Rajatiedon mysteeriot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva

Bombay: Lähetä tuonne se kuva ufosta, jos onnistui

http://kapsi.fi/~wespa/alienphotos/ufophotosfi.html
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Lydia07 kirjoitti:
Bombay: Lähetä tuonne se kuva ufosta, jos onnistui
Ei sentään ollut kuva mistään ufosta, oudosta valosta vaan :)
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei

Kunnon ufotutkija ja paranormaalien ilmiöiden bongaaja käy jokaisen uuden tapauksen kohdalla läpi ensin kaikki mahdolliset normaalit - luonnon tai tekniikan ilmiöiden aiheuttamat - selitykset, ennen kuin alkaa pohtia ulkoavaruuden tai henkimaailman ilmestyksiä.

Niin myös Kuopion tapauksessa on selvitettävä, poikkesiko valo selkeästi kirkkaimmista planeetoista. Kaupunkilaiselle, joka alkaa kiinnostua taivaan ilmiöistä, kirkkaat planeetatkin tekevät aluksi tepposia. Samoin lentokoneet ja meteorit käyttäytyvät joskus yllättävän "poikkeavasti". Lentokoneet saattavat pysähtyä näennäisesti paikalleen (lähestyessään suoraan kohti katsojaa) ja meteorit voivat liikkua myös vaakasuorassa (avaruudessa pysty- ja vaakasuora-käsitteet ovat suhteellisia.

Espoon viljakuvioiden yhteydessä pari tunnettua ufotutkijaa yritti olla muita tietävämpiä ja leimasi pinnallisen tarkastelun pohjalta kuviot ihmistekoisiksi. Kun toiselta heistä kysyin todisteita, hän väitti kuulleensa Länsiväylä-lehden toimittajalta, että Espoossa oli aikaisemminkin nuorisojoukko tehnyt kuvioita pelloille. Hän ei kuitenkaan ollut vaivautunut tutkimaan asiaa tarkemmin.

Kun soittelin asiasta, ilmeni, että toimittajan tarkoittama tapaus oli täysin erilainen. Nuorisojoukko oli edellisenä kesänä kirjoittanut espoolaispeltoon sanoja isoin kirjaimin, jotka oli tehty karkealla tekniikalla, repimällä viljankorret kokonaan irti.

Aidoissa kuvioissa on havaittu joitakin erikoispiirteitä, mutta ei niin selkeitä ja paljon, että aidot ja ihmistekoiset voitaisiin helposti erottaa toisistaan. Myös ihmisten tekemien viljakuvioiden yhteydessä on koettu paranormaaleja ilmiöitä: monet tekijät ovat tunteneet olevansa voimakkaan ulkopuolisen ohjauksen välikappaleina. Eräs ryhmä oli havainnut, että tehdessään suunnittelemaansa viljakuviota, kuvion toiselle reunalle oli ilmestynyt lisäkuvioita, joita kukaan heistä ei ollut tehnyt.

Kyllä edelleen yksi aitojen kuvioiden piirre on, että ne ovat poikkeuksellisen isoja ja upeita, ja ilmestyvät lyhyessä ajassa paikoille, joissa tekijät olisi ollut helppo havaita.

Edelleen mainostan Marin Keitelin kotisivuja. Hän on alan varsinainen asiantuntija, ja hänen nettisivunsa ovat tosi upeita. Martin on tehnyt myös kaksi korkeatasoista videota, joista toisella minullakin oli kunnia esiintyä. Videot ovat levinneet myös kansainvälisille markkinoille.

Martin on mielenkiintoinen yhdistelmä kokijaa, tutkijaa ja taiteilijaa. Myös esitelmöitsijänä hänessä on poikkeuksellista karismaa.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
komisario_palmu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Kaasulaitos

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja komisario_palmu »

Bombay kirjoitti:
Tapani Koivula kirjoitti: Tuli mieleen, tuossa n. 1-2kk sitten itseasiassa minä ja pari muuta kaveriani näki Kuopion taivaalla yöllä hyvin oudosti liikkuvan valon, itse en nähnyt sen kuin olevan paikoillaan mutta toisessa osassa kaupunkia asuva kaverini sanoi puolestaan, että se liikkui oudosti niin että ei sopinut oikein ainakaan lentokoneeksi, ehkä helikopteriksi. En tiedä. Pitääpä etsiä onko kaverin ottama kuva vielä jossain tallessa, siitä kyllä ei nyt hirveästi saa selvää. Onkohan tuo lähin paranormaalikokemukseni sit.. Onkohan muut moisesta raportoineet?
No kun tuosta tuli mieleeni kaaaaauan sitten sattunut tapaus.

Oli jotakuinkin -70-luvun puoliväli, itse olin 10-vuotias ja olimme Joensuussa äitini kanssa illalla/yöllä ulkona tamikuussa (päivää en tiedä/muista). Silloin näkyi taivaalla yli lentävä kuvio, joka oli semoinen "harsomainen" pitkän salmiakkikuvion muotoinen (siis semmoinen vinoon venytetty pitkä suorakaide), joka oli muuten läpinäkyvä, mutta reunat olivat valkoiset ja sisällä oli 2 tai 3 pitkitäistä "viivaa" sekä 4 tai 5 (tai 6) poikittaista..
Ilmiö lensi yli taivaan lännestä itään hyvin nopeasti ja ilman ääntä, mielestäni hyvin korkealla. Lento taivaankannella kesti ehkä 5 sekuntia.

