Jo 1002 rekisteröitynyttä käyttäjää ! (8.11.2007)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Eikö aika usealla foorumilla ole tapana poistaa ns.nollanikit kerta vuoteen? Varmaan täälläkin olisi hyvä systeemi. Siis käytännössä poistetaan koko nikki jonka jälkeen se on vapaata riistaa uusille kirjoittajille.
murhavaari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Doctor Lecter kirjoitti:Kaikkein paras ratkaisu olisi ns. sisäpiirin sivusto. Käyttömaksun suorittamalla pääsisi sivustolle vuodeksi eteenpäin. Ilman maksua näkyisi vain etusivu. Mieluummin järkevää keskustelua, pohdintaa, asiallista ja faktoihin perustuvaa arvokeskustelua kuin ämmämäistä nalkuttamista jossa ei ole useinkaan ns. päätä eikä häntää. Monen osion kohdalla olen jo päätynyt siihen, että kuittaan sen luetuksi, jotta sammuisi se kellertävä lamppu tms. Vuosimaksun suuruus olisi esim. 50 €.
Olen periaatteessa täysin samaa mieltä kuin tohtori, mutta tuo suljettu sivusto ei käytännössä ole paras ratkaisu. Avoimella tavalla tännekin voi ilmestyä sellaisia ihmisiä joilla on johonkin yksittäiseen tapaukseen todellista taustatietoa(uhri, tekijä, omainen jne.). Tälläinen henkilö joka haluaa ehkä vaan lyhyesti kerran puhua yhdestä tapauksesta ei varmasti maksa siitä 50 euroa. Silti tälläiset yhden hitin ihmeet voivat tuoda paljonkin arvokasta tietoa palstan lukijoille.

Lisäksi rahan liikuttelussa on se huono puoli, että siitä jää jälkiä. Palstan aiheet huomioiden eivät kaikki välttämättä arvosta sitä että heidän todellinen identiteetti on helpommin jäljitettävissä.
vanha ja väsynyt
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Äsh. Mä en nyt ymmärrä, miten vapaan puolen keskustelu olisi poissa tuolta rikososiosta? Hyvä että liirumlaarum pysyy tällä puolella, eikä liiemmin eksy asioiden sekaan. Tottakai tuonne rikospuolelle tulee vähemmän kirjoituksia, mutta siihen on ihan hyviäkin syitä
a) ei sanottavaa ->liirumlaarum vapaan keskustelun puolelle. Kuitenkin noita aiheita näkyy porukka lukevan, joten eivät siellä kirjoitukset turhaan ole.
b)kirjoitukset vievät aikaa ->esim. tänään ja huomenna mulla on pitkästä aikaa mahdollisuus kirjoittaa pitempi juttu. Parempi mielestäni kuitenkin niin, että pysyy asiapitoisempana toi rikospuoli. Vaikka sitten vähemmän juttuja ja kommentteja.

Välillä kun on vain vartti tms. aikaa. Käyn tsiigaamassa nopeasti aiheita ja kenties postaan jotain vapaalle puolelle. Rikospuolelle yleensä en harkitsematta kirjoittele (toki poikkeuksiakin on tapahtunut).

En oikein usko suljettujen osioiden toimivuuteen. Olen niissä muutamissa ollut mukana aikoinani ja kuihtuvat aika nopeasti, kun ensi sanottavat siellä on sanottu.
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

EuroJR puhuu totta suljetuista osioista.Ne kuihtuvat hyvin nopeasti.Ei auta edes se, että osa porukasta on jopa eri mantereilta.Oman vaatimattoman kokemukseni perusteella "eliitin" keskustelunaiheista suosikki oli : "ban the fucking leechers." :wink:
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Doctor Lecter kirjoitti:Täällä on joku hinku ja innostus saada rekisteröityjä käyttäjiä lisää, aivan kuin sivusto olisi jokin pörssiyhtiö, joiden tarkoitus on vain ja ainoastaan, keinoja kaihtamatta saada aikaan loputon kasvu. Tällä hetkellä on yli 200 rekisteröitynyttä, joiden aikaan saamat viestit ovat tasan nolla!

Kaikkein paras ratkaisu olisi ns. sisäpiirin sivusto. Käyttömaksun suorittamalla pääsisi sivustolle vuodeksi eteenpäin. Ilman maksua näkyisi vain etusivu. Mieluummin järkevää keskustelua, pohdintaa, asiallista ja faktoihin perustuvaa arvokeskustelua kuin ämmämäistä nalkuttamista jossa ei ole useinkaan ns. päätä eikä häntää. Monen osion kohdalla olen jo päätynyt siihen, että kuittaan sen luetuksi, jotta sammuisi se kellertävä lamppu tms. Vuosimaksun suuruus olisi esim. 50 €.
Hei,tämä on aika tiukkaa kritiikkiä,miksi elämässä ei saisi olla jotain kevyttäkin voimakkaiden asioiden vastapainoksi.Ehkä nuo huuhaa-osiot yms. ovat juuri kehittyneet siksi,että ihmisillä on tarve myös kirjoittaa jostain positiivisistakin asioista varsinkin kun täällä aihepiirit tuppaavat olemaan kovinkin raskaita,vaikka tietenkin mielekiintoisia.

Toisekseen noita huuhaa-osuuksia ei ole pakko lukea jos ei halua.

