Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Susihukka
Harjunpää

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Susihukka »

http://static.iltalehti.fi/uutiset/auer ... SL2_uu.jpg

Ohessa kuva, jossa on seinällä mahdollisesti lapsen maalaus.
Ei tarvitse olla juurikaan kyökkipsykologiaa harrastanut nähdäkseen, että maalari on ollut järkyttävän ahdistunut. En rupea valaisemaan enempää, vaikka tässä ketjussa ollaankin, mutta tuo kuva on kuin suoraan maailmanlaajuisesti vuosikymmenien ajan tehtyjen lapsipsykologian tutkimusten oppikirjasta - sikäli kun maalaaja on lapsi. Aikuinen maalari olisi eri asia, vaikka sama symboliikka sinänsä toki pätee aikuiseenkin.
Kuva
A.W
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja A.W »

Minun ajatus: Anneli on ollut jo vuosia Jukan väkivallankohteena, nyt on Jukka käynyt uudelleen Annelin ylle ja hutassut veitsellä. Anneli tietää, että nyt täytyy valita joko oma tai Jukan henki ja toimii sen mukaisesti. Anneli tietää, että itseään ei saa suomen lakien mukaan puolustaa, ellei ole itse jo melkein kuollut (ja siinä vaiheessa monikaan ei kykene enää siihen) joten vanhin lapsi joka on jo useampaan otteeseen nähnyt kauheaa väkivaltaa äitiään kohtaan, menee automaattisesti äidin puolelle, eihän äitiä saa lyödä. Isä on jo kuollut, eihän vanhin tytär halua että äiti joutuu vankilaan.
Mä uskon vahvasti, että kaiken takana on väkivalta, sekä henkinen, että fyysinen.
Tässä syy kommenttiini, että sympatiat ovat Annelin puolella.
Jos joku mies ahdistaisi minut nurkkaan ja tiedän että kuolen, ellen itse nyt tapa, niin tappaisin varmasti, mutta en kyllä vapaaehtoisesti vankilaan menisi, jos sen pystyisin salaamaan. Jos vielä Jukka on ollut väkivaltainen jopa lapsille, ymmärrän täysin Annelia., jos vaihtoehtona on ollut kuolla itse, eikä kukaan suojelisi enää lapsia. Miettikääpä tätä. Kukaan ei helvetti soikoon tiedä, mitä siellä talossa on tapahtunut. Kyllä se vanhin tytär äitiään suojelee, jos on koko elämänsä ajan nähnyt, että isi lyö äitiä...........
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
matahari
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matahari »

Tuon voisi allekirjoittaa. Olen jo "sata" vuotta sitten kirjoittanut että me emme todellakaan tiedä miten ne asiat ovat loppujen lopuksi olleet. Jokatapauksessa vaihtoehtoja löytyy perheväkivaltaan, kenenkään ei ole sitä pakko sietää. Monesti se kärjistyy juuri näin. Klassinen esimerkki siis :(
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Susihukka kirjoitti:http://static.iltalehti.fi/uutiset/auer ... SL2_uu.jpg

Ohessa kuva, jossa on seinällä mahdollisesti lapsen maalaus.
Ei tarvitse olla juurikaan kyökkipsykologiaa harrastanut nähdäkseen, että maalari on ollut järkyttävän ahdistunut. En rupea valaisemaan enempää, vaikka tässä ketjussa ollaankin, mutta tuo kuva on kuin suoraan maailmanlaajuisesti vuosikymmenien ajan tehtyjen lapsipsykologian tutkimusten oppikirjasta - sikäli kun maalaaja on lapsi. Aikuinen maalari olisi eri asia, vaikka sama symboliikka sinänsä toki pätee aikuiseenkin.
Kerro tai linkkaa - olisi mielenkiintoista lukea. Kehä/sisäkkäiset ympyrät/aurinko/terälehdet/keltainen
Tässä syy kommenttiini, että sympatiat ovat Annelin puolella.
Veikkaan, että ruumiinavauspöytäkirjan kuvat muuttaisivat käsitystäsi ( en siis ole myöskään nähnyt). 70 veitseniskua, osa syvällä sisäelimissä jossa veitseä on pyöritetty. Kallo murskana, kitalaki halki jne
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Mun käsittääkseni Jukka Lahden väkivaltaisuudesta ei ole mitään todisteita olemassa eikä edes Annelipanneli ole itsekään sellaista TÄHÄN MENNESSÄ kertonut, eivät myöskään lapset. Kaikki näyttäisi osoittavan Anneliin jonka muukin toiminta antaa osviittaa kyllä väkivaltaiseen käyttäytymiseen.