Itse olen jälkeenpäin ajatellut, että kyseessä oli meteori, joka pakkasilmassa jotenkin näytti silmään ko. kuviolta ilmakehän vaikutuksesta. Mene ja tiedä. Sen kuitenkin muistan, että äitini sanoi ihan samaa, eli 10-vuotiaan mielikuvituksesta ei ole kyse. Hän näki samanlaisen "salmiakin".
Olimme itseasiassa silloin ulkona sen vuoksi, että äitini teki havaintoja Ursalle revontulien esiintymisestä Itä-Suomessa. Hän oli silloin paikallisen tähtitieteellisen seuran (Seulaset r.y.) jäsen.
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Tässäpä tällainen juttu, joka tapahtui itselleni tuossa muutama vuosi takaperin.

Yhtenä syksyisenä iltana olin kävelyllä erään ystäväni kanssa. Pimeä oli jo tullut, ja kuu ja tähdet olivat taivaalla. Olimme lähteneet kävelylle sellaiseen tarkoituksella sellaiseen paikkaan, missä ei ollut taloja, katulamppuja tai muutakaan valosaastetta näkyvillä, sillä sieltä näki tähdet, ja joskus revontuliakin erittäin hyvin.

Tällä kertaa näimme kuitenkin jotain ihan muuta. Pysähdyimme penkille katselemaan taivasta, kun jompi kumpi meistä huomasi sen. Yksi tähdistä liikkui! Tuijottelimme tätä "tähteä" hetken varmistuaksemme, että se todella liikkui, ja liikkuihan se. Vauhti ei sinällään ollut mitenkään hurja, mutta selvästi nähtävissä, kun vertasi viereisiin tähtiin, jotka tämä "tähti" ohitti. No, tässä vaiheessa tälle on vielä miljoona mahdollista selitystä.

Seuraavaksi tämä lähti kuitenkin vetämään ihan ihme kuvioita pitkin taivasta! Varmistelimme kaverini kanssa, että hei, näetkö sinä tosiaan saman, minkä minäkin? Joo, molemmat näki. Tämä "tähti" liikkui siis taivaalla vaihtaen välillä yhtäkkiä suuntaa, kaartaen, vaihdelleen jälleen suuntaa, jne. Jossain vaiheessa tämä muistaakseni sitten pysähtyi, eikä enää liikkunut. Tässä vaiheessa se olisi käynyt mistä tahansa tähdestä siinä tuikkiessaan, mutta erotimme sen kyllä muista, olimmehan me tarkkailleet sitä silmä kovana vain hetki aiemmin. Samalla jonkin matkan päässä siitä lähti toinen liikkeelle, samankaltaiseen tähtien tanssiin kuin tämä edellinenkin. Seurailimme sitäkin aikamme, mutta jossain vaiheessa tuli kylmä, ja piti lähteä sisälle.
Olen/olimme melko varmoja, että juuri tämä yksi pysähtyi ja toinen lähti liikkeelle, mutta voihan se olla, että jotenkin kadotimme tämän toisen hetkeksi.

Mahdollisia luonnollisia selityksiä kuulisin tälle kernaasti. Voisin kuitenkin säästää teiltä jokusen:

- mikään tulikärpänen se ei voinut olla, sillä vaikka niitä eläisikin siellä, missä näimme tämän "tähden"(ja niitä ei siis elä), olisimme kyllä erottaneet sen tähtitaivaasta. Kohteen liikkuminen ei myöskään muistuttanut millään tavalla minkään lentävän hyönteisen liikuntaa, mitä olen nähnyt.

- helikopteri se ei ainakaan ollut, sillä ilmiö oli täysin äänetön. Helikoptereissa on yleensä muitakin valoja. Tämä oli myös paljon pienempi, sillä kuten sanoin, sitä ei olisi millään erottanut tavallisesta tähdestä, jos se ei olisi liikkunut.

- Ainakaan mikään minun näkemäni lentokone ei ole lennellyt semmoisia linjoja pitkin, saati pysähtynyt pitkäksi aikaa. Myös valoja ja ääntä on normaalisti enemmän, kuten helikopterillakin.

- Satelliiteista olen käsittänyt, etteivät nekään varsinaisesti siksakkia siellä avaruudessa mene.

