joey kirjoitti:Pääosin kaikki menehtyneet, mutta erityisesti kaikki henkirikosten uhrit ovat lehtijuttujen perusteella aina olleet poikkeuksellisen mukavia ja pidettyjä ihmisiä. Aivan samoin kaikki rikollisiin toimiin sotkeutuneet muusikot ovat otsikoissa "suosikkiyhtyeen jäseniä", jos ovat kerran soittaneet Kirkan taustabändissä. Muuan kriisijuttuihin erikoistunut toimittaja kerran juttelikin, että tällaisissa tilanteissa uhreista halutaan kirjoittaa pelkkää hyvää, sillä niin tapahtunut vaikuttaa traagisemmalta ja lehti myy enemmän. Lehtijuttuihin näissäkään tilanteissa ei siis kannata luottaa.
Vaan muistattekos mikä kohu tuli aikonaan kun iltalehden toimittaja kaarina Hazard kirjoitti kolumnin Tony Halmeesta hänen kuoleman jälkeen,siinä ei sanoja säästelty ja tyyppi haukkui halmeen pystyyn...
Naapureiden kommenteissa taas on se ongelma, josta mm. Tiina tuossa huomautti, että koska naapureiden kanssa ei ole varsinkaan suurissa taloyhtiöissä pakko olla tekemisissä, voi eri ihmisillä olla samasta henkilöstä täysin erilainen käsitys. Mielikuvat muodostuvat muutaman pikaisen kohtaamisen perusteella, kun ollaan tulossa kotiin tai lähdössä johonkin.
Kaiken tämän lisäksi on vieläpä täysin yhdentekevää, minkälainen ihminen perheen äiti oli. Jos mies olisi tappanut pelkästään hänet, olisi hänen persoonastaan ehkä voinut repiä jotain johtopäätöksiä, mutta tässä on nyt oletettavasti kyse laajennetusta itsemurhasta, jossa mies tappoi lapsetkin. Silloin syyt löytyvät kyllä miehestä itsestään.
Vaikkei ketään minun ärsyyntymiseni varmasti ahdistakaan, sanon silti, että ärsyttää lukea jatkuvaa vatvomista miehen työasioista. Ihmiset ovat muutakin kuin työnsä ja tähän mennessä sekä tutkija että miehen työpiireissä tuntenut henkilö ovat sanoneet, että työkuvioissa ei ole ollut mitään ihmeellistä viime aikoina, ja että mies pärjäsi taloudellisesti hyvin. Mutta ei, kun vielä vaan mietitään, että josko se tuleva tilinpäätös kuitenkin...
Bulevardin perhesurma, Helsinki 13.4.2012
-
masi78
- Nikke Knatterton
Re: Mies kuoli kolarissa, muu perhe löytyi surmattuna
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Se voi tosiaan ärsyttää mutta on todennäköisin syy kuitenkin. Meinaatko että työkaveri jonka tulevaisuus on firmassa kiinni kertoo miten asiat on? Se selviää asioita tutkimalla ja siihen pystyvät kaikki kenellä on netti ja tietoa firmojen toimintatavoista. Poliisi ei todellakaan ole kieltänyt etteikö kyse voisi olla taloudellisista huolista, päinvastoin sitä ei mitenkään ole vahvistettu. Aluksi näytti siltä ettei syy olisi niissä, asian tarkempi tutkinta onkin syytä tehdä julkisuuden ulkopuolella.
-
Who murdered me?
- Lauri Hanhivaara
joey tuossa puhui viisaita. Kiinnostaisikin kuulla, millainen ihminen tuo surmaajaisä oli. Häntä on luokiteltu työnsä ja koulutuksensa puolesta kovasti johonkin muottiin, mutta millainen hän oli muuten? Emme tiedä juuri mitään. Tiinakin on ihan oikeassa siinä, että eri ihmisille muodostuu erilainen kuva jostakin tietystä ihmisestä. Lisänä sopassa vielä sekin, että emme todellakaan tiedä, millainen kukakin on kotioloissa neljän seinän sisällä. Tämä on niin totta kuin vesi. Emme tiedä hyvistä tutuistammekaan, saati nyt yhden pärstäkuvan perusteella. Itsekin tuolla kadonneiden puolella sanon yhden ukon näyttävän kiltiltä kuvassa, okei, ei se silti tarkoita, että olen sitä mieltä, että hän on kiltti. Täytyy olla jonkun verran elämänkokemusta, jotta tämän ymmärtää.
