Kysy mitä vaan ylläpidolta

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3860
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Luupää »

.
Metsäpirtti kirjoitti:Mistä helevetistä löyän jonkinnäköset käyttikset noihin viestien kirjottamiseen/muokkaamiseen??? A P U V A.. Parikin typerää juttua menny läpi, enkä niitä saa muutettua mitenkään :cry:

Ei viestejä pysty onneksi muokkaamaan enää sen jälkeen kun joku on lisännyt oman sanomisensa sen lähettämäsi viestin perään.

Tässä "jonkinnäkönen käyttis": toimipa niin ettet lähettele ketjuihin niitä typeriä juttuja omaksi ja muiden harmiksi vaan ennen lähetä-napin painamista mietit onko jutussasi älyä vai ei. Pelastaa paitsi itsesi häpeältä niin myös muut myötähäpeältä.
.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Tälläistä kysyisin yllä-pidolta. Jos joku saa iki-bannit, niin suljetaanko IP-osoite, joka kyseisellä nimimerkillä on vai otetaanko vain tunnukset pois? Jos IP:tä tarkkaillaan, niin kuinkas sellainen, kun IP vaihtuu ajoittain tai jos käyttää esim. Hide-IP ohjelmistoa, joka huijaa IP:n ja asuinmaan? Kiitän!

Jaahas... Yllapito ei kommentoi mitenka se teknisesti suorittaa iki bannit... Olen pahoillani ;-) - RAID
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Belker »

Kadonneet: Karoliina Kesti -puu on saanut valtavan suosion. Ilmeisesti juonioritoimikunta on aktivoitunut :wink:

Nyt on tullut noin kolmessa viikossa yli neljännesmiljoona lukijaa ja viestejä pitkälle neljättäsataa sivua.

Puun luettavuus alkaa olla heikko, jos jotain yhteenvetoja eri seikoista koettaa hakea. Esim. Ulvila-casessa tehtiin hyvä päätös, että se sai samanlaisen oman pääpuunsa kuin Bodom.

Nuorten invaasiossa on hyviä puolia: uusia pikkuvinkkejä; he saavat osallistua; Minfo saa uutta verta ja muutkin Minfon aiheet varmasti uusia lukijoita.

Huonoja puolia ovat chättäilyt, asioiden puuroutuminen ja hautautuminen. On selvää, että kun tulee paljon aloittelijoita, niin homma on joillakin hieman hakusessa. Kun tulijoita on iso rypäs, niin alkuongelmia on myös paljon.

Siksi tiedustelen ylläpidolta, onko teillä erityistä suunnitelmaa sellaisen tilanteen varalle, että tulee jokin täysillä läpilyövä tapahtuma ja porukkaa tulee laumoittain?

Itse koetin pohtia joitakin apujuttuja. Esim. nuorisolle oma chat-puu Vapaassa keskustelussa / erilliset omat puut Kadonneet osioon Karoliina Kesti - vihjeet / Karoliina Kesti - taustoja / Karoliina Kesti - tekniset seikat tms. Näin vältettäisiin Ulvila-jutun tapainen oma pääpuu, mutta toisaalta tuosta sillisalaatista saisi jotain selkoa. Kesti-puun juttumääriä voi verrata muihin: kasvu on erittäin nopeaa. Esim. Tulilahti-puuhun verrattuna viestejä on pian kolminkertainen määrä. Itse asiassa Kesti-jutun viestimäärä ylittää tällä menolla KAIKKIEN Henkirikokset kotimaa -puiden viestimäärät parissa kuukaudessa.

Yllapidossa on valmistauduttu suuriinkin kayttaja ryntayksiin. Kuitenkin esim. Serverimme kapasiteetti on rajoitettu ja kaytannossa se tarkoittaa sita etta samaan aikaan paikalla oleviat kyselyt on rajoitettu. Se on normaali toimenpide mitta suojataan serveria "palamiselta". Kuluvalla 2 viikon aikan on kayttajamaara rajoitus tuplaantunut jo moneen kertaan. Vasta nyt kun kayttajamaara on n. 1000 samaan aikaan alamme olla serverin normaali toimimman rajoissa. Kuitenkin serveri kestaa suuremmankin maaran.

Mita tulee chattailyyn niin sita varten on tuomioistuin. Se onkin viimeaikoina jakanut Banneja ihan kiitettavasti.

RAID
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Mitäköhän tuo chättäily mahtaa tällä palstalla tarkoittaa? MIssä menee raja?