Mikäli tälläistä väkivaltaa Annelia kohtaan olisi ollut niin hän on surmannut jukan itsepuolustukseksi niin vähintään vangitsemistilanteessa olisi lasten hätääntynyt mieli alkanut laulamaan tilanteesta "Ei se ollut äidin syy vaan isin" mutta sellaista ei ole tapahtunut. Pariskunnan lapset ovat nyt sen ikäisiä että tietävät ettäheidän puheillaan on merkitystä ja jälkiseurauksia joten tuskin ihan muuten vain ovat puhuneet asiasta .
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

A.W kirjoitti:Minun ajatus: Anneli on ollut jo vuosia Jukan väkivallankohteena, nyt on Jukka käynyt uudelleen Annelin ylle ja hutassut veitsellä.
Tämä skenaario spekuloitiin kuoliaaksi jo heti sen jälkeen kun kävi ilmi että poliisi epäilee vaimoa. Sitä löytyy sivukaupalla tuolta vanhoista Ulvila-ketjuista, ja itseasiassa se eli melko pitkän aikaa ihan mifaktanakin. Unohdit tästä tosin yhden avainkohdan, eli Jukan vuosia lapsiin kohdistaman insestin.

Ainoa vaan, että tämä on ihan puhdasta olettamusta, ja vieläpä asenteellista sellaista. Aivan yhtä hyvin voidaan olettaa että AA oli kohdistanut väkivaltaa Jukkaa kohtaan jo vuosia, ja tällä kerralla homma nyt vaan lähti lopullisesti lapasesta.

Lisäksi jos olettamuksesi pitää paikkansa, niin AA saa kyllä pitkälti syyttää itseään siitä että nyt ollaan tässä tilanteessa. Jos olisi heti surman jälkeen tunnustanut ja esitellyt vakuuttavasti, lasten tukemana, nämä lieventävät asianhaarat niin olisi selvinnyt lyhyen istumisen tappotuomiolla ja ollut vapaalla nyt jo pitkään - naiset tuomitaan näissä tapauksissa Suomessa hyvin kevyellä kädellä, niinkuin pitääkin.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Päinvastoin: Anneli on itse paljastanut, että Jukka on ollut uhkailujen kohteena. Eli Jukkaan on kuin onkin aiemminkin kohdistunut ainakin väkivallan uhka surmaajan taholta.
(Näin Annelin oman kertoman mukaan)

Voi jeesus? Ai tuon taulunko on piirtänyt ne lapset, jotka ei halua äitiään tavata? Varmasti joo. Äitiaurinko.
Nuotio & Äreät Tiput
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

naiset tuomitaan näissä tapauksissa Suomessa hyvin kevyellä kädellä, niinkuin pitääkin.
Tässä kuitenkin Jukka joutui lähinnä teuraaksi. Olisikohan noita äkkipikaisuus tai muita huojentavia seikkoja löytynyt tätä kumoamaan. Käräjäkin toivoi, että selitys löytyisi ja laittoi mielentilatutkimukseen. Ei löytynyt ( laintulkinnan mukaista ).
matahari
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matahari »

