdessä jonkun toisen kanssa ennen omaa Perhekerhoaan, jotenka ei kai sen häviämisessä mitään ihmeellistä ole. Tästä oli joskus puhettakin.
Kotiaidit.net ei ole Auerin sivusto. Kävijöitä laskurin mukaan 3,7 miljoonaa. Tuota sivustoa ei ole päivitetty vuosikausiin. Anneli oli yksi juttujen tekijöistä ja mukana oli monia muita. http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 94#p305294
Piti Auer kotiäiditnettiä yllä kenen kanssa tahansa, sen päätoimittajaksi on jo vuonna 2005 mainittu Anneli Auer:

http://blogit.claymountain.com/ike/inde ... tml#c39339
KOTIÄIDIT NETIN VAUVAVINKIT
Maanantai, lokakuu 3. 2005
Viime viikolla eräällä postituslistalla internetissä vinkattiin Kotiäidit.net palvelun sivuilla oleviin vauvanhoitovihjeisiin joista osa on suorastaan vaarallisia. Palvelun päätoimittajaksi mainitaan sivuilla Anneli Auer jolle lähtin aiheesta huolestunutta sähköpostia.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Perhekerho-sivut ovat jälleen toiminnassa, nyt voi järkätä itselleen kiva lukkarin :D
There are no crimes behind enemy lines
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

siirretty tänne kyökkiin....
Tara kirjoitti:...
Lapsi on kertonut kolme, oikeastaan neljä eri ajankohtaa, jolloin tappaja poistui.
...
pS: en enää jaksa kahlata etp:stä noita JPEG-numeroita. Kaikki edellä olevat pointit ovat olleet täällä useaan kertaan eri ketjuissa, ja minä ainakin olen pitänyt tapana laittaa JPEG-numerot aina kun olen johonkin etp-sivuun nojannut. Nyt en jaksanut enkä ehtiskään.
No johan nyt Tara! Ei ole mitään erilaisia lapsen kertomuksia huppiksen poistumisajankohdasta.
Poistumisajankohta on lapsen kuulusteluista hyvin selkeästi luettavissa
Kyseiset kuulustelukohdat olen jo aikaisemmin postannut, mutta lienee paikallaan laittaa näin kuukausien perästä uudelleen eräs toinen 'johan nyt -kirjoitus'.

No johan nyt on kun etp-haltiatkaan ei osaa lukea selvää suomea (tai murretta). Montako kertaa tämäkin pitää laittaa tänne että menisi jakeluun. Huppumies poistui sen jälkeen kun lapsi itse oli lähtenyt puhelimesta. Lapsi näki huppumiehen poistumisen sen jälkeen kun oli nähnyt isänsä lattialla verissään. Isän näkeminen ja huppumiehen poistuminen olivat heti peräperään. Isän näkeminen makaamassa lattialla verissään aiheutti sen hirvittävän rääkäisyn.

Jos pystytte kumoamaan allaolevat kuulustelutodistelut niin nostan hattua:

K: Olik siel ketään vierasta miestä?
L: Ja sit ko mä menin pois sieltä—Ku mä tulin sinne taas vähän ajan päästä, mä näin ku se mies pakeni ikkunasta

K: Milloin sä havaittit, et semmonen mies o siellä?
L: No, toisel kerral, ko iskä oli lattialla
K: Ja sä näit semmosen miehen siellä?
L: Ei ko mää vaan ajattelin, mut vast sil vimpal kerral mää havaitsin sen.

L: Iskä oli lattiall
K: Joo, sit mihi sä menit sen jälkee.
L: Taas omaa huoneesee.
K: Oliks sä kaua sit sielä?
L: En
K: Joo, sä tulit takasi sit siihe.
L: Ja sit mä näin sen lähtevä sieltä.

K: Nii, osaaks sää sitä yhtää arvioida, meniks siin kovi kaua aikaa, ko sää näit, ko se mies poistu siit ikkunast ja ennenko ne poliisit tuli?
L: Mut vähän ennen sitä se lähti. Ei siin ollu mun mielest niin kaua aikaa.

