Valhalla kirjoitti:Juu, tuo olikin spontaanin kuvausta. Mutta siitäkin huolimatta vamma voi olla itseaiheutettu, ehkä vahingossa. Kivultaan vähäinen - kun mm puhelun aikana juoksenteli. Tai puhelun jälkeen tehty jos olikin kivuliaampi.
On täysin mahdollista, että vamma on itse aiheutettu ja ihan tarkoituksella. Toki keuhkopussin läpäisy on voinut olla vahinko. Joskus täällä on puhuttu, että sydämeen osuminen on ollut riskinä, mutten siihen usko. Itse ajattelen, että jos joskus naisena joutuisi itseään esim. lavastusmielessä pistämään, niin rinta (=nisä) olisi se "vaarattomin" vaihtoehto - ei elintärkeä, lähinnä rasvakudosta. Sydän on aika kaukana "vasemman rinnan nännin vasemmalta puolelta", missä pistohaavan kuvailtiin olleen.
Demonstroin joskus huvikseni tuota rintapistoa tussilla, kun oli vanha yöpaita päällä. Ainakin itse itseään "pistettäessä" paita nousee rinnan kohdalta ylöspäin, piston jälkeen paidanreikä jää haavaa alemmas. Se voisi selittää seikan, että veri on jokseenkin symmetrisesti reiän ylä- ja alapuolella. Tuommoinen vamma ei kuitenkaan välttämättä suihkua verta (ei isoja verisuonia), vaan veri voi pikemminkin valua ja tihkua.
Mikäli Auer on itseään pistänyt, se on mielestäni tapahtunut vasta vähän ennen poliisin tuloa, kuitenkin ennen poliisin soittoa. Näinhän syyttäjäkin epäili. Se, että vamma olisi tapahtunut kesken Lahden puukotuksen vahingossa, on mielestäni täysin poissuljettua. Vaihtoehdot ovat siis joko huppumies tai Auer itse.