Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Re: Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

morbidelli kirjoitti: Lukeudun joukkoon joka pitää vaihtoehtoja avoimina. Saattaa kuulostaa AA:n puolustamiselta. Jos kuulostaa "annumamma"-funclub-jäsenyydeltä, vika on lukijassa.

Asiassa on outoja piirteitä, joista kaikkein oudoimpana pidän sitä että kun yleensä lasten hyväksikäyttötapauksissa sekä tekijän että uhrin henkilöllisyys salataan uhrin oikeuksien suojelemiseksi, on tässä tapauksessa toisen tekijän henkilöllisyys paljastettu, ja toisesta tekijästä ja uhreista annettu riittävästi vihjeitä. Vieläpä niin että LSH:n uhreja on arveltu olevan neljä, vaikka niin ei välttämättä taida olla.

Tätä en pidä kovin ansiokkaana poliisitoimintana. Kyseessä on samanlainen painostus kuin Bodom-tapauksessa. On hyvin arveluttavaa jos poliisi ottaa yhdeksi toimintatavakseen "varman" syyllisen julkisen painostamisen. Kuka tahansa meistä voi jonakin päivänä olla poliisin "varma" syyllinen.
Samoin olen yrittänyt tarkastella juttua objektiivisesti, vaikka ylilyövimmät skitso-narsisti-käärme-psykopaatti -analyysit ovat toisinaan provosoineet minut Aueria puolustamaan. En syytteenalaisilta teoilta, vaan puoskaroinnilta.

En ole koskaan työskennellyt lasten ja nuorten kanssa, mutta sen verran tiedän, että näissä LSH-tapauksissa on erittäin, ellei kaikkein traumaattisinta asioiden paljastuminen ja siitä aiheutunut julkisuus, mitä pitäisi karttaa viimeiseen asti. Lapselle nämä ovat hävettäviä asioita ja aiheuttavat valtavaa syyllisyyttä, varsinkin jos tekijä on läheinen.

Kyllä tässä on joidenkuiden henkselit paukkuneet pikkuisen liian kovaa. Liekö sitten vastaisku "peittopoliisi"-paljastuksille vai onko pelkkää lehtien myymistä. Mutta jostainhan tiedot mediallekin vuotavat.

Pitää vielä lisätä, että "mitäs minä sanoin, kyllä taas pro-laisten naama venähtää" tai "kyllähän tuo oli päivänselvä juttu jo sairaalakuvista lähtien" -tyyppiset ähättelyt ovat mielestäni halpamaisia ja jopa lapsellisia. Ei tässä mitään kisaa käydä vaan puhutaan ihmisten todella traagisesta elämästä. Mikään tässä jutussa ei ole ollut ennustettavissa, eikä toisaalta mikään taida enää yllättää.
MurderMama
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja MurderMama »

ihan vaan OT:nä heitin googleen nimen ja seksiähän sieltä heti oli tarjolla http://www.google.fi/search?gcx=c&sourc ... 6rje+kukka
It's just murder, man. You know all God's creatures do it in some form or another. I mean, you look in the forest, you got species killing other species. Our species killing all species including the forest, and we just call it industry, not murder.
A.W
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja A.W »

EI JUMALAUTA!!
Mä rupeen nyt olemaan niin pihalla kuin olla ja voi!!
Siis tämähän soppa kiehuu aivan täysillä, mitähän seuraavaksi??
Onko joku nähnyt jotain uutta materiaalia tuosta uudesta rikosepäilystä???
Siis onko nuo uhrit nyt sitten olleet Annelin omia lapsia?
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

MurderMama kirjoitti:ihan vaan OT:nä heitin googleen nimen ja seksiähän sieltä heti oli tarjolla http://www.google.fi/search?gcx=c&sourc ... 6rje+kukka
Muuten oikein, mutta on tämän Annelin tutun iskä tuo B.
Muista lähdekritiikki!
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Eihän ihmistä Suomessa voi vangita salassa emmehän elä missään Halla-ahon unelmoimassa sotilasjuntassa. Vangitsemisoikeudenkäynnin pöytäkirjat ovat julkisia. Vangitut henkilöt ja lainkohdat mainitaan dokumenteissa.

AA on niin suuri julkkis että hän ei ole voinut välttyä julkisuudelta tässä asiassa. Sen sijaan toisen vangitun henkilöllisyyttä ei ole mediakaan tainnut julkaista vaikka toki selvät vihjeet on annettu.

