Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Rouva_Etsivä kirjoitti:Voi hyvä isä, kyllä on liian vähän tietoa tullut julkisuuteen Ulvila-keississä/LSH-jutussa, kun täällä sivutolkulla kränätään jostain kuvasta, joka on esitetty julkisella foorumilla.

Kysymys Turrelle: Oletko kysynyt luvan kuvamuokkauksiisi alkuperäisiltä kuvaajilta, niissä tapauksissa kuin olet jonkun toisen ottamaa kuvaa muokannut?

Pitäisiköhän piruuttaan kysellä niiltä kuvaajilta, mitä tykkäävät..
Kysymys on paljon relevantimpi kuin turren tuherrus tässä, koska esim etp:n saa vain henkilökohtaisesti kirjattuna ja rahaa vastaan. Käyttöoikeus on paljon selkeämmin rajattu saati isyysoikeudet. Siis erityiset kuvien käyttö omien teoksien osana ( poislukien tiedotus, lehdistö ja koulutuskäyttö ). Kaikkein merkittävin ero on siinä, että kuvan ottaja/tekijä joka oikeudet kuvaan omaa ( oikeuslaitos/sisäasianministeriö ), ei ole itse niitä kuvia tänne tämän foorumin sääntöjen alle tuonut.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:Kiellan taten omien viestieni lainauksen siten, etta vastaaja kayttaa hyvakseen tuottamaani viestia ja kommentoi sita esim. lisailemalla selvasti erottuvia omia (sinisia) kommenttejaan oman tekstini joukkoon. Tama mielestani halventaa ja hapaisee teostani ja loukkaa ideologiaani kun sanomani ei tule patkittyna enaa samoin esille kuin kokonaisuutena.

Katson taman -- ja kaiken muun kirjoittamani tekstin julkisen arvostelun ja vastavaitannan--olevan respektioikeusperiaatteella kiellettya. Viesteihini saa vastata vain viittaamalla viestiini numeroiduilla riveilla ja sanoilla, vastaajan uudellen kirjoittamana ja numeroimana.

Aprillia.

http://www.youtube.com/watch?v=z0XAI-PFQcA
Kuva olen tottunut väistelijä mitä tulee teräväpäiseen nokkeluuteesi, ulkosuomalainen.

Aprilliako. Tuollaisesta väärastä lainailusta on varoitusvaloja vilkuteltu ja häketetty oikeasti...
Viimeksi muokannut turumurre, La Loka 08, 2011 7:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

HAH, musta nyt on ollu aika hyvää keskustelua. Kun en pidä tosta henk. koht. irvailusta totisessa hengessä.
Asioilla on puolensa. Mistä oot TM löytänyt ton miekkailu hymiön, ihan mahtava!
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Turrelta selva saantorikkomus. Lainasit tekstiani lyhentaen, niin etta ajatus selvasti muuttui. Siis muokkasit sita saantojenvastaisesti. Lisaksi kopioit tekstini ja lisasit sen peraan omat kommenttisi vaikka nimenomaan kielsin taman. Ihan vastaava tilanne kuin, jos olisit pannut tekemaani kuvaan lisayksia. Yksittainen viestini on taideteos aina sinallaan, kokonaisuus, jota sinun tule kunnioittaa.

Joillain mun tuntemilla palstoilla ei koko "lainaa" -funktiota ole ollenkaan ja copy+paste on kielletty. Jokainen joutuu naputtelemaan koko viittaukseen tarvitsemansa tekstin uudelleen.

Mun mielesta menee holmoyksiin -- samoin kun se, etta koko teksti pitaa lainata kommentointia varten. Jarjen kayton pitaa olla sallittu. Mutta ainahan naita mielensapahoittajia loytyy.

P.S. miekkailuhymio on kylla hyva.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen: en kyl ymmärtänyt selvityksestäsi yhtään mitään, mitä selität lyhennyksestä?
Jospa vain ajatuksesi liitävät vinhempaa vauhtia mihin turren näppäilysormet ikinä yltävät.

alpolle: noihin mukaviin animaatioihin löydät kun avaat muokkaustilaan ja katsot osoitteen.
ulkosuomalainen
Michael Knight

hahahaa-- ehdit muokata viestiasi silla valin kun kirjoitin omaa kommenttiani (Todisteena esitan Turren muokkauksen ajankohdan vs. oman yo. postini ajan). Alkuperaisessa lainauksessasi oli koko toinen kappale ja Aretha jatetty pois. Hoksasit juuri ajoissa. :-P.

