Laita ihmeessä vaan palstalle.. Kyllä nuo useampia henkilöitä varmasti kiinnostaaTara kirjoitti:
Laitan yv:nä kuvan, johon olen merkannut mitä mittoja kuvasta löydän - kun ihmiset alkaa hermostua näihin kuviin?? Vois sen laittaa julkikin, mutta aattelin vain..
Mutta pitää odottaa, että ukkonen menee ohitse ensin - tää ei olisi eka kone minkä sähköpiikki rikkoisi..
Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen
Tara kirjoitti:Rekosin päädyt vuosi sitten, 8 pienaa molemmissa päissä. Suhruinen kuva, mutta noin sen täytyy olla.
! huomaan: Toripolliisi tuli samaan tulokseen!
Sängyn vinouden näkee sen edessä olevasta varjosta: vinossa. ja siitä että 'katoamispiste' on myös eri kohdassa kuin kaakelirivien ja seinän linjan - kokeilin.
Nyt muuten näen että oik. puoleinen jalka on hiukan liikaa oikealla, siis olen korostanut sen jalan rajoja huolimattomasti.
Meillä on lähes samanlainen vintissä, 100 cm leveä, petsattua koivua. Siinä on 7 pienaa molemmissa päissä.
Pirskatti juu, näitä ukkosia, kaikki valmiiksi kirjoitettu hävis kun kone leikkas kiinni.
Jep Tara. Sänky on noin. Jalkopääty irti n20-25cm sivuseinästä ja päätypuoli n9cm sivuseinästä.
Jalkopäädyn toinen tolppa sivusuunnassa lähes 7.-8. laatojen saumassa (olen erimieltä noista vaakaviivoistasi tuossa sängyn jalan kohdilla; kts alla)
Nyt kun monikaan ei enää tosissaan vankaa näistä leveyssuunnassa olevien laattojen määrästä, niin mietitäänpäs huoneen pituusmittoja. Kuinka monta laattariviä pituussuunnassa ajatellen.
Sänkyhän oletettavasti on 205cm. Laatoitus aloitettu tuolta kaapin kulmasta (näin yleensä tehdään, siellä siis kokonainen laatta). 10 pituussuuntaista laattariviä antaa mitaksi (10x20.6) 206cm.
Entäpä th/oh rajalta sinne sängyn jalan kohdille.
Olen sitä mieltä että allaolevassa kuvassa 11. laattarivi näkyy kokonaan (eli kuvassa ylimmäisiä viivoja on viety liian kauas ylälaitaan. Ja kun tuo 11. laatarivi näkyy kokonaan, niin seuraavassa on vasta halko(12 lr), sitten tulee sängyn jalka.

