Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
simohovari
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:37 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja simohovari »

jukkasahti kirjoitti:Nyt pitäisi poliisin kuulustella Karoliinan lähipiiriä tiukemmin ja etenkin myös näitä uusia kavereita. Kyllä tekijä(t) ovat todennäköisimmin tuttuja. Sieltä se vastaus ja ratkaisu löytyy.
En jaksa uskoa, että siellä maalla kyttäisi pusikoissa näitä raiskareita. Se on niin epätodennäköistä.

Missä h******n maalla?!? Voitko kertoa? Vai onko mulla tässä 22v aikana häänyt tajuamatta että tampere on joku maalaiskylä?
Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Eipä ole pojat toisaalta lehtiä käräjillekään haastaneet, tai edes Aamulehdessä valittaneet, että heitä olisi väärin tulkittu...

Mutta pois se minusta, että ketään tuomitsisin! Annetaan poliisin tutkia.
Metsäpirtti
Poliisikoira Rex
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 3:00 pm
Paikkakunta: Terenttilä

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

janita kirjoitti:Voihan ne löydetyt vaatteet liittyä Karoliinan tapaukseen tekijänkin kautta, mikäli tekijä on joku ihan muu/muut, kuin ketjussa tähän mennessä epäillyt. Tosin edellyttäisi siinä tapauksessa naispuolista. VM:n farkkujen koko 34 on harvinainen aikuisella, mutta ihan yleinen vielä tuollaisilla Karoliinan ikäisillä.
Jospa se onkin tuumakoko, niinkun monissa farkuissa tuppaa oleen, joten sitten ne menis jo suht hyvän kokoselle miehelle/pojalle.. :oops:
Poirot H.
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 1:57 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Poirot H. »

Outoja juttuja, mitkä mietityttää :?:

-kahden ensimmäisen kaverin lähtö bileistä, kertomansa mukaan eri aikaan, kuitenkin samaan osoitteeseen, jäikö illasta jotain tärkeätäkin turistavaa, kun ei omaan kotiin malttanut mennä nukkumaan tuo toisena poistunut kaveri.
-viinaa tarvittiin lisää, mutta omat lonkerot jätettiin juomatta (oliko se sittenkään viina mitä kyseltiin)
-pojat keksineet yhteisen tarinan aluksi, mikä osoittautui satuiluksi ja tuo sadun kertominen tehtiin heidän mukaansa siksi, kun ei haluttu kertoa asunnossa olemisesta, ettei tuon asunnon haltija suutu tms. Milloin ja miksi tuo satu edes keksittiin, kun oletuksena kuitenkin on ensimmäisten päivien aikana lähes kaikilla ollut se, että Karoliina löytyy ihan kohta?
-pojilla oli kaikilla kai tieto Karoliinan katoamisesta jo sunnuntaina, kun sisko oli Karoliinasta puhelimitse kysellyt jne. Pojat kertoo kuitenkin haastattelussa poliisin ottaneen heihin yhteyden -tiistainako se oli? Aika erikoinen tapa suhtautua kaverin katoamiseen, olisi kai normaalimpaa soittaa itse heti poliisille, kun kuulee tapauksessa olevan tällaisia käänteitä, eikö? Itse ainakin pyrkisin heti ilmoittamaan poliisille ne omat tiedot illalta kaverin kanssa, jospa niistä voi olla etsinnoissä apua jne.
Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Poirot H. kirjoitti:Outoja juttuja, mitkä mietityttää :?:

-kahden ensimmäisen kaverin lähtö bileistä, kertomansa mukaan eri aikaan, kuitenkin samaan osoitteeseen, jäikö illasta jotain tärkeätäkin turistavaa, kun ei omaan kotiin malttanut mennä nukkumaan tuo toisena poistunut kaveri.
-viinaa tarvittiin lisää, mutta omat lonkerot jätettiin juomatta (oliko se sittenkään viina mitä kyseltiin)
-pojat keksineet yhteisen tarinan aluksi, mikä osoittautui satuiluksi ja tuo sadun kertominen tehtiin heidän mukaansa siksi, kun ei haluttu kertoa asunnossa olemisesta, ettei tuon asunnon haltija suutu tms. Milloin ja miksi tuo satu edes keksittiin, kun oletuksena kuitenkin on ensimmäisten päivien aikana lähes kaikilla ollut se, että Karoliina löytyy ihan kohta?
-pojilla oli kaikilla kai tieto Karoliinan katoamisesta jo sunnuntaina, kun sisko oli Karoliinasta puhelimitse kysellyt jne. Pojat kertoo kuitenkin haastattelussa poliisin ottaneen heihin yhteyden -tiistainako se oli? Aika erikoinen tapa suhtautua kaverin katoamiseen, olisi kai normaalimpaa soittaa itse heti poliisille, kun kuulee tapauksessa olevan tällaisia käänteitä, eikö? Itse ainakin pyrkisin heti ilmoittamaan poliisille ne omat tiedot illalta kaverin kanssa, jospa niistä voi olla etsinnoissä apua jne.
Aivan, veli Poirot, aivan! Näihin lehtijuttuihin me pohjataan kaikki meidän spekulaatiot, vaikka kuinka oltaisiin sitä mieltä että iltapäivälehdet ja Seiska ovat sontaa.
janita
Jane Marple
Viestit: 1017
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja janita »

Metsäpirtti kirjoitti: Jospa se onkin tuumakoko, niinkun monissa farkuissa tuppaa oleen, joten sitten ne menis jo suht hyvän kokoselle miehelle/pojalle.. :oops:
Ei ole, kun oli mainittu kyseessä olevan nimenomaan naisten farkut ja olipa ne toiset vielä mainittu Vero Modan farkuiksi (nuorten suosima naistenvaateliike).
jukkasahti
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 11:39 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja jukkasahti »

simohovari kirjoitti:
jukkasahti kirjoitti:Nyt pitäisi poliisin kuulustella Karoliinan lähipiiriä tiukemmin ja etenkin myös näitä uusia kavereita. Kyllä tekijä(t) ovat todennäköisimmin tuttuja. Sieltä se vastaus ja ratkaisu löytyy.
En jaksa uskoa, että siellä maalla kyttäisi pusikoissa näitä raiskareita. Se on niin epätodennäköistä.

Missä h******n maalla?!? Voitko kertoa? Vai onko mulla tässä 22v aikana häänyt tajuamatta että tampere on joku maalaiskylä?
Onhan Villilä jo aika landea... :wink:
Avatar
Teresa Banks
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Metsäpirtti kirjoitti:
janita kirjoitti:Voihan ne löydetyt vaatteet liittyä Karoliinan tapaukseen tekijänkin kautta, mikäli tekijä on joku ihan muu/muut, kuin ketjussa tähän mennessä epäillyt. Tosin edellyttäisi siinä tapauksessa naispuolista. VM:n farkkujen koko 34 on harvinainen aikuisella, mutta ihan yleinen vielä tuollaisilla Karoliinan ikäisillä.
Jospa se onkin tuumakoko, niinkun monissa farkuissa tuppaa oleen, joten sitten ne menis jo suht hyvän kokoselle miehelle/pojalle.. :oops:
Vero Modassa ei myydä miesten vaatteita, joten ne farkut, jos siis ovat kerran Vero Modan, ovat naisten/tyttöjen housut.

Edit: ah, joo, Janita tästä jo kirjoittikin. Sori.
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Spekultantti kirjoitti:Eipä ole pojat toisaalta lehtiä käräjillekään haastaneet, tai edes Aamulehdessä valittaneet, että heitä olisi väärin tulkittu...

Mutta pois se minusta, että ketään tuomitsisin! Annetaan poliisin tutkia.
Miten poikien olisi pitänyt vastata? Kenties et huomannut että Seiskan "haastattelu"tyyli oli hyvin tiukka? Itse naureskelin sitä lukiessa, ettei pojat tienneet mihin ryhtyivät kun lupasivat antaa Seiskalle haastattelun. Sen verran tiukkoja kysymykset ja niiden muotoilu oli. Kyseessähän piti olla haastattelu, mutta se oli kuulustelu.

Osaatko edes itse vastata niihin lämpimmänin ja välittävämmin? Tässä nyt esimerkki:
Kysymys: Minkälaiset vaatteet hänellä oli?
Vastaus: Legginsit sillä oli ja bai tö vei, me rakastetaan Karoa, Karoliina tuu kotiin!

Pitäisikö tuollaista tummennettuna olevaa epä-asiaa tunkea vastauksiin jotta ne eivät kuulostaisi niin kylmiltä? Jos kuulustelutyyli on kylmä, vastaukset kuulostaa kylmiltä.

Jälleen kerran tämä todisti, ettei kannata antaa haastatteluja lehtiin tai edes silminnäkijävihjeitä. Epäillyksi joutuu vain itse. Lehdenjakaja, pojat, BMW-vihjeen antaja. Kaikkia näitä on epäilty hyvin rankasti tässäkin ketjussa. Varmasti ainakin 2/3 on syyttömiä, miettikääpä sitä.
Avatar
Zultor_Horrens
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 6:27 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Zultor_Horrens »

Jotenkin tuli mieleen että porukka vietti aikaa rannalla illan ja osan yötä kertomansa mukaan ennen kuin siirtyivät asuntoon.
Tapettiinko Karoliina jo rannalla?
http://tinyurl.com/4y8u8kc

Minun pää kalan, Pirun pää sinun, kalan pää Pirun...
Ja hän sanoi näin: "Kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun".
Martti
Martin Riggs
Viestit: 631
Liittynyt: La Elo 06, 2011 10:30 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Martti »

janita kirjoitti:Voihan ne löydetyt vaatteet liittyä Karoliinan tapaukseen tekijänkin kautta, mikäli tekijä on joku ihan muu/muut, kuin ketjussa tähän mennessä epäillyt. Tosin edellyttäisi siinä tapauksessa naispuolista. VM:n farkkujen koko 34 on harvinainen aikuisella, mutta ihan yleinen vielä tuollaisilla Karoliinan ikäisillä. Pitää olla aivan olematon pers-lantioseutu, että menee hoikalle aikuiselle naiselle.
Minä olen ihan aikuinen ja käytän kokoa 34. Eikä mulla ole kyllä olematon persauskaan...tosin jos ovat Vero Modan, ovat kyllä melko pienet, ainakin ennen siellä on ollut tosi pientä kokoa.

En kyllä nyt just löytänyt mitään ihan virallista ja uskottavaa lähdettä, että farkut/legginssit ovat löytyneet. Tuntuu ihmeeltä jos joku VAPEPAlainen moisia juttuja keskustelupalstalla laukoo.

Heräsin aamulla ja niin toivoin, että olisi juttu saanut päätöksen, nukkumaan mennessäni teillä siellä oli vielä etsinnät käynnissä ja päivää jäljellä.

Ensin olin bilepoikien syyllisyyden kannalla, nyt kun juttu venyy ja vanuu en jaksaisi uskoa, että nuorilla kestäisi kantti jos olisivat teon takana.
Saturnus
Remington Steele
Viestit: 203
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 12:47 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Saturnus »

Lukijana kirjoitti:
Spekultantti kirjoitti:Eipä ole pojat toisaalta lehtiä käräjillekään haastaneet, tai edes Aamulehdessä valittaneet, että heitä olisi väärin tulkittu...

Mutta pois se minusta, että ketään tuomitsisin! Annetaan poliisin tutkia.
Miten poikien olisi pitänyt vastata? Kenties et huomannut että Seiskan "haastattelu"tyyli oli hyvin tiukka? Itse naureskelin sitä lukiessa, ettei pojat tienneet mihin ryhtyivät kun lupasivat antaa Seiskalle haastattelun. Sen verran tiukkoja kysymykset ja niiden muotoilu oli. Kyseessähän piti olla haastattelu, mutta se oli kuulustelu.

Osaatko edes itse vastata niihin lämpimmänin ja välittävämmin? Tässä nyt esimerkki:
Kysymys: Minkälaiset vaatteet hänellä oli?
Vastaus: Legginsit sillä oli ja bai tö vei, me rakastetaan Karoa, Karoliina tuu kotiin!

Pitäisikö tuollaista tummennettuna olevaa epä-asiaa tunkea vastauksiin jotta ne eivät kuulostaisi niin kylmiltä? Jos kuulustelutyyli on kylmä, vastaukset kuulostaa kylmiltä.