Joten, mikä ihme?
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Radio-ohjattava pienois-helikopteri? :P
I am an African!
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Oikein hyviä ufohavaintoja, tämä salmiakkikuvio sekä mutkittelevat valopisteet. Normaalia selitystä niille on vaikea löytää, ja olisi hienoa, jos voisitte tehdä yksityiskohtaisemmat raportit tapauksista.
Päivämäärä, kellonaika, kohteiden esiintymiskulma taivaalla, kohteiden kuvaus, silminnäkijöiden lukumäärä, piirroksia...
Voisimme liittää ne seuraavaan Uforaportti-kirjaan.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51

pst. Ensi maanantaina olen suorassa radiolähetyksessä ufoista. Yle-X noin klo 10.30. Seuraavassa Ultrassa että Minä Olen -lehdessä on julkaistu ufohaastattelu minusta (ja Ultrassa myös Björn Borgista).
sqeeze
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Touko 17, 2007 12:10 am

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

Ensinnäkin kiitos tipsistäsi tuohon Martin Keitelin sivuun.

Nyt sen ja muun pohjalta on pari kysymystä.

1. Motivaatio. Miksi toisen sivilisaation edustajat haluaisivat antaa meidän planeetalle selviytymis tipsejä. Kun olemme kuitenkin vaan yksi monista. Mikä on sinun käsitys miksi, juuri meidän maa on sen arvoinen, että tarvitsee laittaa kirjoituksia peltoihin?.

2. Teoria jospa peltokuvioiden tekijät ovatkin tulevaisuudesta. Mitä mieltä olet ajatuksesta?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

no , mäkin olen KOKENUT :lol: vakoilusatelliitin, kröhöm..... taivaalta jostakin syystä, voidaan katsella tapahtumia, eivätkä ne välttämättä ole
kuin hekoista , jos aletaan vainoharhaisiksi 8)
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

juu kyllä uskon ufo-havaintoihin! Mutta uskon myös että ne OVAT henkilökohtaisia, ihmiset joille kokemuksia on suotu? ovat myös
valveutneita maailankatselmukseltaankohan? vain onkohan oma leh
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

mä ojassa :cry:

piti sanomani
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Eli siis ihmiset jotka väittävät kohdanneensa UFOja ja että se oli vain yksin heille henkilökohtaisesti suunnattu ajattelevat olevansa parempia kuin muut?
I am an African!
patela

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja patela »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.
Edellisestä viestistäni jäi pois kommenttini skeptikoiden palkinnosta.



Jotkut ovat yrittäneet suomalaista rahapalkintoa. Eräälle ilmoitettiin, että kaavakkeet ovat loppuneet. Toinen näki suuren vaivan osoittaakseen, että hän kykenee liikuttamaan ovea koskematta siihen (jopa 5 metrin päästä). Koe onnistui, mutta rahaa ei herunut. Syy: koehenkilö (mielenkiintoinen tyyppi, myös ufokontaktihenkilö) ei perustellut ilmiötä tahdonvoimalla, vaan arveli, että hän pystyy vaikuttamaan ilmanpaineeseen, joka liikuttaa ovea... Ja ilmanpainehan ei ole paranormaali ilmiö(!). :roll:


Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Tuo "tieto" koehenkilöstä ei pidä paikkaansa. Sattuu olemaan nimittäin naapuri ja hyvinkin tuttu mies. Koe järjestettiin muutamia vuosia sitten ja sille todettiin "luonnollinen" selitys.

Tätä keskustelusarjaa luettuani olen entistä vakuuttuneempi, että ufoja todellakin on, mutta ne eivät ole ulkoavaruudesta tulleita miehitettyjä avaruusaluksia, vaan ihmisten keksimiä tarinoita: folkloristiikkaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

C.G.Jung totesi aikoinaan, että psyyke on totta, tai ainakin on oikeutettua ajatella näin. Eli subjektiivinen kokemus voi olla totta kokijalleen.

Jos olisi jotakin yliluonnillista joka voitaisiin todistaa, niin se ei kait sitten enää olisi yliluonnollista, riippumatta siitä, noudattaako se mitään tunnettua luonnonlakia.

En jaksa uskoa ufoihin. Tosin mielestäni on surkuteltavaa, ettei maaailmankaikkeuden elävät olennot voi olla kontaktissa keskenään. On vielä pieni mahdollisuus: me olemmekin tällä planeetalla kaikkein pisimmällä kehityksessä, muut tulevat perässä, joten meillä on aloite.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

konsta kirjoitti:En jaksa uskoa ufoihin. Tosin mielestäni on surkuteltavaa, ettei maaailmankaikkeuden elävät olennot voi olla kontaktissa keskenään. On vielä pieni mahdollisuus: me olemmekin tällä planeetalla kaikkein pisimmällä kehityksessä, muut tulevat perässä, joten meillä on aloite.
Äärimmäisen epätodennäköistä. Kaikista vaihtoehdoista kenties vähiten todennäköisin. Tästä on tuossa Fermin Paradoksin-osiossa lisää.

Hmmm.... entä jos UFOT ovatkin matkailijoita tulevaisuudesta, jotka eivät juurikaan voi sorkkia menneisyyttä? Tästä päästäänkin uuteen paradoksiin. Ei ole mahdollista mennä aikakoneella tappamaan isoisäänsä, koska isoisän tapettuaan ei koskaan olisi voinut syntyäkään voidakseen tulla aikakoneella tappamaan isoisänsä....
Vastaa Viestiin