Tuollainen "yksityinen" foorumi voisi lopulta ollakin sitä eli aika yksityinen tai ainakin yksinäinen :roll:

Mitä tulee tuohon 1000 rajaan ja siitä veikkailuun, se on mielestäni ollut juuri sitä hupia,vitsiä,väriä elämään. Se ei ole keneltäkään pois,eihän?
Totuus on tarua ihmeellisempää
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

En kannata suljettua foorumia enkä varsinkaan maksullista. Minulla ei tällä hetkellä ainakaan olisi varaa maksaa 50 €. Ja kun maksu olisi noinkin "suuri" niin kirjoittajia olisi paljon vähemmän ja näin viestejäkin vähemmän, joten aika kalliiksi tulisi. Pidemmän päälle tuollainen pienen piirin sisäpiiripalsta menisi varmaan vain toisten kirjoittajien arvosteluun.

Tällä palstalla on tosiaankin monia kirjoittajia, joilla on ollut asiantuntemusta jostain yksittäisestä rikosjutusta ja ovat tulleet tänne kirjoittamaan viestinsä ja se on antanut paljon uutta kyseiseen aiheeseen, vaikka kirjoittaja olisi kirjoittanut vain yhden viestin. Jos palsta olisi suljettu tai maksullinen niin tällaiset "herätekirjoittukset" jäisivät pois.

Nimimerkeistä sen verran, että mielestäni sellaisia, joilla ei ole yhtään viestiä voisi poistaa jossain vaiheessa. Esimerkiksi Pallontallaajien sivustolla on hirveä määrä käyttäjiä ja hyvin monella on tasan 0 viestiä, joten mielestäni uuden käyttäjän tunnuksen voisi poistaa esimerkiksi 6 kuukautta rekisteröitymisen jälkeen jos kyseinen nimimerkki ei ole kirjoittanut yhtäkään viestiä.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

En kannata kirjoituspakkoa, mutta silloin tällöin voisi kirjautua sisään ja siten osoittaa, että elämä jatkuu.

Jos tunnusta ei lainkaan käytetä, niin mitä sillä siinä tapauksessa tekee? No, jotkut "entiset" ovat voineet rekisteröityä tulevan varalle, että saavat tilanteen muuttuessa vanhan käyttäjän statuksen. Esim. Muuralassa tällä oli merkitystä. Ainakin yksi aktiivinen vanha kirjoittaja näyttää odottelevan sopivia tuulia.

Jos nimimerkkien poistoon mennään, niin mielestäni kerran rekisteröityneet nimimerkit pitäisi jäädyttää eikä kierrättää, koskeivät nimimerkit kesken lopu.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

murhavaari kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Kaikkein paras ratkaisu olisi ns. sisäpiirin sivusto. Käyttömaksun suorittamalla pääsisi sivustolle vuodeksi eteenpäin. Ilman maksua näkyisi vain etusivu. Mieluummin järkevää keskustelua, pohdintaa, asiallista ja faktoihin perustuvaa arvokeskustelua kuin ämmämäistä nalkuttamista jossa ei ole useinkaan ns. päätä eikä häntää. Monen osion kohdalla olen jo päätynyt siihen, että kuittaan sen luetuksi, jotta sammuisi se kellertävä lamppu tms. Vuosimaksun suuruus olisi esim. 50 €.
Olen periaatteessa täysin samaa mieltä kuin tohtori, mutta tuo suljettu sivusto ei käytännössä ole paras ratkaisu. Avoimella tavalla tännekin voi ilmestyä sellaisia ihmisiä joilla on johonkin yksittäiseen tapaukseen todellista taustatietoa(uhri, tekijä, omainen jne.). Tälläinen henkilö joka haluaa ehkä vaan lyhyesti kerran puhua yhdestä tapauksesta ei varmasti maksa siitä 50 euroa. Silti tälläiset yhden hitin ihmeet voivat tuoda paljonkin arvokasta tietoa palstan lukijoille.

Lisäksi rahan liikuttelussa on se huono puoli, että siitä jää jälkiä. Palstan aiheet huomioiden eivät kaikki välttämättä arvosta sitä että heidän todellinen identiteetti on helpommin jäljitettävissä.
Olen samaa mieltä. 50e ei ehkä ole liikaa, mutta itse ainakin pyrin välttämään verkossa maksamista muille kuin suurille yhtiöille yms.
Every ship must sail a world.
villivadelma
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Hyvin on jytkähtänyt rekisteröityneiden määrä tuohon n.870 paikkeille. Menee piiitkä tovi, ennen kuin 1000 täynnä...
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Meitä on jo 947 \o/
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Onhan noita veikkauksia jo tässä ketjussa ollutkin... heinäkuussa jack the ripper veikkasi rajan rikkoutuvan 8.9. ja kahvitar taisi veikata 15.9 mutta korjasi sitten arviotaan myöhemmäksi! ja patricia veikkaili 10.10
Sanoi Turjukka :)

Päästäänkö edes ennen joulua tuomiopäivä-tonniin?
I am an African!
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Hah! Ihan yks hailee, onko meitä 950 vai tuhat, kun näköjään tälläkin porukalla ollaan kohta joka ketjussa toistemme kurkuissa kiinni :evil:

Ei kohta jaksa meikäläinenkään pelleillä enää missään, kun aina joku käsittää leikinlaskun liian tiukkapipoisesti....

-mä oon niin maalta, että mä en tajuu mistään mitään-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Käyttäjiä 980, tonni paukkuu ihan kohta!
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Modet säikähtää tuon galaxit räjäyttävän rajan lähestymistä ja siksi täällä alkaa mass-bantingsien aikakausi :!:
I am an African!
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

4 kirjautujaa puuttuu tuhannesta! 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin