Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Ms Poirot
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 1:18 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Ms Poirot »

Twiney kirjoitti:
korkein oikeus kirjoitti:Ajan kulukseen ja lämpimänä pysyäkseen (lämpötila 10 astetta) hän haluaa vähän liikkua.
Onko tämä lämpötila faktaa?
Muistan juurikin tuon 31.7. illan ja yön hyvin, sillä olin häissä, ja istuin omalla terassilla vielä pikkutunneilla. Olenkin jälkeenpäin palannut siihen yöhön ja muistellut miten pimeää oli. Aamuyöllä oli hetkellisesti kyllä aika pimeää, mutta oman havaintoni mukaan ei mitenkään sysipimeää ja terassillakin oli kiva istua vielä ilman valonlähdettä. Mutta ennenkaikkea yö oli lämmin. Päivällä asteet kipusivat lähelle +30, veikkaisin(ei siis mitään tilastollista faktaa, mutta omaa tuntumaa)että yölläkin lämpötila pysytteli vielä 15-20 asteissa, sillä ulkona tarkeni todella mukavasti. Eihän Karollakaan ollut jalassa kuin ohuet legginsit, ja takki oli päällä varmaankin lähinnä skopolla ajossa tulevan viiman vuoksi.
Nojoo, tällaista vähän OT pohdintaa, mutta tulipa mieleen tämäkin seikka nyt.
Lämpötila on faktaa, korkein oikeus laittoi linkin aiemmin ketjuun: http://freemeteo.com/default.asp?pid=15 ... sid=029440.
Minä muistan että tuona lauantai-iltana ulkona terassilla tuli niin kylmä että kävin jo hyvissä ajoin lisäämässä pitkiä lahkeita ja hihoja päälle. Ilma oli kylmenemässä tuon viikonlopun aikana, päivät olivat vielä lämpimiä auringossa mutta sunnuntaina varjossa jo tuntui viileältä. Yöllä oli myös pimeää, valvoin perjantain ja lauantain välisen yön ulkona ja aamuyöllä oltiin jonkin aikaa ihan pilkkopimeässä.

Täällä nähty pimeässä kuvattu video Likolammenkadulta kyllä kertoo että ympäristö oli pimeänä. Olisi mielenkiintoista tietää olivatko tuossa rivitalon pihassa olevat ulkovalot päällä. Taloyhtiöissä vanhemmat ihmiset eivät yleensä halua että pihavaloja pidetään päällä kesäaikaan, etenkään tuohon aikaan kun illalla ja aamulla on valoisaa, turhaa rahanhukkaa. Katuvalothan eivät siihen pihaan asti oikein yletä. Ja jos ne käpyvalot ovat olleet päälläkin niin niiden valaisuteho on joka tapauksessa melko onneton.

Ajo pimeään/hämärään pihaan, siitä ryntäys pimeään metsään? Ei mene minulla jakeluun. Tuosta pihastahan ei pääse suoraa reittiä lammelle vaan pitää kiertää tulosuunnassa ollut aita. Tai mennä pihan poikki talon viertä ja siitä takapihan läpi, mikä ei oikein sovi kuvioon jos ihmisiä piti kartella poliisin tms. pelossa. Takapihan ja metsän välissä näkyi jonkun kuvan perusteella olevan aita lammelle saakka, eli sieltä ei pääsisi metsään muuten kuin kiipeämällä melko korkean aidan yli. Pilkkopimeässä.

Jos jätetään seuraamiset pois kuviosta niin ainoa skenaario mitä nyt tulee mieleen on sellainen että Karoliina olisi todellakin ollut siinä keskivahvassa humalatilassa ja että häntä olisi loukattu jotenkin. Torjuttu lähentymisyritys, jonkun suorat sanat tms. Siinä tilanteessa voin kuvitella teinin turhautuvan kun skootteri kaatuu, ja menevän vaikka siihen talon sivustalle mököttämään, ehkä myös laiturille istuskelemaan jos jostain olisi tullut sen verran valoa että lampi erottuisi pimeässä. Valoa tarvitaan että veden erottaa, etenkin kun lampi on melko hyvin tuolla loivassa notkelmassa puiden suojassa tallessa.

