Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

DonHessu kirjoitti:Höh, nyt epäillään siivoojaa :F

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200709 ... 4_ul.shtml
Se on sanottava suomalaisten roskalehtien kunniaksi, että lainaukset brittilehdistä tulevat nopeammin kuin vielä syyskuussa. Tässä nimenomaisessa tapauksessa henkilö on varmaan kuulusteltu jo alkuvaiheessa. Kyllähän tämä juttu spekulaationa on ollut jossain muodossa foorumeilla jo kuukausia.
* Älä ruoki trollia! *
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:olipa hyviä linkkejä, noista ei mun mielestä kukaan ollut blondi vaan kaikilla ihan rehellisesti ruskeat hiukset... :lol:
Miksiköhän oli laitettu kuitenkin blondeiksi? ;)

Olisiko mahdollista, että keskieuropassa mielletään tämä käsite hieman eri tavalla kuin vaikkapa täällä Suomessa. Meidän lähtökohdistahan tuo arvio luonnollisesti täytyy tehdä eli en minä sillä... ;)
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Loka 02, 2007 3:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Marsalkka kirjoitti:
cicero kirjoitti:olipa hyviä linkkejä, noista ei mun mielestä kukaan ollut blondi vaan kaikilla ihan rehellisesti ruskeat hiukset... :lol:
Jos vaihtoehtoja on vain kaksi, tumma ja vaalea?
Muista lähdekritiikki!
Freyja
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Freyja »

kotona syntynyt kirjoitti:
Freyja kirjoitti:
Hei, täälläkin palstalla joku kertoi kuinka omalle lapselleen on jossain tilanteessa määrätty unilääkettä parempien yöunien saavuttamiseksi. On sitten niin tai näin, niin eikös vaan heidän olisi ollut helpompi tekaista joku diagnoosi (esim. Madeleinen "epäilty" ADHD tms. rauhattomuus) jotka "oikeuttaisi" heidät unilääkkeen käyttöön, on sentään kyse vielä perheestä jossa on noin pienet kaksoset, ei taitaisi olla ainutlaatuinen tapaus. Ehkä jopa löytyisi joku luotettu kollega, joka auttaisi tässä asiassa, jos pelkästään omaan sanaan ei tutkimuksissa luotettaisi. Melkoisen paljon vähemmällä olisivat pääseet. (Ja selitykseksi taas kerran että unilääkkeet voisivat mielestäni edesauttaa esim. portaissakaatumistapaturmaa, yliannoskuolemaan en usko.)
Eikö kuitenkin ole myös ollut epäilyjä kaksosten mahdollisesta "huumaamisesta" koska nukkuivat luonnottoman sikeästi hässäkän ollessa ympärillä. Jos unilääkettä oli heillekin annettu, ei sen selittäminen enää olisi mennyt siskolla ilmenevän ADHD levottomuuden piikkiin.
Jos mahdollinen tapaturma olisi myönnetty heti ja toimittu muutenkin normaalisti (hälytetty lisäapua yms.) niin olisiko kaksosten mahdollisen lääkityksen selvittämiseen ollut välttämättä aihettakaan.

Jos siis Maddylla olisi ollut diagnoosi ja resepti (vaikka sitten kaverin jälkeen päin väärentämä), niin voi olla että kaksosia ei olisi tutkittu.

Ja tähän näytelmään verrattuna olis ollut aika pientä, jos sattumalta samassa perheessä olisi myös muita lapsia, jotka jostain muusta syystä tarvitsevat lääkitystä. No okei, melko häly siitä varmaan olisi syntynyt, mutta olisi se parissa kuukaudessa jo unohtunut koko juttu.

