Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Sariola
Horatio Caine

Re: Nimimerkin kunnianloukkaus anonyymipalstalla?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Luonnollista, eli todellista henkilöä, voi loukata sydänjuuriaan myöten, keksimällä mahdollisimman loukkaavia ilmauksia hänestä kirjoittaessaan, jollekin keskustelupalstalle.

Jos tuo törkeitä ilmuksia käyttävä henkilö vielä puolustautuu, toteamalla, että vain luonnollista henkilöä voi loukata (kunnianloukkaus), eikä nimimerkkiä lainkaan, niin sitä suuremmalla syyllä häntä tulisi rangaista palstan sääntöjen rikkomisesta esim. kuukauden kirjoitusoikeuden poistolla.

Aika usein jonkun kirjoittajan henkilöllisyys selviää tavalla tai toisella kirjoittajalle, ja hän tietää kenelle hän syytää törkeyksiä. Kyllä se on rangaistava teko, jos ei Suomen Laki yllä siihen, niin kesklustelupalstan omat säännöt kyllä yltävät. Niitä on silloin käytettävä.

Kyseistä tapausta en tunne, enkä ota kantaa kummankaan puolesta. Puhun vain yleisesti. Todellisuudessa nimimerkkiä voi loukata. Eri asia on, saadaanko tuollainen törkyilijä vastuuseen teostaan.

Nämä lierot tietävät tämän, ja käyttävät sitä hyväkseen. Paremman kasvatuksen saanut kirjoittaja karttaa automaattisesti törkeitä ilmauksia jo oman kontrollinsa kautta.
Mileva
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mileva »

Outo Enkeli, tällä palstalla on myös ihmisiä, joita kaikkien mielipide kiinnostaa, eikä vihamies-toiminto ole siten edes käytössä. Esimerkiksi minä, ottakaa minusta mallia. :wink:

Tässä VPY/Mopoterroristi -tapauksessa on onneksi nyt tapahtunut edistystä, ja toimenpiteitä lienee odotettavissa. Mopoterroristi/VPY:llä tuntuu olevan ihmeellinen pakkomielle Sirpan suhteen, ja Sirpaksi hän on kaikkia vastakkaisia mielipiteitä esittäviä heti väittämässäkin. Itsekin olen saanut kuulla olevani Sirpa jo paitsi VPY:n, myös us:n toimesta, mutta asiaa mielikuvitusterapeutin kanssa puituani tulin siihen tulokseen, että persoonan jakautumista ei ole tapahtunut minussa vaan nimenomaan siellä toisessa päässä. Tarkoitan siis VPY:n tapausta, jonka suhteen kaksoisnikkeily on jo todennettu.

Flammablen henkilöllisyydestä en tiedä, mutta sen verran voisin neuvoa, että yrittäkää etsiä todisteita ennen kuin alatte kaksoisnikkeilystä nimimerkkejä syyttämään: muuten tälle ilmiölle ei ylläpitokaan taida mahtaa mitään. Yllä esitetyssä tapauksessa ne olivat helposti löydettävissä kenen tahansa toimesta. Ennen kuin alatte esittämään pään sisällä syntyneitä erinomaisia huomioitanne kaksoisnikkeilystä, tutustukaa "epäiltyjen" historiaan. VPY ei moista vaivautunut tekemään, ja siksi minuakin turhaan on Sirpaksi syytetty.

No, mieluummin otankin vastaan tällaisia epäilyjä, kuin joihinkin muihin nimimerkkeihin rinnastamista. Tästä ei sen enempää, piis änd laav.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Miten voi olla näin vakavasti otettava asia jollekin jonkun nimimerkin mielipiteet tai loukkaukset toiselle? Minäkin voin täällä kirjoittaa sääntöjen puitteissa vaikka mitä mielipidettä, eikä se suinkaan aina tarkoita, että Oikea Minä, sosiaaliturvatunnuksineen ja katuosoitteineen jne. olisin sitä mieltä ehdottoman varmasti tai vihaisin sitä Toista Nimimerkkiä, joka on eri mieltä. Tämä vastaväittäjäkin kun saattaa väittää ihan vaan piruuttaan jotakin.

