Lasten kohdalla kynnys on ehka vahan alempi:Pahoinpitelyä ja törkeää pahoinpitelyä koskevat säännökset ovat rikoslain 21
luvussa.
Pahoinpitelyä koskevan 5 §:n (21.4.1995/578) mukaan rikoksentekijä, joka
tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa
toisen terveyttä, aiheuttaa toiselle kipua tai saattaa toisen tiedottomaan
tai muuhun vastaavaan tilaan, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon
tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Rikoslain 21 luvun 6 §:n (13.7.2001/654) mukaan rikoksentekijä on tuomittava
törkeästä pahoinpitelystä, jos pahoinpitelyssä
1) aiheutetaan toiselle vaikea ruumiinvamma, vakava sairaus tai hengenvaarallinen
tila,
2) rikos tehdään erityisen raa’alla tai julmalla tavalla tai
3) käytetään ampuma- tai teräasetta taikka muuta niihin rinnastettavaa hengenvaarallista
välinettä ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä.
Tummennus minun.Lain esitöistä ilmenee, että pahoinpitelyä voidaan pitää erityisen raakana muun
muassa silloin, kun uhria potkitaan päähän ja erityisen julmana silloin, kun pahoinpitely
kohdistetaan puolustuskyvyttömään henkilöön.
http://www.oikeus.fi/uploads/lyqsl6nwm3vo.pdf
Naiden uusien tietojen valossa esitutkinnan laajuus ja vaikeus saattaakin siis itse asiassa johtua vanhojen pahoinpitelyepailyjen naytosta yhta hyvin kuin naista uudemmista raiskaus- yms. syytteista. Tai molemmista yhteensa. Edellyttaen, etta nuo paivamaarat pitavat paikkansa.
Anneli siis vaatii oikeudenkayntia avoimin ovin? Ja ilkea syyttajapuoli yrittaa vaittaa uhrien eduksi, ettei perheen likapyykkeja pesta iltapulujen loopeissa?
Tasta olemme varmaan pro-Annelilaisten kanssa taas napit vastakkain mutta mun mielesta tama on jalleen kerran osoitus samasta aidinvaiston puutteesta, joka huokuu HAke-nauhalta. Olettaen tietenkin, etta talossa oli ulkopuolinen murhaaja. Lasten suojelu ei tullut silloin eika nyt Annelin mieleen. Olihan hantakin hakattu.