Muistelen että jossain oli maininta Annelin raivokohtauksista. Hänellä oli jo oman isänsä kanssa napit vastakkain asiasta. Oletan että perheväkivaltaa on ollut mutta Anneli taisi olla se pääpukari. Ei se aina ole mies joka perhettään kaltoin kohtelee.....kuten jo kirjoitin, allekirjoitan tuon perheväkivalta teorian.
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Valhalla kirjoitti:
naiset tuomitaan näissä tapauksissa Suomessa hyvin kevyellä kädellä, niinkuin pitääkin.
Tässä kuitenkin Jukka joutui lähinnä teuraaksi. Olisikohan noita äkkipikaisuus tai muita huojentavia seikkoja löytynyt tätä kumoamaan. Käräjäkin toivoi, että selitys löytyisi ja laittoi mielentilatutkimukseen. Ei löytynyt ( laintulkinnan mukaista ).
No tästähän olisi vain vedetty se johtopäätös, että koska surma oli poikkeuksellisen raaka, on uhrin tekijään aiemmin kohdistaman väkivaltaisen piinan myös täytynyt olla poikkeuksellisen julmaa ja pitkäkestoista. Cancel out.

Joku tuomio tulee silti aina koska eihän toista saa tappaa, vaan mieluummin on ensin edes jollain tavalla yritettävä irtautua tilanteesta, niin vaikeaa kuin se monissa ihmissuhteissa onkin.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

A kertoi kuulustelussa että isä oli haukkunut laiskaksi, oli lähdössä takaisin Ulvilaan mutta äiti sai väkivalloin pidettyä hänet aisoissa ja tästä jäi aidin kynnenjälkiä A:n käsivarsiin.
Tämä ei ole sanatarkka lainaus mutta omin sanoin muisteltu
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

matahari kirjoitti:Muistelen että jossain oli maininta Annelin raivokohtauksista. Hänellä oli jo oman isänsä kanssa napit vastakkain asiasta. Oletan että perheväkivaltaa on ollut mutta Anneli taisi olla se pääpukari. Ei se aina ole mies joka perhettään kaltoin kohtelee.....kuten jo kirjoitin, allekirjoitan tuon perheväkivalta teorian.
Tämä juttuko:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 2A#p363823

Annelin omin sanoin:

V: Asuin lasten kanssa tilapäisesti tammikuussa 2007 kotonani. Isäni tuli tuolloin sanomaan minulle, että olen samanlainen laiska kuin ennenkin. Lisäksi hän mainitsi, etten tee kotonani mitään töitä. Raivostuin tästä isälleni silmittömästi ja päätin lähteä lasten kanssa Ulvilaan. Äitini sai kuitenkin estettyä tämän siten, että hän piti väkisin käsistäni kiinni ja ei päästänyt minua lähtemään. Muistan, että ranteisiini jäi äidin kynnenjälkiä. Kuulustelukertomus 27.9.2009
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
A.W
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja A.W »

Vaikka olisikin hurjia kuvia Jukan silvotusta ruumiista, niin ei se vaikuta minun mielipiteeseeni... Juuri näin, klassinen esimerkki, ja jospa Anneli on sinä iltana päättänyt, että häipyy lapsineen turvakotiin ja Jukka on sanonut, että et mene tapan sinut mielummin ja ryhtynyt toimiin, ja Annelilla ollut valinta edessä, joko hän tai Jukka.
Onhan sekin tietenkin mahdollista, että Jukka on ollut Annelin väkivallan kohteena, mutta miksi??????
Mä lähden silti siitä teoriasta, että Anneli on ollut väkivallan uhri ja päättänyt viimein häipya lapsineen.
Kyllä se on erittäin harvinaista, että nainen ilman mitään syytä rupeaa tuollaiseen väkivallan tekoon. Voihan tämä olla toki poikkeus, mutta en kyllä siihen jaksa uskoa. Jos mies on väkivaltainen niin se pystyy uskomattoman hyvin salaamaan sen jopa lähipiiriltä. Lähipiiri uskoo, että mies on kunnollinen perheenisä ja se voi olla kaikkea muuta tai jopa mies voi kääntää asian toisinpäin.
Tapauksia, joita suomessa on ollut, jossa vaimo tappaa miehensä esim. rahan takia, tekotapa on yleesä ollut täysin toisenlainen.
Annelissa on piillyt raivo mitä hän on pitänyt sisällään vuosikaudet, siksi jälki on niin rumaa.
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
Tara
Horatio Caine