JonBenét
Kun asia ei ole noin selväpiirteinen sen verran kuin sitä päällisin puolin selvittelin. Henkilö oli hakenut patentteja toistuvasti, mutta yhtäkään ei oltu hyväksytty (ainakaan meillä Suomessa), vain yksi hyödyllisyysmalli. Sillä 'työsuhdekeksinnöllä' on patentti Euroopassa. Sinänsä tässä kuviossa ei ole ihmettelemistä, koska patentit voi olla todella vaikeita saavuttaa ja vaatia kuitenkin vuosien työtä ja investointeja. PRHn sivujen kautta pääsee julkisiin patenttitietokantoihin, voi käydä tekemässä hakuja kuka tahansa.MollyMalone kirjoitti:
Et ilmeisesti ole seurannut asiaa. Saksalainen yhtiö halusi patentteja, heillä on osaajat omasta takaa. Patenttejahan tämä tyyppi teki. Patentit vaihdettiin siihen että yhtiö saa paremmat myyntikanavat saksalaisfirman kautta. Tämän surmaajan nimi ei näy missään, ihan muita henkilöitä siellä on selittelemässä yhtiön strategioita. Patentit ovat sen yhtiön omistuksessa/käytössä jonka alaisuudessa hän niitä on tehnyt eli oston jälkeen saksalaisyhtiö voi niitä vapaasti käyttää.
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Mä löysin 11 patenttia, viimeisin vuodelta 2005. Hän ei ole niissä omistajana vaan yhtiöt joille on työskennellyt, kuitenkin inventor. Filttereitä ja komponenetteja.Rosinante kirjoitti:Kun asia ei ole noin selväpiirteinen sen verran kuin sitä päällisin puolin selvittelin. Henkilö oli hakenut patentteja toistuvasti, mutta yhtäkään ei oltu hyväksytty (ainakaan meillä Suomessa), vain yksi hyödyllisyysmalli. Sillä 'työsuhdekeksinnöllä' on patentti Euroopassa. Sinänsä tässä kuviossa ei ole ihmettelemistä, koska patentit voi olla todella vaikeita saavuttaa ja vaatia kuitenkin vuosien työtä ja investointeja. PRHn sivujen kautta pääsee julkisiin patenttitietokantoihin, voi käydä tekemässä hakuja kuka tahansa.MollyMalone kirjoitti:
Et ilmeisesti ole seurannut asiaa. Saksalainen yhtiö halusi patentteja, heillä on osaajat omasta takaa. Patenttejahan tämä tyyppi teki. Patentit vaihdettiin siihen että yhtiö saa paremmat myyntikanavat saksalaisfirman kautta. Tämän surmaajan nimi ei näy missään, ihan muita henkilöitä siellä on selittelemässä yhtiön strategioita. Patentit ovat sen yhtiön omistuksessa/käytössä jonka alaisuudessa hän niitä on tehnyt eli oston jälkeen saksalaisyhtiö voi niitä vapaasti käyttää.
Löytyi niitä voimassaoleviakin tosiaan, Espacenetissa pari ensimmäistä joskus väitöskirjan tekoajoilta oli kokonaan omalla nimellä rekisteröityjä. Viimeisin kun oli siellä edellisessä firmassa. Merkityksestä tai arvosta ei mitään käsitystä.MollyMalone kirjoitti: Mä löysin 11 patenttia, viimeisin vuodelta 2005. Hän ei ole niissä omistajana vaan yhtiöt joille on työskennellyt, kuitenkin inventor. Filttereitä ja komponenetteja.
