Urbaanilegendat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Waakku
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 3:32 am

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Waakku »

vivy kirjoitti:
Waakku kirjoitti:
vivy kirjoitti:Mm. todella likaisten astioiden tiskausta suihkussa -> jatkuvasti ummessa,

Vuokra-asunnoissa on suurimmaksi osaksi ammeet, joita ei edes itse saa auki. Kyse tässä olikin nyt siitä, että tiskaavat tosiaan perunan palasia yms. sinne.

Ei ole urbaanilegenda.
Aika normaalia paskanpuhumista missä suihku muuttuu ammeeksi, kuka tommosta voi uskoa?
Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Priora »

Mäkin oon tiskannut suihkussa, kun ei tiskit enää mahtuneet lavuaariin. Ja nimenomaan opiskelija-asunnossa :D Ja oon syntyperänen hämäläinen.
Avatar
Hannaaaa
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 8:30 am

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Hannaaaa »

Mulle sanottiin kakarana,että Lepästä tippuu kesäisin punkkeja päähä :D.
Aina iski kauhea paniikki, kun piti Lepän ohi tai ali mennä.
Mitä sitte?
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Hannaaaa kirjoitti:Mulle sanottiin kakarana,että Lepästä tippuu kesäisin punkkeja päähä :D.
Aina iski kauhea paniikki, kun piti Lepän ohi tai ali mennä.
Inhottava YKSILÖ tuo sun tuttu neiti vaiko herra Leppä, jumalavita tiputtelee punkkeja toisten päälle! Ehkä Leppä haluaa kaikille oikein kunnon borrellioosit ja muut vitsaukset?

Ilmoita tuota Lepästä viranomaisille, tautien tietoinen levittäminen on rangaistava teko.

Äläkä vaan mene enää ikinä Lepän lähelle, ja jessus; ainakaan alle!!

t. ystävä Kumlingestä
Kivireki
Sofia Karppi
Viestit: 410
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 3:13 pm
Paikkakunta: Mierontie 666, Hunninko 420247

Re:

Viesti Kirjoittaja Kivireki »

esmes- kirjoitti:itseasiassa siearimet ei kyllä samalla tavalla veny kuin korvanlehdet, koska sieraimissa on rustokudosta, korvanlehdissa ainoastaan nahkaa (paitsi ylempänä kyl samaa matskua ku nenässäkin).
esim. nenälävistys ei umpeudu, iho kasvaa umpeen mutta ei se paksumpi aines koskaan. sierainlävistystä ei pysty venyttämään suuremmaksi
Kuva
Kysyttävää? Älä vaan sano et kaikkea saatanaa ne keksiikin koska sit laitan linkin halkaistuun penikseen.
supernova kirjoitti:Nyrkkisääntönä pidettäneen että helpoimmin kasvatettavat ja runsaimman sadon tuottavat lajikkeet ovat cannabis sativaa ja vähän vaikeammat lajit ovat cannabis indicaa. Sativaa pidetään stoned-tilan aiheuttavina jolloin on sitten jumissa ja indica-lajikkeita pidetään taas niin sanotusti high-lajikkeina jotka ovat enemmän trippaavia ja siis enemmän tajuntaa laajentavia.
Toisinpäin, muuten kyl oikein. Sativa on hitain kasvaja mutta suosittua koska siitä tulee energisempi fiilis eikä vaan jumita ja tuijota tapettia.
Daphne kirjoitti:- Raatokärpäsen toukat voivat pesiytyä päänahkaan, jos ei pese hiuksia tarpeeksi usein. Olen kuullut, että näin on tapahtunut 60-luvulla pallokampausta pitäneelle naiselle, 80-luvulla punkkarille ja muutama vuosi sitten rastapäälle.
Voin vahvistaa tavallaan kohdat punkkari ja rasta. Kaverilla oli aikanaan keesi rastoilla. Leikkasi sit pois ja eikös ollutkin homeessa sisältä. Myös kaiken maailman syöpäläisiä löytyy helpolla jos ei pidä takkujen kunnosta huolta. Itse olen keesistä löytänyt kaikkea hämähäkeistä ampiaisiin, takertuneet milloin milläkin sotkulla pystytettyyn keesiin.
Jaakos kirjoitti:Siskon ex-miehen nappasi vauvana zoolandiassa fanny-norsu kärsäsyliin. Ainakin näin kerrottiin meille muille. Vai oliko sekin urbaanilegenda? Muiden tutun tutuille sattunut myös?
Väittäisin että legendaa. Kyseinen norsu eli Vanni oli kiltti ku mikä. Tosin kakarana todistin tapausta kun se läimäs jonkun nurin koska ei saanut "kuvauspalkkaa" eli puolikas omppu tai mitä niistä automaateista milloinkin sai.
Priora kirjoitti:Mäkin oon tiskannut suihkussa, kun ei tiskit enää mahtuneet lavuaariin. Ja nimenomaan opiskelija-asunnossa :D Ja oon syntyperänen hämäläinen.
Kylpyamme on parempi. Kokeiltu... ja ihan syntyperäinen olen, siniset silmät ja vaalea tukka. Tai nyt kyl vihreä mut...