Mielenkiintoista nähdä mikä se veren alkoholipitoisuus on. Ja sillähän on merkitystä, humalainen voi tuurilla ajella vaikka minkälaisia reittejä mutta noviisi skootterilla melko jyrkässä ylämäessä kun tien toinen laita on täynnä autoja? Enpä usko. Eniten alkoholipitoisuudella on kuitenkin merkitystä siinä tapauksessa että se onkin nolla.
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja mitzy »

Mun mielestä ihan looginen ajatus,että jos mälläät sun skootteris siihen pihan aitaan et todellakaan välttämättä halua humalassa selvitellä asiaa heränneen asukkaan kanssa, joten äkkiä hetkeksi sinne metsikköön piiloon,jolloin selittyisi miksi lähteä metsään. Ja kun on metsässä ja huomaa lammen niin ei todellakaan mikään huono idea mennä sinne istuskelemaan. Ja huom.AJATUS on varmaan ollut mennä rauhoittumaan ja istuskelemaan laiturille mutta horjahtanutkin sitten lampeen jolloin hyvin mahdollista,että tennari juuttuu mutaan ja jää sinne ja tyttö pyristelee pinnalle,mutta hukkuu.
Yritän vaan itse palata takaisin sen ikäisen ajatusmaailmaan kun pienessä hiprakassa kahlailtiin milloin rantavedessä milloin hypättiin johonkin lampeen yksin uimaan kun joku tyyppi bileissä ketutti.
Itse en ole mikään vedessä viihtyjä ja ei edes hevillä saa uimaan,mutta humalassa jostain syystä uiminen on hitsin hyvä idea ja varsinkin teininä oli useinkin tilanteita,että uimaan mentiin jos jonkinlaisessa tuiskeessa niin yksin kuin porukassa.
Ei kaikki teinit toki ajattele kuin minä aikoinaan, tai edes Karoliina ajattele kuin minä,mutta jos mietin itseäni silloin teini-ikäisenä tuon kaltainen skenaario olisi hyvinkin todennäköinen..
japittaja
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:10 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja japittaja »

Jos oot kaatunut skopalla ja mennyt meteliä piiloon läheiseen metsikköön, niin mitä teet seuraavaksi ? Rauhoitut ensin ja kuuntelet, onko kukaan herännyt aiheuttamaasi meteliin. Mitä sitten ? Etsit kännykän ja soitat kaverille, että tuleppa vähän jeesaan, kävi vähän haaveri. Jos et heti löydäkään kännykkää, niin mitä teet sitten ? Etsit sitä lähistöltä, josko olisi siihen lähelle pudonnut. Jos et heti löydä, niin mitä teet sitten ? ..... ?
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja mitzy »

Kiroat huonoa tuuria ja huomaat lammen ja laiturin johon voi vaikka hetkeksi istahtaa miettimään mitä sitten. Huomattavasti mielummin sitä istuu puulaiturilla kuin jossain ryteikössä.. ja muistaa vielä,ettei se pienessä tuiskeessa olevan teinitytön ajatusmaailma ole loogisin.. Kuten aiemmin itsekkin mainitsin,ettei mua saa veteen selvinpäin kun pakottamalla kun en uimisesta pidä,mutta humalapäissään se on ollut tosi hyvä idea.. ei mitään logiikkaa..
korkein oikeus
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:02 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja korkein oikeus »

Ms Poirot kirjoitti:Takapihan ja metsän välissä näkyi jonkun kuvan perusteella olevan aita lammelle saakka, eli sieltä ei pääsisi metsään muuten kuin kiipeämällä melko korkean aidan yli. Pilkkopimeässä.
En löytänyt kuvaa talon päädystä, mutta videokuvaa vähän sen yläpuolelta pihatien varresta. Ainakin sillä kohtaa metsän puolella oli aita, jolla oli korkeutta metri, ja jossa oli kolme vaakalautaa ikään kuin tikkaina. Sellaisesta urheileva teinityttö menee yli sekunnissa.
Ms Poirot kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä mikä se veren alkoholipitoisuus on. Ja sillähän on merkitystä, humalainen voi tuurilla ajella vaikka minkälaisia reittejä mutta noviisi skootterilla melko jyrkässä ylämäessä kun tien toinen laita on täynnä autoja? Enpä usko. Eniten alkoholipitoisuudella on kuitenkin merkitystä siinä tapauksessa että se onkin nolla.
Jospa sitä alkoholipitoisuutta olikin juuri sopivasti sen verran, että kapea katu päästiin ylös, mutta yllättävästä kurvista, jossa kouru, töyssyjä ja alkava alamäki, ei enää selvitty.
Harpo

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Kenkä löytyi kahden metrin syvyydestä mudasta. Kenkä sijaitsi samalta puolelta lampea, kuin Kestin hylätty skootteri.
Juuri tämä lause on aika monista posteista päätellen aiheuttanut väärinkäsityksiä. Paremmin aseteltu sanamuoto olisi ehkä helpottanut. Kenkä siis löytyi kaksi metriä syvästä vedestä, jossa se oli pohjamudan seassa, mutta kuitenkin sukeltajien löydettävissä. Kenkä ei siis ollut kahden metrin mutakerroksen alla. Sitä varten Karoliinalla olisi pitänyt olla aika pitkät jalat.
Kenkä on siis saattanut jäädä pohjaan kiinni, jos Karoliina on astunut lampeen, mutta todennäköisempää lienee, että se on irronnut, kun Karoliina on potkinut vedessä yrittäen päästä pintaan, rantaan tms. Jos kenkä olisi jäänyt astuttaessa mutaan, se olisi varmaankin ollut sen verran syvällä mudassa, että löytyminen olisi ollut hankalaa.
kaiku
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 12:47 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja kaiku »

Uutena kirjoittelijana täällä haluan ensiksi ottaa osaa Karoliinan omaisten ja ystävien/ kavereiden suruun. Voin vain vähän aavistaa miten ahdistavaa on ollut. Muistot vain jää. Itsekkin vien vielä 14 voden jälkeen kynttilän vuosittain lapsuudenkaverini haudalle vaikka lähtikin omasta tahdostaan. Joka kerta itken iso mies.

Karoliinan kohtalo oli traaginen katsoopa sitä miltä kantilta tahansa. Toiset uskoo että jotain rikollista on taustalla ja toiset onnettomaan kohtaloon.
En millään jaksa vuorotyöläisenä lukea (ainakaan vielä) kaikkea tähän ketjuun kirjoitettua. Olen elänyt kuitenkin mukana täällä lukemassa ja mediamyllytyksessä jutun kanssa.

Jotta en tule tänne vain seurailemaan annan oman ajatukseni nyt tiivistettynä.

-Karoliina ajoi jostain syystä Likolammenkadulle ja törmäsi aitaan. (Minä olen nuoruudessani törmäillyt mopolla useinkin ja aina kännissä). Nuorelle tytölle jos pojallekkin tuli paniikki ja äkkiä pois ettei kukaan nää. Eikös tuossa ollut asuntoja liki? Mitään loogisuuttahan ei tarvita kun jättää oman mopon ja kamat, mutta piiloon paniikissa. Luin kirjoituksen tässä ketjussa jossa joku heitti, että olisi arvioinut pääsevänsä Nokiantielle metsikön poikki eli suuntavaisto pettänyt. Hyvin mahdolinen ajatus kolarin jälkeen paniikissa.
Tyttö tullut rantaan (laiturille?) Mitäs nuori tyttö paniikissa tekisi muuta kuin soittaisi jonnekkin pimeällä rannalla töpättyään. Olihan soittanut juuri aiemminkin pyytäen lisää viinaa (jos se pitää paikkaansa). Puhelin on tippunut rantaveteen, automaattireaktio on pelastaa puhelin. Puhelin on henkilökohtainen väline. Horjahtanyt laiturilta tai tahtoen mennyt puhelinta pelastamaan.
Olen antanut itseni käsittää että kyseinen Likolampi on tyypillinen pohjavesityyppinen metsälampi. Vuosisadat sinne on puiden lehdet ja neulaset varisseet aiheutaen ns. mutapohjan ja rannat. Kaverillani on mökki mielestäni vastaavan lammikon rannalla ja ei siellä rantaleikkejä leikitä. Laiturin päästä korkeintaan voi menä uimaan jos ei halua mudassa rämpiä. Kenelläkään ei sitten ole tietoa Karoliinan uimataidosta? Uimataidoton, pysyy pinnalla, osaa uida vai osaako uida?
Vaatteet päällä tuollaiseen kesälläkin pimeässä on helposti kohtalokas. Vesi tuollaisissa lammissa on todella kylmää. Humala, pimeä, paniikki. Ei siihen muuta tarvita. Joku ihmetteli miksi Tyttö löytyi keskeltä lampea kellumasta. Ehkä uinut sen minkä voi väärään suuntaan. Uimataidosta kun ei ole tietoa ja jos on hukkunut rantaan todennäköisesti pohjavesivirrat joita noissa lammissa on paljon ovat kuljettaneet ruuumiin.
Muistan 15 vuoden takaisen jutun tällä päin suomea, jossa harras kuntouimari hyväkuntoinen mies löydettiin viikkojen etsinnän jälkeen hänen jokapäiväiseltä uintipaikaltaan rannalta hukkuneena soramonttujärvestä. Sielläkin oli syvävirtauksia ja kylmä pohjavesi.
Mä vaan lähden ajatuksesta että tyttö on pelästynyt sitä kolaria ja ajatellu, että piiloon ettei kukaan näe.
Ja se puhelin on siellä Likolammessa
Hauki
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 9:13 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Hauki »