Mutta nyt loppui itseltani puhti.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Aluksi. Tarakin varmaan ymmärtää nyt viimein ja ottaa ylläpidon sanomat tosissaan. Ei siis enää jatkossa muokkaile tekemiäni kuvia ja niitä muokkaamiaan sitten esittele omiin tarkoitusperiinsä sopivasti. Annat kritiikkisi sanallisessa muodossa tai teet omat mallisi ja niistä kuvat.

Mutta palataan päiväjärjestykseen; vastaus Taran viestiin: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 30#p435330

Viesti oli ilmeisesti esitetty ylläpidolle koska löytyi sieltä :o
Kommentoin sitä kuitenkin, koska siinä oli käsitelty turumurretta.

Mitähän taas selittelet kuvaväärennöksistä ja huijauksista. Väännät edelleen niistä kaakeleista.
Kysymyshän ei ollut kaakeleista vaan huoneen leveydestä joka etp:ssä oli merkitty liian pieneksi.
Minun mallissani se oli ja on presis oikein. Tämän myös jouduit silloin myöntämään. (en sitä vastausta viitsi kaivaa).

Kaakelirivit sinut sotki kyllä, mutta järki käteen nyt puheissasi. Sanoin jo silloin aikanaan että ohjelma teki automaattisesti kaakelirivit (ei niitä mallinnettu). Ohjelma teki sen miten teki, mitä sitten. Ihmeellistä nipotusta ja onpa oleellinen asia. En myöskään ole kaikkia lasinpalasia ym mallinnellut (ihan kahelinako pidät).
Tärkein asia oli ne huoneen mitat takkoineen, sänkyineen, varusteineen ja ne on riittävällä tarkkuudella ihan oikein. Oikein mallinnettu on koko surmatalo, ihan saletisti riittävällä tarkkuudella oikein.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Minulle on täysin käsittämätöntä, että tm:n laatimia kuvamanipulaatioita EI saa tarkastella niin että myös toiset ymmärtäisivät mitä tm ajaa niillä takaa.

Minulla ei ole mitään omaa etua ajettavana yrittäessäni näyttää mikä tm:n 3Dkuvissa on pielessä.
tm:n intresseitä en sitten tiedä. Hän käykin kimppuuni toista kautta: olen muka käyttänyt jollain tapaa väärin hänen tekemiään kuvia, lain vastaisesti. Luulin että turumurrea kiinnostaa 'totuus' - muistan äsken nähneeni häneltä tämän väitteen.
Minua ainakin kiinnostaa.

Millä tavalla intressimme ovat toisilleen vastakkaisia?

On siis lain vastaista yrittää osoittaa, että jokin 3D-mallinnus, jonka perustana on Ulvilan tapaukseen liitettyä valokuvamateriaali, ei olekaan niin täsmällinen kuin mallintaja väittää? Tuskin. tm on poikkeus?
Joku sanoi, että minun pitäisi itse tehdä 'samanlainen' kuva ja sitten käyttää sitä. Mutta eihän se olisi 'sama kuva'. Ei noita hienovaraisesti, huomaamattomasti tehtyjä erilaisia pidennyksiä, kavennuksia, venytyksiä jaa puuviivottimen avulla esiin. Enkä myöskään osaa tehdä 3D-kuvia. Moniko osaa? Sormi suuhun saa riittää?

tm siis voi jatkaa 3D-manipulointejaan, mutta niistä ei saa osoittaa virheitä joita niissä on?

Koska tm:llä on tekijänoikeus luomiinsa kuviin niin niistä keskusteleminen käy mahdottomaksi turumurren esittämin ehdoin

Ulvilan surman ongelmien ratkaisuyrityksiin hänellä ei kuitenkaan ole yksinoikeutta niin etteikö hänen viestejään saisi kukaan kommentoida parhaaksi katsomallaan tavalla. Mielipiteensä hän saa tietenkin pitää omanaan.

