Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
Eiiihh! Tarkkana kun olen tässä visuaalisessa puolessa tosin en voi sitä vahvistaa saati sitten olla edes hitusenkaan oikeassa, mutta mielestäni kaikki kuvat mallinnukset jne. näyttävät olevan vinksallaan.
ETP:n kuvan päälle piirretyt viivat silmämääräisesti lähtevät oikealle levenemään.
Turren Dee-kuvissa laatat kasvavat täysmittaisiksi juuri siinä saunan oven edessä.
Nyt alpon kuvissa sänky on siirretty seinästä alkaen "luotisuoraan", vaikka kaikki voi silmillä nähdä, että vinossahan se sänky on. Toisissa kuvissa laattamäärät ovat 20 kpl ja toisessa 22 kpl.
ETP: n kuvasta voi vaan arvailla ja näyttäisi siltä kuin laatoitus olisi alettu parketista vajailla. Miksi?
Visuaaliselta kantilta ihan pöllö ratkaisu.
Muuten aika metkaa havaita kuinka laatoitusta tehdään. Oman suihkuhuoneen laatoitus jättää kaikille seinille vajaat laatat, jopa kolmanneksen laatasta! Mietin syytä. Lopputulos: lattiakaivon ympärille on laitettu täysinäiset laatat ja kaiketi se jako on siten syntynyt.
ETP:n kuvan päälle piirretyt viivat silmämääräisesti lähtevät oikealle levenemään.
Turren Dee-kuvissa laatat kasvavat täysmittaisiksi juuri siinä saunan oven edessä.
Nyt alpon kuvissa sänky on siirretty seinästä alkaen "luotisuoraan", vaikka kaikki voi silmillä nähdä, että vinossahan se sänky on. Toisissa kuvissa laattamäärät ovat 20 kpl ja toisessa 22 kpl.
ETP: n kuvasta voi vaan arvailla ja näyttäisi siltä kuin laatoitus olisi alettu parketista vajailla. Miksi?
Visuaaliselta kantilta ihan pöllö ratkaisu.
Muuten aika metkaa havaita kuinka laatoitusta tehdään. Oman suihkuhuoneen laatoitus jättää kaikille seinille vajaat laatat, jopa kolmanneksen laatasta! Mietin syytä. Lopputulos: lattiakaivon ympärille on laitettu täysinäiset laatat ja kaiketi se jako on siten syntynyt.
Hei vaan.
huh..olin laittaa postini osittain kahteen kertaan, korjattu
Mun yritelmä...jatkoa:
Laitoin vuoteen vinoon sekä kavensin sitä: 125 cm = 6 x (20 cm + 5 saumaa)+ pari-kolme cm, noin. Sängyn päädyn oik.puol jalka on mun kuvassa nyt 7:n ja 8:n kakkelirivin oikealla puolella - se ei ole ihan oikein vielä.
Ihan siellä seinän vieressä vasemmalla puolella on nimittäin kaakelisuikaleita rivi. Sitä en lisännyt (en ehtinyt hakea sitä ensiaputätikuvaa johon rajat on piirretty näkyviin ), riviä 4-5-cm leveitä kaakelipaloja). Sen takia mun oik.puol päätyjalka ei ole ihan oikealla kohdalla. Sängyn oik.puol jalan kuuluisi olla hiukan 7:n ja 8:n k-rivin vasemmalla puolella.
Arkun koosta en ole varma - pistin arviolta:
Siirsin lattialla olleen kalikan lähemmäksi oikeaa paikkaa:

Huomioitavaa: Oven kuuluisi olla syvennyksessä, n 10 cm jotain..en ehdi nyt enempää.
No, tuosta voi joku jatkaa.
Tästä voi vertailla mitä tein. (en osaa piirtää noita sängyn rajaviivoa kauniimmin, 'portaita' tulee viivaan.