Hovimestari kirjoitti:
A.W kirjoitti:Minun ajatus: Anneli on ollut jo vuosia Jukan väkivallankohteena, nyt on Jukka käynyt uudelleen Annelin ylle ja hutassut veitsellä.
Tämä skenaario spekuloitiin kuoliaaksi jo heti sen jälkeen kun kävi ilmi että poliisi epäilee vaimoa. Sitä löytyy sivukaupalla tuolta vanhoista Ulvila-ketjuista, ja itseasiassa se eli melko pitkän aikaa ihan mifaktanakin. Unohdit tästä tosin yhden avainkohdan, eli Jukan vuosia lapsiin kohdistaman insestin.

Ainoa vaan, että tämä on ihan puhdasta olettamusta, ja vieläpä asenteellista sellaista. Aivan yhtä hyvin voidaan olettaa että AA oli kohdistanut väkivaltaa Jukkaa kohtaan jo vuosia, ja tällä kerralla homma nyt vaan lähti lopullisesti lapasesta.

Lisäksi jos olettamuksesi pitää paikkansa, niin AA saa kyllä pitkälti syyttää itseään siitä että nyt ollaan tässä tilanteessa. Jos olisi heti surman jälkeen tunnustanut ja esitellyt vakuuttavasti, lasten tukemana, nämä lieventävät asianhaarat niin olisi selvinnyt lyhyen istumisen tappotuomiolla ja ollut vapaalla nyt jo pitkään - naiset tuomitaan näissä tapauksissa Suomessa hyvin kevyellä kädellä, niinkuin pitääkin.
Se Marjulin esiinnostama ja tänne tyrkyttämä i-vihjailu Takaisin lähtöpisteen-ketjun alussa on ainoa kerta kun olen täällä aiheesta nähnyt. Se siitä.

Marjuli voi olla nyt tyytyväinen, koska hänhän kaipasi AA:ia astumaan julkisuuteen. Nyt se on siellä, postii uutisia suoraan STT:lle. Mitähän AA täällä tekisikään.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Tara
Horatio Caine

A.W kirjoitti:Vaikka olisikin hurjia kuvia Jukan silvotusta ruumiista, niin ei se vaikuta minun mielipiteeseeni... Juuri näin, klassinen esimerkki, ja jospa Anneli on sinä iltana päättänyt, että häipyy lapsineen turvakotiin ja Jukka on sanonut, että et mene tapan sinut mielummin ja ryhtynyt toimiin, ja Annelilla ollut valinta edessä, joko hän tai Jukka.
Onhan sekin tietenkin mahdollista, että Jukka on ollut Annelin väkivallan kohteena, mutta miksi??????
Mä lähden silti siitä teoriasta, että Anneli on ollut väkivallan uhri ja päättänyt viimein häipya lapsineen.
Kyllä se on erittäin harvinaista, että nainen ilman mitään syytä rupeaa tuollaiseen väkivallan tekoon. Voihan tämä olla toki poikkeus, mutta en kyllä siihen jaksa uskoa. Jos mies on väkivaltainen niin se pystyy uskomattoman hyvin salaamaan sen jopa lähipiiriltä. Lähipiiri uskoo, että mies on kunnollinen perheenisä ja se voi olla kaikkea muuta tai jopa mies voi kääntää asian toisinpäin.
Tapauksia, joita suomessa on ollut, jossa vaimo tappaa miehensä esim. rahan takia, tekotapa on yleesä ollut täysin toisenlainen.
Annelissa on piillyt raivo mitä hän on pitänyt sisällään vuosikaudet, siksi jälki on niin rumaa.
Miksi AA murehti ihan ensimmäisenä aamuna murhayön valjettua, että kuukautiset alkoivat? Avioelämäkin oli ollut ihan hyvää, on kertonut. Hän oli toivonut olevansa raskaana, toivoivat AA:n mukaan viidettä lasta. Sille oli jo nimikin valittu, jos se olisi ollut poika.
Vastaa Viestiin