kaiku kirjoitti: Ja se puhelin on siellä Likolammessa
Puhelin otti kuitenkin yhteyttä vielä maanantaiaamuun asti Tottijärven mastoon. En usko, että se olisi lammessa lilluessaan pysynyt päällä niin kauan, ja muistaakseni lammentienoilta ei yhteyttä. ko. mastoon muodostu.
Koljo
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:54 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Joku tuossa kirjoitti noista muistosivuista niin kävin katselemassa itsekin niitä. Alkaa mennä jo vähän omituiseksi tuo tavallaan tuntemattoman ihmisen sureminen ja kaipailu. Totta kai saa kaivata, mutta jotenkin pitäisi osata päästää irti... Vai onko tarkoituksena pönkittää omaa egoa tai hoidattaa jotain omaa traumaa? Siinä tapauksessa ymmärrän sitten. Jotenkin vaan alkaa mennä mauttomuuksiin mun silmin toi homma.

Aika pahalta tuntui katsoa tuota yhtä muistovideota missä kaipaavan musiikin tahdissa katsottiin mahdollista reittiä mitä tyttö (todennäköisesti) humalassa ajeli. Vielä loppukaneettina (todennäköisesti) humalassa kaadettu skootteri lähikuvassa. Vaikka eihän se sitä mahdollista rattijuopumusta ja alkoholin osuutta asiaan poista ettei asiaa mainittaisi, mutta jotenkin mun mielestä noihin muistelujuttuihin olisi korrektia laittaa iloisia muistoja henkilöstä. Tai no en tiedä onko tuo video tehty hyväntahoisesti, se on sitten eri asia. Muuten oli oikein kattava kooste tapahtumista, mutta muistovideoksi omituinen :shock:
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
oma logiikkani
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 10:49 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja oma logiikkani »

Ajattelen, että tämä on Karoliinan oma valinta. Se että hän, jos olen lukenut oikein, lähti kotoa klo 21 ja sattumalta tapasi tuttuja ja siitä jatkui tuo ilta. Koulun piti alkaa maanantaina (oliko näin), hän ei halunnut, uskaltanut,oli pettynyt kesän tapahtumiin, alakuloinen, masentunut ei ajatellut voivansa jatkaa, pahat puheet, omat epäonnistumiset ihastuksissa, muiden kohtelu, katseet, pilkat, Kiusaaminenko?
Emme tiedä näitä sosiaalisia paineita mitä hänellä ehkä on ollut kokeiltuaan tätä uutta elämää (nuorellehan kuuluu monenlaiset kokeilut) keväisen käytöksen muuttuumisen jälkeen. Hän ei ehkä puhunut kellekään. Hauras itsetunto, epäusko omaan viehätysvoimaansa, itseensä, kaikki kaatunut.
Pojat sanoo, ettei ollut pahasti juovuksissa. Se on jäänyt soimaan että hän oli soittanut lisää viinaa . Soittiko tälle kaverille josta oli unelmoinut vaan sen takia että näkisi, tulisiko, ei tullu vaikka otti yhteyttä, pettyi ym. Ei ehkä tai miksei olisiko päättänyt itse toisin jo ennen soittoa, ja tarvitsi vahvistusta ja pyysi sen takia. Hän on ollut tietoinen lammesta ehkä, ajanut tarkoituksella, ajattelen että hän silmukan jälkeen vaan hylkäsi skopensa, hypähti pois ja antoi sen mennä ja törmätä ja kaatua ym. Tässä vaiheessa luopui puhelimesta, heitti roskikseen ehkä, tai heitti jo tulomatkalla minne vaan.
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja mitzy »

On kyllä aika kaukaa haettua,että itse olisi päättänyt päivänsä johonkin likolampeen.. Ja missään ei ole tullut ilmi,että olisi itsetuhoinen, kyllä tälläiset merkit näkyvät ystäväpiiriin yms.
Ja jos hetken mielijohteestaan itsensä haluaa tappaa, niin ei todellakaan johonkin pieneen lampeen. Mä en edes voi ajatella miten sinne edes hukuttautuu tietoisesti? Kyllä mua alkais enemmin varmaan vituttaa siellä lilluminen kun hukkuisin.. Helpompiakin tapoja löytyy tehdä itsemurha jos sellaisen on ajatellut tehdä.
peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja peteme »

