Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
Heh, kaapistahan on juuri astumassa ulos Pinokkio pitkän nenänsä kanssa.
Alethes doksa meta logu
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Voisiko joku ystavallisesti laskea montako pinnaa sangyn paadyssa on? Musta tuntuu, etta ma hahmotan sen sangyn asennon ihan vaarin kun sen vasen laita on peitossa. Makisen kuvassa se on ihan eri pain vinossa kuin milta se silmaan ambukuvassa nayttaa. Jos molemmissa paissa on yhta monta pinnaa ja ma lasken oikein, etupaadyn pitaakin olla niinkuin Makinen on piirtanyt.
Kaapin ja seinan valissa on varmaan jotain -- kun siella on rekokuvassa jotain tummaa lattian rajassa kaapin ja seinan valissa, voisi kuvitella etta koko rako on taytetty alhaalta asti jollain laatikoilla yms ja sen paalle sitten kasattu sita muuta roinaa -- muovikassit on hyva arvaus. Ja veikkaan nyt lasia.
Musta edelleen se vasemmalla oleva pystysuora vaalea viiva lahtee vaarasta paikasta ollakseen kiinniolevan kaapinoven uloin saranareuna -- ylempi alalaatikko loppuu kesken. Vaalea lasinkarmi ei ylempana nay kun ovi on eri lailla auki tai kulma on eri. Mutta tama voi olla pelkastaan jonkun roinan aiheuttama illuusio. Etummainen alalaatikko on vahan auki ja sekin sotkee hahmottamista.
Jos ovessa on ikkuna, talla ei ole minkaan maailman valia. Rekokuvissa nakee mista valo tulee ja paljonko sita on suunnilleen ollut. Ensipartiokuvissa talossa oli ihan hyva valaistus. Kukaan ei muista panneeensa valoja.
Kaapin ja seinan valissa on varmaan jotain -- kun siella on rekokuvassa jotain tummaa lattian rajassa kaapin ja seinan valissa, voisi kuvitella etta koko rako on taytetty alhaalta asti jollain laatikoilla yms ja sen paalle sitten kasattu sita muuta roinaa -- muovikassit on hyva arvaus. Ja veikkaan nyt lasia.
Musta edelleen se vasemmalla oleva pystysuora vaalea viiva lahtee vaarasta paikasta ollakseen kiinniolevan kaapinoven uloin saranareuna -- ylempi alalaatikko loppuu kesken. Vaalea lasinkarmi ei ylempana nay kun ovi on eri lailla auki tai kulma on eri. Mutta tama voi olla pelkastaan jonkun roinan aiheuttama illuusio. Etummainen alalaatikko on vahan auki ja sekin sotkee hahmottamista.
Jos ovessa on ikkuna, talla ei ole minkaan maailman valia. Rekokuvissa nakee mista valo tulee ja paljonko sita on suunnilleen ollut. Ensipartiokuvissa talossa oli ihan hyva valaistus. Kukaan ei muista panneeensa valoja.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Confucius
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Saan jalkopäähän 7 pinnaa ja tyynypäähän 8 pinnaa. Useinhan nuo päädyt ovat myös hieman eri korkuiset, tyynypäässä vähän korkeampi kuin jalkopäässä mutta tuosta sängystä ei kyllä kokoeroa huomaa..ulkosuomalainen kirjoitti:Voisiko joku ystavallisesti laskea montako pinnaa sangyn paadyssa on?
..saapa nähä..
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Sangyn oikea jalka on siis 7/8 laattavalin tienoilla? Silloin 125 cm levean sangyn vasemman jalan pitaa olla kuvassa taydella laattarivilla numero (?) seinasta lahtien.
Ja sanky onkin nainpain vinossa:

Jos nain on, ma olen koko ajan hahmottanut taman vaarin. Ei niin etta sillakaan olisi mitaan valia muuta kuin itselleni.
Toripolliisi -- ihan samaa mietin etta onko paadyilla jostain syysta eroa.
Ja sanky onkin nainpain vinossa:

Jos nain on, ma olen koko ajan hahmottanut taman vaarin. Ei niin etta sillakaan olisi mitaan valia muuta kuin itselleni.
Toripolliisi -- ihan samaa mietin etta onko paadyilla jostain syysta eroa.
Confucius
Confucius
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
No nyt kun tuota sängyn asentoa tutkailee sillä silmällä, ettei se jalkopään pääty olisikaan niin paljon vinossa niin niitä pinnoja voi noitten vaatteiden alla olla se sama 8 kuin toisessakin päässä. Kuvassa 50 sen päädyn nuppi ei ole kovin kaukana seinästä, liekkö sitten niillä jalan sijoillaan kuin ambunaisten kuvassa? Eli onko liikuteltu välillä? Verrattuna myös kuvaan 30.ulkosuomalainen kirjoitti:Toripolliisi -- ihan samaa mietin etta onko paadyilla jostain syysta eroa.