VPY on nostanut tärkeän asian esiin. Siksi tärkeä, että joku voi menettää mielenhallintansa noin ja asiaan on syytä puuttua. Tai sitten kaikki on sumutusta, tuplatriplanikkeilyä itse itseään vastaan, siitä muita syyttäen ja ne muutkin ovat joitakuita muita muita nimimerkkejä...
Mileva
Frank Drebin

^Kävitkö lukemassa ketjun, josta tämäkin ketju on saanut alkunsa? Kyseessä on siis Ulvila-palsta, ja ketju "Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö". Siellä Flammable ja VPY käyvät kiivasta sananvaihtoa aiheesta, ja VPY syyllistyi mielestäni törkeään panetteluun ja toisen kirjoitusten vääntelyyn teksteissään. Yv-viestivaihto on tässä tapauksessa ehkä hieman kyseenalaista, koska mehän emme voi tietää, miten itse kukin tekstejä lainaa kun lähteet eivät ole tarkistettavissa. Julkinen keskustelu siis lienee tarpeen.

Tällaisia ongelmiahan ei olisi, jos kaikilla kirjoittajilla olisi edes jonkinlaiset käytöstavat hallussaan. Koskapa kirjoittajan henkilöllisyyttä ei joissakin tapauksissa ole kovinkaan vaikeaa selvittää ylläpidon toimesta, olen itse ainakin pyrkinyt esiintymään siten, että pystyn seisomaan ajatusteni takana myös reaalimaailmassa. Kuitenkin löytyy myös henkilöitä, jotka haluavat anonymiteettinsä viimeiseen asti säilyttää, ja palstan luonteen huomioiden se on erittäin ymmärrettävää. Kyllä tässä asiassa olisi kuitenkin itse kunkin syytä katsoa peiliin, ja miettiä kirjoitusasuaan vähän tarkemmin. VPY/Mopoterroristin kanta näihin asiaketjujen aiheisiin lienee jokaisen tiedossa, mutta mielipiteensä voi ilmaista myös asiallisesti ja kohteliaasti syyllistymättä törkeään kielenkäyttöön ja välillä jopa suoranaiseen valehteluun. Tietysti napakastikin voi asiansa ilmaista, ja älykästä nokittelua seuraan mielelläni itsekin, mutta tässä tapauksessa ei ole siitä kyse. Asianosaisten sananvaihto löytyy siis täältä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... start=2040

EDIT: Täytyy lisätä vielä INES 7:n kommenttiin liittyen, että näin aloittelijana en itse vielä kaikkia palstan trolleja tunnista. Onneksi täältä löytyy kuitenkin palstakonkareita, jotka tarpeen tullen antavat lisävalaistusta asiaan, ja osaan minäkin olla jatkossa tarttumatta näihin syötteihin.
Flammable
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Flammable »

Outo Enkeli kirjoitti:En ole kummankaan puolella. SANON YLEISEN MIELIPITEENI. Ei netin pitäisi olla niin vakava paikka. Kaksoisnikkeily on nyt kovasti tapetilla. Se olisi selvitettävä. Ja tuossakin sanotaan, että toinen(Flammable) on Sirp., joka ei jätä paljon vaihtoehtoja
Koska yleistä kiinnostusta aiheeseen on, kerron tiivistetysti asian kulkua. Ensin, en ole Sirpa, enkä koe tarvetta sitä mitenkään sen enempää perustella. En usko VPY:n itse uskovan siihen, eikä hän silloin varmastikaan tosissaan esittänyt sellaista.

- Itse kirjoitin yv:ssä kolme viestiä:
moitteen, kiitoksen ja yhden vastauksen hänen esittämiin lukuisiin kysymyksiin. Omasta puolesta asia oli siinä vaiheessa jo selvä, kun lähetin toisen viestin kiitoksellani. Lainaamalla riittävän tiiviisti, voi kirjoittamani viestin sisältö hämärtyä tai muuttua vastakkaiseksi.