Ja sit pikku tarkennus jossain olleeseen "punkkarit jumissa alapäälävistyksistään"-myyttiin. Se on totta, mut ei kuitenkaan niin dramaattinen juttu kuin myytti kertoo. Katsokaas kun, mä olin se tyyppi. Mulla on tuossa vehkeen varressa yläpuolella kaksi tappikorua. Eräällä neidillä oli rengas klitoriksessa. Jotenkin sit oli toinen mun koruista sujahtanut siinä sit neidin renkaasta ja jumissa oltiin. Mut ei hätää, avasin koruni ja irroitin niin päästiin irti, koru takas ja jatkamaan. Eri asennossa. Kyseiset pahan onnen korut aiheutti kerran hiukan hätäännystä kun olin ns b-rapussa ja ne jotenkin muljahti enkä meinannut päästä irti. Pääsin kyl, ja korut on yhä.
bibo ergo sum
Remuo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 4:14 pm

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Remuo »

Seuraavan kaltaista tarinaa en ketjusta löytänyt. Enkä voi varmasti allekirjoittaa sen olevan urbaanilegenda, mutta kun viime aikoina olen kuullut sen tapahtuneen milloin kenenkin tutulle, niin epäilykset tarinan paikkansapitävyydestä on vahvistunut.
Itse kuulin tämän tapahtuneen kaverini vaimon kaasolle.

Nuori nainen oli vuosia omistanut jonkinlaisen käärmeen joka pääsääntöisesti kulki asunnossa vapaana. Ilmeisesti vain syömisen jälkeen kärmes meni terraarioon lampun alle sulattelemaan. Jossain vaiheessa käärme oli alkanut käyttäytymään omituisesti ja oli tämä nainen alkanut kirjoista tutkimaan mikä voisi olla vialla. Ruoka ei ollut käärmelle maistunut ja normaalin luikertelevan käyttäytymisen tilalle oli tullut suorana pötköttely milloin missäkin. Joku lähde oli kertonut, että tällaista käytöstä voi esiintyä hieman ennen nahan luontia joten nainen ei sen enempää kiinnittänyt asiaan huomiota.
Kun outoa käytöstä oli jatkunut jo pidemmän aikaa alkoi nainen taas selvittämään asiaa. Aikaisempien omituisuuksien lisäksi oli tullut käärmeen hakeutuminen viileään, tai näin siis nainen ajatteli, kun aamuisin käärme oli kesä-aikaan ainoassa viilennetyssä huoneessa, makuuhuoneessa. Vieläpä sängyn vieressä varjossa.
Nainen alkoi huolestua käärmeen hyvinvoinnista ja otti yhteyttä eläinlääkäriin jolle hän kuvaili oireet lyhykäisyydessään:
Käärme ei ole syönyt aikoihin.
Viihtyy viileässä makuuhuoneessa sängyn varjossa ja pötköttelee viivasuorana.
Nahanluonti ei ole alkanut vaikka nämä oireet voisivat jonkun lähdeteoksen mukaan liittyä siihen.

Eläinlääkäri ei osannut suoraan vastata mistä voisi olla kyse, mutta lupasi ottaa yhteyttä kun oli asiasta konsultoinut käärmeisiin erikoistunutta henkilöä.

Sitten soikin puhelin...
Käärmeessä ei varsinaisesti ollut mitään vialla. Kaikki käyttäytymispoikkeavuudet oli selitettävissä samalla asialla. Käärme oli päättänyt syödä talon emännän. Sen vuoksi ei ruoka ollut maistunut aikoihin ja sängyn varjossa makoilu oli käytännössä mittauksen suorittamista...eli siis "jokos se tuo emäntä mahtuisi kokonaan mun sisälle".
Tietysti voin olla väärässäkin, usein olen.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1168
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

^ En ole aiemmin kuullut moisesta mutta asiaa hetken mietittyäni uskon, että jotakin tuon tapaista on voinutkin sattua. Pitäisi ensin toki tietää minkälaisesta (laji, koko jne) käärmeestä on kyse. Tieto kyseisen lajin luontaisesta käyttäytymisestä selittäisi varmasti paljon.

Esim. pytonin ravinnoksi saattaa luonnossa päätyä suuriakin eläimiä. Miksei siis jopa (sängyssään, viileässä, hiljaa paikallaan makaava ja myös alueella liikkuva) ihminen, joka siinä tapauksessa olisi ns. helppo saalis?