Jälleen kerran tämä todisti, ettei kannata antaa haastatteluja lehtiin tai edes silminnäkijävihjeitä. Epäillyksi joutuu vain itse. Lehdenjakaja, pojat, BMW-vihjeen antaja. Kaikkia näitä on epäilty hyvin rankasti tässäkin ketjussa. Varmasti ainakin 2/3 on syyttömiä, miettikääpä sitä.
Oletko kuullut sellaisesta ilmiöstä kuin sureminen? sillä on tekemistä sen kanssa että läheisen kohtalo ahdistaa. Nyt poikia huolettaa vain oma imago. Sellainen ei ole tavallista. Enkä usko että yksikään nuori joka surisi tutun poismenoa suostuisi haastatteluihin.
Pojat ovat epäiltyjen listalla siksi että näkivät Karoliinan viimeiseksi hengissä, eivät siksi että antavat lehdille haastatteluja. Ja eräs seikka joka tuntuu monilta unohtuvan: jos tietää olevansa syytön, eivätpä ne iltapäivälehdet ketään syylliseksi tee.
"Ei kuolema ole paikka..."♫
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Martti kirjoitti:
janita kirjoitti:Voihan ne löydetyt vaatteet liittyä Karoliinan tapaukseen tekijänkin kautta, mikäli tekijä on joku ihan muu/muut, kuin ketjussa tähän mennessä epäillyt. Tosin edellyttäisi siinä tapauksessa naispuolista. VM:n farkkujen koko 34 on harvinainen aikuisella, mutta ihan yleinen vielä tuollaisilla Karoliinan ikäisillä. Pitää olla aivan olematon pers-lantioseutu, että menee hoikalle aikuiselle naiselle.
Minä olen ihan aikuinen ja käytän kokoa 34. Eikä mulla ole kyllä olematon persauskaan...tosin jos ovat Vero Modan, ovat kyllä melko pienet, ainakin ennen siellä on ollut tosi pientä kokoa.

En kyllä nyt just löytänyt mitään ihan virallista ja uskottavaa lähdettä, että farkut/legginssit ovat löytyneet. Tuntuu ihmeeltä jos joku VAPEPAlainen moisia juttuja keskustelupalstalla laukoo.

.....
Sama homma; olen aikuinen ja kokoa 34 jotkut farkut mulla (valmistajasta riippuen 34 tai 36) ja nimenomaan taitaa olla parit VM:n farkut, jotkut ihan neutraalit perus, ei mitkään teiniyttä kirkuvat :roll:
Ne tuppaa olemaan lisäksi stretchfarkut, joten ne vielä venyy jonkin verran kun laittaa päälle.
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Jokin aika sitten VeroModan farkuissa EI ollut tuumakokoja, vaan ne normaalit naisten vaatekoot, ja 34 on teinityttöjen tai tosi laihojen naisten koko. Itse olen normaalivartaloinen ja käytän kokoa 40. VeroModan liikkeissä myydään myös Onlyn farkkuja, niissä on tuumakoot, ja 34" on niin reilut että putoavat päältäni, vastaavat ehkä kokoa 44 tai enemmän...
timppa313
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Su Syys 04, 2011 7:22 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja timppa313 »

Onko ne faktat nyt mitkä? Eikö noi mopoautot sun muut ole huhuja?
Onko niitä farkkuja oikeasti löydetty? ---- Näkyy olevan jo lehdissä että ovat.

btw. Itse uskon että pojat tietävät paljonkin enemmän kun julkisuudessa kerrottu, mutta jos he ovat kykeneväisiä tappoon, olisi joitain merkkejä kavereiden ja vanhempien tiedossa. harva tappoon pystyvä on aivan tavallinen, eikä kolme teiniä pysty sitä salassapitämään, ellei sitten puheet ole sovittu jo ko.yönä ja silloinkin olen varma että jonkun psyyke pettää pian.

outoa on myös se ettei talon asukkaat ole kuullut mitään. Lavastuksessa ei ole mitään järkeä, luulisi skootterin löytyvän jostai aivan muualta kuin jonkun oven edestä..
Lukittu