1. LSH ketjussa oli mielestäni selvästi asiaton kirjoitus, johon vastasin ketjussa mielestäni keskustelun aiheessa pysyen, totesin vain asiattomuuden.
2. Asiattomuus jatkui seuraavassa viestissä, jolloin kirjoitin ensimmäisen yksityisviestin (palstan kellon mukaan 10:41, ilmeisesti 11:41), johon kerroin, mitä seuraamuksia asiattomalla kirjoittamisella voi olla. VPY oikaisi, jolloin lähetin kiitosviestin (palstan kellon mukaan 11:17, ilmeisesti 0:17) .
3. VPY lähetti ensin yhden kysymyksen, jonka jälkeen pitkän viestin hyvine kysymyksineen LSH ketjuun. Näihin vastasin YV:nä (palstan kellon mukaan 12:26), mutta ilmeisesti itse poisti sen ja tilalla lukee "Lautamiehissä". Vastasin kysymyksiin melko lyhyesti.

Siitä viimeisestä vastauksestani VPY on lainannut valikoiden katkelmia vastaten siihen neljällä eri viestillä, joista saattaa syntyä kuva, että olisin kirjoitellut enemmänkin tulikiven katkuisia viestejä siinä välissä. Kuitenkin vain ensimmäinen viestini oli sävyltään tiukka. Toinen kiitos ja kolmannessa selvitin omaa näkemystäni hänen sitä kysyessään.

Tosiasiassa olin kirjoittanut kiitosviestini jo ennen kuin tätä ketjua oli edes aloitettu, mutta muokkasin sitä, se kirjautui lähteneeksi 11:17. Koko keskustelu YV:ssä VPY:n kanssa päättyi ennen kuin tähän ketjuun on tullut kolmatta viestiä. Itse tarkistin mitä lautamiehissä oli, kun olin jo muuten sulkemassa nettiä, jolloin kommentoin hänen monologiinsa.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Mileva kirjoitti:^Kävitkö lukemassa ketjun, josta tämäkin ketju on saanut alkunsa? Kyseessä on siis Ulvila-palsta, ja ketju "Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö". Siellä Flammable ja VPY käyvät kiivasta sananvaihtoa aiheesta, ja VPY syyllistyi mielestäni törkeään panetteluun ja toisen kirjoitusten vääntelyyn teksteissään. Yv-viestivaihto on tässä tapauksessa ehkä hieman kyseenalaista, koska mehän emme voi tietää, miten itse kukin tekstejä lainaa kun lähteet eivät ole tarkistettavissa. Julkinen keskustelu siis lienee tarpeen.

Tällaisia ongelmiahan ei olisi, jos kaikilla kirjoittajilla olisi edes jonkinlaiset käytöstavat hallussaan. Koskapa kirjoittajan henkilöllisyyttä ei joissakin tapauksissa ole kovinkaan vaikeaa selvittää ylläpidon toimesta, olen itse ainakin pyrkinyt esiintymään siten, että pystyn seisomaan ajatusteni takana myös reaalimaailmassa. Kuitenkin löytyy myös henkilöitä, jotka haluavat anonymiteettinsä viimeiseen asti säilyttää, ja palstan luonteen huomioiden se on erittäin ymmärrettävää. Kyllä tässä asiassa olisi kuitenkin itse kunkin syytä katsoa peiliin, ja miettiä kirjoitusasuaan vähän tarkemmin. VPY/Mopoterroristin kanta näihin asiaketjujen aiheisiin lienee jokaisen tiedossa, mutta mielipiteensä voi ilmaista myös asiallisesti ja kohteliaasti syyllistymättä törkeään kielenkäyttöön ja välillä jopa suoranaiseen valehteluun. Tietysti napakastikin voi asiansa ilmaista, ja älykästä nokittelua seuraan mielelläni itsekin, mutta tässä tapauksessa ei ole siitä kyse. Asianosaisten sananvaihto löytyy siis täältä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... start=2040

EDIT: Täytyy lisätä vielä INES 7:n kommenttiin liittyen, että näin aloittelijana en itse vielä kaikkia palstan trolleja tunnista. Onneksi täältä löytyy kuitenkin palstakonkareita, jotka tarpeen tullen antavat lisävalaistusta asiaan, ja osaan minäkin olla jatkossa tarttumatta näihin syötteihin.
Tota joo... en oo lukenu alkup. juttuja aiemmin, nyt vähän silmäilin.