K: Muistatko sää semmosta ko sä kirkaisit kovasti?
K: Oliko se sillo ko se meni ulos vai vai mis vaihees?
L: No, silloko mä näi iskä siel lattial ja siit tulee iha hirveesti verta.

L: Menin omaan huoneeseeni ja olin vähän aikaa omassa huoneessani. Sitten tulin kolmannen kerran siihen olohuoneeseen, näin kun iskä makasi vielä samassa paikassa pää sinne saunan ovelle päin. …

Luultavasti äiti oli puhelimessa, kun varas lähti ikkunasta ulos.

K: …näki siinä et iskä on lattialla
L: Sit mää en muista siin välis tais olla jotai tai se oli kai se viiminen kun mä olin iskä lattialla …
K: Entäs sen jälkeen
L: No sit kai siel sanottiin jotain ... en mä muista joo siel sanottiin jotain en mä muista mitä sanottiin puhelimes ja sit ja menin kattomaa ja näin iskän maas ja siin oli puukko vieres…
…ja sit mä näin mä seisoin siin rajal mis meni se makuuhuoneen ja olkkarin raja ni mä näin kun se murhaaja juoksi ve sielt kylppärist päi ja pääs sielt ikkunasta.

K: Joo ja sen jälkeen?
L: Sit mää menin kattomaan veljee kait sit vähänajan pääst poliisit tuli …

L: … mä näin sit lopuks mä näin ku se joksi se tuli täältä ja juoksi pois
K: Joo o Lopuks missä vaiheessa se lopuks on osaaks sää sijoittaa sen niitten tapahtumien kohdalla
L: Jo Vähän ennen ku poliisit tuli Sen jälkeen ku me oltiin soitettu hätäpuhelu ja äiti oli kai jossai tual vielä just laittamassa puhelinta pois mää olin tänne ja sit se oli Sit se juoksi tuolta

K: Elikkä sä olit käyny yks kertaa ja sää olit käyny toisen kerran kolmannen kerran sä näit että sun isä oli kuollut ja sä käännyt ja säikähdät ja sitten vielä sen jälkeen myöhemmin niin sit sä näit et joku poistuu.
L: Joo …

K: Öö osaak sää L sanoa missä äiti oli kun tämä tekijä kun sä näi kun mämmönen tekijä meni sielt pois
L: Äiti oli varmaan jossain tää alueel
K: Niin oliko hän puhelimessa vielä
L: Mää en tiedä äiti oli ehkä lopettanut sen …

K: Kerro vähän mitä mitä sinä aikana tapahtu kun kun sä sanoit sä menit kolmannen kerran sinne ja sä peräännyit ja sä olet aika varma et äiti oli siinä puhelimen kohdalla sillon.
L: NYÖKKÄÄ
K: Olen ymmärtäny Okei. Oliko äiti silloin jo soittamassa vai
L: Äiti oli kai soittamassa jo siis se puhu siellä

K: Äiti meni takaisin puhelimeen ja ja mihin sää sit menit sen jälkeen?
L: Mä taisin men kattoo sit kai se murhaaja lähti
K: Sä uskalsit mennä sinne
L: Mää Joku pako joku juttu mun mieles pakotti mun mennä kattoo mitä oli tapahtunu
K: Kerro vähän mitä sää näit kun se joku juttu sun mielessä pakotti sut sinne menemään ja kattomaan ja ja äiti oli silloin puhelimessa mä ymmärsin sit mitä sää näit?
L: No mää menin sinne ja näin iskän lattialla ja vartosin varmaan jotain kymmenen viisitoista sekuntii siin ja tai kakskytsekuntii sen jälkeen murhaaja juoksi sielt kylppärist pois.
K: Näkiks sun äiti sen vai oliks se puhelimessa.
L: oli puhelimessa mun mielest kai

K: Jos sun äiti oli silloi puhelimessa nii kerroitko sää sun äidille et sielt poistu
L: mää en ehtinyt sillo ku se tapahtu mut myöhemmin mää kyl kertosin et mää näin sen poistuvan

K: Sit tota noin nyt me ollaan ollaan nyt totanoin siin neljäs kerta mä meen nyt ensiks nää kerrat läpi vaiks siin välillä on tapahtunu. Se neljäs kerta ku sä menit niin niin sä sanoit et sä näit et se tappaja nii
L: Se oli sil kolmannel kerta kans mää en ole ollu siel neljättä kertaa

