Alaikäisten ryypiskely

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

groot kirjoitti:
Bombay kirjoitti:^ Siihenkin on ratkaisu, himaan hommailee kunnon baarihanan :P Eri asia mistä sitten niitä saisi. Mut siinähän olisi tosiaan mahtava myynti-idea K-kaupoille, "Osta 2*10litran tynnyri - Saat baarihanan kaupan päälle" :D

Itse asiassa aikanaan Alkossa myytiin Hartwallin olutta 5l litran "tynnyrissa" ja siina oli ko. baarihana.
Joo ja juuri kävin Alkossa ja huomasin että siellä oli myynnissä Heinekeniä ja Becksiä 5l tynnyreissä, hinta vaan oli se 30€/kpl joten tyydyin ostamaan Glenmorangieta.
Tuntematon Mies
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 10:20 am

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

Eikö vaan liene niin että kyllä sitä viinaa saa jos kerran tosi tarvis on, ihan riippumatta hinnoista ja ikärajoista. Kaikenaiset kieltolait luo vaan markkinoita hämärämiehille. Onhan tuo nähty niin meillä Suomessa kuin muuallakin.

Tärkeää olisi puuttua juomisen syihin eli ihmisten yleiseen pahoinvointiin, mutta eihän siihen mitään yksittäistä lääkettä ole. Ajan henki on mikä on. Kun katselee meininkiä esmes tietyissä Helsingin kaupunginosissa tuntuu suorastaan ihmeelle, että niissä kasvaneista lapsista ja nuorista edes jotkut saavat elämänsä pidettyä järjestyksessä. Moni 10-12-vuotias on nähnyt elämän nurjempaa puolta enemmän kuin asioista päättävät poliitikot haluavat tietää olevankaan.

Laitetaan siinä sitten varoitustekstejä etiketteihin.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tuntematon Mies kirjoitti:Eikö vaan liene niin että kyllä sitä viinaa saa jos kerran tosi tarvis on, ihan riippumatta hinnoista ja ikärajoista. Kaikenaiset kieltolait luo vaan markkinoita hämärämiehille. Onhan tuo nähty niin meillä Suomessa kuin muuallakin.
Juurikin näin, toissapäivänä löysin duunissa linkin jossa kerrottiin viinansalakuljetuksesta, taisi mennä tarkalleen näin.

vuonna 2000: 63kpl
vuonna 2005: 5kpl

Mieluummin viinaa josta maksetaan veroa, joka on puhdasta aina, josta ei mene rahat rikollisille.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ja juuri sekin, että kenenkään ei olisi suurempaa "pakkoa" juoda korvikkeita.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Tuli mieleen ku about puolivuotta sitten oli kaks luokkalaista tyttöä muka kännissä kaupungilla, sitte huomattiin että molemmilla oli 1 siideripulloa kädessä. Tosin - toisella se oli vielä puoliksi täynnä.
What you do... Makes you who you are.
AWS
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:12 pm
Paikkakunta: Basin City

Viesti Kirjoittaja AWS »

Ite ainakin vedin viinaa teininä aika reippaasti, oli kuukauden rännejä ja sun muita mut eipähän enää tarvi hirveest juoda, ei oikeestaan ees tee mieli. Mieluummin istun selvinpäin lueskelemassa murha-voorumii...
I think it's funny
Freedom takes money
ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

AWS kirjoitti:Ite ainakin vedin viinaa teininä aika reippaasti, oli kuukauden rännejä ja sun muita mut eipähän enää tarvi hirveest juoda, ei oikeestaan ees tee mieli. Mieluummin istun selvinpäin lueskelemassa murha-voorumii...
Sama täällä, tosin mitään rännejä en ikinä ole harrastanut. 14-15 vuotiaana juomisen aloitin ja nykyään tulee juopoteltua todella harvoin. Mielummin riennot nuorena kuin aikuisiällä. Mutta ikinä en itse alaikäisille ostaisi.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

