Sarjamurhaaja-hoitaja Aino Nykopp, Helsinki

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
matlockb
Watson itse

Re: Hoitaja sarjamurhaajana

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Nykopp-Koski on uusimman Alibin mukaan epäiltynä rikoksesta jälleen. Hän on epäilyn mukaan lähettänyt Hämeenlinnan vankilasta uhkauskirjeen 77-vuotiaalle uhrille jota haastateltiin A-studiossa.
Että sellanen Aino-apuhoitaja..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Eiköhän hovi potkaise Ainon ulos vankilasta, kun on niin huutava pula hoitajistakin. Kyllä Aino sen jälkeen hoitaa ja huolella.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
matlockb
Watson itse

Millos tämä juttu on muuten hoviin menossa? Kyllähän hovi varmaan sinisilmäisyydessään heittäisi tämänkin murhaajattaren ulos mutta kun Aino itsekin lähentelee jo eläkeikää (61 v muistaakseni on) niin varmaan saa hoitaa itse itseään linnassa vanhuudenpäivänsä. Aino varmaan mielellään tulisi hoitamaan kuntoon tämän vanhusongelman maassamme, tosin omalla erittäin karulla tavallaan :evil:
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kaitpa Auli voisi hovin jälkeen perustaa satunaisen Annelin kanssa hoivakodin johon etuovesta mentäisi sisään jalkaisin ja vuorokauden jälkeen jalkaisin takaovesta ulos. Tosin ulos tullessa jalat olisi kantajien. Pääsisi sukulaiset nopeammin kiinni vanhusten perintöihin ja eivätpä olisi notkumassa enää terveyskeskuksissa valittelemassa vaivoja. Kauhulla odotan tänkin jutun hovioikeuskäsittelyä. Laita sinäkin mummosi Aulin ja Annelin hoivakotiin täällä on lyhyet hoitojaksot ja kustannustehokkaat hoitomuodot.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

matlockb kirjoitti:Nykopp-Koski on uusimman Alibin mukaan epäiltynä rikoksesta jälleen. Hän on epäilyn mukaan lähettänyt Hämeenlinnan vankilasta uhkauskirjeen 77-vuotiaalle uhrille jota haastateltiin A-studiossa.
Että sellanen Aino-apuhoitaja..
Tällaisia ilmeisesti pystyy lähettämään vankilasta. Olen luullut, että vangeilta lähtevä ja saapuva posti tutkitaan tarkkaan. Luulisin, että tällaista uhkauskirjettä ei olisi lähetetty, jos sen olisi joku ennen lähettämistä lukenut. Minun "tietämykseni" on tosin lähinnä elokuvista nähtyä. :roll:
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Aino apuhoitaja, suuntautumisalana exitus.
matlockb
Watson itse

pekkaeric kirjoitti:Aino apuhoitaja, suuntautumisalana exitus.
Niin, Ainon voisi palkata vaikkapa Terhokotiin kun/jos hovioikeus tämänkin murhaajattaren vapauttaa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

NancyDrew kirjoitti:Tällaisia ilmeisesti pystyy lähettämään vankilasta. Olen luullut, että vangeilta lähtevä ja saapuva posti tutkitaan tarkkaan. Luulisin, että tällaista uhkauskirjettä ei olisi lähetetty, jos sen olisi joku ennen lähettämistä lukenut. Minun "tietämykseni" on tosin lähinnä elokuvista nähtyä. :roll:
Näköjään
Vangille saapunut tai vangilta peräisin oleva kirje, muu postilähetys tai viesti saadaan lukea, jos se on tarpeen kyseisen vangin rikostaustaan, vankeusaikaiseen käyttäytymiseen tai postilähetyksen lähettäjään liittyvästä perustellusta syystä rikoksen estämiseksi tai selvittämiseksi, vankilan järjestystä uhkaavan vaaran torjumiseksi taikka vangin tai muun henkilön turvallisuuden suojelemiseksi. http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2006/20060261.pdf
Samaisen tekstin mukaan kirjeet yleensä vain läpivalaistaan ja avataan vain, jos jotain epäilyttävää siinä yhteydessä löytyy. Samoin voidaan avata vangin kirjoittama kirje, mikäli se on osoitettu ihmiselle, jota kohtaan vangilla on lähestymiskielto.
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Mun ymmärryksen mukaan näin raskaista rikoksista tuomitut olis aina ns. tehostetun valvonnan alla.
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

^Toi postin tarkistaminen perustuu ennen muuta siihen, ettei vankilaan toimiteta postiin kätkettynä ulkopuolelta mitään vankilassa kiellettyä, kuten huumeita, rahaa jne. Mitä kiellettyä tavaraa vangit toimittaisivat sieltä ulos? Sen takia vankien lähettämä posti ei ole vastaavassa syynissä, kuin vangeille lähetettävä.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Myrkkyhoitaja uskoo: Hovioikeus hylkää syytteet

Perjantai 16.9.2011 klo 03.14 (päivitetty klo 08.07)

Iäkkäiden hoidokkiensa myrkyttämisestä syytetyn hoitajan juttua aletaan puida tänään Helsingin hovioikeudessa.

Kyse on valmisteluistunnosta. Syytetty ei saavu itse paikalle oikeuteen, kertoo hänen asianajajansa.

Helsinkiläinen hoitaja tuomittiin käräjillä elinkautiseen muun muassa viidestä murhasta ja viidestä murhan yrityksestä. Oikeuden mukaan nainen myrkytti hoidokkejaan lääkkeillä vuosina 2004-2009. Hän on koko ajan kiistänyt syytteet.