K: Menik sää koskaan sen jälkeen takaisin tänne ku sä näit et se se tekijä hävis niin menik sää koskaan tän samoille paikkaa vai pysysik sää poissa?
L: Mää en muista mää taisin ehkä mennä taisin ehkä mennä taisin kävellä mä en muista siin ei tainnu olla hirveesti niin mä pystyin väisteleen lasisirpaleita …

K: Siinä nauhalla kun sää soitat tai siinä nauhalla kun soitit kun sun äiti soittaa ja pyytää poliisilta apua ja sääkin olet puhelimessa niin siin siin kuluu semmonen oikeen kiljahdus kun kun sää säikähdät niin hirvesti niin niin oliks se muistak sää sellasta?
L: Joo kyl mää hämärästi se oli varmaan sellon ko mää näin iskän tos.

Jäikö vielä epäselväksi huppumiehen poistuminen! Ja turha alkaa sanomaan että on valikoituja paloja laitettu, siinä on puhutteluista/kuulusteluista osapuilleen kaikki mikä liittyy huppumiehen poistumisaikaan. Itse huppumiehestä on kyllä etp:ssä tarinaa vaikka kuinka ja paljon.

[/quote]

ps. en minäkään jaksanut enää laittaa noihin kuulustelupätkiin sivunumeroita, koska meitä on niin vähän joilla nämä ovat ja sitäpaitsi: ne meidän jpeg-numerot eivät ole oikeita verrattuna alkuperäiseen esitutkintamateriaaliin.
Tara
Horatio Caine

turumurre, etkös sinä ollut etp-numeroitten julkipanemista vastaan jo muutenkin? Sinun mielestä joku tutkija voi mennä harhaan niitten takia. Luovuit niistä jossain vaiheessa. Sait nurinoita tästä syystä, etkä vain minulta.

Joo, olen nähnyt tuon kertomuksesi. Sen olet koonnut eri puhutteluista juuri sinun näkemykseesi sopivaksi enkä todellakaan aio siihen puuttua, siis en yksityiskohtaisesti. Olet yhdistellyt kirjoitukseesi eri vuosien puhuttelujen pätkiä.

Mutta sitä kohtaa ensimmäisestä puhuttelusta sinulla ei tuossa ilmeisesti ole, jossa lapsi kertoo menneensä takaisin huoneeseensa (toisen käyntikerran, jolloin isä oli maannut vatsallaan, jälkeen) ja tullut kolmannen kerran takaisin, omasta huoneestaan, ei puhelimesta (1.12.2006)! takkahuoneen ovelle katsomaan), ja silloin lapsi sanoo nähneensä tappajan selän kun se oli menossa ikkunasta. Puhetta puhelimesta tuli vasta tämän jälkeen. Samoin kirkaisusta tuli puhe vasta puhuttelun lopussa, kronologisestikin häkepuhelun lopussa - ja silloin puhuttelijat ja nimenomaan he yhdistivät kirkaisun tappajan näkemiseen, vaikka lapsi itse puolestaan oli aloittanut kaksikin kertaa vastauksensa, että hän näki silloin isän ja hirveästi verta. Puhuttajat tappaja-kysymyksillään oikein tivasivat lasta sanomaan, että silloinko hän näki tappajan kun oli kirkaissut. Mutta tämä asia on todellakin aivan epäselvä. 'Silloinko näit sen?' Vastaukseksi he saivat y-yy (+ itkevän lapsen vastauksen, itkun joka oli alkanut jo aikaisemmin) ja puhuttelu oli loppu. Joka haluaa, voi lukea y-yy:n että joo-o. Mutta kun se muihin yy'-vastauksiin rinnastettaessa on ennemminkin e-ei!

Ja koko ajan on muistettava, että lapsi oli muutamaa (2-3..??) tuntia aiemmin tavannut äitinsä sairaalahuoneessa ennen 1.12.2006-puhuttelua.