Tyyliin yksi-kuva-kertoo-tuhat-sanaa ei saisi muut puuttua?
Ovatko tm:n kuvaluomukset jollain tapaa pyhiä kuvia? Nekin kuvat, jotka hän tehnyt käyttämällä piirustuspohjana etp-valokuvia?

Mikä oikeus hänellä muuten on käyttää virallisia etp-kuvia, lisätä niihin mieleisiään asioita, kengänjälkiä valitsemiinsa kohtiin ym ym ? Onko lupa kysytty alkuperäisten etp-kuvien ottajalta?

--------------
tasapuolisuuden vuoksi lainaan ja liitän jatkoksi tähän postiini yhden toisen nimimerkin postauksen, jossa myös on turumurren kuvien päälle piirretty kuvioita, ja siten rikottu turumurren tekijänoikeuksia:

katso seuraava Taran posti alla, kohta puoliin.. piti viedä koirat pissille välillä

tähän postiin liitän vielä kaksi esimerkkiä tm:n kuvamanipulaatioista. Niistä voi päätellä jotakin.

pätkä-Jukka:
Kuva

pitkäjalka-Jukka:
Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Tara
Horatio Caine

^ edelliseen postiini huomautus.

Toiseen kuvaasi edellä olet merkinnyt 'ei todellinen'...

Se toinenko kuva sitten vastaa todellisuutta? En näe siinä mitään vastaavaa merkintää. Samaa sarjaa mallinnuksia on varmaan joitain kymmeniä, jäjestyskuvista alkaen.. en ole laskenut kuinka paljon. Osan olet näemmä jostain syystä poistanutkin jo koska niitä ei enää löydykään. Vaikka ne olivat 'virallisten' mittojen mukaan tehtyjä..

Kuva

jatkoa edelliseen, tavallaan:

Turumurre, katsohan tuota tuossa alla. Tasapuolisuuden vuoksi.
Aiotko vastedes tai nyt heti uhata myös toisia nimimerkkejä, jotka eivät ole malttaneet tai eivät malta vastaisuudessa jättää kuviasi koskemattomiksi? Totuudessa pysymisen vuoksi.

Aivan kuten alpo kuvaansa olen minäkin merkinnyt lainaamiini kuviin, että Tara on havainnollisuuden vuoksi (mistä muusta syystä??) tehnyt merkintöjä niihin, ja myös laittanut linkin tai thumbnail-kuvan jotta se joka haluaa, voi saman tien katsoa sinun alkuperäistä kuvamanipulaatiotasi josta on keskustelu ollut meneillään.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 79#p386879
alpo holisti kirjoitti:Arvostan vaivannäköä TM:
Mallisi saa epäilemään poliisien kuvaa.
Vaikka haluan uskoa selvitykseesi siitä, että joku on ollut takan katveessa,
pidän lankaa ohuena ja haluaisin näyttää miksi.

Olet selvittänyt perusteellisesti, että huoneen leveys on 13 laattaa.

Ymmärrän, että ohjelmasi laatoittaa lattian parilla hiiren klikillä.
Laatat näkyvät mallissasi ja ne ruuduttavat leveydeksi 13 ruutua.
Takan kulman leveys on 4*4 laattaa ja sekin on mallissasi sama kuin kuvassa.
Laatan mitat näyttävät siis olevan melko tarkkoja ja kelpaavat kohtuullisesti ruudutukseksi.

Mutta onko pituus tai takan alkamiskohta oikein?

Katsotaanpa kuvia:
Kuva
3D mallissa laatoitus alkaa myöhemmin kuin originaalikuvissa.

Kuva
Kuvassa laatoitus alkaa seinästä lähes kokonaisella laatalla ja takka viidennestä.

Kuva
Ylimmässä kuvassa paremmin näkyvä pussi pilkahtaa oikean puoleisen hoitajan jaloissa.
vrt. takkakatve/huppumies.

No, poliisikin piti asiaa niin mitättömänä, ettei edes kuvannut esinettä.