Asianajaja Heikki Lampelan mukaan nainen uskoo, että hovioikeus arvioi ihmisten kertomukset toisin kuin käräjäoikeus ja hylkää syytteet.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091 ... 0_uu.shtml
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Ke. 21.9-2011 22.00 TV-4 Maria-ohjelmassa vieraana lääkemurhista elinkautiseen tuomittu Aino Nykopp-Koski.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Alkaapi nyt!
There are no crimes behind enemy lines
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

NancyDrew kirjoitti:Tällaisia ilmeisesti pystyy lähettämään vankilasta. Olen luullut, että vangeilta lähtevä ja saapuva posti tutkitaan tarkkaan. Luulisin, että tällaista uhkauskirjettä ei olisi lähetetty, jos sen olisi joku ennen lähettämistä lukenut. Minun "tietämykseni" on tosin lähinnä elokuvista nähtyä. :roll:
eipä noita kirjeitä pahemmin ole availtu enää vuosiin kumpaankaan suuntaan(ei edes raskaista rikoksista tuomituilta),lähteviäkään ei tarvi nykyään jättää auki eikä edes lähettäjän nimeä päälle,että se siitä postin tehotarkkailusta.

ennen lähtevissä piti olla lähettäjän nimi ja kuori auki kun sen käytävällä olevaan boksiin ,mutta mitäpä sillä on merkitystä kun kukaan ei tarkkaile,että kuka mitäkin pudottaa...eikai kukaa ole niin tyhmä että uhkaus tms. kirjettä lähettäessä lättäis oman nimen päälle....laitettiin niitä ennenkin naapurisellin rattimiehen nimiä yms. hyvin kulkivat ainakin yhdeksänkymmentä luvulla jo.no problem.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Crishelle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Mariacka kirjoitti:
Crishelle kirjoitti:Okei, ehkä puhuin jotenkin väärin ymmärrettävästi. Yleensä kuitenkin huomaan ihmisestä sen, peitteleekö se jotain seikkaa itsessään - todellista itseään, todellisia ajatuksiaan ja tunteitaan. Psykopaatteja voi ollakin hankala erottaa tavan ihmisistä. Itse seurustelin kolme kuukautta narsistin kanssa ennen kuin aloin huomata, että nyt on jotain vialla. Ehkäpä hoidettaville käy niin että eivät yksinkertaisesti jaksa määritellä kenenkään mielenlaatua. Helposti sitä muutoin vaistoaa ihmisestä sen, voiko luottaa vai ei.
Tuota, selvisikö sinulle kolmessa kuukaudessa, että seurustelukumppanillasi oli diagnosoitu persoonallisuushäiriö vai teitkö diagnoosin ihan itse?
Nyt vasta huomasin että olit kysynyt multa tuota. Anteeksi muutamien kuukausien viivästys.

Narsismia ei hänelle ollut tietääkseni diagnosoitu, mutta kokemukseni olivat ihan täsmälleen samoja kuin muillakin narsistien uhreilla. Tuskin niistäkään yleiseen kuvailuun päässeistä kovin monilla on narsismia diagnosoitu, koska narsistit eivät useinkaan suostu lääkäriin menemään kun heissä ei omasta mielestään ole mitään vikaa. No, sanotaan nyt, että 99,9% varma narsisti, ei minulla ole siis mitään diagnosointivalmiuksia. Ja mistäkö tiesin hänet 99,9% narsistiksi? Siitä, että tämä ihminen kohteli minua ensin kuin kukkaa kämmenellä, aloitti sitten kavereideni järjestelmällisen manipuloinnin minua vastaan ja sen jälkeen yritti manipuloida minuakin. Ketään muuta ei olisi saanut olla kuin hän vain, riitojen aikana hän haukkui minua ties millä nimillä ja seuraavana päivänä oli taas maailman ihanin ihminen. Yritti mm. saada minua uskomaan että keitään ihmisiä ei oikeasti ole olemassa vaan maailma on stereokuva jota ei myöskään oikeasti ole. Niin, sairasti skitsofreniaa ja se oli hänelle ihan diagnosoitu... ei tuota 99,9% narsismia osaa kuvailla, mutta kuten sanoin, luettuani toisten kokemuksia ne vastasivat täydellisesti omiani. Puhuin ehkä turhan varmasti tuossa noin vuosi sitten tästä aiheesta, mutta laitan pääni valalle siitä että tämän pojan käytös oli ollut narsismia, ja okei, nähdään Lautamiehissä jos joku nyt kiivastui tästä niin että haluaa tuomita minut kaikkitietäväksi psykiatriksi :lol:

Ja pyörrän nyt puheeni saman tien tuosta ihmistuntemuksesta, mulla on aina tapana nuolaista ennen kuin tipahtaa. Kun tuota Maria!-ohjelmaa katsoin, olisi langan toisessa päässä puhuva voinut olla täysin syytön, niin vakuuttavalta ainakin kuulosti. Harmitti ettei juontaja ahdistanut tätä ihmistä kunnolla nurkkaan. Samoin Auer oli niin vakuuttava telkkarihaastattelussaan, että melkein jo aloin epäillä syyllisyyttä. Tuli nyt tuta mullekin se, että murhaajat ei aina ole likaisia vanhoja miehiä, joilla on ilkeä virnistys naamallaan, onneton äitisuhde, repaleiset vaatteet ja sätkä käryämässä suupielissään kuten telkkarisarjoissa yleensä.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Vastaa Viestiin