Onnistuu ihan kevyesti ainakin minulta.Valhalla kirjoitti: Taidanpa vähän toistaa itseäni. Mutta koittakaapa saada sormet tuollaiseen asentoon noin tulitikun leveydelle - siis jos tuo 60mm pitää paikkansa. Se onnistuu vain lapselta.
Jäljet; verijäljet - hajujäljet
-
huppuhiiri
- Remington Steele
Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet
Tuo on totta, menee ihan 1:1. Mutta varmaan tarvitsisi parkettilaudan leveys olla hieman isompi - silloin voisin uskoa pienemmän aikuisen sormenpäiden voivan tuon tehdä. Itse olen ajatellut tuota lapsen sormista tulleeksi, mutta en ole ääneen tohtinut.jmit kirjoitti:Kokeilkaapa seuraavaa. Laittakaa kätenne rennosti pöydälle siten, että sormenpäät ovat yhdessä. Vetäkää sitten kättänne itseänne kohti. Hämmästys on suuri. Sormenpäät aukeavat itsestään juuri kuvassa esitetyllä tavalla. Mikäli uhrin käsi on verinen, niin nostamalla uhri ylös syntyy juuri kuvassa näkyvän kaltainen jälki. Jos omat sormenpääni ovat yhdessä, niin leveys on noin seitsemän senttiä, jos sormet nipussa, niin neljä senttiä riittää. Parketin leveydestä ei ole faktaa. Aika hyvin täsmää.
Mutta lähtöpisteet on kuin suoraan lattiaan lasketuista sormenpäistä.
edellä: joskus kokeilin. Ei onnistunut omillani ( ei hirveän iso käsi ), mutta ehkä joku suhde tuossa oli väärin. Jos kuitenkin puristi sormet suppuun tulitikun leveyteen niin sormet meni eri tavoin. Mutta senttikin lisää niin joo-o. Ja tuo 60mm lienee täällä pohdittu.
Mietin vielä sitä, että oliko uhrin käsi verinen. Siitähän ei ole faktatietoa. Jos minua pistää edes hyönteinen veitsestä puhumattakaan, niin sormet kyllä vaistomaisesti hakeutuvat tuohon pistokohtaan. Pidän faktana, että uhrin kädet olivat veressä. Pistohaavoja oli yli 50.
Jos Jukka on vaikka vahingossa rysähtänyt lasistä läpi tuohon sitä korjatessaan. Siitä meni sängylle haavoja kauhistelemaan ja nuolemaan mutta saikin vasarasta ensiavun sijaan. Ja sitten puhkottiin siihen oikein olan takaa. Välillä haloilla verta levittäen ( mm kengänpohjaan ). Toipuikin yllättäen puhelun aikana ja kömpi puolizombiena rähmälleen pesuhuoneen oven eteen ja sai siinä vielä kerran vasarasta.
Nauhoitustarina onkin vain syyttäjän taktinen poiminta lasten kertomuksista jotta pääsisi uusintakäsittelyyn. Yhdellä prosentilla laitan sille, että Anneli kuvasi riitaa missä Jukka teloi itsensä lasiin ja käytti sitä häkenauhassa.
Nauhoitustarina onkin vain syyttäjän taktinen poiminta lasten kertomuksista jotta pääsisi uusintakäsittelyyn. Yhdellä prosentilla laitan sille, että Anneli kuvasi riitaa missä Jukka teloi itsensä lasiin ja käytti sitä häkenauhassa.
Siihen verijälkitutkijan lausuntoon on ihmeen vähän kiinnitetty huomiota? (Mika Tauru - 18 v. alalla, kouluttanut myös ulkomailla).
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
Mihin kohtaan siitä?Moona kirjoitti:Siihen verijälkitutkijan lausuntoon on ihmeen vähän kiinnitetty huomiota? (Mika Tauru - 18 v. alalla, kouluttanut myös ulkomailla).
Saitko sen käsityksen. Minä ymmärsin kirjoittaneeni juuri päinvastoin. Mutta lähteitä jos kaipaat, niin niitä löytyy edellisiltä sivuilta. Tämähän on keskustelupalsta, nimittäin, voihan kukin pitää sanomaani vain minun mielipiteenäni.Valhalla kirjoitti: Mitä sinä nyt hermoot. Voihan täällä asioista keskustella ja oma näkemyksesikin tulisi paremmin esille jos lainaisit lausuntoja joihin viittaat. Tämä on keskustelupalsta eikä kaikkia kiinnosta pohtia asioita vain yhdeltä kantilta. Miten sinä kiellät muita miettimästä jotakin - ihan outoa.
...
Ja nämä näemme tässä ketjussa ilmeisesti seuraavaksi? Lähteet ja lainaukset. Muuten jää vain pullisteluksi.