..saapa nähä..
Rekosin päädyt vuosi sitten, 8 pienaa molemmissa päissä. Suhruinen kuva, mutta noin sen täytyy olla.

! huomaan: Toripolliisi tuli samaan tulokseen!
Sängyn vinouden näkee sen edessä olevasta varjosta: vinossa. ja siitä että 'katoamispiste' on myös eri kohdassa kuin kaakelirivien ja seinän linjan - kokeilin.
Nyt muuten näen että oik. puoleinen jalka on hiukan liikaa oikealla, siis olen korostanut sen jalan rajoja huolimattomasti.
Meillä on lähes samanlainen vintissä, 100 cm leveä, petsattua koivua. Siinä on 7 pienaa molemmissa päissä.

! huomaan: Toripolliisi tuli samaan tulokseen!
Sängyn vinouden näkee sen edessä olevasta varjosta: vinossa. ja siitä että 'katoamispiste' on myös eri kohdassa kuin kaakelirivien ja seinän linjan - kokeilin.
Nyt muuten näen että oik. puoleinen jalka on hiukan liikaa oikealla, siis olen korostanut sen jalan rajoja huolimattomasti.
Meillä on lähes samanlainen vintissä, 100 cm leveä, petsattua koivua. Siinä on 7 pienaa molemmissa päissä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Tara -- muistin, etta tasta oli jotain juttua aiemmin mutten loytanyt enka silloin aiemmin ehtinyt perusteellisesti paneutua.
Silma vaittaa, etta noinpain on vinossa mutta Makinen on paikalla piirtanyt toisinpain. Joku syy lienee talle ollut kun on vinouden huomannut. Kuvissa ei millaan voisi olla objektiivi/perspektiiviharhaa? Mun ison monitorin, lasien ja mielikuvituksen yhdistelma saa kaakeliviivat kayttaytymaan jotenkin ihan omituisesti etenkin kun suurennan kuvaa.
Rekokuvassa sangyntolppa nayttaisi todella olevan lahes kiinni seinassa niinkuin Makinen oli sen piirtanyt. Uhria ei oltu viety mihinkaan eika ymmartaakseni ambunaisten jalkeen mihinkaan koskettu ennenkuin Makinen ja valokuvaaja olivat paikalla. Jos ambunaiset olisivat tarvinneet tilaa, ainakaan sankya ei olisi siirretty ulospain takanpuoleisesta paastaan?
Missahan tasta puhuttiin aiemmin?
P.S. Siina lattialla halon vieressa vasemmalla on tumma kohta -- se ei ole siis jalan ja lattian yhtymakohta? Kuvassasi jalka loppuu ylempana? Valohan tulee jostain ylhaalta katosta spotista, joka on suunnattu takaseinaa kohti. Varjon paikka on silloin? (Sori -- valokuvat eivat ole mun kompetenssialueita.)
Silma vaittaa, etta noinpain on vinossa mutta Makinen on paikalla piirtanyt toisinpain. Joku syy lienee talle ollut kun on vinouden huomannut. Kuvissa ei millaan voisi olla objektiivi/perspektiiviharhaa? Mun ison monitorin, lasien ja mielikuvituksen yhdistelma saa kaakeliviivat kayttaytymaan jotenkin ihan omituisesti etenkin kun suurennan kuvaa.
Rekokuvassa sangyntolppa nayttaisi todella olevan lahes kiinni seinassa niinkuin Makinen oli sen piirtanyt. Uhria ei oltu viety mihinkaan eika ymmartaakseni ambunaisten jalkeen mihinkaan koskettu ennenkuin Makinen ja valokuvaaja olivat paikalla. Jos ambunaiset olisivat tarvinneet tilaa, ainakaan sankya ei olisi siirretty ulospain takanpuoleisesta paastaan?
Missahan tasta puhuttiin aiemmin?
P.S. Siina lattialla halon vieressa vasemmalla on tumma kohta -- se ei ole siis jalan ja lattian yhtymakohta? Kuvassasi jalka loppuu ylempana? Valohan tulee jostain ylhaalta katosta spotista, joka on suunnattu takaseinaa kohti. Varjon paikka on silloin? (Sori -- valokuvat eivat ole mun kompetenssialueita.)