Poliisihan ei ole maininnut kai missään edes keitä asianomistajat ovat. Mutta eihän tässä tarvitse paljon pähkäillä kun asian saa selville.

Itseäni arveluttaa eniten että miksi asioista ei millään tasolla tullut vihiä AA:ta vastaan suunnatun massiivisen esitutkinnan aikana ? Esitutkintapöytäkirjoissa ei mainita missään AA:n kovakouraisesta käsittelystä lapsien suhteen saatika mistään LSH:sta.. Vaikka JJ:n väistyttyä tutkinnanjohdosta piti puikoissa olla Suomen parhaat expertit ainakin jos Minfoon on uskominen..

Vaikea sanoa mitään tästä uudesta jutusta kun ei ole faktaa kovin paljon mitä pureskella. Eikö ne jotain kuvia ja videoita nyt jäljitä ? Onko ne taas pyytämässä peräti FBI:lta "laadukasta virka-apua" ?
Morgana
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Morgana »

(Anteeksi OT, tämä taitaa kuulua johonkin muuhun Ulvila-ketjuun, vaan en tiedä mihin. Liittyy siihen, kun yritän pähkäillä mikä tyyppi tämä AA on, onko nero hullu vai sattuman kauppaa käpälälaudasta tähän saakka päässyt pervo ja kiivas)

Toisaalta Annelia kuvataan kylmähermoiseksi, älykkääksi ja uskomattomiin suorituksiin rikoksensa/rikostensa peittelyssä (lyhyessä ajassa, kesken lahtaamisen ja lapsen pyöriessä 'mukana'), mm. jos oli Jukan surmaaja.

Toisaalta, minusta Jukan surma ei vaikuta kovin suunnitellulta, vaan käsistä riistäytyneeltä tilanteelta. Jos siinä tilanteessa ei ollu kylliksi harkintaa ottaa esim. tukevampaa veistä iskemiseen, niin miten sitten kykeni niin pieniä yksityiskohtia myöten peittämään osuutensa ja harhauttamaan kaikkia.

Jos taas tappaja olisi joku ulkopuolinen, tappoaikeissa hyökännyt, niin hänkö olisi noin lelulla vehkeellä kuin fileerausveitsi käynyt kimppuun?

Sitäpaitsi, oli tappaja Anneli tai ulkopuolinen, miksi tappaa JL kotona lasten nähden?

Minä olisin listinyt hänet ihan jossain muualla, kuin kotonaan. Vailla silminnäkijöitä. Vaikken asiantuntija olekaan, niin sen verran sentään osaisin taktikoida.

Tätä suuresti ihmettelen, että jos oli spontaani teko, niin miten ei jäänyt kiinni. Minusta silti yhä todennäköisin on käsistä riistäytynyt perheriita, josta vain sattuman kauppaa ei löytynyt kylliksi AA:iin viittaavia todisteita. Silti jää auki, minne iso osa tavaroita on kadonnut, koska kai poliisi on sen pakastimenkin heti ratsannut. Vai onko jollain varmaa tietoa, että rikospaikkatutkinta ei nimenomaan pakastimeen katsonut? Luulisi olevan aika peruskauraa.

Miten sitten tähän liittyy tämä raiskailu ja LSH, ihan menee todellakin ihmeelliseksi.

Etenkin, jos taaskaan ei löydy todisteita. Kyllä on outoa sattumaa.
Viimeksi muokannut Morgana, Ma Syys 19, 2011 8:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kettulainen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

murhaeivanhene kirjoitti:Miksi lapset satuilisi tällaista??! Ei lapsi osaa 'kostaa' tuossa iässä vanhemmilleen. Ehkä voi sanoa että äiti tukistaa minua tms. Mutta tällaiset seksijutut, että vanhempi käyttää hyväkseen, ei lapsi sellaista osaa satuilla tai päästään keksiä!!
Eikä lasta oikein voi johdattaa sellaiseen kertomukseen, jollei pidä paikkaansa. Vanha sanonta: 'lasten suusta totuuden kuulee', pitää lähes aina paikkaansa. Toki lapsilla on vilkas mielikuvitus, mutta ei ne nyt joukolla ala keksimään jotain seksijuttuja jne.

Ajatelkaa pienen lapsen mieltä. Näissä hyväksikäytöissä päinvastoin menee vuosia/vuosikymmeniä ennenkuin henkilö 'havahtuu' siihen että häntä on käytetty hyväksi tms.

Kyllä se avainsana on nämä lapset!

