Kadonneen jäljillä, etsijän siskon henkirikos Venäjällä?

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2932
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Kadonneen jäljillä, etsijän siskon henkirikos Venäjällä?

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Eli siis MTV3:lta tulee ohjelma nimeltä Kadonneen jäljillä. Tämän kauden ensimmäisessä jaksossa Aino niminen nuori nainen etsi siskojaan ja löysi heidät Venäjältä, josta hänet oltiin adoptoitu. Jaksossa selvisi myös, että siskosten vanhin sisko oli kuollut tämän Ainon ollessa 5v. Jotenkin minulla on mielikuva siitä, että jaksossa sanottiin siskon löytyneen kuolleena rannalta ja kyseessä olleen henkirikos. Kuolinsyytä ei kuitenkaan näissä tekstipätkissä ilmaista.
Kuuliko joku muu samoin kuin minä ja ennen kaikkea onkohan tämä (mahdollinen henkirikos) koskaan selvinnyt? Tapahtunut varmaan joskus 90-luvulla.


Lainauksia http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008 ... 12?1507378:'
Kadonneen jäljillä -sarjan kolmannen kauden ensimmäisessä jaksossa Lohjalla asuva Aino Oranen matkusti Venäjän Aunukseen etsimään kahta isosiskoaan, jotka jäivät vuosia sitten lastenkotiin, kun Aino adoptoitiin Suomeen. Tunteet olivat pinnalla, kun siskokset kohtasivat toisensa vuosien erossa olon jälkeen. Mitä jakson jälkeen on tapahtunut?

--
Aino Oranen oli vain 8-vuotias, kun hänet adoptoitiin Venäjän Aunuksesta Suomeen. Pieni Aino aloitti uuden elämän Suomessa, mutta kaksi isosiskoa jäivät lastenkotiin Venäjälle.

--

Tunteikas reissu huipentui, kun Aino löysi kaksi siskoaan, Tanjan ja Lenan. Molemmat voivat hyvin ja Ainosta on tullut jopa täti, sillä Lena-siskolla on pieni tytär. Yhteydenpito on säilynyt Ainon mukaan myös reissun jälkeen.

--
Kadonneen jäljillä -jakso kuvattiin vuoden 2011 keväällä, ja rohkea Aino on ehtinyt matkustaa jo uudemman kerran siskojensa luokse suomalaisen viikkolehden kanssa. Lisäksi hän suunnittelee perheensä kanssa kesäksi uutta matkaa Venäjälle.

--

Ainolle selvisi, että tyttöjen äiti on kuollut, mutta isä on edelleen elossa ja asuu Aunuksessa. Tanja ja Lena vierailevat Ainon tietojen mukaan silloin tällöin isän luona.

--

Matkan aikana selvisi, että Ainolla on ollut myös kolmas sisko, joka kuoli, kun Aino oli viisivuotias.

– Minulla oli erittäin hämärä muistikuva siitä ja mainitsin asiasta pienenä adoptioäidilleni. Sen enempää en puhunut siitä, sillä minulla oli vain pieni muistikuva, nuori nainen toteaa.

muoks. Iltalehden sivuilta bongasin Ainon olevan 20v (kuvaushetkellä eli 2011) eli näin ollen vois kuvitella, että hänen siskonsa on kuollut noin vuonna 1996.
Muistaakseni ohjelmassa sanottiin, että isosisko oli kuollessaan n. 15v?

Pahoittelen jo valmiiksi, jos olen kuullut omiani. Mutta siis kiinnostaisi itsessään tämä tapaus paljon, ei siis pelkästään sen takia, että liittyy tv:ssä esitettyyn tapaukseen.

Ymmärtääkseni näistä Kadonneen jäljillä -ohjelman etsijöistä tehdään jutut Apu-lehteen, oisko Ainosta tehdystä jutussa mitään tosta siskonsa kuolemasta?
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kadonneen jäljillä, etsijän siskon henkirikos Venäjällä?

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

itse kiinnitin samaan asiaan huomioo ja siis ja sisko oli kuollut Ainon (Irinan) ollessa 5vuotias. Nimi taisi olla Anita tms.
Life. It´s just fucking thing after nother...
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kadonneen jäljillä, etsijän siskon henkirikos Venäjällä?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

jenni82 kirjoitti:itse kiinnitin samaan asiaan huomioo ja siis ja sisko oli kuollut Ainon (Irinan) ollessa 5vuotias. Nimi taisi olla Anita tms.
Miks mä muistin sen kuolleen siskon nimeks joku Natalia?! :shock:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Mooselein
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:17 am

Re: Kadonneen jäljillä, etsijän siskon henkirikos Venäjällä?

Viesti Kirjoittaja Mooselein »

Pari viikkoa sitten ilmestyneessä Seurassa oli juttu sisarusten tapaamisesta. 16-vuotiaan siskon surmasi poikaystävä, en muista oliko tapahtumavuotta mainittu, ainakaan sen kummempaa tietoa asiasta ei jutussa ollut.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2932
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Kadonneen jäljillä, etsijän siskon henkirikos Venäjällä?

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Kiitoksia. :)

Ois mahtavaa, jos joku venäjää taitava löytäisi tästä tapauksesta juttua netistä. Tosin ei ehkä noin vanhasta jutusta taida löytyä?
No kiitos kuitenkin jo näistä tiedoista!
Vastaa Viestiin