Kokonaismäärä siis 10 lr + 12 lr = 22 laattariviä pituussuuntaan.
Ollaanko yhtä mieltä?
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Kuvassa 50 on tuo jalkopään pääty kyllä lähes seinässä kiinni! Halko näkyy oikean jalan juuressa. Ja eikös se vasen päätynuppi pilkistä tuossa ylläolevassa kuvassakin?turumurre kirjoitti:Jep Tara. Sänky on noin. Jalkopääty irti n20-25cm sivuseinästä ja päätypuoli n9cm sivuseinästä.
Jalkopäädyn toinen tolppa sivusuunnassa lähes 7.-8. laatojen saumassa (olen erimieltä noista vaakaviivoistasi tuossa sängyn jalan kohdilla; kts alla)
Nyt kun monikaan ei enää tosissaan vankaa näistä leveyssuunnassa olevien laattojen määrästä, niin mietitäänpäs huoneen pituusmittoja. Kuinka monta laattariviä pituussuunnassa ajatellen.
Ei liene sänkyä siis liikutettu mitä vähän kyselin edellisessä viestissäni.
..saapa nähä..
Sänkyä on kyllä siirrelty. Esim. etp:n kuvaluettelossa on kuva nro 54 "Vainaja kuvattuna tapahtumapaikalla sängyn sivuun siirtämisen jälkeen".Toripolliisi kirjoitti:Ei liene sänkyä siis liikutettu mitä vähän kyselin edellisessä viestissäni.
Sänky ei siis ole prikulleen samassa paikassa eri kuvissa. Jos tätä hait.
Kyllä näin Tp. Se rekohuppiskuva on lavastustilanteesta joskus jälkeenpäin. Siinä sänky ei enää ole oikealla alkuperäisellä paikallaan. Halkokin on rekohalko ja laitettu siihen jalan viereen kuten oli aikanaan. Se on selkeästi rekohalko koska ei yhtään näytä olevan verinenkään (ja labrassahan se alkuperäinen...).
Sanomalehteäkään siinä uhrin vieressä ei ollut, olisiko laitettu sen verilammikon päälle tai jotain...
Sanomalehteäkään siinä uhrin vieressä ei ollut, olisiko laitettu sen verilammikon päälle tai jotain...
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Juu paitsi etta sita kuvaa 54 ei ole etp:ssa. Se kuva, jossa Jukka nakyy, on numeroltaan 17. Meilla ei ole mitaan tietoa mita siina kuvassa 54 oli ja miten siihen oli sankya liikuteltu. Todennakoisesti halusivat koko vainajasta jalkoineen kuvan -- ja erikseen mainitsivat, etta vasta siina vaiheessa oli sankyyn koskettu.
Edelleen mietin miksi Makinen piirsi sangyn vaarin. Jos piirsi. Jos sangyn asento on Makisen piirtaman mukainen, laattalaskenta menee uusiksi.
Edelleen mietin miksi Makinen piirsi sangyn vaarin. Jos piirsi. Jos sangyn asento on Makisen piirtaman mukainen, laattalaskenta menee uusiksi.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Confucius
Enhän minä niin sanonutkaan että olisi, maininta vain. Pitäisi varmaan verrata kuvaa, jossa JL:n ruumista näkyy kuvaan, jossa sitä ei ole.ulkosuomalainen kirjoitti:Juu paitsi etta sita kuvaa 54 ei ole etp:ssa. Se kuva, jossa Jukka nakyy, on numeroltaan 17. Meilla ei ole mitaan tietoa mita siina kuvassa 54 oli ja miten siihen oli sankya liikuteltu. Todennakoisesti halusivat koko vainajasta jalkoineen kuvan -- ja erikseen mainitsivat, etta vasta siina vaiheessa oli sankyyn koskettu.
Mutta joka tapauksessa, myös sängyn päädyssä olleet vaatteet sekä lattialla ollut mytty olivat vaihtaneet paikkaa, miksei siis sänkykin.
ulkosuomalainen kirjoitti:Juu paitsi etta sita kuvaa 54 ei ole etp:ssa. Se kuva, jossa Jukka nakyy, on numeroltaan 17. Meilla ei ole mitaan tietoa mita siina kuvassa 54 oli ja miten siihen oli sankya liikuteltu. Todennakoisesti halusivat koko vainajasta jalkoineen kuvan -- ja erikseen mainitsivat, etta vasta siina vaiheessa oli sankyyn koskettu.
No näkyyhän tuossa ensihoitajat kuvassakin sänky juuri siinä vinoudessaan kuin nyt ollaan käsitelty. Se on myös ensimmäisiä kuvia tapahtumapaikalta. Nuo ensihoitajat tulivat samalla oven avauksella sissään kuin mitä se kameraa hakenut ensipartion poliisikin. Vaikka vainaja olisikin kuvattu ensin, niin eihän ne ekat polliisit siellä tavaroita alkaneet siirrellä, ennen tutkinnan tuloa paikalle...
Olen pudonnut jo aikaa sitten kärryiltä. Miksi näistä millimetreistä väännetään?
Palaan vielä niihin kaapin oviin. Ensihoitajat kuvasta näkee selvästi että kaapin ovet ovat kiinni. Kaapin sivun takana pienessä välissä roikkuu jotain vaatteita tjms. Rekohuppiskuvassa kaapin ovi on auki.
Siinä ovessa voipi olla myös jokin muu materiaali kuin lasi, niitähän on sellasia läpi kuultavia muovirakenteita myös. Veikkaan että siinä osittain läpikuultaa ne kaapin takaa 'ulospursuavat' roikkumassa olevat vaatteet. Ja toisaalta heijastuu, salaman välähdyksestä johtuen, siitä tuolin kohdasta jotain. Näkisin että se tummempi vaaka-alue voisi olla tuolin selkämys.
Alla vähän selvempi kuva jossa kaapin oikeanpuoleinen ovi näkyy:
Kuva: Etpk