Voit tietenkin vedota lapsen muistiin, järkytykseen, shokkiin, lapsen tapaan hahmottaa asioita eri tavoin kuin aikuinen jne, valita sopivat hetket huonon muistin kohdalle jne ja mielestäsi 'oikein muistetun' lausuman voit myös valita.

valitettavasti l:n puhutteluista saa ( ja erityisesti myöhemmistä puhutteluista - tyyli 'mä unohdin sen justiinsa') käsityksen, että hänellä on erilaisia konteksteja, joitten mukaan hänen tulisi muistaa miten pitää vastata, joko sen mukaan mitä itse on nähnyt ja/tai sen mukaan mitä äiti on kertonut että talossa tapahtui.

Hyvä kysymys: Olisiko äidin tilanne ollut huonompi jo ajat sitten, jos l olisi kertonut (2009, tilakuuntelun jälkeen) yksityiskohtaisemmin mitä muisti, eli ei olisi jättänyt pikkuasioita (vai mikä se sana oli) kertomatta? Ei nyt laiteta sitten suoraa lainausta.. Mutta tämän, 'ei poliisin tarvitse tietää kaikkea mitä te tiedätte' aika moni vielä muistaa, ilman linkkiä lehtijuttuun aiheesta tai suoraa etp-lainausta.

Niin, oliko siinä koosteessasi jonka nyt postasit 'toiseen kertaan' alunperinkään etp-numeroita?? Ei tainnu olla. Ai-jai.. :wink:
Varamies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Varamies »

ps. en minäkään jaksanut enää laittaa noihin kuulustelupätkiin sivunumeroita, koska meitä on niin vähän joilla nämä ovat ja sitäpaitsi: ne meidän jpeg-numerot eivät ole oikeita verrattuna alkuperäiseen esitutkintamateriaaliin.
Herranjestas mitä menoa. Onko nämä poimintoja ja katkelmia sieltä täältä ilman viitettä tarkkaan lähteeseen. Tiedätkö Turunmurre, että tuo on laitonta. On tämän sivustonkin sääntöjen vastaista mutta etenkin on pienen lapsen lausuman käyttöä tavalla josta voisi joutua edesvastuuseen. Laita nyt ihmeessä selvitys mistä kukin pätkä on lainattu ja mikä on muu konteksi mihin ne kuuluvat. Ja mitkä jpg-numerot? Esitutkintapöytäkirjassa on määrätty järjestys sekä viitteet eikä mitään jpeg-numeroita. Sen saa oikeustalolta vain kirjattuna ja se pitää omalla nimellä kuitata. Sen siteeraaminen on vastuullista touhua. Päätoimittajat on syystä pilkuntarkkoja näistä toimittajilleen saati, että nyt on kyse lapsen kuulemisista.

Ihan oikeasti. Tuo täyttää jo vahingonteon tunnusmerkistöt, niin syyttäjän kuin puolustuksenkin kannalta. Saati lapsen. Oikeusprosessikin on kesken. Pyydä edes modea poistamaan koosteesi. Voit vielä viitata esitutkintaan omin sanoin mutta sen siteeraaminen pätkissä on tuossa yhteydessä hyvin kyseenalaista. Tiedätkö, että vaikka esitutkintapöytäkirja on ns julkinen - niin sen käyttö ei suinkaan ole vapaata. Tuollaiseen koosteeseen tarvitsisit lapsen ja hänen edunvalvojansa luvan. Ja siltikin oikeusviranomaisilla voisi olla asiaan sanottavaa kun asia on yhä oikeudessa. Toimittajat usein vain viittaavat kirjaan ja kertovat asiansa omin sanoin - näistä syistä. Ei internet tee asiasta yhtän väljempää.

Ja mitä tulee tuohon Annelin ja lapsen tapaamisoikeuden rajoitukseen, niin tarkkaan on säädetty raamit:
62 §
Yhteydenpidon rajoittaminen
Sijaishuollossa olevan lapsen oikeutta pitää yhteyttä vanhempiinsa tai muihin hänelle läheisiin henkilöihin saadaan 63 §:ssä tarkoitetulla päätöksellä rajoittaa, jos yhteydenpidosta ei ole voitu 30 §:ssä tarkoitetussa asiakassuunnitelmassa tai erityisestä syystä muutoin sopia lapsen ja hänen vanhempiensa tai muiden läheistensä kanssa, ja jos:

1) yhteydenpito vaarantaa lapsen sijaishuollon tarkoituksen toteuttamisen ja rajoittaminen on lapsen hoidon ja kasvatuksen kannalta välttämätöntä; tai

2) yhteydenpidosta on vaaraa lapsen hengelle, terveydelle, kehitykselle tai turvallisuudelle; tai

3) rajoittaminen on välttämätöntä vanhempien tai perheen muiden lasten, perhekodin tai laitoksen muiden lasten tai henkilöstön turvallisuuden vuoksi; taikka

4) 12 vuotta täyttänyt lapsi vastustaa yhteydenpitoa; sama koskee myös 12 vuotta nuorempaa lasta, jos hän on niin kehittynyt, että hänen tahtoonsa voidaan kiinnittää huomiota.

Edellä 1 momentissa tarkoitetuin edellytyksin saadaan:

1) rajoittaa lapsen oikeutta tavata vanhempiaan tai muita läheisiään;

2) rajoittaa lapsen oikeutta pitää yhteyttä läheisiinsä puhelimitse tai muita yhteydenpitolaitteita tai -välineitä käyttäen;

3) lukea ja pidättää lapsen lähettämä tai hänelle osoitettu yksittäinen kirje tai siihen rinnastettava muu luottamuksellinen viesti tai tarkastaa ja pidättää muu lähetys; sekä

4) ottaa rajoituksen ajaksi sijaishuoltopaikan haltuun lapsen hallussa olevat yhteydenpitoon käytettävät laitteet ja välineet tai rajoittaa niiden käyttöä.

Edellä 1 momentissa mainituin edellytyksin voidaan lapsen olinpaikka jättää ilmaisematta vanhemmille tai huoltajille. (12.2.2010/88)

Edellä 1–3 momentissa tarkoitettua yhteydenpidon rajoittamista voidaan käyttää vain siinä määrin kuin kussakin tapauksessa on laissa säädetyn tarkoituksen saavuttamiseksi välttämätöntä. Pidätetyt kirjeet tai muut luottamukselliset viestit on säilytettävä erillään muista lasta koskevista asiakirjoista siten, että ne ovat vain 63 §:n 2 momentissa tarkoitettujen tahojen luettavissa.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070417
sisotalo kirjoitti: Kirjoittaja sisotalo Su Tammi 13, 2013 12:58 pm
Hänellekin on yritetty syöttää valemuistoja, mutta turhaan. Kts blogiani Seppo Isotalo.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Murre on Ulvilan laiskamato just nyt. Lainailee liikaa.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Varamies kirjoitti:
Varamies kirjoitti: Herranjestas mitä menoa. Onko nämä poimintoja ja katkelmia sieltä täältä ilman viitettä tarkkaan lähteeseen. Tiedätkö Turunmurre, että tuo on laitonta. On tämän sivustonkin sääntöjen vastaista mutta etenkin on pienen lapsen lausuman käyttöä tavalla josta voisi joutua edesvastuuseen. Laita nyt ihmeessä selvitys mistä kukin pätkä on lainattu ja mikä on muu konteksi mihin ne kuuluvat. Ja mitkä jpg-numerot? Esitutkintapöytäkirjassa on määrätty järjestys sekä viitteet eikä mitään jpeg-numeroita. Sen saa oikeustalolta vain kirjattuna ja se pitää omalla nimellä kuitata. Sen siteeraaminen on vastuullista touhua. Päätoimittajat on syystä pilkuntarkkoja näistä toimittajilleen saati, että nyt on kyse lapsen kuulemisista.

