Sariola ja matkaaja - kommentteja ko. nikkien kirjoittelusta

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

INES 7
Axel Foley

Re: Sariola ja matkaaja - kommentteja ko. nikkien kirjoittelusta

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

awa kirjoitti: Tervetuloa INES 7 pohtimaan Bodomin järven kolmoismurhan kiemuroita.

- hymm -
Kiitos kutsusta. Tekisi mieli vastata: - pyhh - , muttei sentään.

Sinänsä kyllä mun on turha asiaan Sariola puuttua, kun en juuri ole seurannut. Moni muukin on kyllä valitellut miten Bodomiin ei huvita osallistua, kun heti teilataan ja leimataan "amatööriksi" ja jankataan samat kiistämiset seikkaan kuin seikkaan...

Ainoa mitä osaan ottaa kantaa erilaisiin todisteiden painotuksiin on se, että maailma on muuttunut rajusti puolessa vuosisadassa ja asioita tulisi osata (kukaan ei kyllä osaa enää, valitettavasti) käsitellä sen ajan "fiiliksissä" ja yleisessä tietämyksessä. Kun ei kerran tekninen tutkinta auta enää. Tai siis ei ole näytteitä kunnolla.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

INES 7 kirjoitti: Moni muukin on kyllä valitellut miten Bodomiin ei huvita osallistua, kun heti teilataan ja leimataan "amatööriksi" ja jankataan samat kiistämiset seikkaan kuin seikkaan...

Ketään keskustelijaa ei teilata eikä leimata yhtään miksikään. Kaikki riippuu keskustelijasta itsestään.

Toki myönnän, että jos kirjoittaja hyökkää "kaikkitietävällä" -asenteella tyrmäämään jo keskusteltuja asioita, niin vastaanotto voi olla terävästi kritisoiva. Toisaalta Bodom -keskusteluihin pomppaa tasaisin väliajoin selvääkin selvempiä tuplanikkejä, jotka saavat "asianmukaisen" kohtelun. Tätä ei asaiaa tuntematon sivusta seuraamalla huomaa. Se voi toki pelottaa - kun ei tiedä kohtelun syytä. Tästä hyvä esimerkki on nimimerkki konsta, joka ponnahteli aina vain uudella nikillä konstailemaan. Näitä konsta - nikikin nikkejä väitän tälläkin palstalla vierailleen kymmenestä kahteenkymmeneen. Se syy miksi kerron tämänkin esimerkin tässä Sariolaa käsittelevässä topiccissa, jää jokaisen lukijan itsensä arvioitavaksi.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

^Jos se on vielä tollasta inside-kikkailua ja "vaistoilua" kirjoittajien motiiveista ja vastamotiivien salamerkityksistä ja ties mistä, jota ei ihan vaan tavallisen ihmisen normijärjellä kukaan kässää, niin ei ihme jos jotakuta oikein ihan kunnolla täysin heti samantien innosta lähteä leikkiin (kirjaimellisesti lähes) mukaan...
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

En nyt nimeä Sariolaa enkä varsinkaan matkaajaa, mutta muutamat nimimerkit tekevät Bodom-keskustelusta mahdotonta. Hessua syytetään totuuden vääristelystä, niin myös Sariolaa (vaikea sanoa mikä on totta ja mikä ei, sitä emme kukaan varmaksi tiedä). Molemmilla on omat mielipiteensä ja minä en ole mikään toisten mielipiteisiin puuttumaan varsinkaan maassa jossa on sananvapaus. No, jätän Hessun ja Sariolan "riitelemään" keskenään (totta puhuen se on välillä, no aika usein, jopa huvittavaa vaikka aihe on vakava ja kaikkea muuta kuin huvittava). Tämä ihan ystävyydellä niin Hessulle kuin Sariolalle, jatkakaa puolestani samaan malliin :lol: .
Monessa asiassa olen samaa mieltä niin Sariolan kuin Hessun kanssa, molemmilla on paljon hyviä kommentteja ja mielipiteitä.
Mutta sitten tuohon Bodom-keskustelun ihme väittämiin joissa varsinkin nimimerkki Navetanhajuinen on nyt kunnostautunut oikein kunnolla kyseenalaistamalla jopa kuolinajan, kas kun ei kuolintapaakin, se yksinkertaisesti hieman ärsyttää tai oikeammin hämmästyttää kyseinen toiminta. En väitä että olen mikään asiantuntija tai hyvä/paras keskustelija Bodom-osiossa tai minfossa varsinkaan, mutta tulipahan nyt avauduttua.