En voi ymmärtää, miten vanhemmat antavat jopa 13-vuotiaiden juoda KOTONA kännit. Tiedän täältäkin pieneltä pitäjältä tämmöisiä tapauksia :(
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että ainakaan alle 16-vuotiaiden ei pitäisi saada alkoholia, ja vetäisin kyllä sen rajan aina 18 ikävuoteen asti. Jos itse minusta tulee äiti joskus, niin en aio antaa lasteni riehua kylillä humalahakuisesti ennen täysi-ikäisyyttä.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mun vanhemmat kyllä joskus osti mulle teinilonkeroa, mutta silloinkin oli jo 17v. suurinpiirtein. himassa en olisi voinut kuvitellakaan vetäväni kännejä, saati, että porukat ois käyneet ostamassa viinat. vieläkin on vaikeaa maistella vaikka valkkaria porukoiden seurassa, kun se tuntuu jotenkin tosi "väärältä". en tiedä...mutta en missään nimessä hyväksy alaikäisten ryypiskelyä, en todellakaan. olen kyllä ostanut viinaa alkosta, mutta sekin meni 18v. pikkuveljelle, joka ei itse viinaa saanut ja halusivat tehdä siitä boolia, joten katsoin sen oikeutetuksi. ja niin olenhan mä sattumanvaraisesti käynyt kerran shellillä ostamassa parille teinille siideriä, joka siis oli täysin mun periaatteiden vastaista, mutta ne pyysi niin tyylikkäästi ja rohkeasti, joten ajattelin, että no tän kerran. sen koommin en ole teineille viinaa hakenut, enkä hae.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Mä olen ryypännyt niin että oksat pois. Nyt sitten en juokkaan juuri ollenkaan, joku 2 kertaa vuodessa humalassa, joskus saatan yhden siiderin ottaa, mutta useimmiten juon limukkaa, enkä väkeviä koskaan.
Sillon teininä juotiin kiljua tai viininlitkuja jos ei hakijaa mistään saatu. Tai sitten käytiin porukoiden pulloilla. Jokatapauksessa aina päästiin juomaan kun haluttiin. Ysin aikoihin sain juoda kotona, koska äiti tiesi että juon joka tapauksessa, niin halusi että teen sen siellä, ettei tarvii olla huolissaan. Koskaan ei oo äiti silti hakenut juomia.

Oon hakenut mun pikkusiskolle siideriä, koska tiedän että se juo joka tapauksessa, niin haen sille ennemmin ne itse ja tiedän mitä se juo, koska oon kuullut liikaa niitä "join jonkun ihme hiipparin pullosta jotain ihme litkua"-juttuja. Onneksi se on aina osannut juoda nätisti, toisin kuin eräät :oops:
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

mä olen "salassa" juonut ne teinikännit monta vuotta, nekä toisaan jäänyt kiinni vaikka olin tosi räkä poskella. Isä teki reissuhommia ja äiti ravintolassa töissä joten ehdin just turvallisesti kotiin ennen mamin kotiutumista. Selkään olistullut niin että paukahtaa jos kiinni olisin jäänyt. KAverit piti kyllä huolen siitä että kotiovi löytyi vaikka poliisi olisi useasti ottanut kyytiin ja vienyt kotiin. Sitten löysin nyt jo ex.mieheni ja piti alkaa olemaan siivosti kun hänen "koko sukunsa" toimi poliiseina kyseisessä kaupungissa jossa poliisi kyllä muistaa kun ei oo mikään iso kaupunki...Se varmaan pelastikin mut sitten alkoholisoitumiselta sillä aina oli joku hakemassa viinaksia kun vain pyysi ja tiesi kuka hakee. Ny kun ajattelee niin olishan siinä voinut tapahtua mitä tahansa kun se yks viinanhakija sitten sattui olemaan paikallinen namu-setä...joka tykkas sellaisista alle 16v tytöistä, onneksi olin aina kaveriporukassa mutta oli siinä muutama tyttö jolle kävi hieman hullummin... kukaan ei tietty tuollaista halua julkisesti revitellä ja kyseinen mies edellee jaelee siellä autolla ottaen nuoria tyttöjä kyytiinsä tarjoten viinaa ja tupakkaa. Muutaman takavuosien "missinkin" tiedän viihtyneen kyseisen miehen autossa teinivuosinaan...

itse en hakisi alkomaholia alaikäiselle jo siitä syystä että se on lainvastaista. Hollannissa alkoholia voi juoda jo nuorempana ja nuoret aloittaa yleensä saaden lasillisen vanhempien seurassa..näin meilläkin sitten kun lapset tuosta kasvaa...luultavasti silloin asustelemme kyseisessä maassa
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Loki
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 4:33 pm

Viesti Kirjoittaja Loki »

Onhan se aika kieroa kun on laajalle levinnyt ajatus siitä että känni olisi jotenkin coolia.

Saa nähdä kasvaako nykyisestä pississukupolvesta vaikeasti alkoholisoituneiden terveysrappiollisten aikuisten polvi.

Järkyttävää ajatella kun 12w nappulat tempovat enemmän viinaa kun katujen miehet.

Itse aloitin alkoholin kohtuuttomuuskäytön kuusitoistakesäisenä, ja se oli ihan opettava kokemus; nyt olen raivoraitis.

Känni on huono asia ja silloin tapahtuu helposti vielä huonompia asioita (mainittakoon vaikka alaikäisen tyttölapset jotka ovat helppoja kohteita alati saalistaville perversseille).
Vastaa Viestiin