Näimpä juuri. Olen samaa mieltä. Olen läheltä saanut/joutunut seuraamaan tapausta, jossa nuori tyttö kertoi oman isänsä käyttäneen häntä seksuaalisesti hyväkseen useampia vuosia, mutta asia paljastui tytön ollessa jo lähempänä teini-ikää. Isä sai tästä syytteen vankkoja todisteita vasten.

(Myöhemmin sama tyttö kertoi joutuneensa toisenkin henkilön seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, mutta vasta teini-iässä ja tästä ei kukaan saanut enää tuomioita. Ilmeisesti tyttö halusi päästä vain ko. henkilöstä eroon sattuneesta syystä.)

Eivät lapset tuollaisesta osaa valehdella kuin ehkä sitten vanhempana, kun edes ymmärtävät mitä se kaikki tarkoittaa. Ja kuvitelkaapa nyt tosiaan, että joku 14 vuotias tai nuorempi keksii, että häntä on käytetty seksuaalisesti hyväksi tai raiskattu? Eipä mene läpi ihan kevyesti.

Ja häpeä on mukana. Sen vuoksi useimmat tapaukset paljastuu vasta kauan itse tapahtuneen jälkeen.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Eiköhän tässä kaikki yritä omien näkemystensä vankina olla niin avoinna kuin mahdollista.

Minua mietityttää nyt mistä oikeastaan on lähtenyt julkisuuteen nyt ilmitulleet asiat?

Minulla ei ole päiväkirjamerkintöjä siitä mikä on missäkin järjestyksessä tapahtunut.

Käsitykseni on kuitenkin seuraava:

1.8. veli ottaa yhteyttä syyttäjään.
Tätä seuraa kotietsintä 19.8.

25.8. Anneli tilittää usean median uutisoinnissa tuota kotietsintää.

26.8. Syyttäjä myöntää, että kotietsintä on tehty, mutta on muuten vaitonainen.

31.8. Anneli kertoo lasten satuilleen
31.8. Anneli kertoo itse uusista todisteista, lasten saduista
1.9. Anneli kertoo lasten vieraantuneen hänestä

Jotenkin minulle äkkiä vilkultuna jää olo, että Anneli itse on ensimmäisenä ollut medioissa avaamassa asioita.

Viimeinen vangitseminen on tehty suljetuin ovin. Vain syytekohdat on julkistettu ja niitä lehdistölle on kommentoinut sekä syyttäjä, että puolustus. Tosin molemmat hyvin vaisusti.

Ja samoihin aikoihin Anneli kertoo uusista
Nuotio & Äreät Tiput
MurderMama
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja MurderMama »

Olen ihan samaa mieltä. Käsistä lähtenyt perheriita, se on mielestäni ihan selvä kun noita kuulustelujuttuja lukee. Se pakastin homma voi olla niin tai näin eikä siihen enää saada varmuutta ellei AA itse asiaa kerro ja silloinkin puolet täällä ei uskois että se on totta, voihan se olla hämäystäkin :mrgreen:
Luulen, että pakastimeen on voinut vaikka kengät ja vasaran heittää äkkiä piiloon juurespussin taakse ja poliisi on avannut oven ja "silmäillyt" päällisin puolin eikä ole sisältöä sen kummemmin penkonut. Huppikseen en usko, olis melkoista sattumaa, että joku tulle murtautumaan kotiin kovan perheriidan aikana varsinkin jos kyseinen ikkunasta tulokin on kestänyt niin kauan että yksi lapsi on ehditty siinä lähettämään takaisin nukkumaankin ainakin kerran :lol:
Mutta mitä nää muut jutut on, kauhistuttavia tosiaan ja jos käy ilmi, että on totista totta, niin kyllä tuo perhe on kun pahimmastakin painajaisesta :? Toivon tosiaan että ois "puppua" nuo raiskaus ym jutut, mutta pahoin pelkään ettei ole..
It's just murder, man. You know all God's creatures do it in some form or another. I mean, you look in the forest, you got species killing other species. Our species killing all species including the forest, and we just call it industry, not murder.
Morgana
Vähänniinkuharrastaja

kettulainen kirjoitti:
murhaeivanhene kirjoitti: Mutta tällaiset seksijutut, että vanhempi käyttää hyväkseen, ei lapsi sellaista osaa satuilla tai päästään keksiä!!
Eikä lasta oikein voi johdattaa sellaiseen kertomukseen, jollei pidä paikkaansa. Vanha sanonta: 'lasten suusta totuuden kuulee', pitää lähes aina paikkaansa. Toki lapsilla on vilkas mielikuvitus, mutta ei ne nyt joukolla ala keksimään jotain seksijuttuja jne. quote]