Siinä ovessa voipi olla myös jokin muu materiaali kuin lasi, niitähän on sellasia läpi kuultavia muovirakenteita myös. Veikkaan että siinä osittain läpikuultaa ne kaapin takaa 'ulospursuavat' roikkumassa olevat vaatteet. Ja toisaalta heijastuu, salaman välähdyksestä johtuen, siitä tuolin kohdasta jotain. Näkisin että se tummempi vaaka-alue voisi olla tuolin selkämys.
Alla vähän selvempi kuva jossa kaapin oikeanpuoleinen ovi näkyy:
Kuva: Etpk

Toivon mukaan kukaan ei ainakaan tulkitse väärin minun heittoja, vaikka katselenkin eri asioita... Vaikea kuvitella, että joku hermostuisi, höh, eihän nyt näitä ole pakko lukea tosiaankaan, mutta ajattelin , että voinhan minä puhua toisille toisenlaisia asioita, niin on vähän jokaiselle jotakin. Mielenkiintoista havaita vain, että taas meni Mäkisen jutut päinvastaiseksi.
Alethes doksa meta logu
-
alpo holisti
- Andy Sipowich NYPD

TM, mietit onko viivan vahvistukset rivillä 11 oikein.
Tässä sama kuva ennenkuin laitoin siihen nuo turkoosit viivat.
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Se kuva, jossa nakyy Jukka lattialla (17) on tekniikan ottama. Paikalta on silloin viety jo mm. verho ja niita roinia siina sangyn paadyssa siirrelty. Luulisi etta tekniikka olisi ottanut tata ennen kuvia. JJ vaitti etta oli videoitukin. Etp:ssa kuvat eivat ole kronologisessa jarjestyksesssa.
Ensipartio oli myos ottanut kuvia ennenkuin ambut paasivat hommiin. Naita ei ole julkisessa levityksessa mutta onhan ne Makisella tietenkin olleet kaytossaan. Ensipartion kuvan ja ambukuvan valissa en myoskaan olettaisi sangyn noin pain siirtyneen: sehan olisi vain hankaloittanut naiden tyoskentelya.
Ninkuin olen tainnut useamman kertaa valittaa, mun monitorilla laattaviivat on sotkuisia ja luokilla esim juuri siina kuvassa 17 (JPEG 452), joka on otettu kauempaa olohuoneesta.
Olohuoneen ja takkahuoneen lattiat eivat myoskaan ole samassa tasossa (nakyy lattialistasta terassinpuoleisella seinalla.) Silla ei liene merkitysta mutta sotkee edelleen mun hahmotusyrityksia.
Siksi elan edelleen sen pohjakuvan toivossa.
Ensipartio oli myos ottanut kuvia ennenkuin ambut paasivat hommiin. Naita ei ole julkisessa levityksessa mutta onhan ne Makisella tietenkin olleet kaytossaan. Ensipartion kuvan ja ambukuvan valissa en myoskaan olettaisi sangyn noin pain siirtyneen: sehan olisi vain hankaloittanut naiden tyoskentelya.
Ninkuin olen tainnut useamman kertaa valittaa, mun monitorilla laattaviivat on sotkuisia ja luokilla esim juuri siina kuvassa 17 (JPEG 452), joka on otettu kauempaa olohuoneesta.
Olohuoneen ja takkahuoneen lattiat eivat myoskaan ole samassa tasossa (nakyy lattialistasta terassinpuoleisella seinalla.) Silla ei liene merkitysta mutta sotkee edelleen mun hahmotusyrityksia.
Siksi elan edelleen sen pohjakuvan toivossa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Confucius
Confucius
-
NiceAsiantuntija
- Neuvoja-Jack
Turrelle ulvilanpöllön sulka hattuun, laattoja tosiaan 13. Yritin taiteilla hienon pohjapiirroksen ”uusilla” mitoilla, mutta kuinkas kävikään: tietokone veti herneen nenään niin monesta laatasta ja tilttasi. En jaksanut enää tehdä uutta samanlaista, mutta tein tällasen. Siinä on nyt tuo paljon kiistelty katve melkein yhtä käsikosketeltavana kuin murhayönä
Turre ja muutkin saa korjailla, jos vielä jaksaa ja on tarvetta. Sininen pallo kuvaa tässä vähän kornisti Jukan päätä.

Nyt saa laattaaminen mun osalta loppua.
Olette näköjään siirtyneet vaatekaapin kimppuun. Kuten Änkkä-Kake, mäkin oon aina ajatellut, että ovessa lukee Jysk. (Kun oikeen tihrustaa, niin voi kuvitella että siinä J:n ja vähän Y:nkin päällä on joku vino vaalea heijastus tms. sotkemassa vähän.) Mutta ihmeellistä on tietysti sen sijainti – tai kaapin oven materiaali – aivan kuten olette pohtineet. Kaukaa haettua, mutta voisiko teksti olla kahdesti peilautunut, eli heijastus siitä toisesta kaapin (peili)ovesta, johon puolestaan teksti peilautuu viereiseltä tuolilta?

Turre ja muutkin saa korjailla, jos vielä jaksaa ja on tarvetta. Sininen pallo kuvaa tässä vähän kornisti Jukan päätä.

Nyt saa laattaaminen mun osalta loppua.
Olette näköjään siirtyneet vaatekaapin kimppuun. Kuten Änkkä-Kake, mäkin oon aina ajatellut, että ovessa lukee Jysk. (Kun oikeen tihrustaa, niin voi kuvitella että siinä J:n ja vähän Y:nkin päällä on joku vino vaalea heijastus tms. sotkemassa vähän.) Mutta ihmeellistä on tietysti sen sijainti – tai kaapin oven materiaali – aivan kuten olette pohtineet. Kaukaa haettua, mutta voisiko teksti olla kahdesti peilautunut, eli heijastus siitä toisesta kaapin (peili)ovesta, johon puolestaan teksti peilautuu viereiseltä tuolilta?

-
Änkkä-Kake
- Armas Tammelin
Tämäkin ketju on jo niin pahasti ohi aiheen että menköön:kuolema kirjoitti: OK, no sanotaan niin päin sitten, että itellä on sekä peilikaappeja, että lasikaappeja. Lasit kaikissa järjestäin paksumpia, kuin peilipinnoissa, huolimatta siitä, että suurimmat pinnat on nimenomaan peilistä. Tästä olen päätellyt, että se alumiinikerros tukee sitä peiliä jonkun verran, kun lasi itsessään on niin ohutta..Mutta en tiedä. Voi siihen olla muitakin syitä. =) Peili on joka tapauksessa aina halvempaa kuin nuo sävytetyt lasit.
Mut joo.. tämä ei varmaan oo kauhean olennaista tässä. Ja jos on joku muu syy tuohon, niin otan opiksi. Tuo on vaan oma päättely ollut, enkä oo sitä sen kummemmin miettinyt
Ajattelin että sulla olisi ollut mahdollisesti jotain syvempää peilitietämystä