Ihan oikeasti. Tuo täyttää jo vahingonteon tunnusmerkistöt, niin syyttäjän kuin puolustuksenkin kannalta.
Siis mitä höpötystä ja jeesustelua tämä nyt sitten on?? :shock: Johan tässä nyt on satoja kertoja etp:tä lainattu, siihenhän koko "tutkimus" täällä perustuu. Etp:stä nimenomaan pitää lainata, ettei täällä pelkällä kristallipallolla juttuja ratkaista. ETP on se, mitä on kuulusteluissa sanottu, ja mitä on tutkimuksissa selvinnyt, ja sen perusteella täällä on juttua yritetty ratkoa. Ainakin ne, jotka tämän homman tosissaan selvittää yrittivät.
Suurin piirtein koko etp on tänne kyllä lainattukin jo, että turhaan nyt panikoit. Suosittelen, että alat lukea ketjuja alusta asti, niin asiat voivat näyttää toiselta kuin nyt.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

pikasso kirjoitti:Murre on Ulvilan laiskamato just nyt. Lainailee liikaa.
No hyvänen aika. Kuka jaksaa kymmeniä kertoja toistaa samoja asioita, kun ne ei millään mene perille? Kuka jaksaa koostaa yhteenvetoja ja selvityksiä, kun on kuin seinille puhuisi?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Varamies
Remington Steele

Lainailkaa minun puolestani ihan vaikka kuinka. Mutta jos hieman enemmän on pyrkimys noudattaa lakia, niin lähde ja pvm on ilmoitettava eikä tekstiä saa irroittaa asiayhteydestään. Asia on edelleen oikeusprosessin alainen ja tuo "oma" muotoilu koski alaikäisen valvottua todistajalausuntoa henkirikosta koskien. En minä tohtisi niitä leikellä uusiksi. En vaikka voisin sillä chatissa briljeeratakin.
Hänellekin on yritetty syöttää valemuistoja, mutta turhaan. Kts blogiani Seppo Isotalo.
Kuolemannaakka

Varamies kirjoitti:Lainailkaa minun puolestani ihan vaikka kuinka. Mutta jos hieman enemmän on pyrkimys noudattaa lakia, niin lähde ja pvm on ilmoitettava eikä tekstiä saa irroittaa asiayhteydestään. Asia on edelleen oikeusprosessin alainen ja tuo "oma" muotoilu koski alaikäisen valvottua todistajalausuntoa henkirikosta koskien. En minä tohtisi niitä leikellä uusiksi. En vaikka voisin sillä chatissa briljeeratakin.
Leikellä uusiksi?? Siinähän oli kottu lapsen monista kuulusteluista ne pätkät, joissa hän puhuu huppumiehen poistumisesta, ja mihin aikaan se tapahtui. Tarkoitus oli siis selvittää, poistuiko se huppis lapsen mukaan jo ennen puhelua, kuten kristallipallo-osasto on keksinyt, vai mahtoiko poistua jo puhelun aikana. Kumpi vaihtoehto sinusta on oikea?
Tätä poistumistakin on täällä jauhettu varmaan sadan kommentin verran, ellei sadan sivun, vaikka edes syyttäjä ei ole missään vaiheessa edes vihjannut, että lapsi olisi väittänyt ulkopuolisen lähteneen jo ennen puhelua. Tämän takia juuri tarvitaan suoria lainoja etp:stä, etteivät ihmeelliset väitteet ja käsitykset jää elämään, koska kukaan uusi tulokas ei mitenkään jaksa käydä läpi näitä ketjuja, eikä monellakaan ole etp:tä käytössä, eikä moni muutenkaan jaksa enää juttuu syventyä.
Minulla on etp, samoin turumurrella ja varmaan Tarallakin, kun ollaan näitä vanhoja keskustelijoita. Muilla viimeisin parin viikon aikana kirjoittaneilla ei taida olla, mutta mielipide on tietenkin jokaisella ja se suotakoon sinänsä. Hankala kuitenkaan perustella mielipiteitä, jos niitä ei voi sitoa tutkintamateriaaliin, eikä niillä silloin mielestäni kovin paljon voi arvoakaan olla, jos henkilö ei tiedä tarkalleen mitä on tapahtunut, sanottu tai tehty.