Tämän ketjun voisi mielestäni muuttaa vaikka "Bodom-kesklustelun lautamieskeskuteluketjuksi". Saako idea kannatusta?
Turha kai sitä jokaisesta nimimerkistä on omaa ketjuaan perustaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
awa
Angus MacGyver

Sariolalle polkukeskustelusta.

Viesti Kirjoittaja awa »

Liitän tänne hieman tarkennettua tekstiä tuolta Bodomin niemen polkukeskustelusta.
Sariola kirjoitti:awaa en pidä näissä asioissa asiantuntijana.
Sariola - minä olen kulkenut tuota polkua satoja kertoja. Olen kulkenut tuota polkua tämän polkukeskustelun aikanakin kymmeniä kertoja, ja minulla on ollut kerran mukana jopa tuo uhrikuva, jota tarkastelin ihan siinä paikan päällä.

Väität että en ole asiantuntija, ehkä en olekaan, mutta paikan tunnen ja polun niemellä hyvinkin tarkasti.

Sinä Sariola olet väärässä tuon polun suunnan suhteen ja nautinkin mitä suurimmassa määrin tuosta sinun kiemurtelusta. Valehtelija ja vääristelijä saa oikein isän kädestä - sanotaan.

Taidat ihmisenä olla oikein ammattivalehtelija?
awa kirjoitti:Sariola sinua voidaan pitää valehtelussa ja vääristelyssä oikein asiantuntijana.
Valitettavasti. Sariola - et varmasti ole kovinkaan ylpeä itsestäsi.
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Sananlaskuja Sariolalle:

Ennen virsta väärää kuin vaaksa vaaraa.
Kiertää kuin kissa kuumaa puuroa.
Kun menee sutta pakoon, tulee karhu vastaan.
Mitä enemmän tunkiota pöyhii, sitä enemmän se haisee.
Myöhäistä hiiren haukotella, kun on kissan suussa.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Valheella on lyhyet jäljet.
Älä luule luuta lihaks, pässinpäätä paistikkaaksi.
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Viisaita sanoja!

Tietysti jos minä aidosti huomaan olevani väärässä, niin muutan mieltäni , ja olen tyytyväinen. Tällainen takinkääntö on viisautta. Vastakkainen menettely, että vaikka kuinka osoitetaan, että henkilö on väärässä, niin tämä ei myönnä koskaan vaan jurrittelee periaatteessa vastaan vaikka loppuikänsä. Se ei ole viisautta. Tässä polun suunta asiassa ei ole tarvinnut vielä muuttaa mieltänsä. Olen omaa mieltäni ja olen tyytyväinen... :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariolalle sopii hyvin myös tämä:
* kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia
Sariola kirjoitti:
Blackman kirjoitti:No, mihinkäs suuntaa se polku nyt menee siinä "uhrikuvassa" Sariola?
Kyllä asia on selvinnyt jo täydellisesti myös Blackmanille! Se on hyvä!
:D :D :D
Siltä osin asia on selvä ja loppuun käsitelty... 8) 8) 8)
Sariolassa ei ole miestä myöntämään olleensa väärässä. Oikeastaan tuo on säälittävyydessään yhtä lailla linjassa kaiken Sariolan sopertelujen kanssa. Sariolan itsensä kannalta tuollainen on hävettävää ja toisia kirjoittajia kohtaan rumaa käytöstä.

Sariola sotkemalla sotkee myös vammakeskustelua, josta ei ilmeisestikään ole perillä ollenkaan. Sen huomaa. Sariola on väitteissään sielläkin yhtä paljon pihalla kuin polunkin suhteen. Lyhyesti sanottuna Sariola on tietämätön. Varustettu siis hyvin vaatimattomilla tiedonmurusilla. Google -amanuenssiksi häntä voi vapaasti tituleerata.

* ei tyhjä lato kattoa kaipaa
Sariola
Horatio Caine

^ Huomaan kyllä, että matematiikka ei ole awan vahvaa aluetta. Jos awa ja Blackman ovat tuota mieltä polun suunnasta uhrikuvassa, niin se heille suotakoon. Se on heidän mielipiteensä. Olen aivan varma, että kaikki loogisesti ajattelevat ovat kyllä jo muodostaneet oman mielipiteensä siitä asiasta, kun ovat nähneet omin silmin valokuvista sen polun suunnan uhrikuvassa kuin myös siinä Hessun ottamassa valokuvassa, ei se ole enää lainkaan epäselvä.

Se asia tunnetaan jo hyvin. Minulla on myös oma mielipiteeni, enkä tietysti luovu siitä, jos se minun mielestäni on oikea. Aivan sama oikeus on tietysti muillakin, olla sitä mieltä, jonka arvelee oikeaksi. Ei tarvitse myöntää olevansa väärässä painostuksen vuoksi, jos uskoo vahvasti olevansa oikeassa. awa ja Blackman saavat ja voivat hyvin pitää oman mielipiteensä, samoin minä omani. Meillä vallitsee mielipiteenvapaus! ...

Jos puhutaan niistä vammoista, niin minä olen aina kehottanut lukemaan neurokirurgi Öhmanin laatiman vammaluettelon, joka on noiden asiantuntijoiden laatimista se kaikkein tarkin. Sieltä kyllä ilmenee, että awa joskus levittää erilaista tietoa, kuin mitä on esim. tuossa Öhmanin laatimassa vammaluettelossa. En kai ole väärässä, jos kannatan Öhmanin laatimaa vammaluetteloa, enkä esim. awan esittämää vammaluetteloa. Pidän tosiaan Öhmanin laatimaa vammaluetteloa luotettavampana. Se on totta. Minä luotan hyvän lääkäriasiantuntijan arvioon. Suhtaudun suurella varauksella awan esittämiin arvioihin kyseisen potilaan terveydentilasta. Sekin on totta, mutta se on minun rehellinen mielipiteeni.

Polun suuntaa voi käydä tutkailemassa Hessun ottamasta valokuvasta. Se valokuva on otettu melko tarkalleen samalta paikalta ja samaan suuntaan kuin ns. uhrikuva. Siitä polku kyllä näkyy...

Käy katsomassa Hessun ottama kuva henkilökohtaisesti, niin näet omin silmin! Ei jää epäselvää! Alla ohjeet!

1) KLIKKAA ALLA OLEVA LINKKI
Tulet osastoon SPEKULOINNIT ja siellä tarkemmin kohtaan OLAVI KIVILAHTI ja sen 2-sivulle

2) Vieritä sivua alaspäin puheenvuoroon 11, jonka on kirjoittanut Weingro.

3) Etsi siitä KUVA 6.
Se on siinä. Henkilö on todistajanakin esiintynyt Olavi Kivilahti, mutta mielenkiintoisempi piirre on se, että tämä kuva on todellakin otettu samaan suuntaan ja samalta paikalta kuin ns uhrikuva. Katsoja voi havaita siinä sen polun, joka todellakin kaartaa ... niin kummalle puolen se nyt olikaan ...

4) Kuva kertoo totuuden!

KATSO KUVA, KUVA KERTOO TOTUUDEN! KLIKKAA!
Blackman
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Huom. Sariola itse olet kysellyt polun suuntaa nimenomaan "uhrikuvassa".

"Uhrikuvassa" polun suunta niiltä osin kun se näkyy on nimenomaan vasemmalle.

Nyt olet puhumassa erään palstalaisen ottamasta kuvasta, jossa näkyy polun mutka mikä ei näy "uhrikuvassa".
Joten et puhu enään samasta kuvasta. Olen toisaalla yhdistänyt nämä kaksi kuvaa ja jos vaivaudut katsomaan sitä yhdistettyä kuvaa, huomaat että "uhrikuvan" näkyvässä osassa polku menee vasemmalle.
Olet Sariola kova piirtelemään kuvia, joten voit itse tehdä saman kuvien yhdistämisen ja huomata saman asian.
Mutta, älä lisäile tai muuta kuvia mitenkään, yhdistä ne vain yhteen.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:^ Huomaan kyllä, että matematiikka ei ole awan vahvaa aluetta.
Sanoo mies joka ei selviytynyt helpohkosta laskutehtävästä, joka oli esillä vammakeskustelussa, liittyen kasvojen luiden murtumiin. Heh. Lasku ei sinänsä ollut edes vaikea, mutta vastausta ei googlettamallakaan ollut mahdollista saada. Sariolalle valitettavaa tuokin.

Polun suunta urikuvassa on vasemmalle. Sariola on vääjäämättä tässä asaisasa väärässä. Tämä sinänsä merkityksetön seikka ja siitä keskustelu osoittaa oikeastaan vain sen, että Sariolan tiedot käsiteltävistä aiheista on yleisesti vaatimattomia eli heikkoja.

Vammat ja niistä keskustelu ei ole Sariolan ominta aluetta. Sariolan tietämättömyys paljastuu ja turhamainen vääristely korostuu. Valitettavasti.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Muistan hyvin tuon awan esittämän laskutehtävän. Se oli erittäin helppo. Jos halusi käsittää sen niinkuin kysyjä oletti, niin muistaakseni 60 piti jakaa kahdella. Sehän on 30. Mutta tehtävä oli annettu huolimattomasti, niin että annetuilla arvoilla ratkaisu oli mahdoton. Muistan sen hyvin. Kysymys oli aseteltu niin huonosti, että todellakaan ei ollut tarkasti ottaen niillä tiedoilla ratkaistavissa.

Blackmanille toteaisin, että yhdistelmäkuvassa on mahdollisuus käyttää kuvankäsittelyknoppeja, ja tulos saadaan näyttämään halutulta. Niin on tapahtunut myös tuossa Blackmanin yhdistelmäkuvassa. Parempi tarkastella sitä Hessun ottamaa kuvaa, jossa polku näkyy selvästi oikealla. Siellä 70 m:n päässä keskellä polkua näkyy "teräväsärmäkivi", joka on keskellä polkua. Kuvasta voidaan havaita, että se on jo ainakin 10 m oikealle kuvan keskilinjasta. Se todistaa vääjäämättömästi, että siinäkin kuvassa "polku kaartaa oikealle". Kaikki järkimiehet ovat tämän huomanneet jo kauan sitten, mutta sanovat mieluummin, että "minun mielestäni on aivan sama minne se polku kaartaa jossakin kuvassa", jotta välttyisivät ilmaisemasta omaa mielipidettään. Muutoin Hessun, awan ja Blackmanin vihainen hyökkäys olisi odotettavissa. Tilanne on erikoinen. Totuutta ei tässä polunsuunta-asiassa moni uskalla sanoa "ääneen". Siitä saisi vihat niskoihinsa. Niinpä on parempi antaa Nummisuutarien Eskojen pitää oma rehellinen mielipiteensä, mutta säilyttää oma oikea mielipiteensä. Ei voi määrätä toista muuttamaan mielipidettään! Blackman ja Hessu uskovat, että näin voisi tehdä. Se on väärä luulo. Voin todeta rehellisesti, että minusta näyttää ilmiselvästi siltä, että tässä asiassa awa, Hessu ja Blackman ovat väärässä. Se heille suotakoon, kukin saa vapaasti olla omaa mieltänsä! Moni luuli maatakin pannukakun muotoiseksi, ja sitä mieltä oli jopa enemmistö. Silti se luulo oli väärä. Eli "Se pyörii sittenkin".
pasi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:Parempi tarkastella sitä Hessun ottamaa kuvaa...
Sitä tosiaankin kannattaa tarkastella eikä piirrellä uusiksi. Jos ei pysty erottamaan kuvasta, kuinka polku siinä kulkee, voi aina kysyä kuvan ottajalta.

Siinä olisi vielä hitunen järkeä, jos Sariola väsymättä inttäisi Hessun ottaneen kuvansa väärästä paikasta ja/tai väärään suuntaan uhrikuvaan verrattuna, mutta kaikki järkimiehet ja -naiset varmasti kummastelevat sellaisen ihmisen käytöstä, joka ei ole koskaan käynyt kuvauspaikalla mutta joka siitä huolimatta jaksaa inttää polun kulkevan valokuvassa toisin kuin kuvan ottaja ja muut sen tietävät kulkevan.
Blackman
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Sariola kirjoitti:...........Blackmanille toteaisin, että yhdistelmäkuvassa on mahdollisuus käyttää kuvankäsittelyknoppeja, ja tulos saadaan näyttämään halutulta. Niin on tapahtunut myös tuossa Blackmanin yhdistelmäkuvassa..........................................Voin todeta rehellisesti, että minusta näyttää ilmiselvästi siltä, että tässä asiassa awa, Hessu ja Blackman ovat väärässä. Se heille suotakoon, kukin saa vapaasti olla omaa mieltänsä! Moni luuli maatakin pannukakun muotoiseksi, ja sitä mieltä oli jopa enemmistö. Silti se luulo oli väärä. Eli "Se pyörii sittenkin".
Sariola voi yhdistää ne kuvat aivan samoin kuin tein minäkin ja huomata että ettei siinä ole käytetty mitään kikkailuja.

Ja mitän nuo Sariolan "kuvankäsittelyknopit" mahtavat olla?

Sariola on itse piirtämässään kuvassa, jonka perustuu Hessu52:sen ottamaan kuvaan, törkeasti väärentänyt polun leveyden ja sijainnin.

Itse en käyttänyt tuossa kuvien yhdistämisessä muuta kuin kohdistin molemmissa kuvissa koivun rungot samaan kohtaan ja jatkoin "uhrikuvaa" kuvan yläreunasta Hessun ottamalla kuvalla (ja luvalla).

Olet itse mainostanut että molemmat kuvat on otettu samasta paikasta samaan suuntaan, joten mikä nyt Sariola taas mättää?

Tässä asiassa voin olla väärässä sen myönnän (ja puhun nyt vain omasta puolestani) sillä en ole käynyt murhaniemessä koskaan ja kantani perustuu valokuviin sekä videoihin joita olen nähnyt.

Oletko sinä Sariola käynyt Bodomilla? Puhut kuitenkin niin varmana polun suunnasta että tuntuu kuin olisit ollut siellä. :roll:

Tietääkseni esim. Hessu52 sekä Awa ovat käyneet paikalla, joten heillä on tietoa puhua polun suunnasta.

Lopuksi haluaisin tietää millä perusteella väität, että tuossa po. kuvassa on käytetty jotain kikkailuja.

Yhdistä itse ne kuvat (mutta pyydä Hessulta lupa käyttää hänen kuvaamaa kuvaa) mutta älä piirustele niitä kuuluisia viivojasi siihen kuvaan, ainakaan jos tuot sen tuotoksesi näytille.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Sariola
Horatio Caine

Kommentoin tuonne väliin!
Blackman kirjoitti: ....

Tässä asiassa voin olla väärässä sen myönnän (ja puhun nyt vain omasta puolestani) sillä en ole käynyt murhaniemessä koskaan ja kantani perustuu valokuviin sekä videoihin joita olen nähnyt.

On mahdollista, että Blackman on havainnut totuuden. Siitä olen varma, että "pasi" älykkäänä henkilönä tietää varmasti totuuden. Kunhan nyt periaatteessa "inttää vastaan". Tapa sekin.

Tietääkseni esim. Hessu52 sekä Awa ovat käyneet paikalla, joten heillä on tietoa puhua polun suunnasta.

Varmasti on tietoa polun suunnasta. He ovat käyneet siellä usein. Kylläkin Hessu muistaa polun kaartelevan vähän sinne ja tänne, vaikka polku on verrattain suora. Nilsin koivulta "teräväsärmäkiveen" noin 70m eli koko niemen alueella polku polveilee vain hieman täysin suoran kahta puolta. Olisiko niin ,että yksinkertainen ihminen kuvittelee, että tuosta oli kysymys. Eihän siitä ollut tässä kysymyskään. Vaikka polveilee se Hessun mielestä siitä huolimatta reippaasti ...

Kokonaan eri asia on kysymys siitä, miten uhrikuvan kuvaussuunta ja polku suhtautuvat toisiinsa. Siitä on ollut kysymys. Luulenpa, että sekä Blackman että pasi ovat jo havainneet tosiasiat, mutta uskovat antavansa taustatukea tällä tavalla väittämällä mustaa valkoiseksi... Jopa tuossa Blackmanin yhdistelmäkuvassa polku vain itsepintaisesti on sinne oikealle, vaikka Ollin naama on pitempi ja kapeampi kuin alkuperäisessä kuvassa... Naama siinä venähtää kun kuuntelee teidän puheitanne ja lukee kirjoituksianne.

On mahdollista, että Kotipoliisi, awa ja Hessu ovat oikeasti sitä mieltä mitä ovat polun suunnasta verrattuna uhrikuvan kuvaussuuntaan. Se heille suotakoon. Ja kaikille muillekin, jotka ovat samaa mieltä. Mutta "totuus on armoton". Kukin saa pitää oman totuutensa, jos siihen uskoo...

.
:D Kukin tulkoon autuaaksi omalla tavallaan. Autuaita ovat ...... :D

Jos kuvan oikeudet omaava antaa luvan, voin piirtää "paremman" yhdistelmäkuvan kuin Blackman. Siinä polku tulee Hessun ottamasta kuvasta. Uhrikuvasta polkua ei voi nähdäkään - se on yhtä harmaata mössöä se tausta.

POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA SUORAAN KUVASTA

Huomasin, että polun suunta uhrikuvassa voidaan määrittää myös suoraan kuvasta. Mitenkö se tapahtuu?

* Eräistä kuvista tiedetään (Jermokuva. TV-kuva, ym.), että jos piirretään Nilsin koivun tyvestä suora viiva Isoon mäntyyn, niin tämä suora leikkaa teltan eteläsivun ehkä noin 7 cm:n päästä kulmatapista ja teltan pohjoissivun noin 25 cm:n päästä kulmatapista.

* Uhrikuvassa näkyy ja on paikallaan itäpäädyn pohjoinen kulmatappi. Siis teltan koilliskulmasta mitataan 25 cm teltan pohjoissivua pitkin länteenpäin. Siihen piste.

* Nyt koivun tyvestä piirretään viiva tuohon äsken määriteltyyn pisteeseen. Näin syntynyt linja osoittaa isoon Mäntyyn (muiden valokuvien perusteella).

* Äsken koivun tyvestä Isoa mäntyä kohti piirretty linja on myös polun linja tai erittäin lähellä sitä.

* Piirretään äskeisen linja kanssa samansuuntainen linja (polun suunta), mutta noin 1 metri lännemmäksi. Se on polun linja. Näin saadaan suhteellisen tarkka polun linja suoraan tuohon uhrikuvaan. Se sattuu samoin, kuin monella muulla tavalla määritetty linjaus.

* Tietysti polku sinne 70m:n päähän aavistuksen aaltoilee vuoroin vasemmalle ja oikealle, mutta tämä yleislinja on se tärkeä johon verrataan uhrikuvan kuvaussuuntaa. 1 m koivusta länteen ja polulle piste, ja sitten toisen pään piste sinne teräväsärmäiseen kiveen 70 m:n päähän. Nämä pisteet yhdistetään - saadaan polun linja niemessä. Sekin jo kertoo paljon, että se teräväsärmäinen kivi on kuvan keskuslinjasta sillä kohtaa jo ehkä yli 10 m:n päässä, joka tapauksessa aika akaukana.

POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA. KLIKKAA.

Kyllä Hessun ottama kuva Kivilahdesta on hyvin lähellä suuntaukseltaan uhrikuvan kuvaussuuntaa. Tämäkin kuva sen todistaa. :P
Vastaa Viestiin