Eipä meidän kaverit eikä siskokaan huomannut mitään ulospäin kun paras kaveri päätti että se oli tässä. Aina vitsiä ja iloisuutta kasvoilla. Masennus, se vie niin monet ja oikeita syitä ei ole mistä ei yli pääsis, mutta kun nämä eivät hae apua, eivät kehtaa. Siinä me sitten oltiin vihaisena, että miksi. Tukistaa ei voinut enään. :(
En ainakaan haluaisi uskoa, että noin nuori kuin Kesti vielä olisi kyvykäs tekemään itsemurhaa.
Omega
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: To Maalis 26, 2009 12:13 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Omega »

mitzy kirjoitti:On kyllä aika kaukaa haettua,että itse olisi päättänyt päivänsä johonkin likolampeen.. Ja missään ei ole tullut ilmi,että olisi itsetuhoinen, kyllä tälläiset merkit näkyvät ystäväpiiriin yms.
Ja jos hetken mielijohteestaan itsensä haluaa tappaa, niin ei todellakaan johonkin pieneen lampeen. Mä en edes voi ajatella miten sinne edes hukuttautuu tietoisesti? Kyllä mua alkais enemmin varmaan vituttaa siellä lilluminen kun hukkuisin.. Helpompiakin tapoja löytyy tehdä itsemurha jos sellaisen on ajatellut tehdä.
Itsetuhoisuus voi piillä myös pinnan alla, ja alkoholi saattaa yhdessä sen käyttöön liittyvän nuoruuden kokemattomuuden kanssa laukaista itsetuhoisen reaktion. Tästä on ihan omakohtainen kokemus noilta ikävuosilta. 15-vuotiaana nuoruus on muutenkin täynnä myllerrystä ja varmasti myös koulun alkaminen jännitti. Kännykän mahdollinen poisheittäminen tukisi tätä ajatusta. Se selittäisi myös menon Likolammille. Vähintään yhtä varteenotettava skenaario kuin juokseminen umpimähkään (ilman mitään järkevää syytä) itselleen tuntemattomassa pimeässä metsässä.

Sit taas, jos tarkoituksena tehdä itsemurha, niin miten selittää irronnut kenkä? Onko olemassa mitään karttaa missä kohdin kenkä oli juuttunut mutaan? Menikö KK veteen rantaa pitkin vai laiturinnokasta?

A, mahdollinen vahinkoskenaario: Jos on juossut umpimähkää vahingossa veteen, niin todennäköisesti kaatunut siihen kohdin missä jalka on uponnut mutaan. Menikö paniikkiin, eikä enää löytänyt rantaviivaa (ilmeisesti talojen valot eivät näy puiden läpi vai kajastiko vastarannalta valoa) vai vetikö vettä jo tuossa vaiheessa keuhkoihinsa?

B, mahdollinen itsemurhaskenaario: ei kaatunut missään vaiheessa, vaan jatkoi matkaansa lillumaan lammen keskelle lievässä humalassa, katseli tähtitaivasta, vaatteet alkoivat painaa ja hukkui.
- Tähän itsemurhaskenaarioon pitäisi jo tietää jotakin KK:n persoonasta. Oliko masennukseen taipuvainen ja miten koki vastoinkäymiset. Arvioisin, että noin lähtökohtaisesti 60% teineistä kokee olevansa taakaksi maailmalle.
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja mitzy »

Hukuttautuminen kuitenkin vaatii aika paljon kanttia, ja epäilen ettei noin nuorella tytöllä sitä olisi niin paljon.
Paljon helpompiakin tapoja on,kuten junan alle hyppäämiset yms,joten en vaan jaksa uskoa millään tasolla Karoliinan tehneen itsemurhan.
Enemmin nuoren teinitytön ajatusmaailmaan sopii aiemmat teoriat vahingosta, ehkä laiturille istuskelemaan menemisestä yms..

Aika kovia lukuja isket,jos väität että 60% teineistä kokee olevansa taakaksi maailmalle.. Ehkä toki hetkellisesti,mutta ei se todellakaan johda aina itsemurhaan..
Omega
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: To Maalis 26, 2009 12:13 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Omega »

mitzy kirjoitti:Aika kovia lukuja isket,jos väität että 60% teineistä kokee olevansa taakaksi maailmalle.. Ehkä toki hetkellisesti,mutta ei se todellakaan johda aina itsemurhaan..
Joo, vähän yläkanttiin tuo. Kun tarkemmin miettiin, niin ehkä yksi viidestä.
Lukittu