Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
107
Lauri Hanhivaara

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja 107 »

-Bastard- kirjoitti:Minä menen nyt takaisin, en ajanut sitä rakennustyömaata loppuun asti, NYT ajan :D
WOW, thanks Bastard! Tässä meillä on todellinen mies kentällä!
Scully
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Scully »

Jesus Hitler kirjoitti:
sepeteus kirjoitti:
Huoh, miksi pitää väkisin vääntää asiasta, miksi ihmeessä Karon paras kaveri valehtelisi? Mitä hän hyötyisi siitä? Ei siis mitään järkeä tuossa sinun logiikassasi..
Missä puhutaan parhaasta kaverista? Eikö parhaat kaverit voi valehdella?

Tutki itse logiikkasi. Minun logiikkani, kun sattuu olemaan oikein tässä tapauksessa.

Mensitkö sinä Jesus Hitler itse mukaan (täysin ulkopuolisena) kun kolme?, yksi? henkilöä joita et ehkä tunne tai tunnet jotenkin yhtäkkiä soittaisivat ja pyytäisivät sinua alibiksi tapolle ja ruumiin piilotukselle? Varsinkin vielä jos olisit uhrin ystävä? (Kun sanoit että eivätkö parhaat kaverit valehtele?) Ja vaika tuntisit uhrin pintapuolisesti niin suostusitko sittenkään? En mä ainakaa.
The truth is out there
ZevZev
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ZevZev »

tartsan kirjoitti:
-Bastard- kirjoitti:Minä menen nyt takaisin, en ajanut sitä rakennustyömaata loppuun asti, NYT ajan :D
Odotan sua täällä! aja varovasti.
me kaikki odotetaan :shock:
Occamin partaveitsi on periaate, jonka mukaan ilmiöitä selittävien tekijöiden määrän tulee olla mahdollisimman vähäinen. Selityksistä tulee siis karsia kaikki ylimääräiset tekijät eli teorioiden tulee olla mahdollisimman yksinkertaisia.
jukester
Susikoski

Viesti Kirjoittaja jukester »

Alkaa olla facebookissa liikaa "todistajia" pelkälle ankalle. JOTAIN siellä on varmaankin tapahtunut, ellei kyseessä ole jonkun kaveriporukan sairas pila.
Kurkkumaa
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Kurkkumaa »

No älä nyt kirjoita ja aja yhtä aikaa! Keskity havaintoihin! Meitä on aika monta täällä sun raportoinnin varassa jännittämässä :wink:
Viimeksi muokannut Kurkkumaa, Ke Syys 07, 2011 11:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

tartsan kirjoitti:Nyt kun tekin valvotte ja te osaatte, niin voisiko joku ihan karttaan merkata tällaiselle stadin likalle, että missä kohtaa sinivuokot mukamas ovat? Ja missä te olette olleet niitä näkemättä?
En hahmota.

Kerkesin just ennen sua viestiä laittaan:
http://kartat.eniro.fi/m/atX0W
There are no crimes behind enemy lines
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Lukijana kirjoitti:Skootterityttöä seurattiin kolme minuuttia, tyttö pysähtyi kotitalonsa pihaan ja juoksi kotiin. Häntä seurannut mies astui ulos autosta silloin kun tyttö pysähtyi ja lähti kävelemään häntä kohti.
Kävelemään...? Oliko tämä jossain toisessa uutisessa? Ainakaan lainaamastani Aamulehden jutusta en sitä löytänyt.

Ethän suinkaan lisännyt yksityiskohtaa, joka tukee omaa teoriaasi?

Pauliinan juttu antaa muutenkin ymmärtää että se on kirjoitettu näkökulmasta, jossa seuraaminen koetaan uhkaavaksi ilman että mitään todellisia viitteitä tästä on ollut:
– Iski hirveä paniikki. Juoksin äkkiä rappuun ja menin kotiin. Mies oli isokokoinen, hänellä oli musta parta ja viikset. Hän tuijotti minua pitkään. Jos mies olisi juossut perääni, hän olisi saanut minut kiinni, Pauliina muistelee.
Jos Pauliina juoksi äkkiä rappuun, miten mies ehti tuijottaa häntä pitkään? Näkikö Pauliina miehen juoksevan, kun saattoi päätellä että tämä olisi saanut hänet kiinni? Jos mies oli vaikkapa lonkkaleikkaustoipilas niin hän ei taatusti olisi juossut ketään normaalikuntoista kiinni.

Musta parta ja viikset... Tottakai. "Mies oli pienen ja kiltin näköinen" ei säväyttäisi läheskään samoin.
Se on muuten ihan normaalia itsesuojeluvaistoa, että pystyy tuntemaan jos joku seuraa. Ei ole normaalia ajaa kolmea minuuttia perässä kun voisi hurauttaa hetkessä ohi.
Minua on skootterilla jne. ajaessa "seurattu" hyvin usein ja paljon pidempiäkin aikoja. Ahdistusta en ole tuntenut, muuten kuin lievää sellaista takanatulevan mahdollisista kyvyistä käsitellä sellaisia asioita kuin kaksipyöräisen ohitustilannetta, turvaväliä jne. Olen myös itse autolla ajaessa "seurannut" kaksipyöräisiä usein.
Mielestäni on ihan varteenotettava vaihtoehto, että Karoliina on voitu siepata tällä tavoin.
Ei ole. Se on mahdollinen vaihtoehto, ei varteenotettava. Se että Karoliina olisi siepattu helikopteriin, tai että joku Karoliinan lähiomaisista olisi tilannut palkkamurhan tätä vastaan, ovat myös mahdollisia vaihtoehtoja, mutta eivät varteenotettavia. Kaikkia näitä mahdollisuuksia yhdistää se että viitteitä niihin on yhtä paljon, mutta jostain syystä kaksi jälkimmäistä saavat paljon vähemmän spekulaatiotilaa.