-
morbidelli
- Agentti Scully
Olikos talimodi sellanen mikä vie ihmiseltä kyvyn ymmärtää sarkasmia ?DollariExpress kirjoitti:Jack the Ripper kirjoitti:Laittaako ne sisään tunkeutuneet poliisit suruviestin magneetilla jääkaapin oveen odottamaan kotiväen paluuta?![]()
ei kun istuvat odottamaan,keittelevät kahvia ja käyvät jännäpaskalla,katsovat televisiota ja kuuntelevat musiikkia (hautajais) isolla,jos venyy niin ottavat torkut sängyssä,poliisihaalarit naulakossa.
joskus pitää ihan ihmetellä,että kuinka pieni aivokapasiteetti joillakin on? luulis että niin pienellä järjellä varustettu asuu jossain laitoksessa koko elämän. ns. talidomiko se oli?
-
taviakin taviksempi
- Alokas
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=12720Kyllikki S kirjoitti:Matti Rimpelä puhuu tosiaan asiaa:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/04/t ... 11218.html
Toden totta puhuu Matti asiaa.
Hieman off-topiccia, mutta nyt tulee hieman karua kertomaa tosielämästä. Ja turha soitella poliisille tai yrittää paikantaa IP-osoitetta, koska tämä tilanne oli vuosia sitten päällä. Kirjoitan sen kuitenkin esimerkkinä siitä miten ihminen voi olla sekaisin kaikkien rintamien romahtaessa, varsinkin kun omat sukulaiseni käyttäytyvät halveksuvasti isää (itseäni) kohtaa:
Kun itselläni parisuhde meni aikanaan perseelleen ja taloudellinen tilanne oli kuralla ja työtkään eivät maistuneet, niin leikin kerran itsekin ajatuksella illalla vanhempieni - eli lapseni isovanhempien luona, että tappaisin äidin kaikessa hiljaisuudessa yöllä sänkyynsä leikkaamaalla siististi kurkun auki ja hypäisin pieni lapseni sylissäni mökin laiturilta keskellä yötä hyiseen virtaan. Vaikka ajatus nyt kuulostaa puistattavalta, absurdilta ja hullulta niin silloin sen takana oli jonkinlainen kosto kaikkia minua halveksivia osapuolia kohtaan: Lapseni äiti on tietenkin minulle epäonnistumisistani vihainen ja olin hänelle katkera erosta ja halveksunnasta. Kostoni olisi koskettanut myös äitiäni, joka asettautui täysin lapseni äidin puolen ja halveksi minua ja taloudellisia epäonnistumisiani, vaikka olinkin tavallaan sairas, alkoholisoitunut ja masentunut. Äitini on materiaa ja menestystä ihaileva kammottava ihminen - vielä tänäkin päivänä - eikä todellakaan osoittanut mitään tukea minua kohtaan. Tuntui että kaikki olivat minua vastaan ja olin todella loukkaantunut, masentunut, itkuinen ja mielessäni kävi tämä kammottava ajatus. En toki ollut lähelläkään toteuttaa karmeaa ajatusleikkiäni, mutta itkuisena hellin ajatusta siitä millaisen tuskan saisin aiheutettua kammottavalle äidilleni ja lapseni äidin sukulaisille. Isäni vuoksi en olisi koskaan voinut moista hulluutta toteuttaa. Silti ajatus hyppäämisestä sylikkäin rakkaan lapsensa kanssa hyiseen virtaan, vetäen keuhkot täyteen happea tuntui jonkinlaiselta helpottavalta pakotieltä tilanteesta. Olisimme yhdessä lapseni kanssa virranneet varmaankin aina merelle saakka ja ruumiita ei välttämättä olisi löydetty ennen seuraavaa kevättä.
Nykyään kaikki on hyvin ja lapseni on elämäni lanka, nytkin leikkii tuossa lattialla kaverinsa kanssa. Opin sen, että enää en anna kammottavien ihmisten häiriintyneiden asenteiden vaikuttaa mieleeni näin järkähdyttävästi.