MUOKKAUS:
Aluksi olisi olisi ehkä riittänyt vanhempien sana, eikä mitään väärennyssotkuja edes tarvita siihen että ainakaan heti ei olisi otettu näytteitä kaksosista. Heitä vaadittaisiin vain toimittamaan reseptit kunhan pääsevät kotiin.
Viimeksi muokannut Freyja, Ti Loka 02, 2007 3:38 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Marsalkka
Horatio Caine

skoone kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Jos vaihtoehtoja on vain kaksi, tumma ja vaalea?
Löytyi ainakin blond, brown ja black. Jos tarvetta ilmenisi, voisivat varmaan laittaa lisää vaihtoehtoja. ;)

Mutta eivät varmaan osaa hoitaa asiaa yhtä hyvin tuolla Briteissä kuin me täällä Suomessa. ;)

Eli on se kumma, että vanhemmat menivät laittamaan hiusten väriksi "blond"!!! Ei voi kuin ihmetellä! ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Tiina kirjoitti:
Käykö lähteeksi oma pää? 8)
Toki käy. Kyseisen lähteen pohjalta tehdyt johtopäätökset tulkitaan helposti spekulaatioksi. Samoin kuin vuosi aiemmin nähty tv-ohjelma.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Loka 02, 2007 4:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

diagnoosia ei voi noin vaan väärentää jälkeenpäin vaikka olisikin ystävä ja lääkäri. Kaikki tehdyt diagnoosit pitäisi löytyä kyseisen lääkärin omista tiedostoista ja niihin on melko mahdoton tehdä täydellisiä muutoksia jälkeenpäin. Eli kaikki jälkeenpäin tehdyt muutokset näkyvät. eli koska potilas on tullut ensikertaa vastaanotolle jne. miten diagnoosi on tehty ja yleensä kysytään vielä kollegalta mielipidettä asiaan. On vähän monimutkaisempaa kuin "kuumeen diagnosointi".

suomessa lapset olisi tutkittu samoin tein samoin vanhemmat olisi puhallutettu ja jos epäilya aineiden käytöstä niin myös veri testattu. Mun mielestä mccannit ovat päässeet uskomattoman vähällä koko jutussa.
Viimeksi muokannut cicero, Ti Loka 02, 2007 4:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Freyja
Nikke Knatterton

No mahtaako seurantasysteemi ihan noin aukoton olla kuin esität.. Sitä paitsi voisihan heillä olla kaikilla toistensa kirjoittamat reseptit kaverin lapsille. (yök)

Mutta tuo unilääkepyöritelmäni on omastakin mielestäni spekuleissönin spekulöintia, jonka tarkoitus oli vain osoittaa että tapaturma-tapauksessa ruumiin piilotukseen ei ole oikein muita selityksiä kuin kokahuuruissa tullut neronleimaus.

Eli siis, uskon edelleen sieppaukseen. :)
cicero
Michael Knight

Tässä kohtaa voin vain vedota omaan ammattiosaamiseeni asiassa ja netin tarjontaa en kyseisestä asiasta tiedä. haluaisin niin mielelläni kertoa mitä teen työkseni mutta silloin on liian suuri riski että minut voi sen kautta jäljittää ja uskon että nimenomaan täällä seikkailevat pitäisivät hommaani ehkä hohdokkaampana kuin se oikeasti on. Mutta "terveysala" ja tietynlaiset rikosjutut yhdistettynä kuuluvat arkeen silloin kun olen työssä.......nyt huvitan itseäni vaan tällä murha.infolla kun kerran olen äitiyslomalla..tosin nimenomaan just tämän madeleine-jutun takia...

tosin alun innostuksen jälkeen olen huomannut että ihmisiä kiinnostaa enemmän lehtien tarjoamat jutut kuin se, että ihan asiasta yritetään spekuloida...luulin että täällä ihmiset yrittäisivät enemmänkin käyttää "harmaita aivosolujaan". no on täällä muutama uskalias...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:Tässä kohtaa voin vain vedota omaan ammattiosaamiseeni asiassa ja netin tarjontaa en kyseisestä asiasta tiedä. haluaisin niin mielelläni kertoa mitä teen työkseni mutta silloin on liian suuri riski että minut voi sen kautta jäljittää ja uskon että nimenomaan täällä seikkailevat pitäisivät hommaani ehkä hohdokkaampana kuin se oikeasti on. Mutta "terveysala" ja tietynlaiset rikosjutut yhdistettynä kuuluvat arkeen silloin kun olen työssä......
Henkilökohtainen kysymys, johon luonnollisesti ei tarvitse vastata, jos ei huvita: Edellytetäänkö työssäsi akateemista loppututkintoa? Tyyliin ylempi korkeakoulututkinto... Ei siis ammattikorkeaa jne.
Freyja
Nikke Knatterton

cicero kirjoitti: uskon että nimenomaan täällä seikkailevat pitäisivät hommaani ehkä hohdokkaampana kuin se oikeasti on.
No hei, hienoa. Olemme saaneet useaan kertaan kuulla miten "olet opiskellut yliopistossa" ym. Onko tullut mieleen että joku muukin on saattanut, sinusta poiketen, jo peräti valmistuakin ja lisäksi työn kautta oppia että asiat eivät aina mene niin yksioikoisen hienosti mitä kirjoissa sanotaan. Esimerkiksi erilaisten säännösten ja seurantajärjestelmien noudattamisessa suomalaiset ovat omaa luokkaansa. mutta nyt lopetan koska alkaa keittämään.
Marsalkka
Horatio Caine

Freyja kirjoitti:
cicero kirjoitti: uskon että nimenomaan täällä seikkailevat pitäisivät hommaani ehkä hohdokkaampana kuin se oikeasti on.
Onko tullut mieleen että joku muukin on saattanut, sinusta poiketen, jo peräti valmistuakin ja.
Sama tuli mieleen. ;)
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Okisto kirjoitti:http://www.chargesyndrome.org/

Vilkaiskaa noita lapsia jotka ihan oikeasti kärsivät CHARGE-syndroomasta.

Madeleine oli tai on tavallinen pienikokoinen nelivuotias. Pienikokoisuus selittyy loputtomasti helpommin vaikka piilevällä ruoka-aineallergialla kuin tällaisella selkeästi kehitysvammaisuuteen liittyvällä oireyhtymällä.
Mutta on muistettava,että tämäkin oireyhtymä voi ilmeta vain ja ainostaaan esimerkikis henkisellä kehitysvamaisuudella,joka ei muuten näy ulospäin.
Luitko tarkasti,erittäin vaihtelevia variaatioita..

^^

Kyllä on pakko sanoa,että mitä tekemistä jollain valmistumisella on nyt tämäkin Madeleinen asian kanssa.Itse tunnen aika monta ihmistä joilla ei ole mitään korkeakoulututkintoa,mutta sitä älyä sitten sitäkin enemmän ja varsinkin sitä tunneälyä ilman naljailuja.

Ja olipa eli ei kelläkin mitäkin koulutusta,aivan sama tämän palstan kannalta.
Totuus on tarua ihmeellisempää
cicero
Michael Knight

Freyja kirjoitti:
No hei, hienoa. Olemme saaneet useaan kertaan kuulla miten "olet opiskellut yliopistossa" ym. Onko tullut mieleen että joku muukin on saattanut, sinusta poiketen, jo peräti valmistuakin ja lisäksi työn kautta oppia että asiat eivät aina mene niin yksioikoisen hienosti mitä kirjoissa sanotaan. Esimerkiksi erilaisten säännösten ja seurantajärjestelmien noudattamisessa suomalaiset ovat omaa luokkaansa. mutta nyt lopetan koska alkaa keittämään.
no juu, lopputyö on tekemättä niinkuin monella muullakin vaikka työelämässä olisikin ja jo tästä viestistä voin päätellä että sinulla ei ole akateemista loppututkintoa... :lol:

ei sillä ole mitään tekemistä madeleinen-ketjun kanssa mutta lähteenä voi tosiaan olla muutakin kuin lehdistö...ja minulla on lähteenä työsknetely tämäntyyppisetn asioiden parissa....
cicero
Michael Knight

patricialle, minustakaan ei ole poissuljettua että madeleinella olisi tuo oireyhtymä, ainakaan just sen jälkeen kun katsoin läpi sen videon joka siellä sivustolla näytettiin.

Itse kyllä uskon tällä hetkellä enemmän siihen että madeleinen kuolema oli vahinko eikä johtunut yliannostuksesta. Ajankohta armoluolemalle ei oikein oo musta sopiva...vanhemmat juhlimassa jne...se tuntuu kyllä ihan liian pahalta ajatuksenakin...

ei täällä tosiaan tarvita mitään tutkintoja, jostain syystä se vaan yleensä ottaa pattiin nitä varsinkin joille se on kuin punainen vaate.. Sori että otin edes esille koko asian...kun ei vaan sitten tarvitse koko ajan todistella uudestaan samaa asiaa...kun kaikki ei löydy linkeistä....
Lukittu