Confucius
Confucius
-
Änkkä-Kake
- Armas Tammelin
Sori nyt, mut tartun tähän epäolennaisuuteen. En ole ikinä kuullut moisesta ja vaikea uskoa että se äärettömän ohut kerros alumiinia mitään tukisi?kuolema kirjoitti: (peili on puolet ohuempaa lasia kun se peilipinta antaa sille tarvittavan jäykkyyden).
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Muoks viela mun yllaolevaan epaolennaisuuteen -- tarkoitus oli kysya eiko kuvissa voisi olla skannaus/objektiivi/perspektiiviharhaa.
Lisaksi viela-- eiko siina lattialla ole sangyn alla ja vieressa viela se punainen pussilakanakin varjoihin sotkeutumassa?
Lisaksi viela-- eiko siina lattialla ole sangyn alla ja vieressa viela se punainen pussilakanakin varjoihin sotkeutumassa?
Confucius
Confucius
Ja keskellä mustaa myttyä on norjalaisen Edvard Munchin Huuto, alkuperäiseltä nimeltään Epätoivo, jonka maalaamiseen sanotaan Munchin saaneen vaikutteita tulivuoren purkauksesta, joka oli värjännyt koko taivaanrannan punaiseksi. Katsokaapa googlen kuvahaulla.
Kun Ulvilan käräjät alkoivat keväällä 2010 laskeutui koko Eurooppaan Islannin tulivuoren purkauksesta aiheutunut tuhkapilvi, ja mm. poliisiylijohtaja Paatero ja useat Suomen korkeimmat valvontaviraomaiset jäivät hänen ohellaan tuhkamottiin golf-matkallaan Turkissa.
Viimeisen oikeudenkäynnin jälkeisenä päivänä oli uutinen, että Anneli Auer oli säilyttänyt 2 vuotta miehensä tuhkauurnaa vaatehuoneessa, ja tuhkapilvi hälveni. Sanoinkin tuolloin, että Euroopan tuhkat laskeutuivat Lahden asunnon vaatekaappiin.
Ja jos katsotte Wikistä Edvard Munchin sivua, niin näette hänen seisovan erään teoksensa vieressä - hän olikin selvästi erikoistunut jo tuolloin Ulvila-pyyhkäisytekniikkaan, jota tälläkin palstalla on useassa kohdin nähtävissä - ainakin kuvaketjussa näytteet 1. ja 2. sivuilla.
Ja pointti oli?
Kun Ulvilan käräjät alkoivat keväällä 2010 laskeutui koko Eurooppaan Islannin tulivuoren purkauksesta aiheutunut tuhkapilvi, ja mm. poliisiylijohtaja Paatero ja useat Suomen korkeimmat valvontaviraomaiset jäivät hänen ohellaan tuhkamottiin golf-matkallaan Turkissa.
Viimeisen oikeudenkäynnin jälkeisenä päivänä oli uutinen, että Anneli Auer oli säilyttänyt 2 vuotta miehensä tuhkauurnaa vaatehuoneessa, ja tuhkapilvi hälveni. Sanoinkin tuolloin, että Euroopan tuhkat laskeutuivat Lahden asunnon vaatekaappiin.
Ja jos katsotte Wikistä Edvard Munchin sivua, niin näette hänen seisovan erään teoksensa vieressä - hän olikin selvästi erikoistunut jo tuolloin Ulvila-pyyhkäisytekniikkaan, jota tälläkin palstalla on useassa kohdin nähtävissä - ainakin kuvaketjussa näytteet 1. ja 2. sivuilla.
Ja pointti oli?
Alethes doksa meta logu
OK, no sanotaan niin päin sitten, että itellä on sekä peilikaappeja, että lasikaappeja. Lasit kaikissa järjestäin paksumpia, kuin peilipinnoissa, huolimatta siitä, että suurimmat pinnat on nimenomaan peilistä. Tästä olen päätellyt, että se alumiinikerros tukee sitä peiliä jonkun verran, kun lasi itsessään on niin ohutta..Änkkä-Kake kirjoitti:Sori nyt, mut tartun tähän epäolennaisuuteen. En ole ikinä kuullut moisesta ja vaikea uskoa että se äärettömän ohut kerros alumiinia mitään tukisi?kuolema kirjoitti: (peili on puolet ohuempaa lasia kun se peilipinta antaa sille tarvittavan jäykkyyden).
Mut joo.. tämä ei varmaan oo kauhean olennaista tässä. Ja jos on joku muu syy tuohon, niin otan opiksi. Tuo on vaan oma päättely ollut, enkä oo sitä sen kummemmin miettinyt
Niin, kaikkea me ihmettelemmekin - itse tällä kertaa sitä, että tuolla Wikisivulla sanotaan Munchin maalanneen tuon Huudon eri versioita käyttäen hyväkseen eri meedioita...hui. Yleensä kyllä, kun maalataan käytetään eri tekniikoita.