PS:
Huomaan että olen saanut turrelta postia. Pahottelen mutta tietääkseni minulla ja sinulla ei ole mitään sellaisia kahdenkeskisiä asioita, joita eivät muutkin saisi nähdä. Lisäksi postilaatikkoni on kovin täynnä.
Viimeksi muokannut Tara, La Loka 08, 2011 9:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Nyt kun mietin, niin mitä tolkkua onkaan lainata edellisen postin pitkää sepustusta, ja liittää se sitten omaan vastaukseensa. Kuka niitä lukee. Ja se kelle vastaa, niin tietää mitä on kirjoittanut.
(tämä jatkossa olkoon myös turren tyyli)
Ja jos nyt ihan rehellinen olen, niin en jaksanut edes lukea tuota Taran edellä laittamaa pitkää kirjoitusta (tai jo kahta pitkää) kuin kymmenkunta riviä. Näin se on, varsinkin kun näitä on jauhettu jo puoltoista vuotta ja tietää mitä toinen kertoo. Turhaa touhua.
vastaus siis niistä kymmenestä ensimmäisestä: Ei se lainvastaista ole yrittää osoittaa toisen kirjoitusta vääräksi tai kuvaa. Tee oma malli/kuvat/piirustukset, niin siitä näet tilanteet, yksinkertaista eikö vain.

ed postistasi:
http: //i1105.photobucket.com/albums/h341/renandeli3/jotain-juttuja-2011/pitkjalkajukka-2-7990776.jpg
Mikäs kuva muuten tämmönen on, soosoo. En tietääkseni ole mitään pitkäjalkajukkia tallennellut, enkä käytä myöskään photobuckettia. Eli osallistut nyt kuvien levittelyyn omilla tallenteillasi, mitähän muuta siinä on alkuperäiseen muutettu. No en viitsi tarkistella...

PS: No, ei niissä kahdessa lähettämissäni postissa mitään ihmeellistä ollut. Laitoin vaan pari Viking Linen ruottinristeilylippua virkistykseksi. Niitähän nyt saa lähes ilmaiseksikin, joten ei siitä suurta vahinkoa tule vaikka poistat suoraan. Sun posti on kyllä aika täys kun nekin liput piti laittaa erikseen tulemaan kahteen eri postiin.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Ma myonnan suoraan, etten ole koskaan arvostanut Turren kuvia niinkuin olisin voinut: joka kerran olen (todistettavasti) joutunut kinuamaan taman kayttamia mittoja ja olettamuksia ja saanut sivukaupalla vaistelya (ikkunasta kulkeminen omassa ketjussaan jossain sivujen 40-50 paikkeilla, toukokuussa 2011), haasteita (todistakaa itse/alakoulun laskutehtavia/re takan katve Omat faktat-ketjussa ) ja haukkumista (minulle ei voi antaa tietoja kun rakytan. :-) )

Tama nyt ei vain yksinkertaisesta anna kovin luotettavaa kuvaa tyon laadusta; pikemminkin tulee sellainen olo, ettei lopputulos kesta kritiikkia tai jotain on unohtunut -- kuten alunperin esim ne torrottavat lasihampaat siina ovessa, jotka nostivat sen todellisen ylitettavan korkeuden kaytannossa lahelle 100 cm:ia.

Sama vaikutelma kritiikin kestamattomyydesta tulee tasta viimeisesti kalabaliikista. Todella harmi kun Turre on kuitenkin laittanut kuviin paljon aikaa ja yhteistyolla olisi ehka paasty lahemmas totuutta.

Confucius
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

yhteistyolla olisi ehka paasty lahemmas totuutta.
ei liene yhteinen tavoite tai kuvien tarkoitus.
Tara
Horatio Caine

Täällähän näitä:

Tuo miekkaottelu on täältä
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huppu: Kuva

kukas tässä: Kuva

syytön-syyllinen keskustelua: Kuva

yp puuttuu keskusteluun: Kuva

http://www.freesmileys.org/
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:Ma myonnan suoraan, etten ole koskaan arvostanut Turren kuvia niinkuin olisin voinut: joka kerran olen (todistettavasti) joutunut kinuamaan taman kayttamia mittoja ja olettamuksia ja saanut sivukaupalla vaistelya (ikkunasta kulkeminen omassa ketjussaan jossain sivujen 40-50 paikkeilla, toukokuussa 2011), haasteita (todistakaa itse/alakoulun laskutehtavia/re takan katve Omat faktat-ketjussa ) ja haukkumista (minulle ei voi antaa tietoja kun rakytan. :-) )

Tama nyt ei vain yksinkertaisesta anna kovin luotettavaa kuvaa tyon laadusta; pikemminkin tulee sellainen olo, ettei lopputulos kesta kritiikkia tai jotain on unohtunut -- kuten alunperin esim ne torrottavat lasihampaat siina ovessa, jotka nostivat sen todellisen ylitettavan korkeuden kaytannossa lahelle 100 cm:ia.