edit: joo, huomaan, mun kuvassa on laatu kärsinyt!
Kuva ei enää ole tarkkarajainen - en tiedä mistä se johtuu - mulla on vain paint millä piirtää. Noh, laitoinpa vuoteen vinoon ja tuota kaakelien vajaata riviä ehdotin tuonne vasemmalle.
jopas- laitoin vahingossa kahteen kertaan..??
huh..olin laittaa postini osittain kahteen kertaan, korjattu
Mun yritelmä...jatkoa:
Laitoin vuoteen vinoon sekä kavensin sitä: 125 cm = 6 x (20 cm + 5 saumaa)+ pari-kolme cm, noin. Sängyn päädyn oik.puol jalka on mun kuvassa nyt 7:n ja 8:n kakkelirivin oikealla puolella - se ei ole ihan oikein vielä.
Ihan siellä seinän vieressä vasemmalla puolella on nimittäin kaakelisuikaleita rivi. Sitä en lisännyt (en ehtinyt hakea sitä ensiaputätikuvaa johon rajat on piirretty näkyviin ), riviä 4-5-cm leveitä kaakelipaloja). Sen takia mun oik.puol päätyjalka ei ole ihan oikealla kohdalla. Sängyn oik.puol jalan kuuluisi olla hiukan 7:n ja 8:n k-rivin vasemmalla puolella.
Arkun koosta en ole varma - pistin arviolta:
Siirsin lattialla olleen kalikan lähemmäksi oikeaa paikkaa:

Huomioitavaa: Oven kuuluisi olla syvennyksessä, n 10 cm jotain..en ehdi nyt enempää.
No, tuosta voi joku jatkaa.
Tästä voi vertailla mitä tein. (en osaa piirtää noita sängyn rajaviivoa kauniimmin, 'portaita' tulee viivaan.

edit: joo, huomaan, mun kuvassa on laatu kärsinyt!
jopas- laitoin vahingossa kahteen kertaan..??
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
No siinä se on kun kuvaa laittaa, mutta ohjelma ei vastaa sitä näkemystä mitä ajaa takaa niin tulee niitä virheitä tai ei niin tarkkaa ilmaisua kuin haluaisi. Kai siksi luotan vielä omiin silmiin ennemmin.
Kuvat ovat todella ekstraa ja mielenkiinnon yksi ratkaiseva pointti täällä, mutta muokkaus mahdollisuus vielä lapsenkengissä.
Mun mielestä sängynjalan paikka on siinä seitsemän ja puoli kohdalla.
Kuvat ovat todella ekstraa ja mielenkiinnon yksi ratkaiseva pointti täällä, mutta muokkaus mahdollisuus vielä lapsenkengissä.
Mun mielestä sängynjalan paikka on siinä seitsemän ja puoli kohdalla.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD

EDITOITU:
Sänky vinossa
irti seinästä
mitta nyt n.205 * 125,
jalan paikka siinä 11*8 ruudun maastossa, '
Kaappi levennetty nyt n. 90.
Tein tämän miettiäkseni, että syntyykö takan eteen katve. Sitä voi nyt sitten pohtia.

En enää muista mitä kaikkea on ruodittu, mutta:
Jos piirroksen sänky natsaa piirrettyihin laatoihin
(sängyn jalka on laatojen pysty 11* vaaka 8:n kulmassa),
mutta miksei takka?
Turumurren hienossa piirroksessa takan kulma alkaa neljännestä ruudusta.
Valokuvasta näemme, että kulma alkaa VIIDENNESTA laatasta.
Siten koko takkapesä huppumiehineen siirtyisi 20 senttiä eteenpäin.
Se natsaisi myös kylppärin oven oikealle puolelle jäävään laattaan.
Sitähän ei pitäisi olla, vaan ovi alkaa lähes heti takan kolmiomallisesta jatkeeta.
Siis takkaa olisi suurennettava 20 senttiä eteenpäin?
No, silmät alkaa taas harittamaan.
Hyvää lauantaiehtoota koko konklaaville.
Viimeksi muokannut alpo holisti, La Loka 15, 2011 6:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt löysin ne kuvat joihin olen vahvistanut kaakelien saumoja, olisko näistä mihkään jos joku jatkaa..

PS: ..en mene vannomaan, että saumojen vahvistukset on osuneet millilleen ihan oikeisiin kohtiin! Rivien lukumäärät kyllä on ok, niin pitkällä kuin niitä oikealle päin näkyy. Alemmassa kuvassa edustalla kaakelit eivät ole täsmälleen yhtä leveän näköisiä (johtuen noista mun 'tarkennusviivoista) ja takan editse kulkevat saumat jotenkin häiritsee mua - en vaan pysty siitä originaalista näkemään tarkemmin..mutta olisko siinä 'liian' leveitä?? en osaa sanoa.
Edit: laitanpa tähän vielä originaalin. koitin laittaa korostuksella saumoja esiin, mutta en tiedä, ehkä hiukan premmin näkyvät tässä. Ero alkuperäiseen on mitätön silti.

PS: ..en mene vannomaan, että saumojen vahvistukset on osuneet millilleen ihan oikeisiin kohtiin! Rivien lukumäärät kyllä on ok, niin pitkällä kuin niitä oikealle päin näkyy. Alemmassa kuvassa edustalla kaakelit eivät ole täsmälleen yhtä leveän näköisiä (johtuen noista mun 'tarkennusviivoista) ja takan editse kulkevat saumat jotenkin häiritsee mua - en vaan pysty siitä originaalista näkemään tarkemmin..mutta olisko siinä 'liian' leveitä?? en osaa sanoa.
Edit: laitanpa tähän vielä originaalin. koitin laittaa korostuksella saumoja esiin, mutta en tiedä, ehkä hiukan premmin näkyvät tässä. Ero alkuperäiseen on mitätön silti.

Viimeksi muokannut Tara, La Loka 15, 2011 6:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
No siinähän se seitsemännen kaakelin plus sängynjalkaan nähden ok, mutta Jukka onkin sitten aivan liian pitkä sängyn alle verrattuna murren D-kuvaan. Kuinka leveä se huone on? Mittasin joskus oman makkarin leveyden ja oli samaa luokkaa -eli todella pieni. Huoneen pituus taas reilumpi.
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
JL oli 160,
Mittaa voi pohtia suhteuttamalla sen 20 sentin laattaan+saumaan.
Mittaa voi pohtia suhteuttamalla sen 20 sentin laattaan+saumaan.
Realistisempaa olisi tietää huoneen leveys kuin Jukan pituus. 
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD
Niinpä, mutta sitäpä tässä juuri päätellään...Kun annettuun tietoon ei ole uskottu.
pikasso, se huoneen leveys on merkitty etp:ssä että se olisi 235, mutta se ei voi olla oikein.
Kaakelirivejä on 13 + suikalerivi, a 20 cm + saumat + suikalerivi
Näistä voi arvioida missä Jukan pää oli. Musta kaappi on tietenkin niitten uusien asukkaitten -
JPEG410 ja 411

JPEG412

Kaakelirivejä on 13 + suikalerivi, a 20 cm + saumat + suikalerivi
Näistä voi arvioida missä Jukan pää oli. Musta kaappi on tietenkin niitten uusien asukkaitten -
JPEG410 ja 411

JPEG412

Viimeksi muokannut Tara, La Loka 15, 2011 7:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minusta ei olisi pahitteeksi, vaikka tämän keskustelun yhteyteen siirrettäisiin myös kuva jossa ambulanssihenkilökunta on takkahuoneessa (en osaa itse siirrellä viestejä tai kuvia). Siitä saisi vähän viitettä, miltä näyttää kun JL:n lisäksi huoneessa on muita. Tai jos joku osaisi valmistaa vaikka kaksi verstiota siitä niin, että kummassakin olisi vain toinen ambulanssinainen (= JL + huppu).
Luulisi muuten, että tyttö olisi kirkaissut nähdessään isänsä pään eikä siis vaan alavartaloa. Toisin sanoen, hänellä olisi ollut melko hyvä näkymä takkahuoneeseen.
Luulisi muuten, että tyttö olisi kirkaissut nähdessään isänsä pään eikä siis vaan alavartaloa. Toisin sanoen, hänellä olisi ollut melko hyvä näkymä takkahuoneeseen.
Mikään ei ole niin epäilyttävää kuin kuvien rajaaminen tapahtumapaikalta. Pakko olla muitakin.
alpo ja tara kiitos. huoneen leveys epävarma, mistä se epävarmuus on lähtenyt alunperin?
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD

Oikeanpuoleinen hoitaja seisoo näemmä "pussin vieressä"
Ensiapuhenkilöt työssä,
59 sekuntia sen jälkeen kun he olivat saapuneet:
JPEG453

korostin vähän varjoa tms jotta kaakelien saumat näkyisi paremmin.
kuvana alla ollut teksti:

heh, näen että alpo h ehti jo laittaa kuvan! no, on tämäkin versio sitten. tiedä näkyykö nuo saumat yhtään paremmin..
59 sekuntia sen jälkeen kun he olivat saapuneet:
JPEG453

korostin vähän varjoa tms jotta kaakelien saumat näkyisi paremmin.
kuvana alla ollut teksti:

heh, näen että alpo h ehti jo laittaa kuvan! no, on tämäkin versio sitten. tiedä näkyykö nuo saumat yhtään paremmin..