Kojo pyysi anteeksi
Iltalehti 9.10.2007 14:01
- Olen lähettänyt anteeksipyynnön, jos hän on käsittänyt väärin. Olen sanonut sillä tavalla, että olen pahoillani, Timo Kojo kertoo Iltalehdelle.
- Se oli minulta tämmöinen kevyt laukaisu, kaikella hyvällä. Se oli väärinkäsitys.
Kojo ei suostunut tarkemmin kertomaan, mistä kommentista on kysymys.
Kojo vastaa tänään oikeudessa Sonja Lumpeen kunnianloukkaussyytöksiin. Kellon 14 alkavaksi määrätty istunto on melkoisesti myöhässä.
Asianajaja: Kommentti oli kehuva
Kojo pyysi anteeksi seksuaalisen kainoustunteen loukkaamisesta.
- Kojo on pyytänyt anteeksi seksuaalisten kainoustunteiden loukkaamista, mutta ei kunnianloukkausta. Kommentti oli Kojon mielestä kehuva, Kojon asianajaja Petter Kavonius kertoi tänään Iltalehdelle.
Kavonius vaatii istunnon alkaessa tarkkaan selvitettväksi, että mistä Kojon lausumasta on tarkkaan ottaen kysymys.
- Perusteluna euroopan ihmisoikeus sopimuksen artikla vaatii, että syyttäjä on täsmällinen. Nyt emme tiedä mitä sanomista syyte koskee.
Ei soviteltavaa
- Mielestäni tässä ei ole mitään sovittelemista, sillä tämä on selvä juttu. Sehän oli ihan kauniisti sanottu. Kehuttu naiskauneutta. Tosin vähän ronskin sanakääntein, Kojo lisää.
Kojo pitää korjausvaatimuksia naurettavina.
- Korvausvaatimuksiahan tässä todennäköisesti vaaditaan. Muutamia rahoja.
Tausta: Näin herjaus tapahtui
9.10.2007 11:57
Laulaja Kojo oli näyttelijä Eero Saarisen 50-vuotisjuhlissa esiintymässä viime marraskuussa. Kutsuvieraita oli eräiden arvioiden mukaan yli sata henkilöä. Paikalla oli useita Saarisen hyviä kavereita.
Illan aikana Kojo esitti muutaman kappaleen. Show sisälsi Kojon tunnettua tuotantoa. Esityksensä jälkeen Kojo kutsui Sonja Lumpeen lavalle, jolloin herjaava ilmaisu tapahtui.
Tuolloin Kojo sanoi mikrofoniin lauseen, jonka vuoksi Sonja Lumme syyttää häntä kunnianloukkauksesta. Kommentti oli naista halventava ilmaisu.
Siihen sisältyi Iltalehdelle kerrottujen tietojen mukaan sana "ehkä", jota todennäköisesti oikeudessa pyritään käyttämään lieventävänä asianhaarana.

Mitä veikkaatte? Mitä Kojo sanoi?