Sama vaikutelma kritiikin kestamattomyydesta tulee tasta viimeisesti kalabaliikista. Todella harmi kun Turre on kuitenkin laittanut kuviin paljon aikaa ja yhteistyolla olisi ehka paasty lahemmas totuutta.

Håh, siinähän edellä peräkanaa pääsyylliset siihen, ettei kovin paljon ole haluja selvittää ja perustella enää, varsinkin kun tietää lopputuloksen. Selvität ja perustelet yhden asian, niin välittömästi epäillään kuitenkin asian paikkaansa pitävyyttä. Ja hyvin sinäkin kunnostauduit keväällä niissä takkahuonepippaloissa...

Onko sitten 'työni' laatu hyvää vai huonoa, siihen voi toki jokainen ottaa kantaa. Ei se minua paljon hetkauta vaikka noin ajatteletkin, en minä teille näitä ole tehnyt.
Ohjeenani olen pitänyt ajatusta, että se ketä luulee pystyvänsä tekemään tarkemman 3D-mallin, niin siitä vaan.

Olen tietyistä surmatalon kohdista antanut perustelut mallin paikkaansa pitävyydestä ja laitan tämän ainokaisen kerran tähän vertailun joista kukin tykönänsä voi funtsia pitääkö paikkaansa vai ei.
Kuten allaolevankin, niin olen viime kevään kuluessa esittänyt muistakin surmatalon kohdista vertailukuvia ja samalla lailla voisin otattaa vertailukuvat ihan jokaisesta Ulvila-kuvasta.

Yhteistyö on kyllä voimaa, mutta yhteistyökyvyttömien kanssa se on mahdotonta.

Kuva
Kuva

Paljonko on heittoa alkuperäisen kuvan ja 3D-mallistani ottamani valokuvan kesken, ulkosuomalainen.
Tähän en silloin keväällä saanut sinulta vastausta, kuten en muiltakaan 'yhteistyöhalukkailta'.

*

Muinoin eräs kuuluisa amerikkalainen (ennen sinua) sanoi seuraavasti:
"Mitä oletkin, ole hyvä siinä" - Abraham Lincoln

Itselleni asia konkretisoitui harmaissa ollessani, kun erään kenraalin edessä vedin kättä lippaan hänen mielestään vähän epäkelvosti; virkahti tämä:
"Mies, sen minkä teet, tee se kunnolla.

Kunnolla on tehty siitä lähtien.
Mutta siihen karisi kyllä loput nuoruuden auktoriteettiuskoistani, kättä ei ole vedetty lippaan sen jälkeen, enkä tee sitä nyt tässäkään, sinun edessäsi.
-
ulkosuomalainen
Michael Knight

Valhalla --niin, sehan on se looginen kysymys: mika on Turren lainsuojainen ideologia, jos kuvaa on kerran muokattu sen vastaiseksi liittamalla siihen mittanauha ja huomauttamalla, etta ylitettavaan korkeuteen tulee alareunan korkeuden (93,5 cm) paalle niita lasihampaita?

Ne lasit nakyvat tietysti kaikissa alkuperaisissa kuvissa Tahtisentielta ja ovat viela oikeussalissakin olevassa ovessa nakyvillla, mutta niiden olemassaolo ei sitten ilmeisesti ole kuitenkaan "faktaa" vaan "tulkintaa."

Turre aikoinaan kuittasi asian huomauttamalla "... et kai sinä oleta että olisin lasinpalatkin käynyt mittailemassa/mallintelemassa oikeiksi?, varsinkaan kun ei sitä polliisitkaan ole tehneet."

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 82#p385434

Pikkujuttu tietty -- viisi-kuusi senttia lisaa hupun haarovalissa. Err...- korkeudessa.

Confucius
Vastaa Viestiin