Itse en siis niiin vakaasti ihan kaiken takana seisoisi oikeassa maailmassa aina. Tulee näet joskus vain oltua jostakin eri mieltä, jotta muut ajattelisivat toisenkin osapuolen kannalta tapauksia yms. Mutta siis vain joskus. Kun ärsyttää se saman vouhkaaminen vaikkapa oikeustajukysymyksissä tai syissä tapahtumien motiiveihin. Kun joku sanoo tapahtuneesta: "Ei kukaan tee noin!" Niin kylläpä vaan tekee, mutta miksi? Esimerkkinä. Tosielämässä mulle riittää, että tuomio tulee ja suhteessa rikokseen ja vahinkoon.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Flammable kirjoitti: Kuitenkin vain ensimmäinen viestini oli sävyltään tiukka. Toinen kiitos ja kolmannessa selvitin omaa näkemystäni hänen sitä kysyessään.
Eipä ollut vaan tuttuun tyyliin yritit manipuloida vielä vaatien anteeksipyyntöä minulta, vaikka sinähän se minua uhkailit kunnianloukkauksella jonka olit keksinyt omassa päässäsi tapahtuneen jossain ja vaadit tuttuun tyylisi anteeksipyyntöä, vaikka sinun olisi pitänyt minulta pyytää anteeksi:roll:. Ruokin personallisuuttasi ihan armosta, mutta kävit liian ahneeksi, kun ilkesit vielä tuota anteeksipyyntöä vaatia.

Kerro henkilöllisyytesi mullekkin, pls! Ihan yleisestä uteliaisuudesta olisin kiinnostunut, minkälainen ihminen perää syyttettyjen oikeuksia tuolla Ulvila.ketjussa rikoksessa, jossa epäiltyjä syytetään mm.lapsen raiskauksesta ja menee jopa niin pitkälle että menee vieläpä syyttämään viestissään ao.jutun tutkinnanjohtajan syyllistyneen rikokseen jutun tutkinnassa, sekä kertoo vaikuttavan siltä että tutkinnanjohtaja on herkkä polkemaan syytettyjen perusoikeuksia :shock: Ja kaiken tuon kertoo, vaikkei hänellä ole mitään todisteita että tutkinnanjohtaja olisi tuomittu rikoksesta, ei edes linkkiä uutiseen, millä voisi perustella epäilynsä, että tutkinnanjohtaja olisi hanakka polkemaan perusoikeuksia :shock:

Ehkäpä sinulle vielä selviää mitä kunnianloukkauksella tarkoitetaan ja milloin sen voidaan katsoa toteutuneen :wink:

Heippa taas Sirp. eikun Flammable.Jos taas Sirpa lukee tätä, niin uudistaisin taas pyyntöni, että listaisit kaikki palstalla käyttämäsi nimimerkit vaikka tähän ketjuun, niin tiedän laittaa ne ignoreen.
Mileva
Frank Drebin

INES 7, musta huumorisi on käynyt jo selvästi ja iskee aika ajoin minunkin tajuntaani. En nyt itsekään kirjoitusteni takana kirjaimellisesti aina seiso, mutta kirjoituksissa esiintyvien mielipiteiden takana haluan pystyä seisomaan. Harmillista on, että tältä palstalta löytyy paljon niitä, jotka ottavat kaiken kirjaimellisesti ja tosissaan, kun rivien välistä ei aina jakseta vaivautua lukemaan. Sitten saa vääntää monen sivun verran siitä, mistä tekstissä olikaan itse asiassa kyse, mutta tähän voi itsekin vaikuttaa pyrkimällä selkeään kommunikointiin ja itseilmaisuun. Kommunikointikatkoksia olen saanut kokea jo moneen otteeseen, vaikka historiani palstalla kovin lyhyt onkin.