Vaikka eipä se sinänsä täällä kenenkään kantoja enää muuta, vaikka mitä lainailisi ja kirjoittelisi. Tästä on tullut ihan eipäs-juupastelua, eikä kumpikaan "puoli" anna yhtään periksi, eikä varsinaisesti yritä selvittää, mitä on tapahtunut. Kaipa tässä alkaa väsymys painaa kun toista vuotta kirjoittelee samoja asioita=) Nuo isot kosteet ja selvitykset on tehty viime syksyn ja kevään aikana, eikä niitä enää jaksa kymmeniä kertoja laittaa uudestaan. Tämä on tietysti harmi uusille lukijoille. Ketjuista ne kaikki löytyy, mutta juttua on niin valtavasti, ettei kenenkään aika riitä niitä läpi kahlaamaan. Itse tulin mukaan kuvioihin vasta hiukan yli vuosi sitten, ja toista tuhatta kommenttia on tullut kirjoitettua, ja tekstiä varmasti tarpeeksi...
www.shorturl.at/agoNS

Varamies
Remington Steele

En ottanut kantaa kuin lainauksen etiikkaan. Ei niitä voi palastella irti konteksistaan. Ihan sama kuin täällä ei voi lainata palasia ja koostetta toisen kirjoituksesta. Lisäksi niissä pitäisi näkyä lähde ja sen päivämäärä. Asiahan ei varmaan ketään juridisesti niin kiinnosta, että näkisi vaivaa vahingonteosta syyttää. Kuitenkin viittaukset on todistajana kuultuun lapseen asiassa jonka käsittely on kesken ja jonka mm tapaamisoikeutta on juuri rajoitettu - on siis ( Anneli ) asiassa pakkokeinojen kohteena. Kyllä minä silloin olisi varovainen minkälaisia leikkeitä niputtaisin.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Tara kirjoitti:...
Mutta sitä kohtaa ensimmäisestä puhuttelusta sinulla ei tuossa ilmeisesti ole, jossa lapsi kertoo menneensä takaisin huoneeseensa (toisen käyntikerran, jolloin isä oli maannut vatsallaan, jälkeen) ja tullut kolmannen kerran takaisin, omasta huoneestaan, ei puhelimesta (1.12.2006)! takkahuoneen ovelle katsomaan), ja silloin lapsi sanoo nähneensä tappajan selän kun se oli menossa ikkunasta. Puhetta puhelimesta tuli vasta tämän jälkeen. Samoin kirkaisusta tuli puhe vasta puhuttelun lopussa, kronologisestikin häkepuhelun lopussa - ja silloin puhuttelijat ja nimenomaan he yhdistivät kirkaisun tappajan näkemiseen, vaikka lapsi itse puolestaan oli aloittanut kaksikin kertaa vastauksensa, että hän näki silloin isän ja hirveästi verta. Puhuttajat tappaja-kysymyksillään oikein tivasivat lasta sanomaan, että silloinko hän näki tappajan kun oli kirkaissut. Mutta tämä asia on todellakin aivan epäselvä. 'Silloinko näit sen?' Vastaukseksi he saivat y-yy (+ itkevän lapsen vastauksen, itkun joka oli alkanut jo aikaisemmin) ja puhuttelu oli loppu. Joka haluaa, voi lukea y-yy:n että joo-o. Mutta kun se muihin yy'-vastauksiin rinnastettaessa on ennemminkin e-ei!
...
Tara
Lyhyesti: Ei lapsi komannelle kerralle mistään puhelimesta tullutkaan, vaan oman huoneen seutuvilta.

Eli: Puhelimesta lähdettyään meni näkemään isänsä, pelästyy ja kirkaisee, peräntyy ja palaa pian näkemään huppiksen poistumisen.

Tämä kaikki on luettavissa kuulusteluista. Toki sieltä löytyy yksittäisiä epätäsmällisyyksiä.
Kuten hovi perustelee:

Hovioikeuden johtopäätös

Mainituilla perusteilla hovioikeus pitää A:n kertomusta tapahtumista varsin luotettavana, vaikka on mahdollista, että hänen havaintonsa ovat olleet epätarkkoja tai joiltakin osin jopa virheellisiä ottaen huomioon edeltä ilmenevät seikat ja erityisesti tapahtumien nopea eteneminen sekä Anneli Auerin hätäkeskuspuhelun aikana antamat tiedot. Joka tapauksessa A:n kertomuksesta ilmenevät seikat viittaavat siihen, että tapahtumapaikalla on ollut ulkopuolinen tekijä.

http://www.oikeus.fi/55277.htm
Toi y-yy -vastauksen vääntäminen eiksi on kyllä ihan ... metsästä...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Vastaa Viestiin