Itse olen ko. ketjussa joutunut vastaamaan lyhyestikin juuri sen vuoksi, että keskustelijoita on paljon, ketju etenee todella nopeasti ja omaa viestiään viimeisenä ei pääse muokkamaan.

Itse miellän chatin kyllä hieman eri tyyppiseksi kun lyhyesti vastatut kommentit jotka kuitenkin koskevat itse ketjua/kommentteja.

Toinen on tuo lainaus. Täällä ruinataan lainauksia ja osoitusta siitä (kirjoittajien puolesta), kenelle vastaus on tarkoitettu, ja sen pitää olla joko ennen tai jälkeen itse vastauksen, itse suosin ensin quotea ja sitten omaa vastausta, pyrin myös poistamaan quotesta muut kun relevantin postaajan tekstit.

Pitkät lainaukset ymmärrän, samoin kun kokonaiset turhat lainaukset, mutta missä menee se raja lainaukselle?

Jos vastaus on kaksi rivia niin chattaily on kyseessa, Varsinkin jos siina ei ole mitaan lisaavaa informaatiota. Tyypillinen esimerkki on sellainen etta lainaus on 20 rivia ja vastau 1 rivi... esim. "Mustakin se oli punainen" " Olen samama mielta" " Ei se niin voinnut olla?" " Miksi olet tota mielta" Mita sa tolla oikeen tarkoitat? Oletko ihan varma mielipiteestasi"

RAID
There are no crimes behind enemy lines
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Kestin tapauksesta ei pidä tehdä kokonaan uutta osiota. Poliisi pitää edelleen mahdollisena, ettei hän ole joutunut henkirikoksen kohteeksi. Jos hän löytyy myöhemmin menehtyneenä lammesta tai järvestä, keskustelu tyrehtyy siihen.

Osasto tehdaan mikali tapaus pitkittyy ja kiinostusta riitta..... Mutta siihen on viela matkaa - RAID
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Belker »

Kiitos vastauksesta, Raid.

Miten tänne voi tehdä gallupin? Sellaisen, jossa on vaihtoehdot ja painonapit - ei siis puhepötkylää, jossa jokainen kertoo ja kertoo ja kertoo...

Ajattelin Räsäsen aamulaisunnon perusteella kysyä, että miten tyytyväisä ihmiset ovat Kesti-tapauksessa poliisin toimintaan ja tiedottamiseen.

* Heikkoa
* Välttävää
* Kohtuullista
* Hyvää
* Erinomaista

Täältä saisi hyvän otoksen, ja puhettakin kanavoituisi tältä osin pääpuusta.

Mutta voihan olla, että tämä on kuin tuuleen huutaisi.
buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja buracee »

Belker kirjoitti: Miten tänne voi tehdä gallupin?
Hmh, "Uusi aihe" ja sit valinta "Luo äänestys"? Noihin ois muuten sit mukava jos moisen tekijä laittais siihen myös jonkun voimassaoloajan, muuten ne roikkuu palstalla maailman tappiin asti, jollei joku mode poista moista.
Rampo Edogawa
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 4:51 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Rampo Edogawa »

Kymysys koskien hakutoimintoa. Eli kun kirjoitan tonne Kesti-ketjun hakukenttään sanan, niin sivu ilmoittaa: "Hausta jätettiin pois seuraavat sanat: [hakusana] Hausta jätettiin pois seuraavat sanat: [hakusana] Anna ainakin yksi sana haettavaksi. Jokainen sana täytyy olla vähintään 3 merkkiä pitkä ja siinä ei saa olla enempää, kuin 14 merkkiä, poisluettuna villit kortit." eikä ainoatakaan osumaa vaikka sana esiintyisi monta kertaa. Tässä ketjussa taas haku toimii ja monessa muussakin. Onko tämä joku minun selaimesta johtuva juttu vai onko toi Kesti-ketju räjähtänyt lopullisesti?
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Minfon oma haku on temppuillut pitkään. Kannattaa käyttää Googlen täsmähakua, eli kirjoittaa hakusanan eteen site:murha.info ;) Silloin haut kohdistuu tähän saittiin.
Rampo Edogawa
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 4:51 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Rampo Edogawa »

Cassandra kirjoitti:Minfon oma haku on temppuillut pitkään. Kannattaa käyttää Googlen täsmähakua, eli kirjoittaa hakusanan eteen site:murha.info ;) Silloin haut kohdistuu tähän saittiin.
Juu, kiitos vinkistä. Pakkohan se on. :)