En kuitenkaan usko käärmeen "päättäneen" syödä juuri omistajansa. Se kuullostaa mielestäni jo liialliselta eläimen "inhimmillistämiseltä", jota valitettavan monet lemmikinomistajat tuntuvat harrastavan. Lemmikki- ja kotieläimet toimivat yleensä esim. vaistojensa varassa eivätkä siis käyttäydy yhtä "ihmismäisesti" kuin heidän omistajansa saattavat luulla.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Mä olen kuullut vastaavan urbaanilegendan aiemminkin. Juuri tuo "käärmeen mittailu" ja mittauskohteen uhriksi joutuminen toistuu, paikka ja henkilöt tosin muuttuvat - kuten muissakin urbaaneissa :)
Nanika ga tooku matteiru to
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Ja kuten urbaanilegendat yleensä, tämäkään ei voi pitää paikkaansa. Käärmeet eivät käyttäydy noin saati että kykenisivät suunnittelemaan käyttäytymistään noin pitkälle. Karkeata eläimen inhimillistämistä johon ei pitäisi sortua. Käärme joka hakeutuu viileään luultavasti tekee kuolemaa.
Sen sijaan yksi urbaanilegenda oli toteutunut Jyväskylässä. Eilinen lehti siitä oli kertonut. Keljonkankaan ABC.n pihassa oli auto kolhaissut toista pysäköityä autoa useiden silminnäkijöiden edessä. Kolhaisija katselee ympärilleen mutta kun auton omistajaa ei näy, hän kirjoittaa lapun ja jättää sen pyyhkijän väliin. Kun auton omistaja palaa paikalle, hän löytää tyhjän lapun.
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 169
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

^tuota on sattunut kyllä ennenkin useaan kertaan, itsekin tiedän pari-kolme henkilöä joille moinen on käynyt.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Luupää »

^
No onhan hyytävä juttu kerrassaan! Tekisi mieli sanoa että vain aave tekee noin ja niitä ei ole olemassa joten juttu on keksitty mutta jos kerran sen ovat todistaneet tapahtuneeksi useammat henkilöt niin tässähän alkavat kylmät väreet kulkea selkäruotoa pitkin!

Kaverille nimittäin kävi sama juttu.

Minä en ainakaan uskaltaisi siihen lappuun edes koskea enkä ikinä enää sille parkkikselle menisi!!!

Mahtaa olla kaamean näköinenkin jo se olio!

HRRR!!
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Clyde kirjoitti:Mä olen kuullut vastaavan urbaanilegendan aiemminkin. Juuri tuo "käärmeen mittailu" ja mittauskohteen uhriksi joutuminen toistuu, paikka ja henkilöt tosin muuttuvat - kuten muissakin urbaaneissa :)
Olen myös kuullut vastaavanlaisen tarinan. Siinä käärme oli vaan mennyt emännän viereen sängyyn ja hytkynyt omituisesti. Sitten kun emäntä oli soittanut eläinlääkärille, niin tämä oli käskenyt äkkiä poistumaan asunnosta, koska käärme on aikeissa juuri syödä sinut! :lol:
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja rapier »

Täysi Purenta kirjoitti: Sen sijaan yksi urbaanilegenda oli toteutunut Jyväskylässä. Eilinen lehti siitä oli kertonut. Keljonkankaan ABC.n pihassa oli auto kolhaissut toista pysäköityä autoa useiden silminnäkijöiden edessä. Kolhaisija katselee ympärilleen mutta kun auton omistajaa ei näy, hän kirjoittaa lapun ja jättää sen pyyhkijän väliin. Kun auton omistaja palaa paikalle, hän löytää tyhjän lapun.
TV sarja Reinikaisessa oli tuo. Lapussa luki että: "Kolhaisin autoanne, silminnäkijät luulevat että kirjoitan tähän puhelinnumeroni. He ovat väärässä."
Paskanen tukka
Protagonist
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 4:55 pm

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Protagonist »

Urbaanilegenda kait tämäkin, ei tuo nimittäin kovin uskottavalta todellisuudessa kuulosta. Teinityttö kuolee huumeiden yliannostukseen, josta järkyttyneenä ja katkerana perheen isä hankkii piriä (tai millon mitäkin) ja saastuttaa sen hiv-verellä. Tämän erän isä myy nisteille, joiden välityksellä tyttö kuoli, ja näin ollen nistit saa hivin. Toisessa versiossa kyseessä olis ollut "pelkkä" c-hepatiitti. :x
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Hannaaaa kirjoitti:Mulle sanottiin kakarana,että Lepästä tippuu kesäisin punkkeja päähä :D.
Aina iski kauhea paniikki, kun piti Lepän ohi tai ali mennä.
Oon kanssa kuullut tämän :D
Nyt kun sitä aikuisena ajattelee, niin tuo tarina on varmaan saanut alkunsa siitä, kun (lepän)äkämäpunkit tekee ne punaiset "patit" lepän lehdille, eli lepissä voi täten olla tippuvia punkkeja. Eli ei se puutianen-punkki tipahda, mutta ehkä tuo äkämäpunkki sen voikin tehdä. Eli jatkossa edelleen paniikilla ali :mrgreen:
Lukittu