Oliko Lahdella muuten kissaa? Kysyn siksi, koska jossain vaiheessa näin ETP:ssä olleen kuvan lastenhuoneesta ja sängyn alta kiilsi selvästi mustan kissan silmäpari, mutta nyt en onnistunut löytämään sitä mistään - siis tuota kuvaa. Tietääkö kukaan missä se olisi?
Seuraavaksi pitää miettiä, että mihin se akka on piilottanut luutansa.
Oliko Lahdella muuten kissaa? Kysyn siksi, koska jossain vaiheessa näin ETP:ssä olleen kuvan lastenhuoneesta ja sängyn alta kiilsi selvästi mustan kissan silmäpari, mutta nyt en onnistunut löytämään sitä mistään - siis tuota kuvaa. Tietääkö kukaan missä se olisi?
Seuraavaksi pitää miettiä, että mihin se akka on piilottanut luutansa.
Alethes doksa meta logu
Ei siinä kuvassa mun mielestä ole sellaista skannausvirhettä. Sen virheen pitäisi vääristää esim kaakeleitten suoria linjoja, seinän vieren, oviaukon linjaa ym. Kuva on hämäävä kyllä. Se on ylhäältä sillä tavalla 'poikki', että luulee helposti, että sänky olisi suorassa - että kuva olisi vain 'vinossa' alkuaan.ulkosuomalainen kirjoitti:Muoks viela mun yllaolevaan epaolennaisuuteen -- tarkoitus oli kysya eiko kuvissa voisi olla skannaus/objektiivi/perspektiiviharhaa.
Sänky todellakin on ihan päinvastoin vinossa kuin siinä Mäkesen rekokuvassa!
Laitan yv:nä kuvan, johon olen merkannut mitä mittoja kuvasta löydän - kun ihmiset alkaa hermostua näihin kuviin?? Vois sen laittaa julkikin, mutta aattelin vain..
Mutta pitää odottaa, että ukkonen menee ohitse ensin - tää ei olisi eka kone minkä sähköpiikki rikkoisi..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Itseasiassa noissa kuvissa, mitä itse kokeilin viivoitella, niin on pieni tynnyrivääristymä objektiivista johtuen. (joku snadi pokkarikamera ilmeisesti kyseessä). Lisäksi tuo ensin mustesuihkarilla tulostettu kuva, joka on sitten scannattu siitä takas koneelle, niin tekee ton sutun ja vaakaraidoituksen tohon päälle... Niistä on pirun vaikea saada eroteltua sellaisia kohteita toisistaan, mitkä on väriltään ja kontrastiltaan tosi lähellä toisiaan (esim. tummassa päässä ei voi kyllä sanoa, että onko esim. vierekkäiset vihreät, siniset tai mustat läikät eri kohdetta (esim. useampia vaatteita), vai onko se vaan scannauksen yhteydessä tullut harha mustesuihkarin rasteroinnista johtuen ja kyseessä yksi ja sama musta vaate.ulkosuomalainen kirjoitti:Muoks viela mun yllaolevaan epaolennaisuuteen -- tarkoitus oli kysya eiko kuvissa voisi olla skannaus/objektiivi/perspektiiviharhaa.
Mitä asiaa ja missä kuvassa meinasit "harhaksi"?
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Tara,
ma luulen, etta mun postilaatikko on tays --pitaisi ruveta siis huushollihommiin ja nyt en ehdi.
Mun monitorilla ja mun kuvakopiossa esim. siina kuvassa, jossa nakyy vain uhri, kaakelinsaumat on vahan luokilla. Printata en ole yrittanyt josko korjaisi.
Niista pinnoista sen verran viela, etta siina on isompi vali niiden pinnojen ja sangyntolppien valilla.
Net jotka hermostuu kuviin, voivat kayttaa vihollistoimintoa.
ma luulen, etta mun postilaatikko on tays --pitaisi ruveta siis huushollihommiin ja nyt en ehdi.
Mun monitorilla ja mun kuvakopiossa esim. siina kuvassa, jossa nakyy vain uhri, kaakelinsaumat on vahan luokilla. Printata en ole yrittanyt josko korjaisi.
Niista pinnoista sen verran viela, etta siina on isompi vali niiden pinnojen ja sangyntolppien valilla.
Net jotka hermostuu kuviin, voivat kayttaa vihollistoimintoa.
Confucius
Confucius