Luulen että kokemukseni vuoksi nämä lapsenmurhaajat saavatkin minut aina surusta suunniltaan.
Kunpa ihmiset osaisivat tukea toisiaan nimenomaan niinä vaikeina, suorastaan kammottavina aikoina, jolloin mielen valtaa syvä masennus ja epätoivo. Pahinta mitä tuollaisessa tilanteessa voi olla, on - sanoisinko erittäin vaikeasti persoonallisuushäiriöinen lähisukulainen - joka syyttää omien ambitioidensa romahtamisesta omaa lastaan - tässä tapauksessa siis minua - pienen lapsen isää.
Tukekaa ja rakastakaa toisianne - kyllä elämä kantaa yli synkimmänkin virran. Jaksamista erityisesti näiden pienten enkelilasten isovanhemmille.
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Jotakin omaa kokemustasi vastaavaa uskoisin tässäkin olleen takana. Ainoana häiritsevänä tekijänä isän poistuminen paikalta. Hän on jättänyt lapset ja äidin yhdeksi kokonaisuudeksi ja häipynyt itse paikalta. Kuvittelisin että kovassa epätoivossa tehty surmatyö yhdistettynä itsemurhaan tapahtuisi niin että isä surmaa itsensä lapsiensa lähelle. Tyyliin että tässä koko perhe lähtee yhdessä. Epätoivoinen ja äkkipikainen surma ei antaisi tilaa ajatuksille vaan sekä muun perheen ja itsensä surmaaminen olisi kaikki yhtä ja samaa katkeamatonta tekoa.
Mä ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin kokemuksesi. Onneksi selvisit. Elämähän on jatkuvaa hengissä pysymistä, voimakkaimmat selviytyvät pisimmälle, heikot antavat periksi jo alkumetreillä.
Mä ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin kokemuksesi. Onneksi selvisit. Elämähän on jatkuvaa hengissä pysymistä, voimakkaimmat selviytyvät pisimmälle, heikot antavat periksi jo alkumetreillä.
-
Florence86
- Poliisikoira Rex
Kiitos taviakin taviksempi, kun jaoit kokemuksesi. Olet aikamoinen selviytyjä. Tarinastasi nousee esiin juuri ne seikat, ne riivaavat ajatukset, joita tässäkin ketjussa on nostettu esiin mahdollisina perheenisän "ärsykkeinä". Jos on ollut häpeän ja epäonnistumisen kokemuksia niin nehän ovat kertakaikkiaan sietämättömiä tiloja - tarvitsevat vastapainokseen ah niin tyydyttävän fantasian kostosta. Näky ihmisten (niiden jotka "eivät minua helvetti vieköön ymmärrä") kaipauksesta, tuskasta ja surusta on varmasti suunnattoman houkutteleva ajatus sairaassa mielessä. Vielä minä niille näytän! Että tajuavat kuinka paha olo oli!
Kuten psykiatrisen vankimielisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma totesi Iltalehden haastattelussa:
Kuten psykiatrisen vankimielisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma totesi Iltalehden haastattelussa:
"Näistä (perhesurmaajista) hyvin suuri osa on sellaisia, jotka ovat jollainlailla epätoivoisia ja depressiivisiä kriisin keskellä. He eivät kykene hakemaan apua, koska he eivät hyväksy ajatusta, että he voisivat joskus apua tarvita tai että kukaan voisi heitä auttaa"
Clear water has no fish.
http://www.guardian.co.uk/uk/2011/dec/0 ... wife-child
Ja tuossa.
http://newsinfo.inquirer.net/77179/ex-s ... lisay-city
http://en.wikipedia.org/wiki/Goebbels_children
http://usnews.msnbc.msn.com/_news/2011/ ... un-assault
Kaikissa talousvaikeudet ja lähes kaikissa eroaminen.