No joo, otsikon aiheeseen liittyen voisin vielä sanasen tai pari sanoa, vaikka sanasissani harvoin asiaa esiintyykin. Harmittaa nimittäin kovastikin myös se, kun sinänsä potentiaalisesti tasokas palsta sotketaan väliin todella asiattomalla käytöksellä vedoten siihen, että nimimerkin takaa anonyymisti voi esittää mitä tahansa. Totta tämäkin, mutta tällaiset turuille ja toreille paskovat pulut eivät minun kunnioitustani ainakaan saa: tosin sitä tuskin täältä hakevatkaan. Lisätään tämän lauseen perään vielä selvennys: edellinen virke ei sisällä piiloviestintää, vaan tarkoitan sitä ihan kirjaimellisesti.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Mileva kirjoitti:
Tällaisia ongelmiahan ei olisi, jos kaikilla kirjoittajilla olisi edes jonkinlaiset käytöstavat hallussaan. Koskapa kirjoittajan henkilöllisyyttä ei joissakin tapauksissa ole kovinkaan vaikeaa selvittää ylläpidon toimesta, olen itse ainakin pyrkinyt esiintymään siten, että pystyn seisomaan ajatusteni takana myös reaalimaailmassa.
Ole huoletta, ainoastaan poliisilla on oikeus selvittää kirjoittajien henkilöllisyys, mikäli poliisilla on aihetta epäillä asiassa rikoksen tapahtuneen, joka muutoin laittomin keinoin menee asiaa penkomaan, syyllistyy rikokseen. Mutta minäpä taidan alkaa syventymään tuohon Wincapitan esitutkintapöytäkirja-aineistoon, josko onnistuisin Sherlokkaamaan aiva laillisin keinoin, kunniallisin salapoliisikeinoin, minua askarruttavan mysteerin :wink:
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Mileva kirjoitti: Harmittaa nimittäin kovastikin myös se, kun sinänsä potentiaalisesti tasokas palsta sotketaan väliin todella asiattomalla käytöksellä vedoten siihen, että nimimerkin takaa anonyymisti voi esittää mitä tahansa. Totta tämäkin, mutta tällaiset turuille ja toreille paskovat pulut eivät minun kunnioitustani ainakaan saa: tosin sitä tuskin täältä hakevatkaan. Lisätään tämän lauseen perään vielä selvennys: edellinen virke ei sisällä piiloviestintää, vaan tarkoitan sitä ihan kirjaimellisesti.

Nyt olet asian ytimessä! Minulla ei ole ketään nimimerkkiä vastaan mitään nimimerkkivastaista! Ainoastaan minua häiritseen tiettyjen nimimerkkien selvät ja vihjailevat syytökset joissa syyllistytään minun näkemykseni mukaan selvään henkilön kunnianloukkaukseen:milloin väitetään joko suorasti tai vihjaillen menehtyneiden poliisiylijohtajien tehneen itsemurhan milloin sen vuoksi että he ovat sekaantuneet Wincapitaan :mrgreen: Milloin heidän kuolemansa liitetään johonkinpedofiilirenkaaseen tai kokaiinin salakuljetukseen yms. aivan mielekuvituksellisiin tarinoihin,tietenkin ilman todisteen häivää asiasta :shock: Milloin väitetään ja vihjaillaan sisäasiainministeriön virkamiesten sekaantuneen kansainväliseen pedofiilirenkaaseen YMS.

Viimeisimpänä ja surullisimpana, tietenkin tämä Ulvila-ketjusta löytyvä viesti missä väitetään ilman todisteita ao.tutkinnanjohtajan syyllistyneen rikokseen.

Mutta aina on hyvä muistaa, että kun tuollaiselle perusteettomiin syytöksiin perustuvalle tielle lähtee, siellä tiellä saattaa tulla karhu vastaan.
Mileva
Frank Drebin

Jaahas, löytyyhän sieltä nimimerkki VPY:nkin takaa jotakin älyllistä toimintaa. Ihailtavan vaivattomasti pyöräytit kirjoitukseni aivan päinvastaiseksi, kuin miksi se oli tarkoitettu. Hienoa.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Mileva kirjoitti:Jaahas, löytyyhän sieltä nimimerkki VPY:nkin takaa jotakin älyllistä toimintaa. Ihailtavan vaivattomasti pyöräytit kirjoitukseni aivan päinvastaiseksi, kuin miksi se oli tarkoitettu. Hienoa.
Ai että sua on helppo lukea kuin avointa kirjaa, yrittäisit edes, vai alkaako ikä painamaan? :lol: Mitäs muuta kuin sinun viestissäsi mainitsemaa toimintaa ovat tällä palstalla joidenkin nimimerkkien (kenties jonkun multinickin) seuraavanlainen palstan roskaaminen ja henkilöiden perusteeton herjaaminen (edes kuolleita ei jätetä rauhaan, puhumattakaan heidän muistonsa kunnioittamisesta):

Milloin väitetään joko suorasti tai vihjaillen menehtyneiden poliisiylijohtajien tehneen itsemurhan milloin sen vuoksi että he ovat sekaantuneet Wincapitaan Milloin heidän kuolemansa liitetään johonkin pedofiilirenkaaseen tai kokaiinin salakuljetukseen yms. aivan mielikuvituksellisiin tarinoihin,tietenkin ilman todisteen häivää asiasta. Toisinaan väitetään ja vihjaillaan sisäasiainministeriön virkamiesten sekaantuneen kansainväliseen pedofiilirenkaaseen, milloin epäillyille asunnon vuokranneen henkilön väitetään sekaantuneen Jenna Lepomäen surmaan ja olevan peräti vangittunan asiasta, vaikka kyseessä on täysin viaton henkilö ja nämä kaikki väitteet esitetään siis täytenä totena viesteissä, ilman todisteita tietenkin, eikä asiaa vaivauduta edes pahoittelemaan väitteen tehneen toimesta.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Mileva kirjoitti:Jaahas, löytyyhän sieltä nimimerkki VPY:nkin takaa jotakin älyllistä toimintaa. Ihailtavan vaivattomasti pyöräytit kirjoitukseni aivan päinvastaiseksi, kuin miksi se oli tarkoitettu. Hienoa.
Niin ja tiettyjen nimimerkkien harrastamaan psykopaattiseen manipulointiin ei älyä paljoa vaadita, luonnehäiriöinen apinakin pystyy samaan mihin nuo nimimerkit. :mrgreen:
Mileva
Frank Drebin

Niinpä niin. Saathan sinä, arvon VPY, käännellä kirjoituksiani vaikka maailmantappiin asti. Siinähän pyöräyttelet, jos ei sinulla parempaakaan tekemistä ole.

Kyllä minä ymmärrän, että tietynlainen ajattelu on vaikeaa, eivätkä siihen kaikki pysty. En tiedä, pystytkö sinä, vai tahallasiko heittelet juttujasi milloin Sirpalle, milloin Flammamblelle, milloin minulle. Trolliksi olen sinut jo ajatuksissani mieltänyt, joten mielipiteesi eivät minun maailmankuvaani hetkauta, vaikka mielenkiintoisia ovatkin. Voihan siellä taustalla olla jotakin muuta: ehkä itsenäiseen ajatteluun kykenetkin, mutta joistakin tuntemattomista motiiveista johtuen jatkat tuota vääntelyä. En lähde motiivejasi tämän enempää arvuuttelemaan.

Minua ei ikä paina vielä, päinvastoin, mielelläni olisin jo hieman vanhempi ja viisaampi. Nuoruuden ja voimien tunnossa joskus sorrun uhittelemaan, mikä toivottavasti jää kehittymisen myötä pois. Jos haluat sielunmaisemaani tutustua tarkemminkin, käytä Etsi-toimintoa ja lue tekstini huolella. Tarkastele myös päivämääriä ja katso, miten kirjoitukset etenevät. Saatat yllättyä ja huomata, että nimimerkin Mileva takana on henkilö, jolla ei ole muuta henkilökohtaista motiivia, kuin saada vaihtaa ajatuksia palstalaisten kanssa. Viihdettähän tämä on, kuten Outo Enkeli jo mainitsikin.
VPY
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja VPY »

Äh, antaa olla niiden Wincapitan esitutkintapöytäkirjojen tonkimiset, mitäpä minä kenenkään psykopaattisen hörhön henkilöllisyydellä, joka saattaa sitäpaitsi olla älylliseltä tasoltaan luonnehäiriöisen simpanssin tasolla :mrgreen:

Antaa toisten instanssien tutkia nimimerkkien takaa löytyvät henkilöllisyydet, jos aihetta ilmenee. Poliisi tutkii ja oikeus ratkaisee, ihan hyvä systeemi. :wink:
Vastaa Viestiin