Näimpä juuri. Olen samaa mieltä....Eivät lapset tuollaisesta osaa valehdella kuin ehkä sitten vanhempana, kun edes ymmärtävät mitä se kaikki tarkoittaa. Ja kuvitelkaapa nyt tosiaan, että joku 14 vuotias tai nuorempi keksii, että häntä on käytetty seksuaalisesti hyväksi tai raiskattu? Eipä mene läpi ihan kevyesti..
Valitettavasti, ja tapauksia on historiassa useita, että kyllä lapsi osaa näitä satuilla/päästään keksiä, ja kyllä lapsia voi johdattaa sellaiseen kertomukseen, ja osaavat sellaista valehdella.

En sano, että nyt olisi niin, mutta kyllä sitä on tapahtunut. Ihan mahdollista.

Sitäpaitsi, pedofiliasta ja pedojen varomisesta on niin paljon puhetta nykyään, lapsia varoitellaan, että aika pienestä saakka moni jo tietää, että sen suuntaista pahaa on. Netistäkin saa (lisä)tietoa. Joku aikuinen voi johdatella. Onhan näissä täälläkin viitatuissa oikeusjutuissa niin tehty, vanhempi tms. aikuinen johdatellut lapsen syyttämään pedofiliasta vaikkapa opea niin 'hyvin', että on ollut vuosien oikeudenkäynnit.

Uskottavuutta toki lisää, jos pystyy kertomaan jotain aktin aikana tapahtuneita yksityiskohtia, jotka tietää vain sellainen, joka kyseisen pervon/sekstailijan kohteeksi joutuu. Esim. jalkapalloilija DB jäi kiinni syrjähypystä, kun rakastajatar osasi kertoa futislegendan varustuksesta sellaista, mitä vain aidosti Beckhamin alaosaston nähnyt voi tietää. (Tosin sen jälkeen nyt kaikki tietää).
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Viimeinen lause edellisessä oli vain jäänne. Sorry.

Mutta minun käsitykseksi on jäänyt, että näitä uusimpia ainakin alussa on ensimmäisenä medialle valottanut AA itse, ei syyttäjä tai poliisi.

Ja koko ajan AA on hokenut, että lapset satuilevat.

Onko siis AA:n mediamyllytyksessä kyseessä se, että hän yrittää kyseenalaistaa lasten uskottavuuden kaikilla mahdollisilla antamillaan haastatteluilla?
Nuotio & Äreät Tiput
Morgana
Vähänniinkuharrastaja

^ Tai sitten Anneli kertoo lasten satuilleen, koska veli on niitä lasten puheita hänelle jo aikaisemmin kertonut ja esim. yrittänyt kysellä, onko perää.

Meillä on vain Annelin väite siitä, että veli ei olisi noin tehnyt.

Ja pidän melko todennäköisenä, että osa ainakin nuorempien lasten puheista onkin satua. Eivät ole nähneet äitiään vuosiin, tästä on yleisnegatiivinen kuva isän tappajana, ja kenties vielä LSH-mammakin...kyllä siinä lapsella helposti mielikuvitus lyö lisää pökköä pesään ja ko. hahmo muuttuu mielessä about lohikäärmeellä lentäväksi noidaksi.

Näin on suunnilleen itsellekin käynyt, kun olin äidistä erossa ja hän oli ollut mulle ikävä, niin se karmea kuva hänestä vain paisui, osin tähän vaikuttaneiden aikuisten asenteen myötä. Ja näin on käynyt muillekin.

Toiseksi, Anneli on jo niin julkisen leiman lyömä, että hän älyää kyllä julkisuuden olevan hänen äänitorvensa, siis osaa käyttää sitä mikrofonina. Poliisi ja syyttäjälaitos kun eivät voi virkansa puolesta kovinkaan paljoa loppujen lopuksi puhua/sanoa. Niin Anneli voi julistaa aika rauhassa omaa sanomaansa.
Viimeksi muokannut Morgana, Ma Syys 19, 2011 9:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

Mien se Porvoo liittyikään tähän murhajuttuun?
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Toivomme asiallisuutta, etenkin lapsista keskusteltaessa. Poistettu asiaton viesti.
Dunnit
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Dunnit »

kavereita.netissä joku on valinnut onnettoman nikin teinitytöksi? En vain oikein tiedä, onko soveliasta kerto minkä. Kuvake.netissä näkyy seikkailleen sama nikki pari vuotta sitten.
Lukittu