Ja tuossa.
http://newsinfo.inquirer.net/77179/ex-s ... lisay-city
http://en.wikipedia.org/wiki/Goebbels_children
http://usnews.msnbc.msn.com/_news/2011/ ... un-assault
Kaikissa talousvaikeudet ja lähes kaikissa eroaminen.
Viimeksi muokannut Chili, Ke Huhti 18, 2012 10:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
morbidelli
- Agentti Scully
Tällasten järjettömien väkivaltatapausten yhteydessä tulee mieleen lääkäreiden nykyaikainen tapa määrätä mielialalääkitys todella heppoisin perustein. Jos on hieman rassaava elämäntilanne jossa saattaa masentua, monen lääkärin mielestä kannattaa popsia ihmepillereitä kaiken varalta. Itselleni ehdotetun lääkkeen sivuvaikutuslistalta löytyi mm. 'psykoosi, itsemurha-ajatukset' (lupasin pyytää reseptin heti kun alkaa tulla himo tuontyyppisiin juttuihin). Samoja sivuvaikutuksia muuten löytyy tupakanvieroituslääkkeestä jota määrätään kyselemättä kaikille halukkaille.
Näiden yhteyksistä perhesurmiin ei tietenkään julkisuudessa mitään kerrota kun on se vaitiolovelvollisuus. Enkä siis tiedä onko sellasta yhteyttä. En kuitenkaan ihmettele tällaista tapausta jos tekijä on esim. tupakanvieroituskuurilla (varenikliini tms.). Moni täysin järkevä ihminen on päässyt sen avulla ainakin hetkeksi eroon tasapainoisesta elämästä. Joku ehkä tupakastakin mutta sellasia en vaan tunne ketään.
Tuli vaan mieleen. Ei mulla sit muuta.
Näiden yhteyksistä perhesurmiin ei tietenkään julkisuudessa mitään kerrota kun on se vaitiolovelvollisuus. Enkä siis tiedä onko sellasta yhteyttä. En kuitenkaan ihmettele tällaista tapausta jos tekijä on esim. tupakanvieroituskuurilla (varenikliini tms.). Moni täysin järkevä ihminen on päässyt sen avulla ainakin hetkeksi eroon tasapainoisesta elämästä. Joku ehkä tupakastakin mutta sellasia en vaan tunne ketään.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Lapsena ja teini-ikäisenä muistan joskus (kun olin mielestäni loukattu ja katkera)myös piehtaroineeni ah niin ihanalla ajatuksella, että päättäisin päiväni dramaattisesti ja sitten minua kaivattaisiin ja muisteltaisiin...
Tällaiset ajatukset ja tunteet tietenkin ovat hyvin alkukantaisia ja lapsellisen narsistisia ja sopivat siten lähinnä hyvin kypsymättömälle ihmiselle. Tosin en kuitenkaan tuntenut halua "ottaa muita mukaani", vaan vähempikin kosto olisi riittänyt.
Tällaiset ajatukset ja tunteet tietenkin ovat hyvin alkukantaisia ja lapsellisen narsistisia ja sopivat siten lähinnä hyvin kypsymättömälle ihmiselle. Tosin en kuitenkaan tuntenut halua "ottaa muita mukaani", vaan vähempikin kosto olisi riittänyt.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
taviakin taviksempi
- Alokas
Asiaton viesti postettu T: Modemorbidelli kirjoitti:Tällasten järjettömien väkivaltatapausten yhteydessä tulee mieleen lääkäreiden nykyaikainen tapa määrätä mielialalääkitys todella heppoisin perustein. Jos on hieman rassaava elämäntilanne jossa saattaa masentua, monen lääkärin mielestä kannattaa popsia ihmepillereitä kaiken varalta. Itselleni ehdotetun lääkkeen sivuvaikutuslistalta löytyi mm. 'psykoosi, itsemurha-ajatukset' (lupasin pyytää reseptin heti kun alkaa tulla himo tuontyyppisiin juttuihin). Samoja sivuvaikutuksia muuten löytyy tupakanvieroituslääkkeestä jota määrätään kyselemättä kaikille halukkaille.