Mutta asiaakin muodostuneesta jäljestä:
Eräällä toisaalla olevalla palstalla oli hyvä selvitys näiden jälkien syntymiseksi, en sitä pitkää selvitystä tähän viitsi kopioida, ajatuksen vain. Kirjoittaja oli tehnyt tykönänsä jopa testejä, kertomansa mukaan hyvin tuloksin. Jäljet sopivat oman koiran tassun jälkeen, perusteena kertoi tehdyt rekokokeet ja valokuvista havaitut raapimisjäljet/liukumisjäljet. Kirjoittaja kertoo myös, että Tähtisentiellä oli nähty silloin henkilö koiran kera (tämä oli vain huhu kirjoittajankin mukaan). Hän oli tehnyt kokeensa samanlaisella parketilla kastaen koiransa tassun mustikkasoppaan. Jäljestä oli tullut kuulemma ihan samanlainen.
Mutta miksi itse en tuohon huppis-koiraan oikein usko, on se että tiettävästi tälläisia liikkujia ei ole havaittu silloin surmayönä. Mutta koska kirjoittajan perusteellisten tutkimusten mukaan jälki on koiran, niin olen taipuvainen (heikko itsetunto) uskomaan että kyseessä olikin koiran tassun jälki. Mutta että se on tullut silloin kun surman jälkeen taloon lappasi poliisit koirineen (täältä saadun tiedon mukaan siellä oli tupa täys näitä). Eli tapahtuma on voinut mennä seuraavasti: Koiraa on tuotu nuuskasemaan huppiksen mahdollisia jälkiä tupaan, ohjastaja on ohjastanut koiran olohuoneeseen ja aikonut mennä siitä edelleen takkahuoneeseen, kun samalla tutkinnanjohtaja Pauli K huomaa viime hetkellä tämän ja karjaisee että "turre pois sieltä, ei sinne surmapaikkaan voi vielä mennä".
Siitä se jarrutusjälki, eli siinä parketilla oli pieni tippa verta aluksi ja siihen tassu liukui.
KN, tuosta hiustukosta vielä! Minulla on teoria sen syntymiseen, ja se teoria ei viittaa kamppailuun Jukan ja Auerin välillä, saati sitten murhaan. Itselläni on samanlaatuiset hiukset kuin Annelilla: karheat ja jatkuvasti takussa. Silloin, kun omistin vielä pitkät hiukset, saattoi yhdelläkin kampaamis-tai harjaamiskerralla päästä lähteä valtavia tukkoja takkuineen. Minulla oli tapana irroittaa tuo hiustukko harjasta/kammasta heti käytön jälkeen, pyöritellä se palloksi ja viedä roskiin. Joskus näitä hiuspalloja on kuitenkin epähuomiossa jäänyt pyörimään lattioillekin. Koska Auer ei asiaa kuitenkaan aivan näin esittänyt, olen toistaiseksi päätynyt siihen, että se SAATTAA viitata kamppailuun. Olen kuitenkin tietoinen, ettei sitä monet muut seikat tue: pitkätukkaisen naisen kanssa tapellessa irtohiuksia löytyy joka puolelta valtavia määriä, ei vain yksittäinen hiustukko jostakin nurkasta. Nimimerkillä puolet hiuksistaan pahoinpitelyssä menettänyt 
Moonan kommenttiin liittyen: minuakin kiinnostaa, mitä mahdat tarkoittaa?
Moonan kommenttiin liittyen: minuakin kiinnostaa, mitä mahdat tarkoittaa?
^Auer nimenomaan sanoi, että hiukset ovat irronneet kammatessa, mutta sitä ei oikein ole haluttu täällä uskoa.
Poliisi ja koira tulivat paikalle sen verran myöhään, että veret ovat takuuvarmasti kuivuneet lattioilta. Olikos se vajaan kolmen tunnin päästä häkesoitosta.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Mariacka, muistelinkin Auerin pitäneen oikeuden istunnossa oikein performanssin siitä, miten hän hiuksiaan kampaa. Pitäisi luoda itselle jonkin sortin faktaluettelo asioista, etteivät spekuloinnit pääse niitä sumentamaan. Valitettavan harvat muistavat puheissaan ja kirjoituksissaan tuoda ilmi, että kyse on nimenomaan arveluista, ei faktatiedosta.
Tämä asia on ollut esillä viisitoista kertaa, mutta vielä kerran.Mileva kirjoitti:Mariacka, muistelinkin Auerin pitäneen oikeuden istunnossa oikein performanssin siitä, miten hän hiuksiaan kampaa. Pitäisi luoda itselle jonkin sortin faktaluettelo asioista, etteivät spekuloinnit pääse niitä sumentamaan. Valitettavan harvat muistavat puheissaan ja kirjoituksissaan tuoda ilmi, että kyse on nimenomaan arveluista, ei faktatiedosta.
Mitä se todistaa jos hän kampaa hiuksiaan niin että pitää toisellä kädellä suortuvakimpusta kiinni?
Montako hiusta irtoaa? Kuka tahansa pitkähiuksinen voisi esittää saman näytäksen. Joo, ei lähde hiuksia.