Vuodatus: Pyydän anteeksi jos skeptisyyteni sarjamurhaaja/sieppaaja/raiskaaja jne. skenaarioita kohtaan loukkaa jonkun tunteita. En vain yleisesti ottaen pidä hysterian lietsomisesta, varsinkin kun monissa spekulaatioissa vihjaillaan rivien välistä että tällaisen uhriksi joutuminen olisi jotenkin arkipäiväistä. Mielestäni tilanne on vähän sama kuin ulos liikenteeseen lähdettäessä unohdettaisiin katsoa suojatiellä molempiin suuntiin ja noudattaa hyvää liikennetapaa, kun keskitytään pelkäämään sitä että lentokone putoaa päähän.

Mielestäni nykyiselle ajalle kuvaavaa on se että nyt teinityttöjä ja aikuisia naisiakin kehotetaan Tampereella pysyttelemään pimeän jälkeen kotona ja fiilistellään skoottereita seuraavilla mustapartaisilla miehillä, kun taas juuri kukaan ei ole viitsinyt mainita tästä keissistä ilman mitään spekulointeja vedettävää täysin suoraa riskianalyysiä liittyen yhteen viimeaikojen lisääntyneeseen negatiiviseen ilmiöön. Tätä ilmiötä voi kukin arvailla tykönään mutta tässä pieni viite:

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Pol ... SI1KA01dsk
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Kävin FB sivuilla ja siellä oli keskustelua tästä Karoliinan löytymisestä mutta sitten ykskaks koko hemmetin ketju katosi jonnekin????
surffailija
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja surffailija »

Jotain taitaa tosiaan olla tapahtumassa...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090 ... 4_uu.shtml
amelien
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja amelien »

Tärkeintä on matka, ei määränpää.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Iltalehti kirjoitti:Pelastuslaitos sai Iltalehden tietojen mukaan keskiviikkoiltana virka-apupyynnön suorittaa tarkistus- ja etsintätoimintoja Tampereella. Etsinnät tehtiin yli kuukauden kadoksissa olleen Karoliina Kestin, 15, katoamispaikan välittömässä läheisyydessä.

Samalla paikalla oli illan aikana myös useita poliisiyksiköitä. Paikalle rakennettu eristys on kuitenkin jo purettu.

Pelastuslaitokselta ei tiedotettu tehtävästä enempää.

Myös Iltalehden tavoittama tutkinnanjohtaja Hannu Kallioniemi Tampereen poliisista kieltäytyi kommentoimasta asiaa. Hänen mukaansa poliisi tiedottaa tapauksesta vielä keskiviikkoillan aikana.
Viimeksi muokannut rosamarine, Ke Syys 07, 2011 11:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Jtle
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Jtle »

Rezah kirjoitti:
tartsan kirjoitti:Nyt kun tekin valvotte ja te osaatte, niin voisiko joku ihan karttaan merkata tällaiselle stadin likalle, että missä kohtaa sinivuokot mukamas ovat? Ja missä te olette olleet niitä näkemättä?
En hahmota.

Kerkesin just ennen sua viestiä laittaan:
http://kartat.eniro.fi/m/atX0W
(sanotaan nyt itse, ettei tarvii naamiksesta kopsailla..)
Juuri tämä tie on kyseessä. Ajelin sen työmaan läpi, sitten on vähän mäkeä jonka takaa näkyi poliisiauto. Tuo havainto riitti mulle, en mennyt sen lähemmäs ENKÄ RÄPSÄISSYT KUVAA.

EDIT: iltapulu haluaisi haastattelun. Ei Onnistu. Jotenkin vaan tuntuu vieraalta kertoilla toimittajalle asia jonka voi käydä itse toteamassa.
Viimeksi muokannut Jtle, Ke Syys 07, 2011 11:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jätäntäntähän
Henri Blavatsky
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Henri Blavatsky »

FB:ssähän tuo ryhmän ylläpitäjä, joka on melko ahkerasti ollut poistelemassa sieltä trolleja, totesi käyneensä itsekin paikalla ja että siellä oli ainakin vielä tovi sitten poliisit paikalla. Nyt vaikuttaisi todella, että on löydetty..?
helppoperuna
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja helppoperuna »

kettulainen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

surffailija kirjoitti:Jotain taitaa tosiaan olla tapahtumassa...

Poliisi tiedottaa tapauksesta vielä keskiviikkoillan aikana? Hmm. Tässä on alle puoli tuntia aikaa.
Lukittu