Sitten käytän tilaisuutta hyväkseni ja ehdotaa jotain. Eli olisiko mahdollista, että lainattuun tekstiin tulisi lainatun nimimerkin jälkeen päivämäärä, jolloin tämä on kirjoittanut viestin. Kuten esim. näin: Nimimerkki kirjoitti La Elo 27, 2011 7:12 pm. Ja kysymyskin vielä: ilmeisesti foorumisofta ei tue 24h-aikoja? Noi aaämmät ja peeämmät on vähän angloamerikkalaisia. Eikä minulla ole mitään kellonaikafetissiä. :lol:
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Kellonajan saat muutettua "normaaliksi" omien asetusten asetus-välilehdeltä.
Rampo Edogawa
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 4:51 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Rampo Edogawa »

Cassandra kirjoitti:Kellonajan saat muutettua "normaaliksi" omien asetusten asetus-välilehdeltä.
Äh, niinpä tietenkin. Toivottavasti en ollut ainoa, joka pähkäilee näin tyhmien kysymysten parissa. Ei pitäisi pienessä tuiskeessa kirjoitella mitä sattuu. :roll: Kiitos toistamiseen!

Sitten vielä tyhmä kysymys. :D Voiko liian herkästä vasikointinapin käytöstä tulla sanktiota? Meinaan jos on vähän siinä ja siinä, niin kannattaako vasikoida vai pitää oman tietonaan? Varsinkin tuossa Kesti-ketjussa on jatkuvasti tilanteita, että pohtii tätä suurta kysymystä, vasikoida vai ei. Vasikoinnista oli tässäkin ketjussa juttua tuossa alussa, mutta jäi vähän epäselväksi. Kiitän.
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Milloin tuo Kestin ketju siirtyy ylipitkänä arkistoon ja uusi ketju avataan, sivuja taisi olla jo jotain 660 joka on todella paljon?

Sitten tuosta chattäilystä kiinnostaisi tietää että onko jokaiseen viestiin sitten pakko yrittää saada useampi lause? Kun jossain kysyttiin että "..oliko tämä sitten väärä tieto että.." ja vastasin lyhyesti jokseenkin näin että "tieto oli väärä, oikea osoite oli Kujantie 5", syyllistyinkö chattäilyyn kun lyhyesti oikaisin asian sen kummemmin jaarittelematta kun ei muuta sanottavaa ollut?
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Chopper »

matlockb kirjoitti: Sitten tuosta chattäilystä kiinnostaisi tietää että onko jokaiseen viestiin sitten pakko yrittää saada useampi lause? Kun jossain kysyttiin että "..oliko tämä sitten väärä tieto että.." ja vastasin lyhyesti jokseenkin näin että "tieto oli väärä, oikea osoite oli Kujantie 5", syyllistyinkö chattäilyyn kun lyhyesti oikaisin asian sen kummemmin jaarittelematta kun ei muuta sanottavaa ollut?
Käsittäisin asian niin että ylipitkiä lainauksia ja niihin vastaamista muutamalla sanalla , käsittää tuo chattäilyn.
Muutenkin olisi hyvä opetella tekstin lainaaminen,jos juttu on puoli sivua pitkä ja sieltä haluaa kysyä/vastata yhteen tiettyyn lauseeseen niin onko pakko lainata koko puoli sivua kattava teksti,kun sen oleellisen lauseen voi sieltä erikseenkin lyhentää ja lainata?

Edit : tässäpä oivallinen esimerkki miten EI tulisi tehdä

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 90#p417916
Viimeksi muokannut Chopper, Su Elo 28, 2011 4:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mä käsitän chattailyn viesteinä, joissa ei ole mitään itse aiheeseen liittyvää, tai jossa toistetaan jo sanottuja asioita. Tai on pitkä lainaus, joka kuitataan komppauksella tai jollain muulla yhtä järkevällä.

Jos lyhyt viesti vastaa suoraan jonkun kysymykseen, eikä kukaan muu ole siihen vastannut jo aiemmin, niin ei se ainakaan mun mittapuulla ole chattia. Mut mähän en ole ylläpitoa, joten voi olla et mun näkemys on ihan hakoteilä :mrgreen:

Chopperin kanssa samoilla linjoilla. Esikatselua vois kans opetella käyttämään, ja katsomaan, että jättää viestiä lyhentäessään tagit oikein.
Lukittu