Annelin olisi pitänyt antaa jonkun toisen kammata hiuksiaan, ja niin, että hiuksista ei olisi pidetty kiinni. Jos nyt olisi lähtenyt tukko hiuksia, niin olisi ollut jotenkin uskottavaa, että joo, tosiaan lähtee hiuksia kovin helposti. Kokonainen tuppo kerralla.
Mutta sittenkin herää kysymys: Eikös hän sitten kotonaan kammannutkaan hiuksiaan niistä kiinni pitäen, kun oli se tukko kuitenkin oli irronnut. Pokka piti: Pitikö pellenä oikeutta. Ja kaikki ihmiset tuijottivat silmät pystyssä, kamerat räpsyivät, mikä jännittävä momentti, kuinkahan tässä käy!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Yksittäistapaus, mutta kyllä minun harjaani kertyy isojakin hiuskerrostumia, kun käytän sitä hiusten selvittämiseen ja föönaamiseen. Aina välillä hiustupot on pakko irrottaa, saattavathan ne lattiallekin joltakin tippua, jos ei ole roskista siinä lähellä.
Ja käräjäoikeuden päätöksestä:Myöskään lattialta Jukka Lahden alta löydetty hiustukko ei osoita, että Anneli Auerin ja Jukka Lahden välillä olisi ollut riitaa tai että he olisivat käyneet toisiinsa käsiksi. Todistaja, rikoskemisti ZM on kertonut, että hiukset olivat irronneet lievää väkivaltaa käyttäen, mikä oli voinut tarkoittaa esimerkiksi takkujen harjaamista auki. Anneli Auer on puolestaan kertonut, että hänellä oli ollut tapana harjata hiuksiaan makuuhuoneessa. http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... omio-tasta
Lausunnon 25.9.2009 mukaan Jukka Lahden alta on löytynyt tukko hiuksia (liite 30), Tutkimustuloksen mukaan kyse on sekavasta takkuisesta hiustukosta ja hiusten pätkistä, joita on yhteensä 85 kappaletta ja niiden pituudet vaihtelevat muutamasta sentistä 45 senttiin.Suurin osa, 69 kappaletta näytteestä on katkenneita juurettomia hiuksen pätkiä, juurellisia 16, joista noin puolella on ns. väkivaltaa käyttäen irronnut juuriosa. Todistajana kuullun rikoskemisti ***** mukaan väkivalta tässä tarkoittaa sitä, että hius voi irrota juurineen myös kammatessa tai harjatessa. Näytteessä ei ollut revittyjä hiustukkoja.
Tara, minä kampasin pitkiä hiuksiani juuri samalla tavalla: hiuksista ylempää kiinni pitäen. Tämä ihan vain siksi, että muussa tapauksessa päänahka olisi ollu melkoisen hellänä käsittelyn jälkeen. SILTI hiuksia irtosi, juurineen päivineen. Osa noista hiuksista oli varmaan jo elintiensä lopussa ja irronneet aiemmin: lähtivät sitten vain kamman mukaan. Ihmisellähän irtoaa luonnollisesti hiuksia keskimäärin 20-150 kpl päivässä, joten ei tuo teoria niin mahdoton ole.
Mileva kirjoitti:Tara, minä kampasin pitkiä hiuksiani juuri samalla tavalla: hiuksista ylempää kiinni pitäen. Tämä ihan vain siksi, että muussa tapauksessa päänahka olisi ollu melkoisen hellänä käsittelyn jälkeen. SILTI hiuksia irtosi, juurineen päivineen. Osa noista hiuksista oli varmaan jo elintiensä lopussa ja irronneet aiemmin: lähtivät sitten vain kamman mukaan. Ihmisellähän irtoaa luonnollisesti hiuksia keskimäärin 20-150 kpl päivässä, joten ei tuo teoria niin mahdoton ole.
On se katsottu netistä monta kertaa milloin vanhat hiukset alkavat putoilla ihan itsestäänkin..
Mutta ne hiukset, jotka eivät vielä ole elokaarensa päässä eivät silti irtoile juurituppeineen muuten kuin lievää väkivaltaa käyttäen. Talossahan tavattiin lapsiakin tukistaa, miksei äärimmäisen eripuran yllättäessä myös aikuiset toinen toisiaan? Olisko Auer itse repinyt kiukkupäissään itseään tukasta??
Minusta on naurettavaa esittää, että 'minun päästäni ei lähde hiuksia kun kampaan niitä pitämällä kammattavasta suortuvasta keskeltä kiinni, katsokaa vaikka.. ja Auer ottaa kamman, tarttuu hiuksiinsa, jännitys kohoaa salissa ja nyt: Auer kampaa hiuksiaan. Tuomasit katsovat silmät tarkkana..Sitten: No niin: Ei lähtenyt hiuksia. Mitä minä sanoin!
Tuolt se Auerin esitys Oikeuden edessä näytti, tai kuulosti, uutisista luettuna.
Piste. En jaksa enää tätä aihetta.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .